«The Watcher»: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε Facebook Twitter
Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της σειράς.
0

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ μετά την πρεμιέρα του «Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story», που παρά τον σόλοικο τίτλο, τον μονολιθικό τόνο και την αγρίως αμφιλεγόμενη διαχείριση του θέματός του, αποτελεί ήδη μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του Netflix, ο αρχιμάστορας της πλατφόρμας Ράιαν Μέρφι παρέδωσε πριν από λίγες μέρες στην κυκλοφορία ένα ακόμα φιλόδοξο δημιούργημά του, φιλοδοξώντας να ξεχαστούν οι χλιαρές εντυπώσεις που είχαν αφήσει προηγούμενες παραγωγές του όπως το «Feud» ή το «Hulston». 

H σειρά εξετάζει ακροθιγώς στην πορεία σύγχρονες αλλά και αρχέγονες πληγές όπως η διαρκής παρακολούθηση, ο εξευγενισμός (gentrification), οι προνομιούχες κλειστές κοινότητες, η απληστία, η ζήλια, ο ανταγωνισμός, η παράνοια, οι ταξικές και φυλετικές προκαταλήψεις.

Όπως και η σειρά για τον Τζέφρι Ντάμερ, κι εδώ σε ένα πρώτο επίπεδο έχουμε μια σειρά δραματοποιημένου true crime που βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, αλλά το «The Watcher» είναι εντελώς άλλου παπά ευαγγέλιο – λιγότερο νοσηρό και μουντό, πιο εύπεπτο και πιο ιλουστρασιόν, συγχρόνως όμως πιο ανοιχτό και πιο ενδιαφέρον στην οπτική του.

Όχι ότι λείπουν τα κόλπα και τα κλισέ (αισθητικά και σεναριακά) που μαστίζουν τις παραγωγές που φέρουν την υπογραφή του Ράιαν Μέρφι, αν όμως παρ’ όλα αυτά εγκαταλείψει κανείς τις ενστάσεις και παρασυρθεί εξαρχής –με τη βοήθεια ενός εκλεκτού καστ πρώτων και δεύτερων ρόλων– στην περιστρεφόμενη πλοκή και τις καραμπινάτες ανατροπές του, το πιο πιθανό είναι να κολλήσει ως το τέλος. Με το ρίσκο να απογοητευτεί από την έλλειψη ξεκάθαρων απαντήσεων. 

Μία Φάροου Facebook Twitter
Η παρουσία της Μία Φάροου αποτελεί μια από τις πονηρές αναφορές της σειράς στο «Μωρό της Ρόζμαρι».

Ούτε όμως και η αληθινή ιστορία ενός ζευγαριού με δύο παιδιά που αποφάσισαν το 2014 να μετακομίσουν από την πόλη της Νέας Υόρκης σ' ένα μεγαλειώδες και ιδανικό σπίτι σε ένα ειδυλλιακό μακρινό προάστιο του Νιου Τζέρσι για να συναντήσουν εκεί τον τρόμο, είχε ξεκάθαρο τέλος.

Η ταυτότητα του «watcher» που τους τρομοκρατούσε δεν αποκαλύφθηκε ποτέ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 2018, η μυστηριώδης ιστορία του «στοιχειωμένου» αυτού σπιτιού έγινε ευρέως γνωστή μετά από ένα μακροσκελές ρεπορτάζ / αφήγημα που δημοσιεύτηκε στο New York και έγινε viral.   

Πάνω στο κομμάτι αυτό βασίστηκε η σειρά, διατηρώντας όμως μόνο τον κεντρικό πυρήνα πριν αμοληθεί στο πεδίο της μυθοπλασίας και των αυθαίρετων ανατροπών, εξετάζοντας ακροθιγώς στην πορεία σύγχρονες αλλά και αρχέγονες πληγές όπως η διαρκής παρακολούθηση, ο εξευγενισμός (gentrification), οι προνομιούχες κλειστές κοινότητες, η απληστία, η ζήλια, ο ανταγωνισμός, η παράνοια, οι ταξικές και φυλετικές προκαταλήψεις.

Η παρουσία της Μία Φάροου αποτελεί μια από τις πονηρές αναφορές της σειράς στο «Μωρό της Ρόζμαρι», ο χαρακτήρας της όμως, όπως και οι λοιποί δεύτεροι ρόλοι, με εξαίρεση ίσως την «αιώνια MILF in extremis» που υποδύεται κι εδώ η Τζένιφερ Κούλιτζ, παραμένει ως το τέλος εγκληματικά μονοδιάστατος.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τρολάροντας προς τον Ναζισμό 

Daily / Τρολάροντας προς τον ναζισμό 

Πριν από λίγες μέρες ο Kanye West κυκλοφόρησε ένα αγρίως προβοκατόρικο, ακόμα και για τα δικά του στάνταρ, τραγούδι που λέγεται «Heil Hitler» και καταλήγει με έναν προεκλογικό λόγο του Φίρερ από το –προφανώς όχι και τόσο μακρινό– 1936. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ