Σας αρέσει η τέχνη; Ο Οκτώβριος δεν θα σας απογοητεύσει Facebook Twitter
Michael Rakowitz, «The Invisible Enemy Should Not Exist» («Lamassu of Nineveh»), 2018, 10.500 κονσέρβες ιρακινού σιροπιού χουρμά, μεταλλικό πλαίσιο 4,69 x 1,70 x 4,48 μ. Έργο κατ’ ανάθεση για το πρόγραμμα Fourth Plinth του δημάρχου του Λονδίνου. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και του δημάρχου του Λονδίνου. Φωτ.: © Ναταλία Τσουκαλά

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

0

Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Δεύτερο Μέρος

Μουσείο Ακρόπολης

Το Μουσείο Ακρόπολης και ο οργανισμός ΝΕΟΝ παρουσιάζουν το δεύτερο μέρος της τριλογίας «Michael Rakowitz & Ancient Cultures», το έργο του Michael Rakowitz «Lamassu of Nineveh» (2018). Πρόκειται για μια γλυπτική εγκατάσταση στον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο του Μουσείου Ακρόπολης, στη δυτική του πλευρά προς την οδό Μητσαίων. Αποτελεί ανάθεση για το Fourth Plinth της πλατείας Τραφάλγκαρ του Λονδίνου. Είναι φτιαγμένο από κονσέρβες σιροπιού χουρμά από το Ιράκ και αποτελεί «επανεμφάνιση» του αγάλματος φτερωτού ταύρου μήκους περίπου 4,3 μέτρων, της προστατευτικής ασσυριακής θεότητας που βρισκόταν στην είσοδο της Πύλης Νεργκάλ της Νινευή από το 700 π.Χ. μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, όταν το ISIS το κατέστρεψε, μαζί με αντικείμενα από το μουσείο της Μοσούλης. Η θέση του «Lamassu of Nineveh» στον περιβάλλοντα χώρο του Μουσείου Ακρόπολης το φέρνει σε συνομιλία τόσο με την ανασκαφή και την αρχαία πόλη που απλώνεται στη βάση του μουσείου όσο και με το σύγχρονο κτίριό του, με τον βράχο της Ακρόπολης που δεσπόζει με τα μνημεία του καθώς και με το αστικό τοπίο. Η επιμέλεια είναι του γενικού διευθυντή του Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητή Νικόλαου Χρ. Σταμπολίδη, και της διευθύντριας του ΝΕΟΝ, Ελίνας Κουντούρη.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Michael Rakowitz & Ancient Cultures: Δεύτερο Μέρος» εδώ.

Πρωτόλεια – Από την πρώτη γραφή στο ώριμο έργο

Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Γιάννης Γαΐτης, «Πορτραίτο της Γαβριέλλας Σίμωσι» (1951). Ιδιωτική συλλογή

Η έκθεση διερευνά τα πρώιμα έργα έντεκα εμβληματικών Ελλήνων καλλιτεχνών: Βασιλείου, Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Τσαρούχης, Μόραλης, Τάσσος, Κατράκη, Σπυρόπουλος, Κοντόπουλος, Μυταράς, Γαΐτης και Χρύσα Ρωμανού. Σε αρκετές περιπτώσεις πρόκειται για άγνωστα έργα που σπάνια έχει τη δυνατότητα να δει το ευρύ κοινό, μέσα από τα οποία αναδεικνύονται τα πρώτα δημιουργικά και εκφραστικά στοιχεία των καλλιτεχνών, σε αντιπαράθεση με έργα της ώριμης περιόδου τους, όταν η εικαστική τους γλώσσα είναι πια αναγνωρίσιμη.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Πρωτόλεια – Από την πρώτη γραφή στο ώριμο έργο» εδώ.

Juergen Teller: Υou are invited

Onassis Ready

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Άνδρες, Alexander Skarsgård & Juergen Teller, Luleå (2023). Φωτ.: Juergen Teller

H αναδρομική έκθεση του εμβληματικού φωτογράφου στον νέο χώρο του Ιδρύματος Ωνάση στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη παρουσιάζει διάφορες σειρές, μεμονωμένα έργα και πολυάριθμα βίντεο που συνδυάζουν επιλογές από προηγούμενες εκθέσεις με νέες, αδημοσίευτες εικόνες που εκτείνονται από τη δεκαετία του 1990 έως σήμερα. Ένας ενεργός διάλογος γύρω από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες διαδρομές έμπνευσης και δημιουργικής εξερεύνησης που διατρέχουν το έργο του στην πιο εκτενή ατομική του έκθεση μέχρι σήμερα στην Ελλάδα.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Juergen Teller: you are invited» εδώ.

Το όνειρο του Τάτλιν – Ουτοπίες – Η αιώνια επιστροφή

Ωδείο Αθηνών

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Από τη σειρά «Φόρμα - Ανάγνωση», Δημήτρης Αληθεινός, 85 x 125 εκ.,1977

Μια έκθεση με αντικείμενό της τις διαδρομές της φαντασίας και της πολιτικής σκέψης σε σχέση με την ουτοπία και το πώς αυτή, άλλοτε ως ελπίδα και άλλοτε ως απειλή, εξακολουθεί να εμπνέει τον άνθρωπο στην αναμέτρησή του με το παρόν και στον οραματισμό του για το μέλλον. Συμμετέχουν σαράντα πέντε καλλιτέχνες/-ιδες και παράλληλα γίνονται καλλιτεχνικές δράσεις και περφόρμανς σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα, ερευνητικά εργαστήρια, τους σπουδαστές της σχολής του Ωδείου, και ένα εκτενές δημόσιο πρόγραμμα με ομιλίες.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Το όνειρο του Τάτλιν – Ουτοπίες – Η αιώνια επιστροφή» εδώ.

Δημήτρης Πικιώνης: Αισθητική τοπογραφία

Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

Σας αρέσει η τέχνη; Ο Οκτώβριος δεν θα σας απογοητεύσει Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την πλακόστρωση του δρόμου του Φιλοπάππου. Φωτ.: Circulo de Bellas Artes

Μια έκθεση-φόρος τιμής στον αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη, εξέχουσα προσωπικότητα του 20ού αιώνα για τον ελληνικό πολιτισμό. Έχοντας αποκτήσει δίπλωμα πολιτικού μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και όντας μαθητής του Παρθένη, έφυγε για να σπουδάσει ζωγραφική στο Μόναχο και στη συνέχεια στο Παρίσι, όπου ήρθε σε επαφή με τα σύγχρονα ρεύματα. Στην Ελλάδα ασχολήθηκε τόσο με τη ζωγραφική όσο και με την αρχιτεκτονική, στην οποία προσπάθησε να ενσωματώσει τη λαϊκή παράδοση, συνδυάζοντάς τη με τη μοντέρνα αφαίρεση. Αντιμετώπισε τη σύνθεση της κλασικής αρχιτεκτονικής με την ελληνική ταυτοτική κουλτούρα ως στοίχημα. Η έκθεση εστιάζει στη μορφολογική αντιμετώπιση της πρόσβασης στην Ακρόπολη, με φωτογραφικές αποτυπώσεις των μονοπατιών. Το υλικό αυτό συμπληρώνεται με στοιχεία των έργων του που εξηγούν τη δημιουργική μέθοδο που ακολουθεί. Η έκθεση δανείζεται τον τίτλο ενός από τα θεωρητικά του συγγράμματα, της Αισθητικής Τοπογραφίας. Χωρίζεται σε τρία μέρη: «Ζωγραφική και Σκέψη», «Αρχιτεκτονική» και «Μακέτα».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Δημήτρης Πικιώνης: Αισθητική τοπογραφία» εδώ.

Platforms Project – Independent Art Fair

Καπνεργοστάσιο

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Mert Yavaşca, «Toy Funeral» (2022)

Η διεθνής φουάρ της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής σκηνής και τόπος συνάντησης με καλλιτεχνικές ομάδες, πλατφόρμες και καλλιτέχνες από 26 χώρες, με ένα πολύπλευρο παράλληλο πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει ημερίδες, περφόρμανς, ομιλίες και workshops. Συνολικά, παίρνουν μέρος 64 εικαστικές πλατφόρμες και περισσότεροι από 900 καλλιτέχνες, γεγονός που επεκτείνει το παγκόσμιο δίκτυο που οικοδομείται τα τελευταία δώδεκα χρόνια.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Platforms Project – Independent Art Fair» εδώ.

all aboard

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Θεόφιλος Χατζημιχαήλ, «Αντάμωση Ερωτόκριτου και Αρετούσας», λάδι σε μουσαμά, 85 x 60 εκ. Ευγενική παραχώρηση του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου

Η έκθεση πραγματοποιείται στο Express Facility, κτίριο παράλληλο με τον δυτικό διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης. Συμμετέχουν σαράντα καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές και χώρες. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που επιχειρείται πρώτη φορά στην Ελλάδα και αφορά την παρουσίαση μιας έκθεσης μεγάλης κλίμακας εντός αεροδρομίου σε λειτουργία. Περιλαμβάνει εγκαταστάσεις, γλυπτά, βίντεο, ζωγραφικά έργα και επιτελεστικές δράσεις που μετατρέπουν το κτίριο σε πεδίο αναστοχασμού.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «all aboard» εδώ.

Γεωμετρική Αφαίρεση

Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Ebtisam Abdulaziz, Χωρίς τίτλο (14), 2020, ακρυλικό σε καμβά, 60 x 60 εκ. Από της συλλογή του καλλιτέχνη. Φωτ.: Ευγενική παραχώρηση Alex McSwain

Μια έκθεση αφιερωμένη σε έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης, την Όπυ Ζούνη, την Etel Adnan, τη Samia Halaby, τη Saloua Raouda Choucair, την Ebtisam Abdulaziz και τη Lubna Chowdhary, σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης και επιμελητή του MOMuS, Γιάννη Μπόλη. Στόχος της έκθεσης είναι να αναδείξει πώς η καθεμία προσεγγίζει, διευρύνει και επαναπροσδιορίζει τα όρια της αφαίρεσης, μετατοπίζοντας το επίκεντρο της συζήτησης από τον τυπικό φορμαλισμό σε ζητήματα μνήμης, ταυτότητας, πολιτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Παράλληλα, στρέφει την προσοχή μας στις ιδιαίτερες γενεαλογίες της αφαίρεσης στον αραβικό κόσμο, όπου η ισλαμική αισθητική –με τη γεωμετρία, την επανάληψη και την καλλιγραφία– λειτουργεί όχι ως διακοσμητική επιφάνεια αλλά ως σύστημα σκέψης και ερμηνείας του κόσμου. Έτσι, η έννοια του μορφολογικού μοτίβου επαναπροσδιορίζεται, φέρνοντας στο επίκεντρο το νοηματικό και φιλοσοφικό βάρος του.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Γεωμετρική Αφαίρεση» εδώ.

Έλληνες εικαστικοί και η διαμόρφωση της αμερικανικής τέχνης στον 20ό αιώνα

Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
William Baziotes, «Σφιγξ» (1947), λάδι σε καμβά, 96,5 x 75,2 εκ.

Μία σημαντική επιλογή από τη συλλογή του Ιδρύματος «Ελληνική Διασπορά», η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 2.000 έργα τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών που μετανάστευσαν στην Ευρώπη και την Αμερική, κυρίως στις αρχές του 20ού αιώνα. Στόχος της είναι να αναδείξει τη συμβολή τους στη νεοελληνική τέχνη και στη διεθνή πρωτοπορία, δίνοντας βήμα τόσο σε λιγότερο γνωστούς δημιουργούς όσο και σε διεθνώς καταξιωμένους καλλιτέχνες που μεγαλούργησαν στις ΗΠΑ, είτε συμμετέχοντας σε ιστορικές ομαδικές εκθέσεις είτε παρουσιάζοντας αναδρομικά το έργο τους σε σημαντικά ιδρύματα και μουσεία. Στην έκθεση περιλαμβάνονται έργα των Chryssa, Stamos, Samaras, Benglis, Baziotis, Voulkos και πολλών άλλων, αποτυπώνοντας την καλλιτεχνική τους πορεία και την επίδραση της ελληνικής ταυτότητας στο έργο τους καθώς και στο έργο των νεότερων συνεχιστών του οράματός τους.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Έλληνες εικαστικοί και η διαμόρφωση της αμερικανικής τέχνης στον 20ό αιώνα» εδώ.

Η φάρμα

Εθνική Γλυπτοθήκη

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Φρόσω Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, «Πουλιά [πριν το 1972]», ορείχαλκος, αρ. έργου 9050. Κληροδότημα Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, 1995

Καθώς η ζωοπλαστική καλλιεργήθηκε από ορισμένους γλύπτες περιστασιακά, την έκθεση «Η φάρμα» απαρτίζουν έργα που ανήκουν στη συλλογή της Εθνικής Γλυπτοθήκης και μόνο εφόσον το μέγεθος και το υλικό τους επιτρέπει την έκθεσή τους σε υπαίθριο χώρο. Έργα της Μπέλλας Ραφτοπούλου, του Αντώνη Καραχάλιου, του Γιάννη Αντωνιάδη, του Νικόλα Δογούλη, ιδιαίτερα, όμως, της Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, δημιουργούν ένα φανταστικό εικαστικό περιβάλλον, ενσωματωμένο στο φυσικό τοπίο του πάρκου, με φιγούρες οικείες και άλλες λιγότερο γνωστές, σε χαρακτηριστικές στάσεις. Συγχρόνως αποκαλύπτουν τη σχέση, τα συναισθήματα και την ξεχωριστή ματιά κάθε καλλιτέχνη απέναντι στα ζώα ή τα πουλιά που θέλησε να απεικονίσει: την τρυφερότητα για το δικό του κατοικίδιο ή για το κατοικίδιο κάποιου γείτονα αλλά και για τα άγνωστα ζώα που χρησιμοποίησε ως μοντέλα. Τα έργα θα παρουσιάζονται μόνιμα μέσα στον ήδη διαμορφωμένο υπαίθριο χώρο της Εθνικής Γλυπτοθήκης, όπου οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα πιο σπάνιο αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση αλλά και μέσα από το ύφος κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Η φάρμα» εδώ.

Paolo Colombo: Mουσική και Μωσαϊκά

Bernier/Eliades

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Paolo Colombo, λεπτομέρεια από το έργο «Floor Mosaic cluster» (2024/25), ακρυλικά και σχηματισμένο γυαλί. Φωτ.: Boris Kirpotin

Ο Ιταλός καλλιτέχνης, επιμελητής και ποιητής Paolo Colombo παρουσιάζει τρεις ηχητικές εγκαταστάσεις, δύο εγκαταστάσεις δαπέδων με ψηφιδωτά, έξι μεγάλες ακουαρέλες-ψηφιδωτά και δύο προσωπογραφίες Ελλήνων μουσικών. Τα έργα αυτά αντανακλούν την αγάπη του καλλιτέχνη για την ελληνική παραδοσιακή λαϊκή τέχνη και τη μουσική του πρώτου μισού του 20ού αιώνα. Αντλώντας έμπνευση από τα ελληνικά, ρωμαϊκά και βυζαντινά ψηφιδωτά, οι ζωγραφικές συνθέσεις του δομούνται αυστηρά, με γραμμές που τέμνονται με ακρίβεια και παραπέμπουν σε πτυχώσεις και διαφάνειες υφασμάτων, μέσα από τις οποίες αναδύεται μια εικονοποιία που παραπέμπει στην αρχαιότητα.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Paolo Colombo: Mουσική και Μωσαϊκά» εδώ.

Stanley Whitney: Return to the garden

Gagosian

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
O Stanley Whitney. Φωτ.: Aundre Larrow

Μια νέα έκθεση με πρόσφατα έργα ζωγραφικής του Stanley Whitney, στην πρώτη του ατομική παρουσίαση στην Ελλάδα μετά τη συμμετοχή του στην Documenta 14, το 2017. Ο τίτλος της επικαλείται την αθωότητα του αρκαδικού ιδεώδους και την αρμονική συνύπαρξη με τη φύση. Χωρίς το βάρος προκαθορισμένων θεμάτων ή αφηγηματικών στοιχείων, οι ζωηρές αυτές αφαιρέσεις προσκαλούν τον θεατή σε μια ενισχυμένη εμπειρία χρώματος και αισθητηριακής αντίληψης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Stanley Whitney: Return to the garden» εδώ.

Δημήτρης Εφέογλου: Day’s end

Γκαλερί Ζουμπουλάκη

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Δημήτρης Εφέογλου, «Cloud» από τη σειρά «One Breath», Λάδι σε λινό, 180 x 150 εκ. (2024). Φωτ.: Studio Vaharidis

Η έκθεση παρουσιάζει ένα νέο σώμα δουλειάς από τη σειρά «One Breath», έργα με λάδι σε ξύλο και καμβά. Ο επιμελητής Αποστόλης Αρτινός σημειώνει για το έργο του Εφέογλου: «Είναι πάντα αυτή η πρώτη εικόνα, η εντύπωσή της, που γίνεται ευθύς μια ανάμνηση, ένα φευγαλέο ίχνος. Το βλέμμα έτσι δεν σαρώνει επιφάνειες αλλά ίχνη, διαφυγόντα σημεία, και εδραιώνει τη μυστική τους σχέση. Όπως αυτές οι φευγαλέες πινελιές πάνω στα επίπεδα των εικόνων του Εφέογλου, που θησαυρίζουν μνήμες και χτίζουν απώλειες. […] Τα έργα του Εφέογλου είναι παλίμψηστες επιφάνειες, δεν είναι τόσο οι γραφές του, βεβαίως αυτές, αλλά κυρίως τα σβησίματά του, οι αποξέσεις της ύλης του, τα ίχνη που αφήνουν, θα χαθούν κι αυτά, θα μείνει μόνο μια έμφορτη εικόνα, ο καταλύτης αυτών των ιχνών και το αδιαφοροποίητο αυτών των διαφορών».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Δημήτρης Εφέογλου: Day’s end» εδώ.

Gisela McDaniel: Διασχίζοντας θάλασσες

Δύο Χωριά

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Στα πορτρέτα της η Gisela McDaniel απεικονίζει κυρίως γυναίκες και θηλυκότητες από περιθωριοποιημένες κοινότητες με στόχο να τους δώσει φωνή και αξιοπρέπεια.

Με ρίζες στη Μικρονησία και καταγωγή από τον Ινδικό Ωκεανό και τις Φιλιππίνες, η McDaniel χρησιμοποιεί τη ζωγραφική ως μέσο ενδυνάμωσης και αποκατάστασης. Στα πορτρέτα της απεικονίζει κυρίως γυναίκες και θηλυκότητες από περιθωριοποιημένες κοινότητες, με στόχο να τους αποδώσει φωνή και αξιοπρέπεια. Έχοντας συμμετάσχει στο πρόγραμμα φιλοξενίας των Δύο Χωριών στη Μύκονο, γνώρισε την Ελλάδα και δημιούργησε σειρά πορτρέτων, ενσωματώνοντας τοπικές εμπειρίες, ιστορίες και πολιτισμικά στοιχεία στη δουλειά της. Η νέα αυτή ενότητα έργων της διέπεται από μύθους, μνήμες και μητριαρχικές δυνάμεις, διασχίζοντας ωκεανούς και αιώνες. Συνυφαίνοντας τη μικρονησιακή με την ελληνική κοσμολογία, διερευνά τον ωκεανό ως πεδίο μεταμόρφωσης, όπου η ταυτότητα θολώνει, τα σώματα μεταμορφώνονται και οι γυναικείες φωνές αναδύονται ή χάνονται. Αντλώντας από προφορικές μαρτυρίες και φεμινιστικές ερμηνείες της κλασικής μυθολογίας, αναδημιουργεί μορφές ως ηχώ της γυναικείας κυριαρχίας, της ανυπακοής και της ιερής δύναμης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Gisela McDaniel: Διασχίζοντας Θάλασσες» εδώ.

Αντώνης Τσακίρης: Riviera

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Αντώνης Τσακίρης, «Το ατύχημα» (2019), 70 x 70 εκ., λάδι σε καμβά

Βασικός πυλώνας της έκθεσης είναι μια επίμονη σκέψη που ξεκίνησε από ένα θραύσμα της μνήμης: μια βραδινή βόλτα στην αθηναϊκή Ριβιέρα, κατά την πανσέληνο του καλοκαιριού. Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, το υποσυνείδητο, λειτουργώντας συνθετικά, πρόβαλε τη συγκεκριμένη εικόνα άρρηκτα και αυθαίρετα συνδεδεμένη με μια άλλη, εκείνη ενός διαλυμένου αυτοκινήτου στον παραλιακό δρόμο, δίπλα στη νυχτερινή, παραθαλάσσια πόλη. Μέσα από μια φωτεινή και λιτή ζωγραφική γλώσσα, απεικονίζεται όχι απλά το ίδιο το αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά, κυρίως, η ευρύτερη ατμόσφαιρα, τα ανθρώπινα πρόσωπα και τα περιβάλλοντα που το συνοδεύουν. Οι πίνακες, με γεωμετρική αυστηρότητα και ζωηρό χρώμα, αναδεικνύουν μια δομημένη αλλά και παιχνιδιάρικη σχέση με τον χώρο και την προοπτική, εντείνοντας την αίσθηση της αμφισβήτησης και της φαντασίας, καθώς αναμειγνύει πραγματικότητα και μνήμη, μύθο και ψυχολογία. Η έκθεση αποτελεί μια σύνθεση έργων, ελαιογραφίες και μελάνια.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Αντώνης Τσακίρης: Riviera» εδώ.

Γιώργος Ζογγολόπουλος: Ενότητα και Πολλαπλότητα

Sianti Gallery

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Γιώργος Ζογγολόπουλος, «Κενό και Σφαίρα»

Μια έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαίο ζωγράφο και γλύπτη Γιώργο Ζογγολόπουλο με αφορμή τη συμπλήρωση είκοσι χρόνων από τον θάνατό του. Ο δημιουργός με τη διεθνή ακτινοβολία αφιέρωσε τη ζωή του στην εφαρμογή της τέχνης στον δημόσιο χώρο, αφήνοντας πίσω του εμβληματικά έργα που σφράγισαν το αστικό τοπίο και την ελληνική γλυπτική, κατέχοντας κομβική θέση στην καθιέρωση της αφαίρεσης στην Ελλάδα. Η έκθεση αναδεικνύει τη συνεχή εξελικτική πορεία του καλλιτέχνη, από τις αυστηρές γεωμετρικές συνθέσεις της δεκαετίας του ’60 έως την κινητική γλυπτική με φως και νερό των δεκαετιών ’70 και ’80, ενώ παρουσιάζει παράλληλα ζωγραφικά έργα –λιγότερο γνωστά στο ευρύ κοινό– καθώς και μικρής κλίμακας γλυπτά και πολλαπλά που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα της εικαστικής του παραγωγής.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Γιώργος Ζογγολόπουλος: Ενότητα και Πολλαπλότητα» εδώ.

Κωνσταντίνος Λαδιανός: Το χρονικό της αναισθησίας

CAN Christina Androulidaki Gallery

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Λαδιανός, «Andrius» (2025), υαλωμένο κεραμικό

Η έκθεση συγκροτεί ένα προσωπικό ημερολόγιο που κινείται ανάμεσα στο βίωμα, τον μύθο, το θαύμα και το τερατώδες. Μέσα από πίνακες, κεντήματα και μια μεγάλη σειρά από κεραμικά γλυπτά, αυτοβιογραφικά στοιχεία συναντούν αφηγήσεις εμπνευσμένες από την παράδοση, την αγιολογική γραμματεία και τη λαϊκή μυθολογία, δημιουργώντας έναν χώρο όπου κάθε έργο λειτουργεί ως καταγραφή –μεταφέροντας μια ατμόσφαιρα, ένα συναίσθημα, την αίσθηση μιας εποχής–, σαν κεφάλαιο που εντάσσεται σε μια ευρύτερη αφήγηση.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Κωνσταντίνος Λαδιανός: Το χρονικό της αναισθησίας» εδώ.

Μαρία Λουίζου: Moulting Season

Γκαλερί Crux

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Μαρία Λουίζου, «Κατοικίες» (2025), κερί μέλισσας υφαντό σε αργαλειό και χειροποίητο ξύλο βελανιδιάς, 190 x 100x75 εκ. Φωτ.: Φαίδρα Σκοττ

Η έκθεση παρουσιάζει σειρές νέων γλυπτών που πραγματεύονται το ζήτημα της κατοικίας, από το δέρμα έως το σπίτι, ως μέσου προστασίας αλλά και ως προσωρινού τόπου απεμπλοκής και ανασύνταξης. Στην έκθεση περιλαμβάνεται και η σειρά κέρινων γλυπτών «Κατοικίες», που δημιουργήθηκε με αφορμή την έκθεση του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ και του New Museum «In a bright green field», σε επιμέλεια του Gary Carrion-Murayari και σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη. Γλυπτά φτιαγμένα από κερί, πηλό, σίδερο και γύψο υποδέχονται σώματα προσωρινά και αναδεικνύουν τον χώρο που μένει πίσω όταν η περίοδος μεταμόρφωσής τους ολοκληρωθεί. Η έκθεση «Moulting Season» οπτικοποιεί ακριβώς αυτήν τη διαδικασία μεταμόρφωσης και το κατάλοιπό της. Παράλληλα, οι κεραμικές φόρμες στην κλίμακα του ανθρώπινου σώματος ενεργοποιούνται με τη φωνή και την παρουσία και χρησιμεύουν ως μουσικά όργανα. Το πρόγραμμα των ζωντανών μουσικών περφόρμανς γύρω από και μέσα στα έργα, που θα πραγματοποιήσει η καλλιτέχνιδα, θα ανακοινωθεί σύντομα.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Μαρία Λουίζου: Moulting Season» εδώ.

Θοδωρής Μπαργιώτας: The beast was harmless and horrible

ALMA

Σας αρέσει η τέχνη; Ο Οκτώβριος δεν θα σας απογοητεύσει Facebook Twitter
Θοδωρής Μπαργιώτας, «What we do in the shadows»

Στην πέμπτη του ατομική έκθεση, ο Θοδωρής Μπαργιώτας αποπειράται να ανακαλύψει τα θηρία του εσωτερικού μας κόσμου. Μέσα από μια έντονη ρεαλιστική μανιέρα φαντασιακού πολυσχιδούς επιχειρεί να επαναφέρει τη σχέση του ανθρώπου με την ψυχή του, προκαλώντας τον θεατή να αναστοχαστεί πάνω σε ζητήματα προβολών του εαυτού.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Θοδωρής Μπαργιώτας: The Beast was Harmless and Horrible» εδώ.

Sacred or Monsters

Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Νίκη Δανάη Χανιά, «Shoebox» (2025), ανοδιωμένο αλουμίνιο, κοντραπλακέ, 46 × 21 × 14 εκ. Φωτ.: Αφροδίτη Χουλάκη

Μια ομαδική έκθεση η οποία μέσα από μια σύνθεση γλυπτικών αναπαραστάσεων, video performances, επιγραφών και ηχητικών ντοκουμέντων αποτελεί μια εξερεύνηση της έννοιας της ταυτότητας ως μιας εύπλαστης ή μεταβλητής δομής που αποδαιμονοποιεί κάθε «άλλο», αφαιρώντας το σημειολογικό του βάρος ως επικίνδυνο, βρόμικο και αντικανονικό. Μετα-ανθρώπινα όντα, μυθικά πλάσματα, υπάρξεις διαρκώς μεταμορφώσιμες και σώματα εξουθενωμένα μα άτρωτα συνυπάρχουν, διαμορφώνοντας μια αφήγηση που ολοκληρώνεται μέσα από την αποσπασματικότητά της, μια ιστορία που ενίοτε τρομάζει, θαμπώνει, αποπροσανατολίζει, ενώ παράλληλα φωτίζει, ενημερώνει και ενδυναμώνει. Καλλιτέχνες: Πέτρος Μώρης, Μαρίνα Ξενοφώντος, Νίκη Δανάη Χανιά. Επιμέλεια: Ιωάννα Γερακίδη.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Sacred or Monsters» εδώ.

Και λοιπόν τι;

TAVROS

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Στην κορυφή του Προφήτη Ηλία, πάνω από το χωριό Καλλιθέα, στο Ηράκλειο. Στα τύμπανα ο Στέλιος, κάτοικος Καλλιθέας, ελαιοπαραγωγός και αγρότης, 1993. Φωτ.: Ντίνος Σαδίκης

Η έκθεση «Και λοιπόν τι;» φέρνει στο φως την άγνωστη ιστορία των Εν Πλω, ενός ελληνικού ροκ συγκροτήματος που κυκλοφόρησε μόνο έναν δίσκο και έδωσε μία συναυλία, αλλά άφησε πίσω του ηχηρό αποτύπωμα. Μέσα από αρχειακό υλικό, κινούμενες εικόνες, προσωπικές μαρτυρίες και την ίδια τη φιλία των δημιουργών, η έκθεση αφηγείται μια στιγμή όπου η μουσική και οι υπόγειες πολιτικές ανησυχίες συναντήθηκαν με την ορμή της νεότητας. Είναι μια ιστορία για τη φιλία, την επιθυμία να δημιουργήσεις, αλλά και για την εύθραυστη λάμψη που αφήνει πίσω της μια εποχή λίγο πριν χαθεί. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου και ο Απόστολος Βασιλόπουλος συγκέντρωσαν αρχειακό υλικό, πήραν συνεντεύξεις από τα εναπομείναντα μέλη του συγκροτήματος –σήμερα πια ριζικά ήρεμα, αφοσιωμένα στους κήπους τους–, αναζήτησαν πηγές, κράτησαν σημειώσεις, άκουσαν, κατέγραψαν. Ο εκθεσιακός χώρος, φωτισμένος από αντανακλάσεις, χρησιμοποιεί την κινηματογραφική μορφή του χρόνου για να μιλήσει για την ίδια του τη ροή.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Και λοιπόν τι;» εδώ.

Common Ground

Big Table, Αγίου Όρους, Βοτανικός

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Christina, Nadia, Antzoulatou, Nika, «Metabolic Gatherings»

Σε ένα διαμέρισμα στην περιοχή του Βοτανικού, στο οποίο βρέθηκε ένα μεγάλο, μαύρο τραπέζι, γεννήθηκε ένα νέο artist-run space, το Big Table, όπου πλέον συνυπάρχουν καλλιτεχνικά εργαστήρια και εκθεσιακός χώρος. Το κοινό τραπέζι ενέπνευσε την ομάδα να προσκαλέσει άτομα που καταπιάνονται με την τέχνη μέσα από ένα διεθνές ανοιχτό κάλεσμα, για να συμβάλουν σε αυτήν τη διαδικασία δημιουργίας ιστορίας ενώ μοιράζονται το ίδιο τραπέζι, το ίδιο «Common Ground» («Κοινό Έδαφος»). Για τη διαμόρφωση αυτής της έκθεσης, το Big Table προσκάλεσε τις ανεξάρτητες επιμελήτριες Σιμώνη Νιάρου και Χριστίνα Πετκοπούλου να συγκροτήσουν την επιτροπή επιλογής καλλιτεχνών και να επιμεληθούν το δημόσιο πρόγραμμα. Για τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου, το Big Table θα φιλοξενεί μια ομαδική εικαστική έκθεση, καθώς και ένα δημόσιο πρόγραμμα γεμάτο δράσεις, περφόρμανς, εργαστήρια και ομιλίες.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Common Ground» εδώ.

Disappearing act/ second life & One Work Show Series: Port Proxy

Callirrhoë 

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Σταύρος Κάσσης, «Turista Desaparecido» (2024), φωτογραφίες, διαστάσεις μεταβλητές. Φωτ.: Σταύρος Κάσσης

Η έκθεση «Disappearing act/second life» με έργα των Σταύρου Κάσση, Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου, Philipp Fleischmann, Isabelle Ha Eav Ruiz, σε επιμέλεια της Εύας Βασλαματζή, φέρνει κοντά πρακτικές που πειραματίζονται με την υλικότητα της αναλογικής εικόνας, στατικής ή κινούμενης, και των τεχνικών εμφάνισής της. Δοκιμάζοντας τα όρια του υλικού τους, οι καλλιτέχνες ερευνούν τη διαδικασία και την επιτελεστικότητά της ως βασικό συστατικό της παραγωγής τους. Είτε αφορά ευρεθέν υλικό, είτε πληροφορία που οι ίδιοι καταγράφουν, η έκθεση ισορροπεί μεταξύ της σταδιακής «εμφάνισης» και της εξαφάνιση της εικόνας και εστιάζει στη δεύτερη ζωή που ζει ως υλικό στοιχείο στην άυλη ψηφιακή εποχή. 

Παράλληλα με την ομαδική έκθεση, η One Work Show Series παρουσιάζει το έργο του καλλιτέχνη Θοδωρή Προδρομίδη «Port Proxy» (όρο που εισήγαγε ο επιμελητής Christian Oxenius), μια πράξη καταγεγραμμένη σε ένα λιμάνι, μια ματιά στραμμένη προς τη θάλασσα. Η σειρά αυτή αντικατοπτρίζει τόσο την εμπειρία του κοινού χρόνου όσο και τον χρόνο που χρειάζεται ένα κύμα για να διασχίσει την ανατολική Μεσόγειο.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Disappearing act/ second life» εδώ.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «One Work Show Series: Port Proxy» εδώ.

Λεωνίδας Παπαδόπουλος: Οίκος α(ν)τοχής

Batagianni Gallery

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Λεωνίδας Παπαδόπουλος, Χωρίς τίτλο (2024), εποξική ρητίνη, τσιμέντο, φιλμ, μέταλλο. 150 × 100 × 20 εκ.

Ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος αναμειγνύει μνήμες και βιώματα, συνεχίζοντας μια ιστορία οργανική, την οποία έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Σε αυτήν την έκθεση μάς ταξιδεύει από τον παρελθόντα χρόνο στο παρόν, συνεχίζοντας σχεδόν αθόρυβα να ισορροπεί στο σκοινί της ουτοπίας που με μεγάλη απλοχεριά προσφέρει η τέχνη. Ο «Οίκος αν(τ)οχής» του αυτοπροσδιορίζεται ως μέσο επιβίωσης, ως μέσο αφοσίωσης. Υλικά του, ο σκληρός γύψος ή ο πολυεστέρας, το μέταλλο ή οι ντίζες. Προορισμός, πάντα, η αγάπη για τη γλυπτική που αλλάζει ή και όχι, αλλά παραμένει το κύριο ερωτηματικό που προσπαθεί να βρει την απάντησή του μέσα από το συνεχές ψάξιμο.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Λεωνίδας Παπαδόπουλος: Οίκος α(ν)τοχής» εδώ.

Rosalind Nashashibi: Windows

MΕΛΑΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ + ARCH

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Πλάνο της ταινίας «Electrical Gaza» της Rosalind Nashashibi (2015). Φωτ.: Emma Dalesman/ Ευγενική παραχώρηση της Rosalind Nashashibi and LUX, Λονδίνο

Η Rosalind Nashashibi είναι ζωγράφος και κινηματογραφίστρια με καταγωγή από την Παλαιστίνη και τη Βόρεια Ιρλανδία που ζει στο Λονδίνο. Στο έργο της, και στα δύο μέσα, την απασχολεί έντονα η πράξη της παρατήρησης, σε τέτοιο βαθμό που συχνά μετατοπίζεται στην πλευρά του υποκειμένου με τρόπο που μπορεί να είναι ανησυχητικός αλλά και βαθιά συμπονετικός. Οι ταινίες της είναι συχνά μη γραμμικές, διακοπτόμενες από εκδηλώσεις δυναμικών εξουσίας και συλλογικών ιστοριών. Στη ζωγραφική της, οικεία σύμβολα –όπως ένα ζευγάρι κύκνων ή ένας καμβάς χωρισμένος με έναν σταυρό ή ένα Χ– μας προκαλούν να τα ξαναδούμε με νέο βλέμμα, ενώ οι αναφορές της στους καλλιτέχνες του Παρισιού του τέλους του 19ου αιώνα είναι σαν βουτιές στο παρελθόν που χρησιμεύουν ώστε να αναδυθούν απρόσμενες νέες εμπειρίες.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Rosalind Nashashibi: Windows» εδώ.

Ελένη Παπανικολάου: Αθέατες όψεις

Γκαλερί Έρση

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Ελένη Παπανικολάου, «Παράθυρο στη θάλασσα» (2024), μεικτή τεχνική

H εικαστικός Ελένη Παπανικολάου συνδιαλέγεται στην παρούσα ενότητα έργων της με τις αθέατες όψεις του σύγχρονού μας πολιτισμού, μελετώντας τον επιμελώς, τόσο στις πολιτιστικές όσο και στις κοινωνιολογικές του εκφάνσεις. Δημιουργός ενός έργου πολυεπίπεδου που χαρακτηρίζεται από συνέπεια στη σύνθεση, η Παπανικολάου δεν εμπνέεται μόνο από τις εικόνες και τις μνήμες που συλλέγει από την επαφή της με την καθημερινότητα αλλά και από τις περιπατητικές περιπλανήσεις της σε έναν μη τόπο χωρικού φανταστικού.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Ελένη Παπανικολάου: Αθέατες Όψεις» εδώ.

Κατερίνα Κοκκινάκη: #this_is_no_eden

Artshot - Sophia Gaitani Gallery

ΕΠΕΞ Εικαστικές εκθέσεις Οκτώβριος 2025 Facebook Twitter
Κατερίνα Κοκκινάκη, «Το κορίτσι και ο Haku», ακρυλικά σε καμβά, 55 x 45 εκ.

Επιμένοντας στην παραστατική ζωγραφική –είτε πρόκειται για ακρυλικά σε καμβά και τυπώματα ή νήματα είτε για ακουαρέλες–, η καλλιτέχνις οπτικοποιεί ένα ερώτημα σχετικά με τη νέα εικονική ζωή την οποία καλούμαστε να ζήσουμε, θέτοντας ταυτόχρονα τον προβληματισμό για το αν πρόκειται να κρατήσουμε ρομαντικές μανιέρες στο νέο περιβάλλον. Η ζωγραφική της είναι καθαρά ανθρωποκεντρική, μια και ανήκει στην Generation X, δημιουργώντας ένα ρήγμα σε σχέση με τη φιλοσοφία του μετα-ανθρώπου, όπου το άτομο δεν είναι το κέντρο. Από τους καμβάδες της περνούν άνθρωποι χωρίς φύλο (cyborg), μέρη ενός πολύπλοκου πλέγματος ζωής, τεχνολογίας, περιβάλλοντος.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την εικαστική έκθεση «Κατερίνα Κοκκινάκη: #this_is_no_eden» εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ