ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Το μοναχικό ταξίδι της Σπονδής

Το μοναχικό ταξίδι της Σπονδής Facebook Twitter
14

Μερικές σκέψεις για τη Σπονδή και τον Χρυσό Σκούφο «Αθηνοράματος» που δεν πήρε φέτος.
Δεν πειράζει που δεν βραβεύτηκε η Σπονδή. Το συγκεκριμένο εστιατόριο απέχει έτη φωτός από τα υπόλοιπα ελληνικά όσον αφορά την ποιότητα, την τεχνική, το σέρβις, τα πάντα. Λειτουργεί με διεθνή πρότυπα. Γι' αυτό και κατέχει δύο αστέρια Μισελέν. Επίσης, έχει φανατικούς πελάτες που δεν επηρεάζονται από μόδες, τάσεις ή βραβεία. Αγαπούν τη Σπονδή επειδή μόνο εκεί μπορείς να έχεις τέτοιου είδους γαστρονομική εμπειρία. Άλλο ένα εγχώριο βραβείο στην ουσία δεν σημαίνει τίποτα.


Γράφτηκε από αρκετούς γνώστες του θέματος και σχολιάστηκε στα social media πως ίσως η απόφαση του «Αθηνοράματος» να δώσει το βραβείο αλλού έχει να κάνει με μια αλλαγή πολιτικής. Κυρίως να ταράξει τα νερά, να δώσει κίνητρα και ώθηση σε άλλους, νέους εστιάτορες. Μέχρι στιγμής, η απόφαση αυτή (αν ισχύει) φαίνεται να λειτουργεί. Όλοι μιλάμε για τα βραβεία σήμερα, όπως όλοι μιλούσαμε για τα αστέρια Μισελέν, όταν το πήραν τα παιδιά του Funky Gourmet. Αλλαγή, καινούργιο αίμα, νέες προτάσεις, το ενδιαφέρον για τα αθηναϊκά εστιατόρια ανανεώνεται.


Ένας άλλος ισχυρισμός θέλει τη Σπονδή να έχει χάσει επειδή ο σεφ Arnot Bignon έδωσε τη σκυτάλη σε έναν Έλληνα (τον πρώην sous-chef του), ο οποίος ευθύνεται για την «πτώση». Οι φετινές ανταποκρίσεις από τους connoisseurs που έφαγαν στη Σπονδή λένε ακριβώς το αντίθετο. Τόσο η ποιότητα όσο και η δημιουργικότητα του μενού έχει διατηρηθεί σε πολύ υψηλά στάνταρ.


Τέλος, να πω αυτό: η Σπονδή κάνει ένα πολύ μοναχικό ταξίδι στην Αθήνα. Είναι κάτι σπουδαίο και ιδιαίτερο, που όμοιό του δεν υπάρχει. Ας απέχει από εγχώριους διαγωνισμούς και ας κοιτάει μόνο τα πολύτιμα και απολύτως σημαντικά αστέρια Μισελέν που έχει. Ας είναι αυτά το μέτρο του και τα εστιατόρια της διεθνούς σκηνής, με τα οποία έχει και περισσότερες συγγένειες.

Διάφορα
14

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

7 σχόλια
Ο κόσμος βαρέθηκε την Σπονδη γιατι δεν μπορεί άλλο μια γαστρονομία επιτηδευμενη μια κουζίνα που επικρατει πιο πολυ στον εγγεφαλο απο οτι στον ουρανισκο. Αληθεια ποτε πηγατε στο ετρουσκο τελευταια φορα??Οι ανθρωποι εχουν κανει φοβερη δουλεια.θα επρεπε να εχουν τουλαχιστον 17 το αποτελεσμα τους αδικεί. κ το μόνο σίγουρο είναι ότι η απονομή τον χρυσών σκουφον έδωσε να καταλάβουμε ότι η Ελλάδα θέλει να αλλάξει η έλληνες θέλουν να αλλάξουν.
<<Οι Μποτρίνι -πατήρ και υιός- ουδέποτε επένδυσε στην ντόπια κουζίνα, τουλάχιστον όχι έτσι όπως την αντιλαμβάνεστε εσείς,>> Δηλαδή,πως πρέπει να την αντιλαμβάνομαι?????!!!!!! <<όπως και η Σπονδή ουδέποτε επένδυσε στη "γαλλικιά" κουζίνα, τουλάχιστον όχι έτσι όπως την αντιλαμβάνονται οι Γάλλοι.>> Είστε σίγουρος,φίλτατε?????!!!!!Εργαζόμουν στην Σπονδή το 2006...
Ναι, είμαι σίγουρος. Παρακολουθώ τη Σπονδή από τότε που οργανώθηκε, αρχικά ως... μπιραρία.Όσο για τα περί Μποτρίνι, εάν αντιλαμβάνεστε ότι πρεσβεύει την ντόπια (έστω και με τον όρο της κερκυραϊκής) κουζίνας, τότε αντιλαμβάνεστε λάθος. Ο ίδιος άλλωστε έχει δηλώσει σε συνέντευξή του πως δεν αισθάνετε την ανάγκη να εκφράσει με τη μαγειρική του καμιά απολύτως εθνική ή τοπική κουζίνα.
<<και με την απόφαση του Αθηνοράματος να ενισχύσει το τηλεοπτικό προφίλ του φίλτατου Ετόρε.>> Μπας και επειδής ο Έχτορας έχει επενδύσει στην ντόπια κουζίνα και όχι στην Γαλλικιά???????!!!!!
Οι Μποτρίνι -πατήρ και υιός- ουδέποτε επένδυσε στην ντόπια κουζίνα, τουλάχιστον όχι έτσι όπως την αντιλαμβάνεστε εσείς, όπως και η Σπονδή ουδέποτε επένδυσε στη "γαλλικιά" κουζίνα, τουλάχιστον όχι έτσι όπως την αντιλαμβάνονται οι Γάλλοι. Γενικώς, προς απογοήτευση κάθε πατριδολάγνου, οι εθνικές κουζίνες δεν συνιστούν παρά ένα μύθο. Υπάρχουν αμέτρητες τοπικές κουζίνες, κάποιες από τις οποίες, σε κοινά γεωγραφικά όρια, έχουν πολλές ομοιότητες ως προς το ύφος, τις πρώτες ύλες, τον τύπο μαγειρέματος κ.λπ. Πάντως, προς άρση κάθε παρεξήγησης, ο Μποτρίνι υπήρξε ο ένας από τους δύο -μαζί με τον Χριστόφορο Πέσκια- αυθεντικούς πρωτοπόρους της δημιουργικής κουζίνας στην Ελλάδα. Ο Πέσκιας υπήρξε εκτός των άλλων και μέγιστος μάγειρας. Αρκεί να σκεφτούμε ότι πάνω από 20-25 μάγειρες που πέρασαν ως βοηθοί από την κουζίνα του εργάζονται τώρα ως επικεφαλής chef σε σπουδαία εστιατόρια. Η Σπονδή και η Hytra (της ίδιας ιδιοκτησίας) προσέφεραν επίσης πάρα πολλούς μάγειρες σε πολλά εστιατόρια και ξενοδοχεία εντός και εκτός των συνόρων. Ας αναλογιστούμε μόνο ότι ο εξαιρετικός Bignon ήρθε στην Αθήνα ως βοηθός και καθιερώθηκε στη Σπονδή.
Ο λαϊκισμός σε όλο του το μεγαλείο... Και με τις αντιδράσεις των "σχολιαστών" και με την απόφαση του Αθηνοράματος να ενισχύσει το τηλεοπτικό προφίλ του φίλτατου Ετόρε. Όσο για τον σημερινό chef της Σπονδής, τον Άγγελο Λάντο, όχι απλώς είναι κορυφαίος μάγειρας και εξαιρετικός επαγγελματίας αλλά και ένας πολύ σεμνός άνθρωπος που βρίσκεται στη Σπονδή κοντά 15 χρόνια και υπήρξε προσωπική επιλογή του Arnaud Bignon για τη θέση. Όσο για τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, τον Απόστολο Τραστέλη, απλώς ήταν ο πρώτος που επένδυσε συστηματικά στην υψηλή εστίαση σε κάποιον χώρο εκτός των καθιερωμένων πεντάστερων ξενοδοχείων. Το να μιλούν για τον χώρο κάποιοι που δεν γνωρίζουν το παραμικρό κι απλώς λαϊκίζουν μάλλον δεν τιμά τους ίδιους... ΥΓ. Υπάρχουν στ' αλήθεια κάποιοι που διαβάζοντας τις φετινές επιλογές του Αθηνοράματος, τις ερμηνεύουν ως κίνητρο για νέους chef και εστιάτορες; Ήμαρτον...
Κατακρίνετε κάτι που απλά δεν σας ενδιαφέρει. Οκ, γιατί όχι. Μπείτε και στις ιστοσελίδες με ακριβά και ποιοτικά αμάξια, σπίτια, παπούτσια κλπ και γαλουχίστε το άμαθο πλήθος με τις αξίες σας. Είναι εκεί έξω και περιμένει. (ότι λες είσαι,μπαίνει κ βγαίνει,καθρεφτάκι και τα λοιπά)
ναι , ειναι επισης ενα εστιατοριο που δεν πας να φας προφανως αλλα να δοκιμασεις (γιατι οι μεριδες ειναι φωτομοντελου κι οχι ανθρωπου) κι επισης το πληρωνεις χρυσαφι (ενας τυπικος λογαριασμος ειναι γυρω στα 200 ευρω)και οι θαμωνες του ειναι κατι φραγκατοι με offshore.
αυτό σημαίνει ότι είναι κακό; δηλαδή δεν πρέπει να υπάρχει, επειδή πολύς κόσμος δε μπορεί να το εντάξει στην καθημερινότητά του; πρέπει ξέρω 'γω να καταργηθούν και οι Φερράρι επειδή πολύ λίγοι άνθρωποι μποροούν να τις αποκτήσουν;
Απλά δεν είναι καθόλου προσιτό. Πρόκειται για ένα εστιατόριο που δυστυχώς δεν μπορεί να ενταχθεί ούτε στο περιστασιακό πρόγραμμα μιας συντριπτικής πλειοψηφίας, όταν ένα πλήρες γεύμα, κοστίζει ανα άτομο, περίπου όσο το 1/5 του βασικού μισθού.
πηγαίντε αγοράστε φασόλια και σαλάτα ιακώβ, να φάτε να σκάσετε με 4€. λαϊκο-ποπ επαναστάτη του πληκτρολογίου. δε σου 'πε κανείς να πεθάνεις απ' την πείνα, ούτε να φας παντεσπάνι, ούτε σε υποχρέωσε να φας στη σπονδή. δεν καταλαβαίνετε και θέλω να αποσαφηνίσω είναι ότι αυτά τα απρόσιτα φαινομενικά άχρηστα περίεργα και υπερπολυτελή πράγματα, μακροπρόθεσμα εισάγουν καινοτομία και προς τα κάτω.
Οταν πληρώνεις 200 ευρω σε κάθε μπουζουκομαγαζο και άλλα τόσα σε λουλούδια, τι είσαι; οφφσορ, κοροιδο; αφήστε τα αυτα σ 'αυτους που τα εκτιμάνε και τα έχουνε δοκιμάσει. Εδω ταιριάζει το οσα δεν φτάνει η αλεπου, τα κάνει κρεμαστάρια....