Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
1

Όταν η τάση ξεκίνησε, κανείς δεν πίστευε πως θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια και κυρίως τόσο μεγάλη επιρροή, αλλά τα «άσχημα sneakers» ή αλλιώς γνωστά και ως «παπούτσια του μπαμπά» είναι πιο hot τάση στα υποδήματα τώρα, όπως σημειώνει το βαρόμετρο του Bloomberg.

Χοντροκομμένα, ογκώδη και φλύαρα, τα άσχημα αθλητικά παπούτσια, έχουν φτάσει να πωλούνται στο λιανικό εμπόριο για εκατοντάδες ή και χιλιάδες δολάρια.

Αντιπροσωπεύουν επίσης μια μεγάλη πρόκληση για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αθλητικών παπουτσιών που δεν έχουν συνηθίσει τον ρευστό και γεμάτο υπερβολή κόσμο της υψηλής μόδας.

Μέχρι πρόσφατα, εταιρείες όπως η Adidas και η Puma θα μπορούσαν να βασίζονται σε σταθερές πωλήσεις μινιμαλιστικών, ρετρό στιλ όπως το Stan Smith της Adidas και το Clyde της Puma.

Ωστόσο, όλο και περισσότερο, οι αγοραστές στρέφονται προς τα πανάκριβα sneakers που παρουσιάζονται στις πασαρέλες οίκων όπως ο Louis Vuitton, ο Versace και ο Balenciaga.

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
To Βalenciaga Triple S σε ολόλευκο

Ο τελευταίος άλλωστε είναι για πολλούς ο υπαίτιος αυτής της τάσης καθώς χάραξε το δρόμο με το Balenciaga Triple S που έγινε sold out και το πιο πολυπόθητο παπούτσι της χρονιάς.

Κάποιοι το λάτρεψαν, ακόμη πιο πολλοί το μίσησαν, αλλά αυτό το sneaker ήταν παντού το θέμα συζήτησης και ψηλά στις λίστες των must have items.

Οι κατασκευαστές αθλητικών παπουτσιών έχουν αρχίσει να πλησιάζουν στη μόδα όσο πιο γρήγορα μπορούν. Η Adidas λάνσαρε τα ογκώδη  Yeezy του Kanye West και ακολούθησαν μοντέλα όπως το Yung 1.

Τη δεκαετία του 90, τέτοια παπούτσια θα απευθύνονταν μόνο σε μεσήλικες τουρίστες της Αμερικής, αλλά τώρα είναι στα πόδια όλων των χίπστερς και ταγκάρονται μανιωδώς στο Instagram.

Η Puma και η Fila έχουν επίσης «παρασυρθεί» από την τάση ενώ σχεδόν όλες οι εταιρίες επιχειρούν να δώσουν λίγο παραπάνω όγκο στα παπούτσια τους.

O ανταγωνισμός είναι μεγάλος...

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
Υeezy
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
To Yung της Αdidas
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
H πρόταση της Puma

Υποστηριζόμενα από τα social media και τη δημοτικότητα των high-end streetwear, τα sneakers έχουν καταστεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες σε είδη πολυτελείας, με πωλήσεις αυξημένες έως και 10% το 2017, σύμφωνα με την Bain & Co. Αντίθετα, οι πωλήσεις των συμβατικών αθλητικών υποδημάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν μόλις 2% πέρυσι, σύμφωνα με την NPD.

Το πρόβλημα για τις εταιρείες υποδημάτων είναι ότι αυτό που είναι best seller τώρα καταλήγει γρήγορα στο πίσω μέρος του ντουλαπιού, ακόμη και μέσα σε έξι μήνες, καθώς οι αγοραστές σπεύδουν στον επόμενο που θα λανσάρει ένα hot άσχημο παπούτσι.

«Οι κύκλοι ζωής αλλάζουν πολύ πιο γρήγορα στον κόσμο της μόδας», δήλωσε στο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Kasper Rorsted, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε καλύτερες πωλήσεις και κέρδη από το μήνα αυτό.

«Εκεί βρίσκεται η πρόκληση και η ευκαιρία. Μπορείτε να εντοπίσετε την τάση; Μπορείτε να δημιουργήσετε αυτό το παπούτσι με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από ό, τι συνήθως και να προλάβετε τους άλλους;», λέει εξηγώντας ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Η Adidas εκτιμά ότι θα ανταποκριθεί στην πρόκληση αυτή. Έχει δημιουργήσει ταχύτατα εργοστάσια στη Γερμανία και τις Η.Π.Α., τα οποία μπορούν να κόψουν με λέιζερ και να δημιουργήσουν ένα ζευγάρι παπουτσιών μέσα σε 24 ώρες. Αυτό είναι τρομακτικά ταχύτερο σε σχέση με τους δύο ή και τρεις μήνες που χρειάζονται οι παραδοσιακοί προμηθευτές και κατασκευαστές της εταιρείας στο Βιετνάμ, οι οποίοι παράγουν παπούτσια σε μεγάλες παρτίδες.

Οι κατασκευαστές αθλητικών υποδημάτων εξακολουθούν ωστόσο να βασίζονται σε πιο εδραιωμένα μοντέλα. Ενώ το Stan Smith, που αναστήθηκε πριν μερικά χρόνια, χάνει μέρος της δυναμικής του και τώρα αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 5% των παγκόσμιων πωλήσεων της Adidas, εξακολουθεί να κερδίζει έδαφος στην Κίνα, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της εταιρείας.

Όμως η νέα σεζόν βρίσκει τους μεγάλους οίκους να έχουν ετοιμάσει νέες τάσεις και να ανεβάζουν πολύ το επίπεδο του ανταγωνισμού.

Φέτος το χειμώνα, δεν υπάρχει κανείς διάσημος οίκος μόδας που να μην υιοθέτησε πλήρως ή εν μέρει την τάση.

Η Balenciaga συνεχίζει να παίζει χρωματικά με το Triple S, o Gucci κυκλοφόρησε μια υπερπαραγωγή για τα πόδια μας, και ακόμη και ο κλασικός Tod's πειραματίζεται με τις γραμμές αυτές.

Θρασύτερος όλων ο Givenchy, o οποίος λανσάρει ένα υβρίδιο ορειβατικού και αθλητικού παπουτσιού που ειλικρινά θα έχει ενδιαφέρον αν δει κανείς πώς και από ποιον θα φορεθεί.

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
O πειραματισμός των Tod's
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
Tα υπερβολικά Gucci
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
To Givenchy υβρίδιο

Πρόσφατα είχαμε αναφερθεί και πάλι στο θέμα καθώς ακόμη και τα γυναικεία βραδινά παπούτσια είχαν αρχίσει να αφομοιώνουν τις τάσεις - με αμφιλεγόμενο αποτελέσματα...

Μόδα & Στυλ
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ