Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window)

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
0

 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε τον 'Σιωπηλό Μάρτυρα' το 1954, κατά την διάρκεια της αμερικάνικης περιόδου της καριέρας του. Στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ο Τζέιμς Στιούαρτ και η Γκρέις Κέλι. Ήταν ένα ψυχολογικό θρίλερ. Βασιζόταν σε ένα διήγημα του 1942 του Κόρνελ Γούλριτς με τίτλο It Had to Be Murder.

Η ταινία προτάθηκε τότε για 4 Όσκαρ και θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του διάσημου σκηνοθέτη. Εξερευνά τον ηδονοβλεπτικό χαρακτήρα του ίδιου του κινηματογράφου. 

Ο Στιούαρτ έπαιζε έναν φωτορεπόρτερ που εξαιτίας ενός ατυχήματος, είχε σπάσει το πόδι του και έπρεπε να μείνει καθηλωμένος σε μια αναπηρική καρέκλα στο διαμέρισμα του μέχρι να γίνει καλά. Από την βαρεμάρα του αρχίζει να παρατηρεί με κιάλια τις ζωές των γειτόνων του που μένουν στην απέναντι πολυκατοικίας. Κάποια στιγμή αρχίζει να υποψιάζεται ότι ένας γείτονας του έχει δολοφονήσει την γυναίκα του.  Η μόνη που τον πιστεύει είναι η αρραβωνιαστικιά του και η νοσοκόμα του και μαζί προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο.

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Ο Χίτσκοκ είχε πει στον Φρανσουά Τρυφώ: 

«Ήταν η δυνατότητα να φτιάξω ένα καθαρά κινηματογραφικό φιλμ. Έχεις έναν ακίνητο άντρα που κοιτάει έξω. Αυτό είναι το ένα μέρος της ταινίας. Το δεύτερο μέρος δείχνει το τι βλέπει και το τρίτο το πώς αντιδράει. Αυτή είναι η πιο αγνή έκφραση της κινηματογραφικής εμπειρίας».

To φιλμ γυρίστηκε όλο στα εσωτερικά στούντιο της Paramount όπου κατασκευάστηκε ένα οικοδομικό τετράγωνο με μια πολυκατοικία έτσι ώστε όπως περιέγραψε το σετ ο Τρυφώ "να μοιάζει εσκεμμένα ή μη με μια εικόνα του κόσμου". 

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

Στα γυρίσματα του Σιωπηλού Μάρτυρα (Rear Window) Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ