H Γκρέτα Τούνμπεργκ μιλά στη Vogue για τις επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας στο κλίμα

Thunberg calls out climate impact of fashion brands in Vogue interview Facebook Twitter
Vogue Scandinavia/Instagram
0

Η Σουηδή ακτιβίστρια για το κλίμα Γκρέτα Τούνμπεργκ καταδίκασε τη βιομηχανία της μόδας για την «τεράστια» συμβολή της στην κλιματική αλλαγή, σε συνέντευξή της στη σκανδιναβική Vogue.

Λέει ότι οι οίκοι μόδας πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων τους.

Σε ανάρτησή της κατηγόρησε ορισμένες εταιρείες ότι οι διαφημίσεις τους, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να κάνουν τα ρούχα τους να φαίνονται βιώσιμα.

Στη συνέντευξη, νεαρή ακτιβίστρια είπε ότι αγόρασε τελευταία φορά ένα νέο ρούχο πριν από τρία χρόνια και αυτό ήταν «μεταχειρισμένο».

«Απλώς δανείζομαι πράγματα από ανθρώπους που γνωρίζω», είπε η Τούνμπεργκ.

Την Κυριακή ανάρτησε στο Twitter μια φωτογραφία του εξωφύλλου της Vogue Scandinavia, η οποία τη δείχνει να φοράει ένα υπερμεγέθες παλτό ενώ χαϊδεύει ένα άλογο σε ένα δάσος.

Στην ανάρτησή της η Τούνμπεργκ - μία από τις πιο γνωστές ακτιβίστριες στον κόσμο για το κλίμα - επέκρινε τη «γρήγορη μόδα που πολλοί αντιμετωπίζουν ως αναλώσιμη».

Ο όρος «γρήγορη μόδα» χρησιμοποιείται για να περιγράψει την ταχεία, χαμηλού κόστους παραγωγή ρούχων για τη ζήτηση των εποχικών τάσεων.

Κάνοντας έκκληση για αλλαγή αυτού του συστήματος η Τούνμπεργκ είπε ότι η μόδα δεν μπορεί να παραχθεί και να καταναλωθεί μαζικά «με βιώσιμο τρόπο έτσι όπως διαμορφώνεται σήμερα ο κόσμος».

Τα Ηνωμένα Έθνη λένε ότι η βιομηχανία της μόδας θεωρείται ευρέως «ως η δεύτερη πιο ρυπογόνος βιομηχανία στον κόσμο» με ποσοστό μεγαλύτερο από το 20% των λυμάτων παγκοσμίως.

Περίπου 93 δισ. κυβικά μέτρα νερού - αρκετά για να επιβιώσουν πέντε εκατομμύρια άνθρωποι - χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία της μόδας κάθε χρόνο.

Όσον αφορά τις εκπομπές άνθρακα, η βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου το 8% του συνόλου παγκοσμίως. Αυτό είναι ποσοστό μεγαλύτερο από όλες τις διεθνείς πτήσεις και τα πλοία μαζί, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

Απαντώντας σε αυτά, οι οίκοι μόδας έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν δράση για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Ωστόσο, περιβαλλοντολόγοι και ακτιβιστές, όπως η Τούνμπεργκ ισχυρίζονται ότι πολλές από αυτές τις εταιρείας στη βιομηχανία της μόδας προωθούν λύσεις, οι οποίες μόνο φαίνεται να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, χωρίς να το κάνουν επί της ουσίας.

Αυτές οι εταιρείες κατηγορούνται συχνά για την τακτική του «grreenwash» μια μορφή μάρκετινγκ που έχει σχεδιαστεί για να παραπλανά τους καταναλωτές σχετικά με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα ενός προϊόντος.

Με πληροφορίες του BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισραήλ: Επιζών της 7ης Οκτωβρίου αυτοκτόνησε - «Λυπάμαι, αλλά δεν αντέχω άλλο»

Διεθνή / Ισραήλ: Επιζών της 7ης Οκτωβρίου αυτοκτόνησε - «Λυπάμαι, αλλά δεν αντέχω άλλο»

Ο Roei Shalev βρέθηκε νεκρός λίγες ημέρες μετά τη δεύτερη επέτειο του θανάτου της συντρόφου του, η οποία δολοφονήθηκε από μέλη της Χαμάς κατά τη διάρκεια της επίθεσης στο μουσικό φεστιβάλ Supernova
LIFO NEWSROOM
ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΡΩΣΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ

Διεθνή / Ουκρανία: Γιατί οι Ρώσοι χτυπούν τώρα τις ενεργειακές της υποδομές - Στο σκοτάδι για ώρες Κίεβο και άλλες 9 περιοχές

Διακοπές ρεύματος στο νότιο τμήμα έπειτα από νέα ρωσική επίθεση που είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η ηλεκτροδότηση σε πάνω από 800.000 νοικοκυριά στην ουκρανική πρωτεύουσα
LIFO NEWSROOM
Ο νέος Ψυχρός Πόλεμος της Ευρώπης: Ο Πούτιν, η Κίνα και η επιστροφή της απειλής

Διεθνή / Ο νέος Ψυχρός Πόλεμος της Ευρώπης: Ο Πούτιν, η Κίνα και η επιστροφή της απειλής

Η Ευρώπη εισέρχεται σε νέα εποχή ανασφάλειας, καθώς η Ρωσία εξαπολύει έναν υβριδικό πόλεμο εκφοβισμού, δολιοφθοράς και κυβερνοεπιθέσεων - Οι ΗΠΑ κρατούν αποστάσεις, η Κίνα ενισχύει τη ρωσική επιρροή και η ήπειρος καλείται να προστατευτεί μόνη της
LIFO NEWSROOM
Η Σάνα Μάριν και το τίμημα του να είσαι νέα, γυναίκα και στην εξουσία

Διεθνή / Η Σάνα Μάριν και το τίμημα του να είσαι νέα, γυναίκα και στην εξουσία

Από την εκρηκτική της άνοδο στην πρωθυπουργία μέχρι την πρόωρη αποχώρηση και τη νέα ζωή μετά την πολιτική, η Σάνα Μάριν αφηγείται πώς η νεότητα και το φύλο της έγιναν άλλοτε πλεονέκτημα κι άλλοτε βάρος
LIFO NEWSROOM