Πώς δεν θα χαθεί ούτε «σταγόνα» νερό στη Φολεγάνδρο

Πώς δεν θα χαθεί ούτε «σταγόνα» νερό στη Φολεγάνδρο Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Όσο η απειλή της κλιματικής αλλαγής εντείνεται, χρειάζεται να βρούμε λύσεις για να προστατέψουμε όχι απλώς τον πλανήτη μας αλλά και την ίδια τη ζωή που βρίσκεται πάνω σε αυτόν. 

Ίσως να μη συνειδητοποιούμε πάντα το μέγεθος της απειλής αυτής – ίσως κάποια πράγματα να τα θεωρούμε ακόμα δεδομένα, όπως το νερό. Ένα ζωτικής σημασίας αγαθό, εξαιρετικά πολύτιμο, που παρότι έχουμε ενδεχομένως την εντύπωση πως ρέει άφθονο, τα στοιχεία λένε άλλα. Για πολλούς ανθρώπους η πρόσβαση στο νερό είναι πολύ δύσκολη. Για άλλους, η άσκοπη χρήση του είναι καθημερινή συνήθεια. Ωστόσο, το φαινόμενο της λειψυδρίας είναι υπαρκτό και παρατηρείται ήδη σε πολλές ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές της χώρας μας. Το γεγονός αυτό αποτελεί μια σημαντική πρόκληση που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Η Coca-Cola στην Ελλάδα, που εδώ και 16 χρόνια υλοποιεί προγράμματα σε διάφορες περιοχές της χώρας μας, ανέλαβε την πρωτοβουλία να αντιμετωπίσει την κρίση αυτή, δίνοντας το έναυσμα για υπεύθυνη χρήση και ενίσχυση της επάρκειας του νερού με μια κίνηση με μεγάλη αξία και ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο.

Πώς δεν θα χαθεί ούτε «σταγόνα» νερό στη Φολεγάνδρο Facebook Twitter

Φέτος, λοιπόν, η εταιρεία υλοποιεί ένα νέο πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων για το νησί της Φολεγάνδρου σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό Global Water Partnership - Mediterranean (GWP-Med) και την αποκλειστική υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation). Απώτερος στόχος του προγράμματος «Zero Drop» είναι η Φολέγανδρος να καταστεί το πρώτο νησί στην Ελλάδα με μηδενικές απώλειες νερού. Το νερό αποτελεί απαραίτητο ζωτικό πόρο για τη Φολέγανδρο, ειδικά για την τουριστική του ανάπτυξη, ωστόσο η μεγάλη αύξηση του τουρισμού στο νησί τα τελευταία χρόνια αυξάνει διαρκώς τη ζήτηση για νερό, την οποία αδυνατούν να ικανοποιήσουν οι υπάρχουσες υποδομές. Το αποτέλεσμα ήταν πως  ειδικά τους θερινούς μήνες παρατηρούνταν διακοπές στην υδροδότηση, κάτι που αναμένεται να ενταθεί στο μέλλον, καθώς η τουριστική ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται και η αλλαγή του του κλίματος στη Μεσόγειο φέρνει όλο και μεγαλύτερες περιόδους ξηρασίας.

Η σημαντική πρωτοβουλία της Coca-Cola στην Ελλάδα, λοιπόν, επιτυγχάνει την εξοικονόμηση τουλάχιστον 10 εκατ. λίτρων νερού ετησίως, έτσι η υδατική επάρκεια της Φολεγάνδρου ενισχύεται μέσω τεχνικών παρεμβάσεων και αξιοποίησης καινοτόμων τεχνολογιών καθώς και μέσω εκπαιδευτικών και ενημερωτικών δραστηριοτήτων  για την ορθολογική διαχείριση του  νερού για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας του νησιού.

Πώς δεν θα χαθεί ούτε «σταγόνα» νερό στη Φολεγάνδρο Facebook Twitter

Μέσα από το πρόγραμμα «Zero Drop», λοιπόν, ενδυναμώνεται τόσο η τοπική κοινωνία όσο και ο τουριστικός τομέας. Η πρώτη φάση του προγράμματος περιελάμβανε έργα γεώτρησης θαλασσινού νερού για τη βελτίωση της λειτουργίας των υφιστάμενων μονάδων αφαλάτωσης και η δεύτερη αφορά έργα διασύνδεσης και διασωλήνωσης που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενισχύοντας την υδατική επάρκεια της Φολεγάνδρου κατά 63% και συμβάλλοντας καθοριστικά στην κάλυψη του κενού μεταξύ ζήτησης και παροχής νερού στο νησί, ειδικά τους θερινούς μήνες.

Παράλληλα, υλοποιήθηκαν εκπαιδευτικές δράσεις για 55 μαθητές και πάνω από 100 δασκάλους στις Κυκλάδες, ενώ αναπτύχθηκαν εξειδικευμένα εργαλεία για επαγγελματίες του τουριστικού τομέα ως προς την ορθή χρήση του πολύτιμου αυτού αγαθού, με τους συνολικούς ωφελούμενους να φτάνουν τα 1.200 άτομα. 

Πώς δεν θα χαθεί ούτε «σταγόνα» νερό στη Φολεγάνδρο Facebook Twitter

Τέλος, πραγματοποιήθηκε δωρεά στον δήμο Φολεγάνδρου 6 υδροπάνελ, ενός καινοτόμου προϊόντος που αξιοποιεί αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να παράγει πόσιμο νερό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού. Τα υδροπάνελ, που εισάγονται στην Ελλάδα από τον πάροχο τεχνολογίας του προγράμματος Idator χρησιμοποιούν συμπυκνωτές υδρατμών για να μετατρέψουν την ατμοσφαιρική υγρασία σε πόσιμο νερό με αποκλειστική χρήση  ανανεώσιμης ηλιακής ενέργειας.

Το «Zero Drop» είναι μία ακόμη δράση της Coca-Cola στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας. Μέσα στα τελευταία δεκαέξι χρόνια, μαζί με τη ΜΚΟ GWP-Med και το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation), έχει υλοποιήσει περισσότερα από 100 έργα για την προστασία και επάρκεια του νερού σε 35 ελληνικά νησιά και πόλεις, τα οποία έχουν ωφελήσει περισσότερους από 280.000 πολίτες μέσω της διασφάλισης 2 δισεκατομμυρίων λίτρων νερού ετησίως. Κι έτσι, συνεχίζει να κάνει τη διαφορά.

Πώς δεν θα χαθεί ούτε «σταγόνα» νερό στη Φολεγάνδρο Facebook Twitter
 
Well Being
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ «Όλοι αντιμετωπίζουμε θέματα ψυχικής υγείας, είμαστε φτιαγμένοι από αυτά»

Well Being / «Όλοι αντιμετωπίζουμε θέματα ψυχικής υγείας, είμαστε φτιαγμένοι από αυτά»

Η συζήτηση για την ψυχική υγεία έχει ανοίξει πλέον και στα social media, ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι κάνουν ψυχοθεραπεία. Παίρνουμε, όμως, σοβαρά την ψυχική υγεία στην Ελλάδα ή έχουμε ακόμη ταμπού; Με αφορμή το βιβλίο του «Να προσέχεις»που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, ο κλινικός ψυχολόγος Γιάννης Αθανασόπουλος εξηγεί γιατί, αν διστάζεις να ξεκινήσεις ψυχοθεραπεία, διστάζεις να γνωρίσεις τον εαυτό σου.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Μαρία Βασιλάκη Define The Best Of You: «Θέλω να βοηθάω τους ανθρώπους να βρουν τη μοναδικότητα της ομορφιάς τους»

Well Being / Μαρία Βασιλάκη Define The Best Of You: «Θέλω να βοηθάω τους ανθρώπους να βρουν τη μοναδικότητα της ομορφιάς τους»

Η Μαρία ασχολείται τα τελευταία χρόνια με το life coaching, και μάλιστα το κάνει από την πόλη της, την Πάτρα, όπου υποδέχεται σε ένα υπέροχο νεοκλασικό τους πελάτες της.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Καθήκον μας να εργαστούμε με υπευθυνότητα για έναν καλύτερο κόσμο

Well Being / Καθήκον μας να εργαστούμε με υπευθυνότητα για έναν καλύτερο κόσμο

Η λέξη επιχειρηματικότητα είναι συνυφασμένη με τον όρο υπευθυνότητα. Το υπεύθυνο επιχειρείν αφήνει το θετικό του αποτύπωμα στην κοινωνία και στο περιβάλλον και συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου για όλους.
THE LIFO TEAM