Ποιοι είναι οι ARTéfacts ;

Ποιοι είναι οι ARTéfacts ; Facebook Twitter
0

-"Τι ακριβώς θα κάνετε στον Κ.Βήτα;", ήταν η πρώτη ερώτηση.

-"Στον Κωνσταντίνο τον ίδιο τίποτα, στα τραγούδια του κάτι κάνουμε", λέει γελώντας ο Θοδωρής Βαζάκας.

Μέλος των ARTéfacts από την πρώτη μέρα της δημιουργίας τους, ο δεξιοτέχνης των κρουστών μαζί με τους υπόλοιπους 19 της παρέας παίζουν το Σάββατο 28 & την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στη Στέγη προσπαθώντας να "απαλλάξουν" τις συνθέσεις του Κωνσταντίνου Βήτα από bits, bytes και οτιδήποτε έχει σχέση με το... ρεύμα.

Τη θέση, λοιπόν, των υπολογιστών παίρνουν 20 κορυφαίοι σολίστ, που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τη μουσική και με την άδειά του να αναδημιουργούν, αναδιατυπώνουν και μετασχηματίζουν ελεύθερα τις δικές του συνθέσεις. Ο φυσικός ήχος των ακουστικών οργάνων, απελευθερώνει τις ηλεκτρονικές μουσικές που αγαπήσαμε.

Αλλωστε, όταν πριν από μερικά χρόνια ο Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά) και ο Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο) άρχισαν να φτιάχνουν τους ARTéfacts αυτό ακριβώς είχαν στο μυαλό τους: "Μας άρεσε η σύγχρονη μουσική αλλά θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο που θα έρθει κοντά στο κοινό χωρίς τον συνήθη ακαδημαϊκό τρόπο".

Μην πάει το μυαλό σας σε ευκολίες. Στις συναυλίες στη Στέγη δεν πρόκειται να ακούσουμε απλώς κάποια κομμάτια του Κ. Βήτα διασκευασμένα για φυσικά όργανα. Περιμένουμε μια μεγάλη μουσική ρετροσπεκτίβα, με απόλυτη ενορχηστρωτική ελευθερία, έξω από κάθε υποψία συμβατικότητας. "Μας ιντριγκάρει πολύ η ιδέα να παίξουμε με φυσικά όργανα ηλεκτρονικές συνθέσεις διότι αυτομάτως προσθέτουμε στο εγχείρημα τον παράγοντα του λάθους. Ως γνωστόν οι υπολογιστές σπανίως κάνουν λάθη".

Το σύνολο ARTéfacts ensemble από το 2007 κάνει αισθητή την παρουσία του με αξιόλογες εμφανίσεις σε φεστιβάλ, πολυχώρους, θέατρα και ωδεία. Ολοι οι σολίστ του, ανήκουν στη γενιά των «τριάντα-κάτι» ετών.

Τα τραγούδια που έχουν επιλέξει προέρχονται από το σύνολο της δισκογραφίας του Κ.Βήτα: από τα πρώτα του βήματα μέχρι δίσκους του 2011.

Τίτλος της παράστασης είναι: "Συγκατοίκηση".

"Περί αυτού πρόκειται. Θέλουμε να δούμε πως συνυπάρχουν τα ηχοχρώματα των φυσικών οργάνων με την ευγενέστερη pop – dance. Η σύγχρονη μουσική με την ποπ -electronica. Το σήμερα με το χθες", λέει ο Θ.Βαζάκας.

Την πρώτη τους συναυλία την έδωσαν στον Παρνασσό το 2008 παρόλο που το συγκρότημα το έφτιαχναν ήδη 3-4 χρόνια πριν. "Ειδικά για την πρώτη βραδιά ο Κορνήλιος (Σελαμσής) μας είχε γράψει ένα έργο. Το κοινό ήταν μεν περιορισμένο τότε αλλά φάνηκε πως του άρεσε αυτό που κάνουμε γιατί ανεξάρτητα από το πόσο τολμάμε αντιμετωπίζουμε τις συναυλίες μας με απίστευτη σοβαρότητα, προβλέπουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια, σκηνοθετούμε τα πάντα -ακόμα και τις εναλλαγές των οργάνων στη σκηνή-, ντύνουμε πάντα τις δουλειές μας με βίντεο ενίοτε και με χορό. Ετσι, ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε μια πλήρη παράσταση, με διαρκή ροή σαν ενιαίο έργο και όχι σε μια τυπική εκτέλεση μουσικών έργων".

Η ιδέα να "μεταμορφώσουν" τις δημιουργίες του Κ.Βήτα προϋπήρχε στο μυαλό τους από χρόνια. "Πριν καν υπάρξουμε σαν σύνολο ξέραμε πως οι αγαπημένες μουσικές της γενιάς μας, σαν αυτές του Κωνσταντίνου, θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να μας απασχολήσουν. Κάναμε την πρόταση στον Κορνήλιο Σελαμσή, εκείνος ετοίμασε δύο τραγούδια και τα στείλαμε δειλά στον Κ.Βήτα. Δεν ξέραμε αν θα του φανούν ενδιαφέροντα ή αν θα μας βρίσει. Τελικά του άρεσαν".

Και η μεγαλύτερη δυσκολία, ποια ήταν; "Ηταν κυρίως τεχνικής φύσεως. Για παράδειγμα το να παίξεις μουσική δωματίου (δηλαδή χωρίς μαέστρο να σε κατευθύνει) με είκοσι άτομα επί σκηνής απαιτεί τέλεια ενδοεπικοινωνία, άπειρες πρόβες και λίγα περιθώρια λάθους", σχολιάζει ο Θοδωρής Βαζάκας.

"Μια επίσης μεγάλη δυσκολία ήταν να καταφέρουμε να βρούμε τον τρόπο που οι άνθρωποι θα αντικαταστήσουν στα κομμάτια τον ήχο των υπολογιστών. Καταλαβαίνετε πως όταν μιλάμε για ηλεκτρονική μουσική οι ήχοι που ακούγονται δεν αναπαράγονται με νότες αλλά με υπολογιστές. Εμείς βρήκαμε τις αντιστοιχίες".


Και μια τελευταία ερώτηση: θυμίζει το αποτέλεσμα τα τραγούδια του Κ.Βήτα που ξέρουμε ή θα σπάσουμε το κεφάλι μας να τα αναγνωρίσουμε; "Είναι πλήρως αναγνωρίσιμα, μην ανησυχείτε".

Info:

Κεντρική Σκηνή- Ώρα έναρξης: 20:30

Τιμές εισιτηρίων: 15 – 18 – 28 €

Μειωμ. 10 - 12 - 15 € |

Άνεργοι 5 €

Φίλοι της Στέγης: 20 - 14 - 8 €

Αποκτήστε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Στέγης.

Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00) Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων: www.sgt.gr

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ