(εικαστική επιμέλεια πόστ Πάνος Μιχαήλ)
------
Δικαίως φοβόμαστε. Κι εγώ φοβάμαι. Μόνο που, δυστυχώς, φοβάται όποιος δεν γνωρίζει τίποτα για τον εαυτό του, τα όνειρα και την παράδοσή του, προσωπική και συλλογική. Αυτός, δηλαδή, που δεν εμπιστεύεται το βήμα του».
Αυτό ο κόσμος που αλλάζει, με τρομάζει...Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης για τους φόβους που φωλιάζουν στο μέσα μας κενό.
“Η ελευθερία είναι μόνο η δική τους (των πλουσίων). «Σχεδόν όλοι οι άλλοι εργάζονται τώρα πιο σκληρά και ζουν σε ανασφάλεια και λίγοι μόνο κολυμπούν στα πλούτη... Η Δημοκρατία ενώ θα έπρεπε να υπηρετεί τον λαό, γεμίζει τις τσέπες των Τραπεζιτών, των βαρόνων των ΜΜΕ και των άλλων δισεκατομμυριούχων»...
Όταν τρομάζουν και αυτοί που προετοίμαζαν τον τρόμο, τότε τα πράγματα είναι πολύ άγρια.. Ο συντηρητικός δημοσιογράφος, Τσάρλς Μουρ επίσημος βιογράφος της Βαρώνης Θάτσερ στήνει τη σκήτη του στον αριστερό λόγο.
«Η κρίση είναι μια πολύ πονηρή λέξη (...). Για μένα η οικονομική κρίση, για κάποιους είναι μπίζνες και ο πόλεμος εναντίον της κρίσης είναι ο χειρότερος μυστικός πόλεμος που έχει γίνει στη σύγχρονη ιστορία. Είναι χειρότερος από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Γιατί αυτός ο πόλεμος θα σκοτώσει πολλούς στο μέλλον».
Το μεγάλο φαγοπότι... Ο Μισέλ Πικολί για τους μελλοθάνατους ενός ακήρυχτου πολέμου πίσω από το φάντασμα της ελευθερίας.
«Δεν υπάρχει πιο θλιβερή εικόνα από εκείνη ενός ζευγαριού ξαπλωμένου στην κρεβατοκάμαρα να παρακολουθεί τηλεόραση».
Ο Μισέλ Πικολί για την θλιβερή καθημερινότητα που σκεπάζει ο πέπλος της τηλεοπτικής λάμψης.
«Mετά το άσυλο των πανεπιστημίων να καταργήσουμε τώρα και τη βουλευτική ασυλία»
Δεν είναι σύνθημα σε τοίχο των Εξαρχείων, ο Κυριάκος είναι που που γράφει νύχτα στο Twitter, ότι θα ήθελε να γράψει στους τοίχους της Συγγρού.
«Ο Βενιζέλος είναι ο Σισέ της πολιτικής. Αλλά και ο Παναθηναικός με τον Σισέ έμεινε δέκα βαθμούς πίσω από τον Ολυμπιακό»
Αν και η επιθεώρηση πνέει τα λοίσθια, υπάρχουν άξιοι συνεχιστές των ταλαντούχων κειμενογράφων της. Ο Γιώργος Καρατζαφέρης σε μια ακόμη προσπάθεια ατακαδόρικου πολιτικού χιούμορ που πρέπει να τον ξενύχτησε.
«Θέλουμε να ενοχλούμε που και που ορισμένους, να εξοργίσουμε μερικούς ανθρώπους λίγο παραπάνω. Υπάρχουν μερικοί που αξίζει να τους βάζεις στη θέση τους από καιρού εις καιρόν».
Βγαίνοντας στην Αμερική από τα αριστερά. Ο Στίβεν Κίνγκ ξεκινά ραδιοφωνικό πρωινό talk show σε συνεργασία με τους Πράσινους με στόχο το συντηρητικό Tea Party.
«Τα τελευταία χρόνια η εικόνα της Ελλάδας παγκοσμίως έχει αλλάξει από ειδυλλιακό μέρος για διακοπές στη Μεσόγειο [...] σε ανυπότακτο προβληματικό τόπο... Ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός ανεξάρτητων, και ανεξήγητα παράξενων, νέων ελληνικών ταινιών έχει κάνει πολλούς να καλωσορίζουν την έλευση ενός νέου ελληνικού κύματος, ή όπως το ονομάζουν μερικοί του "Ελληνικού Κύματος του Παράξενου".. Είναι απλά σύμπτωση ότι η πιο προβληματική χώρα φτιάχνει το πιο ασυνήθιστο σινεμά;
Με αφορμή κυρίως τον Κυνόδοντα και το Attenberg, ο βρετανικός Guardian παρατηρεί το Ελληνικό Παράξενο στη μεγάλη οθόνη.
«Πίστευα ότι η επιτυχία του Κυνόδοντα θα το έκανε ευκολότερο, αλλά δεν το πιστεύω πια. Δεν ξέρω πόσο θα πρέπει να συνεχίσουν οι άνθρωποι να θυσιάζουν τους εαυτούς τους για την τέχνη»
Ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος με αφορμή την επιτυχία της ταινίας του, για μια νοοτροπία πιο “κοφτερή” από τον Κυνόδοντα που τον αποτρέπει να γυρίσει ταινίες στην Ελλάδα.
«Αυτή είναι η κατάσταση και κάπως πρέπει τώρα να την φτιάξουμε. Το σινεμά είναι ένας υπέροχος τρόπος για να γίνει αυτό»
Το αισιόδοξο βλέμμα της δημιουργού του Attenberg Ραχήλ Τσαγκάρη στη μίζερη ελληνική πραγματικότητα
Δεν είμαστε θύματα, είμαστε ουσιαστικά υπεύθυνοι για οτιδήποτε εδώ γύρω. Θέλουμε να είμαστε θύματα γιατί είναι ένας εύκολος τρόπος. Και γιατί είμαστε πάρα πολύ ερωτευμένοι με το δράμα της ζωής.
Άσε τα ψέμματα... Ο Σωκράτης Μάλαμας με αφορμή την κρίση για το εθνικό σύνδρομο του εύκολου θύματος
σχόλια