Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop»

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
0

Αυτό που θα συμβεί τον Ιούνιο στη γωνία Νικίου και Μιλτιάδου, ανάμεσα στα υφασματάδικα του ιστορικού κέντρου, θα λειτουργήσει, εκτός των άλλων, και ως μια ιδιότυπη κοινωνική μελέτη μέσα από την τέχνη με απρόβλεπτη έκβαση.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δράσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών στο πλαίσιο του «Ανοίγματος στην Πόλη» αφορά τη διαμόρφωση ενός τριώροφου παλιού κτιρίου σε «performance shop», όπου για έναν μήνα θα παρουσιάζονται παραστάσεις χορού και άλλων τεχνών, όχι όμως με τους τρόπους που έχουμε συνηθίσει.

Κάποιες θα εκτυλίσσονται στις «βιτρίνες» του καταστήματος, δωρεάν για τους περαστικούς, ενώ άλλες, οι «συμμετοχικές», θα είναι διαθέσιμες, κατόπιν «παραγγελίας», στα δωμάτια του εσωτερικού του, αποκλειστικά για τον «πελάτη» που τις έχει παραγγείλει.

Παράλληλα, θα τρέχουν και φιλοξενούμενες παραστάσεις για λίγους θεατές, καθώς και παράλληλες εκδηλώσεις που θα παρέχουν εξομολογητικό feedback από το κοινό στους καλλιτέχνες – αλλά και μεταξύ των ανθρώπων που έζησαν τις ίδιες εμπειρίες.

«Δεν είναι "θέλω να δω"» με διορθώνει η Λία σε κάποια στιγμή της κουβέντας μας. «Είναι "θέλω να κάνω", "θέλω να συμμετάσχω". Πουλάμε τις παραστάσεις ως εμπειρίες. Το "βλέπω" περιλαμβάνει μόνο την όραση, ενώ η "εμπειρία" είναι πιο ολιστική και αναφέρεται σε όλο το σώμα».

Πίσω από την καινοτόμο ιδέα, που έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία σε Λευκωσία και Λεμεσό, βρίσκεται η πολυτάλαντη Κύπρια χορογράφος Λία Χαράκη.

Παλιά γνώριμη του Φεστιβάλ, με πιο πρόσφατη δική της συμμετοχή το εξαιρετικό και άκρως ζαλιστικό «Tune In» που παρουσίασε το 2013 ‒και έκτοτε το διδάσκει σε workshops‒ αλλά και την εμπλοκή της με τη διδασκαλία της κίνησης στους περσινούς «Πέρσες» του Άρη Μπινιάρη από τον ΘΟΚ, φέτος αναλαμβάνει ίσως το πιο φιλόδοξο εγχείρημά της.

«Η ιδέα ξεκίνησε από το Pop Up Festival της Λευκωσίας το 2014. Τότε, λόγω κρίσης, είχαν κλείσει πολλά καταστήματα στη Μακαρίου, τον κεντρικό εμπορικό δρόμο της πόλης, και τα έδιναν σε καλλιτέχνες. Την ίδια περίοδο ήμουν κι εγώ σε μια περίεργη φάση και χρειαζόμουν μια απενοχοποίηση. Δεν ήθελα να αλλάξω επάγγελμα για να μπορώ να επιβιώσω.

»Σκέφτηκα, λοιπόν, "αυτό που είμαι θα βγω να το πουλήσω, ακόμα και στη βιτρίνα". Νομίζω πως το μαγικό με το Shop είναι ότι βάζει τους καλλιτέχνες να σκεφτούν την ίδια τους την έρευνα με διαφορετικό τρόπο».

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
Πίσω από την καινοτόμο ιδέα του «Performance Shop» που έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία σε Λευκωσία και Λεμεσό, βρίσκεται η πολυτάλαντη Κύπρια χορογράφος Λία Χαράκη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν


Στην Αθήνα προηγήθηκε ένα open call, με το οποίο η Λία και η ομάδα της καλούσαν καλλιτέχνες να συμμετάσχουν στο πρότζεκτ. Μου εξηγεί πως το κείμενο που έγραψαν στο call για να τους «γοητεύσουν» όφειλε να στοιχειοθετηθεί με το σωστό wording: «Σε ενδιαφέρει να προσφέρεις την τέχνη σου ως υπηρεσία; Ως μια ανεπανάληπτη εμπειρία;».

Μέσα στη φιλοσοφία του καταστήματος είναι η συμπερίληψη οποιασδήποτε «ζωντανής τέχνης», συνεπώς η γκάμα είναι μεγάλη και διαθέτει κόσμο τόσο από τις παραστατικές τέχνες όσο και από το περφόρμανς. Η ανταπόκριση από τους εγχώριους καλλιτέχνες ήταν μεγάλη.

Παράλληλα, το concept της «πώλησης» της τέχνης ως κανονικής υπηρεσίας, μέσω ενός καταστήματος, θεωρώ ότι είναι πραγματικά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στο Performance Shop.

Η Λία αναφέρει σχετικά: «Γιατί όχι "κατάστημα"; Γιατί το να πουλήσω έναν πίνακα είναι ok και να μην έχει ο θεατής την εξουσία και τη δύναμη να διαλέξει από έναν κατάλογο αυτό που θέλει να δει; Εμένα δεν με ενδιαφέρουν τα πρότζεκτ που απλώς φτάνουν κάπου ως άγκυρες».

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δράσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών στο πλαίσιο του «Ανοίγματος στην Πόλη» αφορά τη διαμόρφωση ενός τριώροφου παλιού κτιρίου σε «performance shop», όπου για έναν μήνα θα παρουσιάζονται παραστάσεις χορού και άλλων τεχνών, όχι όμως με τους τρόπους που έχουμε συνηθίσει. Μακέτα: Βιβιάννα Χιωτίνη

Το Performance Shop θα είναι ανοιχτό σε ώρες καταστημάτων: καθημερινά, εκτός Κυριακής, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ. Θα υπάρχουν όμως διαθέσιμες και βραδινές παραστάσεις, κατόπιν κράτησης. Όλες οι συμμετοχές είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους.

Καταρχάς, τα έργα «βιτρίνας» που θα παρουσιάζονται Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο μπορούν να είναι extreme ως προς τη διάρκεια, οφείλουν όμως να συμμορφωθούν με τις αρχές της δημόσιας αιδούς, ενώ στο εσωτερικό του καταστήματος τα όρια θα είναι πιο χαλαρά.

Η εικαστικός Μαρίνα Γκενάντιεβα, για παράδειγμα, θα παρουσιάσει μια εξάωρη παράσταση «βιτρίνας», ένα σχόλιο για την ομορφιά, το φύλο και τη θηλυκότητα μέσω μιας επίπονης διαδικασίας τοποθέτησης και αφαίρεσης στολιδιών και περιτυλιγμάτων στο πρόσωπό της.

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
Η εικαστικός Μαρίνα Γκενάντιεβα, θα παρουσιάσει σε μια εξάωρη παράσταση «βιτρίνας», ένα σχόλιο για την ομορφιά, το φύλο και τη θηλυκότητα.

Ο Θανάσης Κριτσάκης θα επιχειρήσει μια συγκινητική παράσταση 24 ωρών που θα λέγεται Άσκηση Δημοκρατίας, όπου ένα μικρόφωνο θα βρίσκεται έξω από τη βιτρίνα και ο περαστικός θα μπορεί να πει ό,τι θέλει στον καλλιτέχνη κι εκείνος να τον ακούσει, χωρίς να κρίνει, ούτε να αντιδρά.


«Δεν είναι "θέλω να δω"» με διορθώνει η Λία σε κάποια στιγμή της κουβέντας μας, όταν περνάμε στις συμμετοχικές παραστάσεις που απαιτούν κράτηση. «Είναι "θέλω να κάνω", "θέλω να συμμετάσχω". Πουλάμε τις παραστάσεις ως εμπειρίες. Το "βλέπω" περιλαμβάνει μόνο την όραση, ενώ η "εμπειρία" είναι πιο ολιστική και αναφέρεται σε όλο το σώμα.

»Στο έργο του Δημήτρη Τσεσμελή που προέρχεται από τον χώρο του τραγουδιού, ας πούμε, συμπληρώνεις ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την καταγωγή σου. Η έρευνά του σχετίζεται με τα νανουρίσματα απ' όλη την Ελλάδα. Όταν θα ξαπλώσεις στην αιώρα, θα σε νανουρίσει με προσωπικό τρόπο.

»Το "Booth" του Αντώνη Βαή είναι ένα σχόλιο πάνω στην ηδονοβλεψία και στα όρια που θέτουμε. Ο περφόρμερ θα βρίσκεται πίσω από μια επιφάνεια, ο θεατής θα τον βλέπει, αλλά εκείνος δεν θα βλέπει τον θεατή, μόνο θα ακούει τα σχόλιά του, καθώς θα κάνει ό,τι αυτός θέλει να δει. Το Performance Shop είναι γενικώς μια άσκηση των ορίων της τέχνης».

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
Το «How to Selfy» του Γιώργου Σιώρα-Δεληγιάννη είναι ένα παιχνίδι που σε μαθαίνει να βγάζεις την ιδανική selfie, όχι απαραίτητα με το πρόσωπο.

 
Η κάθε συμμετοχική παράσταση θα μπορεί να επαναληφθεί μόνο σε 32 sessions καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας του καταστήματος, επί της ουσίας μόνο για 32 μεμονωμένους θεατές, εκτός από περιπτώσεις κατά τις οποίες θα υπάρχει συμμετοχή ζευγαριών ή περισσότερων ατόμων, όπως στο «How to Selfy» του Γιώργου Σιώρα-Δεληγιάννη, ένα παιχνίδι που σε μαθαίνει να βγάζεις την ιδανική selfie, όχι απαραίτητα με το πρόσωπο, οπότε οι έγκαιρες κρατήσεις είναι απαραίτητες.

Εξαιρούνται οι δύο παραστάσεις της Λίας, το «Skin» και το «The Active Spectator», που θα διατίθενται σε πιο χαλαρό πρωινό πρόγραμμα.


«Το ίδιο το πλαίσιο του Shop είναι το γεφύρωμα του ελιτισμού της τέχνης με την καθημερινότητα. Θέλω να εξυπηρετήσει τη γειτονιά και να καταλάβω τον αντίκτυπο που θα έχει σε όλους, από αυτόν που πουλάει υφάσματα απέναντι μέχρι τους καλλιτέχνες, για να δω αν αξίζει που το συνεχίζω» περιγράφει η Λία όταν τη ρωτώ ποιος είναι ο στόχος της για την Αθήνα.

«Τις προηγούμενες φορές λειτούργησε. Το Shop κάνει τους ανθρώπους χαρούμενους. Εγώ θέλω να μπορώ να επικοινωνήσω με οποιονδήποτε για τον οποίο μπορεί να είναι απαγορευτικό το να μπει σε ένα μουσείο ή σε μια γκαλερί γιατί έχει άλλες αναφορές.

»Στην Κύπρο είχα παράσταση με μεγάφωνο που απευθυνόταν στους περαστικούς. Πέρασε ένας θείος μου και του λέω "Γεια σου, Γιαννάκη, τι τραγούδι θες να σου βάλω ν' ακούσεις;". Τρελάθηκε!

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
«Η αλαζονεία δεν σε προχωράει και τη φοβάμαι πολύ. Είναι το σημείο όπου σταματούν όλα. Στην τέχνη υποφέρουμε από αυτή». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν

»Είναι πολύ ανθρώπινο όλο αυτό και μπορείς να το ζήσεις χωρίς να εκτεθείς. Η τέχνη δεν είναι λειτούργημα; Δεν χρειάζεται να μας αφυπνίζει; Δεν είμαστε μόνο εμείς δημιουργοί, όλοι μπορούν να είναι δημιουργοί».

Αναρωτιέμαι πώς εξέλαβε η Κύπρος κάτι τόσο καινοτόμο και αν υπήρχαν αρνητικά σχόλια ή ευτράπελα. Η Λία θυμάται:

«Στον "Ενεργό Θεατή" με τον ηθοποιό Μάριο Ιωάννου υπάρχει λόγος και κίνηση, αλλά η εγγύτητα μεταξύ του περφόρμερ και του θεατή είναι πολύ μεγάλη και η εμπειρία έντονη. Αν κάποιος δεν σηκώνει αυτά τα όρια, μπορεί να φοβηθεί. Είχαμε περιστατικό που θεατής έφυγε».


Μετρημένη, παρά την αναγνωρισιμότητα που απολαμβάνει τα τελευταία χρόνια, προσεκτική σε κάθε της λέξη («τους διάλεξα και με διάλεξαν», αναφέρει, ανάμεσα σε άλλα, για τους καλλιτέχνες της), η Λία διαθέτει σπάνια σεμνότητα και καταλήγει:

«Η αλαζονεία δεν σε προχωράει και τη φοβάμαι πολύ. Είναι το σημείο όπου σταματούν όλα. Στην τέχνη υποφέρουμε από αυτή».

Η χορογράφος Λία Χαράκη επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το φιλόδοξο «Performance Shop» Facebook Twitter
Το «Skin» και το «The Active Spectator» της Λίας Χαράκη θα διατίθενται σε πιο χαλαρό πρωινό πρόγραμμα.

Info

Ομάδα .pelma.Lia Haraki - The Performance Shop

Νικίου 18 & Μιλτιάδου 20, Αθήνα

15 Ιουνίου - 15 Ιουλίου 2018

Ωράριο λειτουργίας: 10:00-21:00 (συν επιπλέον βραδινές περφόρμανς)

Κλειστά τις Κυριακές

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις παραστάσεις, τους συντελεστές και τα ωράρια σύντομα στο greekfestival.gr και στο theperformanceshop.org

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ιωάννα Κολλιοπούλου έφτασε με το «Στέλλα Κοιμήσου» σε όρια που δεν φανταζόταν

Θέατρο / Η Ιωάννα Κολλιοπούλου έφτασε με το «Στέλλα Κοιμήσου» σε όρια που δεν φανταζόταν

Η νεαρή ηθοποιός που μόλις τιμήθηκε με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη εξηγεί τους λόγους που έκαναν την παράσταση του Γιάννη Οικονομίδη τόσο μεγάλο hit, προτού κατηφορίσει προς την Επίδαυρο και επιστρέψει για τρίτη σεζόν στον ρόλο της Στέλλας Γερακάρη
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ο Θάνος Σαμαράς και η Έλλη Τρίγγου σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες συνεργασίες της χρονιάς

Θέατρο / Ο Θάνος Σαμαράς και η Έλλη Τρίγγου σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες συνεργασίες της χρονιάς

Μια «καθαρτική» συζήτηση ανάμεσα στον σκηνοθέτη και την ερμηνεύτρια του μονολόγου του Δημήτρη Δημητριάδη «Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας» που ανεβαίνει στο Μπάγκειον.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Elephas Tiliensis: Η πιο υποσχόμενη θεατρική ομάδα της Αθήνας αυτήν τη στιγμή

Θέατρο / Elephas Tiliensis: Η πιο υποσχόμενη θεατρική ομάδα της Αθήνας αυτήν τη στιγμή

Συζήτηση με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη, δημιουργό της ιδιαίτερα παραγωγικής θεατρικής ομάδας, και τους τέσσερις συμπρωταγωνιστές του στην «Κυρά της Θάλασσας», μια ελεύθερη διασκευή του ομώνυμου έργου του Χένρικ Ίψεν που παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ