Στου Παπαπαρασκευά δεν φτιάχνουν light γλυκά

Στου Παπαπαρασκευά δεν φτιάχνουν light γλυκά Facebook Twitter
Σίγουρα υπάρχει κόσμος που ζητάει γλυκά με λιγότερες θερμίδες, για λόγους υγείας ή διατροφής, αλλά δεν έχουμε πρόβλεψη για εκείνους. Μένουμε στο παραδοσιακό... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
0

Οι ανατολίτικες επιρροές είναι διακριτικά παρούσες στη διακόσμηση του Παπαπαρασκευά της Γλυφάδας. Όχι όμως με τον φολκλόρ τρόπο, τον κιτς και φορτωμένο, αλλά περισσότερο με το θρακιώτικο πνεύμα που έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την Ξάνθη, ακριβώς έτσι όπως μεταφέρονται, μέρα παρά μέρα, και τα γλυκά του ζαχαροπλαστείου από το εργαστήριο της Βόρειας Ελλάδας. Οι μυρωδιές είναι κι αυτές έντονες, αυθεντικές, με κυρίαρχη αυτή του αγνού βουτύρου.

Σωστές πρώτες ύλες και πολλή αγάπη γι' αυτό που κάνουν, αυτά είναι τα μυστικά της επιτυχίας, σύμφωνα με τον Γιώργο.


«Όλα ξεκίνησαν από τον παππού μου» μου αφηγείται ο υπεύθυνος του αθηναϊκού υποκαταστήματος, Γιώργος Παπουτσόγλου, «που γεννήθηκε το 1905 στις Σαράντα Εκκλησιές της Ανατολικής Θράκης, το μικρότερο παιδί από τα 14 του παπά, εξού και Παπαπαρασκευάς. Ο παππούς έκανε δύο κορίτσια, που απαγορευόταν φυσικά να δουλέψουν. Το '74 πέθανε κι έπειτα συνέχισε την επιχείρηση η γυναίκα του, μαζί με κάποιους έμπιστους συνεργάτες που είχαν εκπαιδευτεί ώστε να μεταδώσουν την τέχνη στις επόμενες γενιές. Τα παιδιά τους κρατούν σήμερα το κατάστημα της Ξάνθης. Ουσιαστικά τέσσερις οικογένειες διαχειριζόμαστε την κληρονομιά του κι έχουμε διατηρήσει πολύ καλό κλίμα συνεργασίας».

Στου Παπαπαρασκευά δεν φτιάχνουν light γλυκά Facebook Twitter
Η καριόκα ήταν δικής του έμπνευσης και σταδιακά μαθεύτηκε ως το «γλυκό της Ξάνθης», και μάλιστα όλοι οι ντόπιοι ζαχαροπλάστες παραδέχονται ότι την ξεκίνησε ο Παπαπαρασκευάς... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


«Εγώ αποφάσισα να κάνω το άνοιγμα που ο παππούς σκεφτόταν από παλιά στην Αθήνα, αλλά δεν επιχείρησε ποτέ επειδή φοβόταν που δεν είχε κάποιον εδώ να δουλέψει το μαγαζί. Δεν είχα καμία γνώση του αντικειμένου, αλλά πίστευα στα γλυκά και θεωρούσα ότι έπρεπε να υπάρχει και στην Αθήνα το προϊόν που φτιάχνουμε πάνω. Είναι εκπληκτικό πόσος κόσμος μας γνώριζε πριν ανοίξουμε». «Γιατί Γλυφάδα;» τον ρωτώ. «Δεν είχε παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο η περιοχή και ήταν κοντά το σπίτι μου. Ήθελα να βρίσκομαι κοντά, γιατί στην αρχή ειδικά ήμουν εδώ από το πρωί μέχρι το βράδυ».

Στου Παπαπαρασκευά δεν φτιάχνουν light γλυκά Facebook Twitter
Όλα τα υλικά, το γάλα, τα αυγά, τους ξηρούς καρπούς, τα προμηθεύονται από την Ξάνθη από ντόπιους παραγωγούς, και το βούτυρο το παράγουν οι ίδιοι, όπως και το 1926 που άνοιξε το πρώτο μαγαζί... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Σωστές πρώτες ύλες και πολλή αγάπη γι' αυτό που κάνουν, αυτά είναι τα μυστικά της επιτυχίας, σύμφωνα με τον Γιώργο. Όλα τα υλικά, το γάλα, τα αυγά, τους ξηρούς καρπούς, τα προμηθεύονται από την Ξάνθη από ντόπιους παραγωγούς, και το βούτυρο το παράγουν οι ίδιοι, όπως και το 1926 που άνοιξε το πρώτο μαγαζί. «Με το κομμάτι της παραγωγής δεν έχω μπλεχτεί ακριβώς, επειδή δεν το κατέχω. Έχουμε αρχίσει και σκεφτόμαστε πλέον την προοπτική να δημιουργήσουμε κι εδώ εργαστήριο, αλλά πρέπει να πάνε άτομα πάνω για να εκπαιδευτούν και σιγά-σιγά να το στήσουμε. Ως τότε, η μεταφορά γίνεται με δικό μας φορτηγό ανά δύο μέρες».

Στου Παπαπαρασκευά δεν φτιάχνουν light γλυκά Facebook Twitter
Οι μυρωδιές είναι κι αυτές έντονες, αυθεντικές, με κυρίαρχη αυτή του αγνού βουτύρου... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Σε ιδιαίτερες προσαρμογές και νεωτερισμούς δεν έχουν προβεί στην Αθήνα, πέρα από έναν γραφιστικό επανασχεδιασμό των πακέτων και της υπογραφής του παππού, που αποτελεί το λογότυπό τους. Μόνο το ρεβανί με κρέμα έχουν προσθέσει στον κατάλογό τους για την πρωτεύουσα, που πάνω δεν το προτιμούν ιδιαίτερα, καθώς και τσουρέκι όλο τον χρόνο, γιατί οι Αθηναίοι το ζητούν. «Έχουμε ένα γλυκό που λέγεται "κορμός". Αποτελείται από κρέμα βουτύρου και θερμιδικά είναι γεύμα ολόκληρο. Υπήρχε ο φόβος για το τι θα γίνει, αν θα πουλήσει στην Αθήνα της μόδας του fitness. Φεύγει σαν τρελό. Σίγουρα υπάρχει κόσμος που ζητάει γλυκά με λιγότερες θερμίδες, για λόγους υγείας ή διατροφής, αλλά δεν έχουμε πρόβλεψη για εκείνους. Μένουμε στο παραδοσιακό. Αν προκύψει στο μέλλον κάτι για τις ανάγκες της Αθήνας, δεν το γνωρίζω. Πάντως, στην ουσία των γεύσεων δεν παρεμβαίνουμε».

Στου Παπαπαρασκευά δεν φτιάχνουν light γλυκά Facebook Twitter
Σε ιδιαίτερες προσαρμογές και νεωτερισμούς δεν έχουν προβεί στην Αθήνα, πέρα από έναν γραφιστικό επανασχεδιασμό των πακέτων και της υπογραφής του παππού, που αποτελεί το λογότυπό τους... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Ο Γιώργος μου περιγράφει πως τα προϊόντα που έκαναν το «μπαμ» τότε που ξεκίνησε ο παππούς του είναι αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και σήμερα. Η καριόκα ήταν δικής του έμπνευσης και σταδιακά μαθεύτηκε ως το «γλυκό της Ξάνθης», και μάλιστα όλοι οι ντόπιοι ζαχαροπλάστες παραδέχονται ότι την ξεκίνησε ο Παπαπαρασκευάς. Ήταν, επίσης, ο πρώτος που τυποποίησε το σαραγλί, που το έβγαλε σε μαζική παραγωγή. Του ζητώ να τοποθετηθεί σχετικά με τις παροδικές τάσεις και μόδες στον χώρο της ζαχαροπλαστικής, αναφέροντάς του ως παράδειγμα την έκρηξη που συνέβη, προ μερικών ετών, με τα cupcakes. «Αυτό δεν ήταν έκρηξη, ήταν big bang! Ή με το frozen yogurt. Όταν ανοίξαμε πέρσι, εδώ στη Γλυφάδα πρέπει να υπήρχαν 7-8 τέτοια μαγαζιά. Τώρα δεν έχουν μείνει πάνω από 3. Έρχονται και παρέρχονται αυτά. Το ψάχνει ο κόσμος, αλλά είμαστε σε όλα υπερβολικοί στην Ελλάδα. Ο Έλληνας πάντα θα θέλει το γλυκό να είναι γλυκό. Να το τρώει και να το καταλαβαίνει».

 
Ζαχαροπλαστείο Παπαπαρασκευάς, Α. Παπανδρέου 13, Γλυφάδα, 210 8980220
www.papaparaskevas.gr


Προϊόντα που φωτογραφήθηκαν: καριόκα, κουραμπιέδες, νουγκάς, πούρα, «ανώμαλα».

Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει ότι τα τρίγωνα Πανοράματος είναι καλά μόνο για να βγάζεις φωτογραφίες. Σε κάθε περίπτωση, προτιμάει να δοκιμάζει φαγητά παρά να βλέπει ταινίες – εξαίρεση έκανε μόνο για την καινούργια ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΡΕΜΙ
Pfalz: Η νέα δύναμη του Riesling και του Pinot Noir, που «ταράζει» την Ευρώπη

Το κρασί με απλά λόγια / Εξαιρετικά Riesling. Δυνατά Pinot Noir. Πώς το Pfalz έκανε τη Γερμανία σοβαρό παίκτη στο κρασί

Στο νέο επεισόδιο της σειράς «Το κρασί με απλά λόγια» η Υρώ Κολιακουδάκη DipWSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης μας ταξιδεύουν στο Pfalz, τη μεγαλύτερη οινοπαραγωγική περιοχή Riesling στον κόσμο, μέσα από τις φωνές τεσσάρων κορυφαίων προσωπικοτήτων του γερμανικού κρασιού: της Caro Maurer MW, του Frank John, του Dominik Sona και του Nicola Libeli.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Όχι άλλη σφυρίδα!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Όχι άλλη σφυρίδα στο Προεδρικό Μέγαρο!

Ο κύριος Ρεμί βαρέθηκε τα αποδομημένα, παράτολμα και ανέμπνευστα πιάτα - κάνε μια σωστή «ιεροσυλία», αλλιώς μείνε στα απλά. Στην τελική, προτιμά μια βραδιά στην παραλιακή, με πίτσα, μπίρα και Χούλιο Ιγκλέσιας.
ΡΕΜΙ
«Τριλέτσε, κουλάτς, μπομπόνες»: Η Αναστασία έκανε τα αλβανικά γλυκά viral

Γεύση / «Τριλέτσε, κουλάτς, μπομπόνες»: Η Αναστασία έκανε τα αλβανικά γλυκά viral

Τα βίντεό της κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές στο TikTok και μας δείχνουν τι χάναμε τόσο καιρό που αγνοούσαμε κλασικά γλυκά της γειτονικής μας χώρας. Η ίδια, βέβαια, πιστεύει ότι τα φτιάχνει καλύτερα.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
«Χίλιες φορές μακαρόνια παρά σπανακόρυζο»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Χίλιες φορές μακαρόνια παρά σπανακόρυζο»

Ο Κύριος Ρεμί στοχάζεται πάνω στα όρια της κριτικής εστιατορίων, μαγειρεύει τέσσερις παστιτσάδες μέσα στην εβδομάδα και δεν έχει κάτι προσωπικό με το σπανακόρυζο. Απλώς δεν είναι μακαρονάδα!
ΡΕΜΙ
«Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Ο κύριος Ρεμί τρώει σπίτι του πιο συχνά απ' ότι νομίζεις, προτείνει να παίρνεις καλύτερες φακές και λέει αυτό που ξέρουμε όλοι και δεν λέμε για το delivery.
ΡΕΜΙ
Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Ο χαρισματικός οινοποιός Άρης Τσέλεπος μεταφέρει την Υρώ Κολιακουδάκη-Dip WSET και τον Παναγιώτη Ορφανίδη στη Napa Valley και στα αμπέλια της Καλιφόρνιας μέσα από μια συναρπαστική συζήτηση για το κρασί και τα μαθήματα που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από μια από τις πιο εμβληματικές οινοπαραγωγικές περιοχές του κόσμου.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Θύμηση, μια νέα κρεμερία στο Παγκράτι

Γεύση / Θύμηση: Ο Νίκος και ο πατέρας του έφεραν ξανά το γαλακτοπωλείο στο Παγκράτι

Παίρνει στοιχεία από τα παλιά γαλακτοπωλεία αλλά δεν στέκεται εκεί. Προσθέτει γλυκά –λευκά, όπως αυτά που του αρέσουν– και πίτες. Αυτή η κρεμερία είναι μία από τις καλύτερες ιδέες που έχουμε δει στο χώρο της ζαχαροπλαστικής φέτος.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Nothing Days / Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Από την πιο αρχαία καλλιέργεια στην ιστορία μέχρι τις γκουρμέ, ακριβές εκδοχές τους, τα σαλιγκάρια κατέληξαν από βασική τροφή να γίνουν υποτιμημένη και σπάνια, και η αφορμή για τοξικά σχόλια στα social media.
M. HULOT
Οι γεύσεις του καλοκαιριού που φυλάξαμε για το χειμώνα

Γεύση / Φρυγανισμένα, λιόκαφτα, παστά, ξιδάτα: Έτσι μένει η γεύση του καλοκαιριού

Η τέχνη της συντήρησης των τροφών πάει χιλιάδες χρόνια πίσω και έχει ακόμα λόγο ύπαρξης γιατί μεταμορφώνει τα υλικά σε κάτι άλλο. Και αυτό το «άλλο» έχει γαστρονομική και συναισθηματική αξία.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ