Νίκος Διαμαντής: «Η τέχνη είναι η μόνη παρηγοριά για τους γρατζουνισμένους ανθρώπους»

Νίκος Διαμαντής: «Η τέχνη είναι η μόνη παρηγοριά για τους γρατζουνισμένους ανθρώπους» Facebook Twitter
0
Νίκος Διαμαντής: «Η τέχνη είναι η μόνη παρηγοριά για τους γρατζουνισμένους ανθρώπους» Facebook Twitter


Τι είναι αυτό που έκανε εσάς και την Ιωάννα Μακρή να επιλέξετε τη συγκεκριμένη ταινία του Μπέργκμαν;
Το Μέσα από τον σπασμένο καθρέφτη είναι μια αγωνιώδης προσπάθεια να παρουσιαστεί μια απλή φιλοσοφική θέση: «Ο Θεός είναι αγάπη και η αγάπη είναι ο Θεός. Τότε ένα άτομο που περιβάλλεται από την αγάπη περιβάλλεται επίσης από τον Θεό;». Αυτή η πεποίθηση, η ανάγκη για κατακτημένες ψευδαισθήσεις του ανθρώπου, τον οδηγεί σε ερωτήματα και αποφάσεις, επιλογές, προτεραιότητες, σχέσεις που διαρκώς κρίνουν τον δρόμο της ζωής. Η αγάπη, η μοναξιά, ο πόνος του έκθετου ανθρώπου είναι ζωή. Και εμείς σήμερα νομίζουμε ότι η πλέον έντιμη στάση του καλλιτέχνη είναι να αναμετρηθεί με την ουσία, εκεί που βρίσκεται. Να μιλήσει για τον φόβο του ανθρώπου με όραμα και αλήθεια.


Πόσο εύκολο ήταν να σκηνοθετήσετε ένα έργο που ακουμπά σε τόσο δύσκολα φιλοσοφικά ερωτήματα, όπως η αγάπη, η μοναξιά, η καταφυγή στον Θεό ή ο ανθρώπινος πόνος;
Η δυσκολία βρίσκεται στον πραγματικά τολμηρό, μετέωρο και αμφίσημο τρόπο που αποφασίσαμε να διαλέξουμε στη σκηνοθεσία μας. Επιλέξαμε μια διαρκή εναλλαγή ερωτημάτων και απαντήσεων, μια κυριολεκτικά κινούμενη άμμο, όπου οι βεβαιότητες των προσώπων καταρρέουν μέσα από διαδοχικά γκρο-πλαν καταστάσεων. Τα πάντα στην παράσταση του θεάτρου Σημείο είναι αμφίσημα και οι ουσιαστικές ανατροπές των προσώπων δημιουργούν έναν ιστό που τα περιβάλλει ασφυκτικά.


Ο Μπέργκμαν προσπάθησε μέσα από το έργο του να δώσει απαντήσεις σε δικούς του προσωπικούς προβληματισμούς και υπαρξιακά ερωτήματα. Τελικά, όμως, αυτού του είδους τα ερωτήματα έχουν απαντήσεις;
Αυτά τα ερωτήματα μοιάζουν με τις τρύπες της ζωής μας. Είναι εκεί, βρίσκονται εκεί κι εμείς συνεχίζουμε να πέφτουμε μέσα τους. Είναι τρύπες στην καρδιά όπου σκοντάφτεις και πέφτεις και μετά συνεχίζεις να πέφτεις.


Η τέχνη μπορεί να λειτουργήσει ως σπασμένος καθρέφτης για ν' αντικρίσει ο θεατής ένα μέρος του αληθινού του εαυτού;
Η τέχνη είναι η μόνη παρηγοριά για τους γρατζουνισμένους ανθρώπους. Η ποίηση είναι το δώρο των αγγέλων στις ζωές μας. Αντικρίζουμε όμως ένα μέρος, ένα μικρό φάσμα, και αν είμαστε τυχεροί, τότε μας αποκαλύπτονται λίγο περισσότερα κομμάτια της καρδιάς μας. Η παράσταση Μέσα από τον σπασμένο καθρέφτη είναι μία μεγάλη καρδιά που πάλλεται και οι θεατές πρέπει να απλώσουν το χέρι τους και να την αγγίξουν.


Θέατρο Σημείο, Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο), πρώην Απλό Θέατρο, 210 9229579. Ώρες παραστάσεων: Πέμ.-Σάβ.: 21:15, Κυρ.: 19:15, εισ.: €15, €10 (φοιτητικό).
www.semio-theatre.blogspot.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ