Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
0

Το μακρινό 1939, η παγκόσμια έκθεση εμπορίου «Highways and Horizon's» της General Motors στη Νέα Υόρκη ενθουσίασε τους επισκέπτες χάρη στα οράματα που υπήρχαν τότε για το μέλλον.


Η έκθεση αυτή, που διοργανώθηκε από τον Norman Bel Geddes, ουσιαστικά «προέβλεψε» τα συστήματα μεταφορών της δεκαετία του '60, καθώς πολλά από αυτά πράγματι υλοποιήθηκαν αργότερα.


Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.

Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.


«Αυτό το διαφανές αυτοκίνητο, το πρώτο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στις Η.Π.Α., δημιουργήθηκε για να αποδείξει ότι ο συμπαγής εσωτερικός του σχεδιασμός μπορεί να συμπληρωθεί και με άλλα χαρακτηριστικά, όπως τα παράθυρα που μπορούν να ανέβουν και να κατέβουν ή τις πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν κανονικά», έγραφε τότε το δελτίο τύπου της έκθεσης.


«Το μόνο υλικό που λείπει είναι η μόνωση που υπάρχει συνήθως στην εσωτερική επιφάνεια, η οποία αντικαθίσταται με ένα νέο υλικό, το συνθετικό πλαστικό». Το σχέδιο πάνω στο οποίο βασίστηκε αυτό το «αυτοκίνητο-φάντασμα» ήταν το τετράθυρο Touring Pontiac Sedan.


Την κατασκευή του είχε αναλάβει η General Motors, σε συνεργασία με την Rohm and Haas, και το κόστος της ανήλθε στα 25.000 δολάρια. Σε αυτό το μοντέλο, το πλεξιγκλάς που χρησιμοποιήθηκε, δημιούργησε ένα ακριβές αντίγραφο που αντικατέστησε το εξωτερικό μέταλλο.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday


Προκειμένου να έχει μια πιο κομψή εμφάνιση, το δομικό μέταλλο από κάτω είχε το χρώμα του χαλκού, ενώ τα υπόλοιπα υλικά ήταν επιχρυσωμένα. Από την άλλη, ως χρώμα των ελαστικών επιλέχθηκε το άσπρο, προσδίδοντας έτσι μια πιο «αποστειρωμένη» αισθητική.


Ένα χρόνο αργότερα, το 1940, κατασκευάστηκε κι ένα δεύτερο μοντέλο για την έκθεση Golden Gate. Έπειτα, το πρώτο αυτοκίνητο δανείστηκε στο Ινστιτούτο Smithsonian κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ το 2011 δημοπρατήθηκε έναντι 308.000 δολαρίων.


Όπως είναι αναμενόμενο, και τα δύο μοντέλα έχουν εμφανιστεί αρκετές φορές σε διαφημίσεις και περιοδικά, καθώς αποτελούν το τέλειο παράδειγμα για να δείξει κανείς τι συμβαίνει στη διαδικασία παραγωγής ενός αυτοκινήτου.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ