Φως στο σκοτάδι

Φως στο σκοτάδι Facebook Twitter
0

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την πρώτη επαφή μου με τους Sigmatropic· το άλμπουμ τους Random Walkπου κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του '98 τους σύστηνε ως μια από τις ελπίδες της ελληνικής electronica και μάζευε από παντού θετικά σχόλια. «Τότε η μουσική φτιαχνόταν κυρίως στον υπολογιστή, ήταν το έτερόν μου ήμισι» μου λέει ο ιδρυτής του groupΆκης Μπογιατζής, «πέρναγα μια φάση εγκλεισμού εκείνη την εποχή και ξεκίνησα να οργανώνω το υλικό που είχα μαζέψει στον υπολογιστή μου». Από τότε έχουν αλλάξει πολλά, και στη σύνθεση του γκρουπ και στον ήχο τους. Ακόμα περισσότερο έχει αλλάξει ο τρόπος που γράφουν τα κομμάτια τους -«η πλειονότητα των κομματιών ξεκινάει από μια κιθάρα ή πιάνο, δεν έχει αποκλειστικά σαν πρωτογενή ιδέα τη μηχανή, παρ' όλο που μπορεί να βάλει κανείς sequencer ή κάποια πηγή ήχου για να δώσει ιδέες»- το σχήμα έγινε γκρουπ, έγιναν live συγκρότημα με full σύνθεση.

Η τωρινή σύνθεσή τους είναι η μακροβιότερη, με τελευταία προσθήκη την Άννα Καρακάλου, η οποία είναι πια μόνιμο μέλος του συγκροτήματος. Μιλάμε για την κυκλοφορία του άλμπουμ στην αγγλική αγορά από τηνTongue Masterπριν από δύο μήνες και τη διαφημιστική καταχώρηση στο Uncut, με τη «συμπαράσταση» μάλιστα μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας δισκοπωλείων, της HMV. «Η συνεργασία με τον Άγγλο διανομέα προέκυψε εδώ και καιρό, με τον προηγούμενο δίσκο μας, το Sixteen Haiku and Other Stories, την αγγλόφωνη έκδοση με τα χαϊκού του Σεφέρη. Ο δίσκος είχε αρκετές συμμετοχές ξένων ονομάτων κι αυτό βοήθησε πάρα πολύ. Χρειάζεται να έχεις ένα μοχλό πίεσης, ένα όχημα να σε τραβάει, ακόμα κι αν αυτό λέγεται Σεφέρης. Έτσι είναι η πραγματικότητα για κάποιον που ξεκινάει από την Ελλάδα. Είναι πολύ δύσκολο να ξεκινάς με την ταμπέλα που κουβαλάς ως Έλληνας, με όλα τα καλά και τα κακά που αυτό σημαίνει. Οπωσδήποτε το όνομα Σεφέρης και οι συμμετοχές βοήθησαν το δίσκο να φτάσει στο «μεσαίο» κοινό που είναι περισσότερο ποπ. Στο Uncut είχε παρουσιαστεί και είχε πάρει τρία αστέρια στα πέντε, που θεωρείται αρκετά καλή βαθμολογία».

«Είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσεις στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να μιλήσω από πρώτο χέρι, γιατί δεν ξέρω πώς είναι να ζεις έξω απ' την Ελλάδα. Εκ των πραγμάτων πρέπει να ζεις έξω για να καταφέρεις να επιβιώνεις από αυτό, να ζεις από τη μουσική σου, από τον κόσμο. Τώρα, το να συντηρείς την εικόνα σου και το όνομά σου είναι άλλο ζήτημα. Είναι το ίδιο δύσκολο με το να ζεις από τη μουσική σου στην Ελλάδα. Πρέπει να αποφασίσεις να κλείσεις το σπίτι σου, ό,τι δραστηριότητα έχεις εδώ, και να μετακομίσεις έξω. Το έκαναν διάφοροι και επιβίωσαν. Άλλαξαν τα πάντα στη ζωή τους, έριξαν το βάρος και τις προτεραιότητές τους αλλού. Έχω επιλέξει να μείνω και να χειρίζομαι το όλο πράγμα από εδώ. Μου αρέσει αυτή η χώρα με όλα τα καλά και τα κακά της. Με θλίβει απεριόριστα τις περισσότερες φορές, παρ' όλα αυτά μου αρέσει, όσο κι αν είναι παράλογο».

«Ο τίτλος του άλμπουμ Dark Outside προϋπήρχε, είναι ο τίτλος ενός τραγουδιού και σημαίνει λίγο πολύ το διάστημα. Βρίσκεται κάποιος σε μια διαστημική κάψουλα, σε κάποιο διαστημόπλοιο, κοιτάζει έξω και φοβάται. Σαν τίτλος του άλμπουμ παίρνει μια άλλη διάσταση, αναφέρεται σε όλα αυτά που σε ενοχλούν, το μεσαίωνα που βλέπεις έξω απ' το παράθυρό σου και πολύ φοβάμαι ότι έχει μια διάρκεια που θα συνεχιστεί για καιρό. Βλέπω μια ασχήμια που με εμπνέει μεν, αλλά με κάνει να νοσταλγώ κάποιες εποχές κάπως παλιότερες. Τότε τις θεωρούσα κι αυτές άσχημες, αλλά τώρα βλέπω ότι ήταν πολύ καλύτερες».

ΤοDark Outsideείναι η πιο ολοκληρωμένη δουλειά τους, «μια φυσική εξέλιξη του προηγούμενου», πιο κοντά στον αμερικάνικο ήχο, προσθέτει. «Ίσως είναι υπεύθυνος ο Ian Caple στην παραγωγή γι' αυτό, έκανε τη μeίξη στην Αγγλία και του έδωσε μια περισσότερο αμερικάνικη χροιά». Στη «Sun» πριν λίγες μέρες βαθμολογήθηκε με 4,5 αστέρια. Στα 5.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM