O δίσκος που έχετε ετοιμάσει είναι όντως ο καλύτερος ηλεκτρονικός δίσκος εδώ και καιρό, όπως γράφει ο Larry Gus στο μπλογκ του;

Επίσης αναφέρει ότι όταν βγει, «θα πάθουμε κακό». Όταν το φτιάχναμε δεν είχαμε στο μυαλό μας τέτοιου είδους δηλώσεις, αλλά, μακάρι όποιος τον ακούσει να έχει την ίδια άποψη.

Oι Good Luck mr. Gorsky εξακολουθούν να υπάρχουν;

Φυσικά. Οι Gorsky είναι ένα μεγάλο κομμάτι της Granny Records, αλλά και οι τέσσερίς μας περνάμε μεγάλα διαστήματα ασχολούμενοι με τα προσωπικά μας projects κι αυτό κάποιες φορές μας κρατάει στάσιμους. Μετά από λίγο καιρό, όμως, πάντα έρχεται η ανάγκη να παίξουμε όλοι μαζί.

Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τις λούπες που χρησιμοποιείτε;

Δίνουμε περισσότερη έμφαση στα sequencies παρά στις λούπες. Δημιουργούμε abstract και dance ρυθμούς και τους συνδυάζουμε. Δεν υπάρχει κάποιο «πρέπει». Όταν ακούς κάτι μπορεί να σε ξαφνιάζει, να σε ηρεμεί, να σου φέρνει στο μυαλό εικόνες, μπορεί να θέλεις να χορέψεις και ξέρεις αυτόματα αν σου αρέσει.

Με ποιες μπάντες/καλλιτέχνες αισθάνεστε «συγγενείς»;

Ο Νίκος Κωστόπουλος είναι σίγουρα ένας «συγγενής» καλλιτέχνης. Ασχολείται με την εικόνα και έχει κάνει και ένα βίντεο για εμάς. Επίσης, αισθανόμαστε «συγγενείς» με όλους τους καλλιτέχνες της Granny Records.

Πείτε μας μερικά πράγματα για τη διαδικασία των ηχογραφήσεων.

Οι ηχογραφήσεις και η σύνθεση των κομματιών έγιναν στο υπόγειο της Facta Non Verba, κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου του 2010. Τα κομμάτια εξελίσσονταν αυτοσχεδιαστικά, ώσπου να καταλήξουμε σε ένα αποτέλεσμα που ικανοποιούσε και τους δυο. Προσπαθήσαμε σε όλη τη διάρκεια των ηχογραφήσεων να κρατήσουμε το feeling του live. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, χρησιμοποιήσαμε αναλογικά synths, samplers και sequencers.

Τι ακούτε αυτό τον καιρό;

Το «Space is only noise» του Nicolas Jaar, το «Chicago» του Efdemin, την τελευταία δουλειά του Inverz με τα βινύλια, το «Τhe Τraveler» του Shed, το «Infected» του Bug, καθώς και King Midas Sound και Farben.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο πιο φρέσκος ήχος που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στον κόσμο;

Θάνος: Η Raster Noton κυκλοφορεί πολύ πρωτότυπους δίσκους. Για παράδειγμα, θεωρώ τον ήχο του Atavism των SND σπουδαίο και συνάμα πολύ «φρέσκο».
Θανάσης: Ο ήχος του Actress. Χρησιμοποιεί ρυθμούς, μπασογραμμές και μελωδίες, πατώντας πάνω σε dance φόρμες, αλλά έχει δημιουργήσει το δικό του ύφος, το οποίο δεν μπορείς να κατατάξεις εύκολα σε κάποιο είδος.

Ποιες είναι οι κινηματογραφικές σας αναφορές;

Οι ταινίες του Μπέργκμαν, το δίδυμο Birkin-Hills, το Shout του Σκολιμόφσκι, το Με κομμένη την ανάσα του Γκοντάρ και ο Tinto Brass.

H παγκόσμια δισκογραφία σε τι φάση είναι;

Βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο. Οι καλλιτέχνες έχουν τα μέσα να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να κάνουν γνωστή τη δουλειά τους περισσότερο από ποτέ. Υπάρχουν μικρά και μεγάλα labels που είναι καταπληκτικά και μας αρέσουν σχεδόν όλες οι κυκλοφορίες τους, όπως τα Μodern Love, Warp, Dial, NonPlace και πολλά άλλα. Συνεχώς ξαφνιαζόμαστε από καινούργιες μουσικές που ανακαλύπτουμε. Οι κυκλοφορίες δίσκων είναι αμέτρητες και υπάρχει τεράστιο εύρος επιλογών.

Στον αγώνα μεταξύ ανθρώπου και μηχανών ποιος κερδίζει τελικά;

Η τεχνολογία δίνει τα εργαλεία. Ένα σαμπλαρισμενο πιάνο δεν αντικαθιστά έναν πιανίστα, είναι κάτι τελεί- ως διαφορετικό το ένα από το άλλο. Από κει και πέρα, εξαρτάται από τον καλλιτέχνη τι θα χρησιμοποιήσει για να εκφραστεί και να επικοινωνήσει.

Τέκνο ή indie ιδεολογία;

Δεν ακολουθούμε κάποια ιδεολογία παίζοντας τέκνο. Η μουσική, και οι τέχνες γενικότερα, είναι τρόπος έκφρασης συναισθημάτων κι επικοινωνίας. Δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα με φιλοσοφίες ή ιδεολογίες.

Ποια είναι η συναυλία που έχει καταγραφεί πιο έντονα στο υποσυνείδητό σας;

Οι Autechre στο πρόσφατο «Reworks». Βγήκαν χωρίς πολλά-πολλά, ούτε visuals ουτε τίποτα, αλλά μας άφησαν με το στόμα ανοιχτό. Ο κόσμος είχε αραιώσει, άλλα δεν είχε σημασία, γιατί ο τρόπος που έκαναν τις εναλλαγές σε ρυθμούς και ήχους «έκαψε» το μυαλό μας.

Ζείτε στη Θεσσαλονίκη. Ποιος είναι ο ρόλος της πόλης στη μουσική που κάνετε;

Ζούμε στην πόλη που υπήρχε η Poeta Negra και ο Λωτός, τα οποία άσκησαν μεγαλη επιρροή πάνω μας παλαιότερα. Πλέον, στην Granny έχουμε φτιάξει μια μικρο-κοινωνία, όπου η μουσική έχει τον πρώτο λόγο. Γνωριζόμαστε χρόνια, ώστε και σε ένα έρημο νησί να ζούσαμε, πάλι θα παίζαμε έτσι, αλλά δεν ξέρω από πού θα παίρναμε ρεύμα. Η σιωπή είναι..βαρετή, όταν κρατάει πολύ, άλλα είναι και χρήσιμη. Οι παύσεις είναι σιωπή, και στη μουσική εκτός από νότες υπάρχουν και παύσεις.

Ποιος είναι o πιο σπουδαίος μουσικός που έχετε ακούσει ποτέ;

Θάνος: Θα διάλεγα τον Miles Davis. Όταν άκουσα το «Bitches Brew» δεν πίστευα στ' αυτιά μου. Ο τύπος ήταν από άλλο πλανήτη.
Θανάσης: O Moritz von Oswald. Είχε και έχει μοναδικά projects, όπως το Maurizio Rhythm & Sound και τελευταία το Moritz von Oswald trio, όπου συνδυάζει τέκνο με αυτοσχεδιασμό.

Ένα κομμάτι σας θα συμπεριληφθεί στο CD του «Wire» Απριλίου. Πώς έγινε αυτό;

Το «Wire» επικοινώνησε με την Granny Records, ενημερώνοντας αν θέλει να στείλει κομμάτια από τους καλλιτέχνες της, με την προοπτική να συμπεριληφθούν στο επόμενο tapper. Στείλαμε και Hana, επειδή θα είναι η επόμενη κυκλοφορία στην Granny. Καθίσαμε και δουλέψαμε ένα τρακ αποκλειστικά γι' αυτή τη συλλογή. Όταν μάθαμε ότι θα βάλουν αυτό, η χαρά ήταν πολύ μεγάλη.