Η αμαρτία τού να πουλάς πολύ

Η αμαρτία τού να πουλάς πολύ Facebook Twitter
0

Γεννηθήκατε στην Κωνσταντινούπολη. Πιστεύετε πως η καταγωγή σας έχει επηρεάσει τον τρόπο που γράφετε και τη θεματολογία των βιβλίων σας;
Αν εξαιρέσουμε τη Θεανώ που το θέμα της έχει να κάνει με την Κωνσταντινούπολη, όλα τα άλλα βιβλία μου δεν έχουν καμία σχέση με την καταγωγή μου και δεν νομίζω ότι στο μέλλον θα γράψω πάλι κάτι σχετικό. Δεν μ’ αρέσει η τυποποίηση.

Είστε ίσως από τις λίγες περιπτώσεις συγγραφέων που οι αναγνώστες αφήνουν σχόλια λατρείας κάτω από τις παρουσιάσεις των βιβλίων σας στην ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου όπου ανήκετε. Πώς αισθάνεστε όταν τα διαβάζετε;
Όσο κι αν αυτό που κάνω απαιτεί ικανότητες στην περιγραφή, είναι δύσκολο να σας περιγράψω πώς αισθάνομαι. Δεν είναι μόνο συγκίνηση, δεν είναι μόνο χαρά. Είναι η αίσθηση ότι ξαφνικά απέκτησες πολλούς φίλους, ανεκτίμητους. Απαντώ σε καθέναν ξεχωριστά και με πολλούς από αυτούς έχω τακτική επικοινωνία μέσω του διαδικτύου.

Σας ενοχλεί η αρνητική κριτική, όταν υπάρχει;
Θα ήταν παράλογο να πιστεύω ότι τα βιβλία μου αρέσουν σε όλους. Όταν η αρνητική κριτική είναι τεκμηριωμένη, φυσικά και δεν μ’ ενοχλεί. Όταν εκτίθεσαι, πρέπει να περιμένεις και αρνητικά σχόλια. Μάλιστα, κάποια από αυτά σε βοηθούν να βελτιώνεσαι.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τον τρόπο που χτίζετε ένα μυθιστόρημα; Πόσο χρόνο σας παίρνει; Δουλεύετε καθημερινά με συγκεκριμένο ωράριο; Κάθε βιβλίο ξεκινάει με διαφορε-τικό τρόπο και δομείται και διαφορετικά. Κάποια από τα βιβλία μου ξεκίνησαν από τη σκιαγράφηση των χαρακτήρων και η πλοκή ήρθε τμηματικά. Σε άλλα ήρθε πρώτα η πλοκή και μετά οι χαρακτήρες αναδύθηκαν σχεδόν από μόνοι τους. Για να γράψω ένα μυθιστόρημα, χρειάζομαι συνήθως 6-7 μήνες με καθημερινή εργασία 7 ωρών κι αυτό μόνο τον χειμώνα. Το καλοκαίρι δεν μπορώ να συγκεντρωθώ και προτιμώ να το περνώ διαβάζοντας έργα άλλων συγγραφέων και να ενημερώνομαι.

Η πλοκή των βιβλίων σας έχει έντονο κινηματογραφικό χαρακτήρα. Κάποιο από τα βιβλία σας θα μπορούσε άνετα να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά. Είναι αυτό κάτι που επιδιώκετε; Θα σας άρεσε αν συνέβαινε;
Θα ήταν ψέμα αν έλεγα ότι δεν θα ήθελα να έβλεπα κάποιο από τα βιβλία μου στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο και πιστεύω ότι κάποτε ίσως και να γίνει, αλλά δεν το επιδιώκω, δεν το κυνηγάω. Προς το παρόν, αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι το επόμενο βιβλίο μου.

Πολλοί σας κατηγορούν ότι τα βιβλία σας ανήκουν σε ένα είδος πιο "ελαφριάς" λογοτεχνίας. Σας επηρεάζει καθόλου αυτό;
Δεν θεωρώ ότι με κατηγορούν λέγοντας κάτι τέτοιο και μάλιστα θα συμφωνήσω μαζί τους! Δεν βγήκα ποτέ να πω ότι τα βιβλία μου ανήκουν στη σφαίρα της "βαριάς διανόησης", ούτε φιλοδοξώ να γράψω τέτοια βιβλία. Υπάρχουν άλλοι, πολύ πιο κατάλληλοι γι’ αυτό, που σέβομαι απόλυτα και θαυμάζω τη δουλειά τους. Θα συνεχίσω, λοιπόν, να κάνω αυτό που θεωρώ ότι κάνω καλά χωρίς να επηρεάζομαι - αν και σαν άνθρωπος αποφεύγω να
βάζω ταμπέλες.

Ποιοι συγγραφείς, Έλληνες και ξένοι, σας αρέσουν;
Εδώ, πρέπει να ομολογήσω ότι, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, επιλέγω βιβλία Ελλήνων συγγραφέων. Μ’ αρέσει πολύ η γραφή της Ευγενίας Φακίνου, αγαπώ τις ιστορίες της Πασχαλίας Τραυλού και του Κώστα Καρακάση, θαυμάζω πολύ τον Γιώργο Πολυράκη και διαβάζω τον Νίκο Θέμελη. Γενικά, παρακολουθώ τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία και προσπαθώ να διαβάζω όσα περισσότερα βιβλία μπορώ.

Μιλήστε μας λίγο για την Αθήνα. Τι σας αρέσει, τι σας ενοχλεί, πού συχνάζετε;
Θα σας απογοητεύσω… Δεν έχω συγκεκριμένα μέρη που συχνάζω και δεν υπάρχει κάτι στην Αθήνα που να μη μ’ ενοχλεί, γι’ αυτό και αποφεύγω να την επισκέπτομαι. Μένω μόνιμα στο Καπανδρίτι και πρέπει να είναι απόλυτη ανάγκη για να κατέβω σε μια πόλη που υποφέρει από τον υπερπληθυσμό της.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεχαγιάς

Βιβλίο / «Το να εκδίδεις βιβλία στην Ελλάδα είναι σαν να παίζεις στο καζίνο»

Η Γεννήτρια είναι ένας νέος εκδοτικός οίκος αφιερωμένος στη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο εκδότης της, συγγραφέας και μεταφραστής, Παναγιώτης Κεχαγιάς, μιλά για τις δυσκολίες και τις χαρές του εγχειρήματος, για το πώς σκοπεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς και για τους πρώτους τίτλους που ετοιμάζεται να εκδώσει.
M. HULOT
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός» ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Νίκος Μπακουνάκης / Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ, στην πρώτη του συνέντευξη, μιλά στη LIFO για τους στόχους και τις δράσεις του ιδρύματος και για το προσωπικό του όραμα για το βιβλίο. Ποιος ο ρόλος των μεταφράσεων στην πολιτιστική διπλωματία και πώς θα αυξηθεί η φιλαναγνωσία; 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόναθαν Κόου

I was there / Τζόναθαν Κόου: «Το να είσαι κυνικός δείχνει τεμπελιά στη σκέψη»

Ο διάσημος Βρετανός συγγραφέας βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε για τη συγγραφή ως «πολυτέλεια για λίγους», την εκλογή Τραμπ ως «έκφραση απόγνωσης» και τη «woke» κουλτούρα ως πράξη ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Σαν σήμερα  / Πολ Όστερ: «Οι χαμένες ευκαιρίες αποτελούν μέρος της ζωής στον ίδιο βαθμό με τις κερδισμένες»

Σαν σήμερα 30 Απριλίου, το 2024 πεθαίνει ο σπουδαίος Αμερικανός συγγραφέας και μετρ της σύμπτωσης, που κατάφερε να συνδυάσει την προοπτική των άπειρων φανταστικών κόσμων με το ατελείωτο κυνήγι των ευκαιριών και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ηλίας Μαγκλίνης: «Η ανάκριση»

Το Πίσω Ράφι / «Γιατί δεν μου μιλάς ποτέ για τον εφιάλτη σου, μπαμπά;»

Η «Ανάκριση» του Ηλία Μαγκλίνη, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεζά των τελευταίων χρόνων, φέρνει σε αντιπαράθεση έναν πατέρα που βασανίστηκε στη Χούντα με την κόρη του που «βασανίζεται» ως περφόρμερ στα χνάρια της Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Πέντε κλασικά έργα που πρέπει κανείς να διαβάσει

Βιβλίο / 5 κλασικά βιβλία που κυκλοφόρησαν ξανά σε νέες μεταφράσεις

Η κλασική λογοτεχνία παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη, κι αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς ανατρέχοντας στους τίτλους της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής και σε έργα των Τζόις, Κουτσί, Κάφκα, Αντρέγεφ και Τσβάιχ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Τάσος Θεοφίλου: «Η φυλακή είναι το LinkedΙn των παρανόμων» ή «Το πορνό και το Κανάλι της Βουλής είναι από τα πιο δημοφιλή θεάματα στη φυλακή»

Βιβλίο / Τάσος Θεοφίλου: «Όταν μυρίζω μακαρόνια με κιμά θυμάμαι τη φυλακή»

Με αφορμή το βιβλίο-ντοκουμέντο «Η φυλακή», ο Τάσος Θεοφίλου μιλά για την εμπειρία του εγκλεισμού, για τον αθέατο μικρόκοσμο των σωφρονιστικών ιδρυμάτων –μακριά απ’ τις εικόνες που αναπαράγουν σειρές και ταινίες– και για το πώς η φυλακή λειτουργεί σαν το LinkedIn των παρανόμων.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ρωμανός ο Μελωδός: Ο ουρανόθρεφτος ποιητής του Θείου Δράματος

Βιβλίο / Ρωμανός ο Μελωδός: Ο ουρανόθρεφτος ποιητής του Θείου Δράματος

Λίγοι είναι οι ποιητικά γραμμένοι εκκλησιαστικοί στίχοι που δεν φέρουν τη σφραγίδα αυτού του ξεχωριστού υμνωδού και εκφραστή της βυζαντινής ποιητικής παράδοσης που τίμησαν οι σύγχρονοί μας ποιητές, από τον Οδυσσέα Ελύτη μέχρι τον Νίκο Καρούζο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Τα 5 πιο σημαντικά βιβλία του Μάριο Βάργκας Λιόσα

Βιβλίο / Τα 5 πιο σημαντικά βιβλία του Μάριο Βάργκας Λιόσα

Η τελευταία μεγάλη μορφή της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας που πίστευε πως «η λογοτεχνία μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα» έφυγε την Κυριακή σε ηλικία 89 ετών. Ξεχωρίσαμε πέντε από τα πιο αξιόλογα μυθιστορήματά του.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ