''Υπάρχουν και κακοί Τσιγγάνοι. Εγώ όμως θέλω να γίνω δικηγόρος για να βοηθάω τους καλούς!''

''Υπάρχουν και κακοί Τσιγγάνοι. Εγώ όμως θέλω να γίνω δικηγόρος για να βοηθάω τους καλούς!'' Facebook Twitter
15

Σε παλιότερο ποστ μου ("Ποιος βάζει φραγμούς στην αποπεριθωριοποίηση Ελλήνων Ρομά;") ο Βασίλης Παϊτέρης μού μίλησε για το όραμά του για ένα πρότυπο "σχολείο" για παιδιά -το Πρότυπο Κέντρο Επιμόρφωσης για τους Ρομά- και τις δυσκολίες που συναντά. 

 

Μακάρι να ξεπεραστούν τα εμπόδια (ακούν οι υπεύθυνοι;) μιας και στο Κέντρο τα παιδιά των Ελλήνων Ρομά θα μαθαίνουν τρόπους συμπεριφοράς, γενικές αρχές υγιεινής και τη στοιχειώδη εκπαίδευση προκειμένου να μπορέσουν να ενσωματωθούν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. 

 

Ας γνωρίσουμε μερικά παιδιά κι ας μάθουμε τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν.

Το αγοράκι που είναι πίσω λέγεται Παναγιώτης και είναι 8 ετών.

Το αγοράκι που είναι μπροστά λέγεται Τσίγκος. Είναι 7 ετών.

Από αριστερά προς δεξιά: Αναστασία (8 ετών), Νεκταρία (11 ετών), Σπυριδούλα (8 ετών), Ραφαέλα (9 ετών), Πιπί (7 ετών)

Ο Παναγιώτης δεν θέλει να σπουδάσει. Θέλει να βρει δουλειά για να μην πεινάσει η οικογένεια του.

Παρ'όλα αυτα θέλει να πάει σχολείο για να μάθει αριθμητική.

 

Ο Τσίγκος θέλει να γίνει το σχολείο για να μπορεί να παίζει στο προαύλιο και να κάνει γυμναστική εκεί.

Του αρέσουν τα γράμματα και δεν ξέρει τι θα γίνει άμα μεγαλώσει.

 

Η Αναστασία θέλει να μάθει γράμματα και να μετράει. Πάνω από όλα θέλει να μάθει να διαβάζει. Για να έχει πολλά βιβλία.

Δεν έχει σκεφτεί τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει


Η Νεκταρία θέλει να γίνει δικηγόρος. Για να βοηθάει τους ανθρώπους τους καλούς, όπως λέει, που όμως τους κλείνουν φυλακή επειδή είναι Τσιγγάνοι. Υπάρχουν και κακοί. Αλλά εκείνη θα βοηθά τους κάλους.

 

Η Πιπί θέλει να γίνει κομμώτρια. Να κάνει όμορφες τις κοπέλες και να βγάζει λεφτά.

Τα γράμματα δεν την νοιάζουν λέει αλλά στο σχολειό θα μάθει να μιλάει όμορφα για να έχει πολλές πελάτισσες.

 

Η Σπυριδούλα θέλει να γίνει δασκάλα. Αλλά ξέρει πως δεν θα τα καταφέρει αν δεν γίνει το σχολειό γιατί δεν θα μπορέσει να πάει Πανεπιστήμιο.

 

Η Ραφαέλα έχει καλλιτεχνική φλέβα. Θα γίνει διάσημη τραγουδίστρια μια μέρα, όπως λέει η ίδια. Θέλει στο σχολειό να βάλουν μαθήματα μουσικής ώστε να μπορέσει να γίνει καλύτερη.

Και Αγγλικά!, συμπληρώνει. Για να μπορεί να πάει και να τραγουδήσει έξω!

  

15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

8 σχόλια
Θα σας περιγράψω μία προσωπική μου εμπειρία και σίγουρα η γενίκευσή αυτής θα ήταν αφελής, πάραυτα αποτελεί ένα δείγμα εκ του συνόλου. Στο δημοτικό όταν φοιτούσα, είχα ένα συμμαθητή Ρομα, ο οποίος ήταν μονίμως ρακένδυτος, η λέξη υγιεινή του ήταν άγνωστη, η συμπεριφορά του ήταν ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΗ. Καθότι είχε επανηλειμένως χρησιμοποιήσει υβριστικό λεξιλόγιο, ποικίλες χειρονομίες κλπ, η ίδια δεν άντεξα και υπήρξε ένας διαξιφισμός, ο οποίος είχε άθλιο τέλος, αφού γλίτωσα τον πνιγμό για κλάσματα δευτερολέπτου. Ναι, με είχε πιάσει από το λαιμό (παιδί τρίτης δημοτικού) και με είχε σηκώσει ψηλά κολλώντας με στον τοίχο. Οι φίλες μου από δίπλα φωνάζοντας τον σταμάτησαν. Είχε προβεί και σε άλλες ανήθικες πράξεις αργότερα. Η απάντηση της διεύθυνσης ήταν να μη δράσουμε διόλου, αφού εκείνοι θα μπορούσαν να μαζευτούν όλο το "σόι" και να μας καθαρίσουν - λόγια 60-χρονου διευθυντού δημοτικού σχολείου στον πατέρα μου -. Επιπρόσθετα, είναι πασίγνωστο πως ελάχιστα χιλιόμετρα έξω από την πόλη μου η διακίνηση ναρκωτικών από τους Ρομα είναι μία παγιωμένη κατάσταση, ενώ ο δήμος είχε προσπαθήσει να τους περιορίσει και φυσικά άλλη μία προσπάθεια του ΔΉΜΟΥ απέναντι σε ΡΟΜΑ, δε νομίζω ότι χρήζει επιπρόσθετης εξήγησης. Ακόμη η Μητέρα Τερέζα δε ζει και ούτε Θεός είμαι για να συγχωρέσω και εγώ και άλλοι εκατοντάδες συμπολίτες μου μία τέτοια στάση, που ακόμη και να συνέβαινε θα ήταν άνευ ουσίας, μιας και οι ίδιοι κυριαρχούν στη μαύρη πλευρά της παρανομίας και η νομοταγία θα κατέστρεφε τις κολοσσιαίες επιχειρήσεις.
Πηγα σε γυμνασιο μεσα στην Αγ. Βαρβαρα. Μεσα στην ταξη ειχε 2-3 τσιγγανους, τοτε δεν ειχε επικρατισει το Ρομα. Τσιγγανους η εαν ηθελες να τους προσβαλεις, γυφτους.Δεν θυμαμαι ποτε να μην καναμε παρεα μαζι τους. Δεν θυμαμαι να ειχαμε οι μη Ρομα καποια διαφορετικη αντιμετωπιση προς αυτους.
Κύριε/Κυρία θα ήθελα να προσθέσω εδώ πως οι εξαιρέσεις δεν αποτελούν κανόνα και πως καθώς περνούν τα χρόνια μου, συμπεραίνω πόσο άθλιοι - ναι παρατραβηγμένο - είναι, αφού δεν ήταν ο πρώτος και ο μοναδικός που έχω έρθω σε επαφή, δυστυχώς.
Ετυχε και διαβασα την συνεντευξη σε μια εφημεριδα το καλοκαιρι. Θεωρω οτι για να τερματισει ο στιγματισμος πρεπει τα παιδια ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να πηγαινουν σχολιο τουλαχιστον μεχρι το Γυμνασιο. Στην ιδια συνεντευξη διαβασα καποια απαραδεκτα πραγματα, οπως καποιος εκπροσωπος ηθελε απο την πολιτεια να φτιαξει σπιτις στου τσιγγανους.
Ευτυχώς που υπάρχουν και οι τσιγγάνοι, με τους τεχνοκράτες που έχουμε μπλέξει. Επίσης οι φωτό δεν τα κολακεύουν καθόλου τα παιδάκια, αναπαράγουν μια αρνητική ματιά.
Aρη, ειμαι σιγουρος οτι οι πιο πολλοι που ερχονται στη LIFO για να διαβασουν αρθρα δικα σου η αλλων γνωριζουν πανω κατω τι θα βρουν.Το ιδιο ισχυει και για εμενα παντα υπαρχει κατι ζεστο για τη καρδια μας. Νομιζω ομως οτι δεν χρειαζεται τοση πολιτικη ορθοτητα ορισμενες φορες και οχι τοση εμμονη στο συναισθημα που γεννιεται απο φωτο παιδιων.Στη τελικη ολα τα παιδια του κοσμου εχουν ονειρα οπου και να ειναι ακομα και τα παιδια του Παναγιωταρου εχουν ονειρα (τι ονειρα δεν ξερω αλλα υποπτευομαι κατι...). Το γεγονος ειναι οτι οι Ρομα δεν ειναι προσαρμοσμενοι σε αυτη τη κοινωνια οπως και σε ελαχιστες Ευρωπαικες χωρες.Εδω στη Γαλλια αναγκασαν Σοσιαλιστη υπουργο να τους κυνηγαει οπου βρισκει, ολο κλοπες και φυσικα και απαγωγες..(και εδω τα ιδια ειναι...).Δεν μπορουμε να παραβλεψουμε το γεγονος οτι η φυλη των Ρομα ζει πανευρωπαικα σε μεγαλο ποσοστο στη παρανομια.Υπαρχουν καποιες εξαιρεσεις αλλα εξαιρεσεις υπαρχουν ακομα και στην Αθηνα οπως ο συμπαθης Παιτερης και αλλοι διαφοροι που κατα καιρους καταδεχθηκαν να μας προσεγγισουν και να προσφερουν και αυτοι ..Αγγελοπουλος Χατζης και αλλοι...Εφοσον η ιδια τους η κουλτουρα και η ταυτοτητα απαγορευει τις ερωτικες-κοινωνικες σχεσεις με εμας και γενικοτερα αποφευγεται η συναναστροφη με την υπολοιπη κοινωνια δεν βλεπω πως και ουτε και πιστευω οτι τα παιδακια αυτα θα πραγματοποιησουν τα ονειρα τους..Ποναει αλλα δεν βλεπω να αλλαζει κατι επειδη τα παιδακια ονειρευονται.Πιστευω στον σεβασμο της ταυτοτητας τους και της κουλτουρας τους, να τη διατηρησουν γιατι δεν πρεπει να χαθει. Ομως πρεπει καποια στιγμη και αυτοι να προσπαθησουν να προσαρμοστουν το λιγοτερο που μπορουν να κανουν ειναι να στελνουν τα παιδια τους στα σχολεια...
Συμφωνω απολυτα με την αποψη σου. Εχω διδαξει παιδια Ρομα, και εχω να καταθεσω οτι υπαρχει χασμα νοοτροπιας. Η πλειοψηφια δεν προσαρμοζεται με τις υποχρεωσεις του σχολειου (πρωινο ξυπνημα, διαβασμα, τηρηση κανονων ταξης), ειναι δυστυχως δυσκολο για εναν εκπαιδευτικο, και χανονται πολλες φορες τα παιδια που εχουν ορεξη και ονειρα. Η γνωμη μου ειναι οτι χρειαζεται Integration, οι Ρομα μπορουν να διατηρουν την κουλτουρα τους, αλλα δε χρειαζονται διαφορετικο σχολειο γιατι γκετοποιουνται. Υπαρχουν τετοια σχολεια σε πολλες περιοχες της Ελλαδας, και ειμαι αντιθετη σε αυτη την πρακτικη. Δηλαδη, να πηγαινουν ολα τα παιδακια Ρομα εκει, για να μην 'κολλησουν' κατι τους μπαλαμους; Καποιος θα μπορουσε να επιχειρηματολογησει και να πει: και γιατι θα επρεπε σωνει και καλα να ακολουθησουν την πεπατημενη εκπαιδευτικη οδο οι Ρομα; Μα γιατι, ευτυχως η δυστυχως, σε καθε χωρα υπαρχει ενα εκπαιδευτικο συστημα πρωτοβαθμιας μεχρι και τριτοβαθμιας εκπαιδευσης που διεπεται απο αρχες και κανονες,στην περιπτωση της Ελλαδας το ακολουθουν παιδια που γεννηθηκαν στην Ελλαδα ειτε απο Ελληνες ειτε απο αλλοεθνεις γονεις, παλλινοστουντες, μεταναστες, φοιτητες ανταλλαγης, ανθρωποι με διαφορετικο θρησκευμα, υποβαθρο, κουλτουρα. Το αν το συστημα ειναι αποδοτικο, ειναι αλλο ζητημα και ειμαι η πρωτη που θα συμφωνησω πως δεν ειναι. Χρειαζονται αλλαγες, αλλα για το καλο ολων των παιδιων. Στην περιπτωση των Ρομα, θα μπορουσαν να υπαρξουν απλως ταξεις εισαγωγης, οπως με τα παιδια μεταναστων, σε περιπτωση που καποιος μαθητης δυσκολευεται με τη γλωσσα, ή καποιου ειδους παραλληλη στηριξη, οπως γινεται (γινοταν, γιατι με τις περικοπες πασχει και αυτο) για τους μαθητες με μαθησιακες δυσκολιες, οχι ομως απολυτος διαχωρισμος σχολειων.Θεωρω οτι τα παιδια Ρομα αδικουνται και απο τις ιδιες τις οικογενειες τους, που δεν τους ωθουν στην εκπαιδευση και προτιμουν να τα παιρνουν μαζι τους στη δουλεια, μιας και η παιδικη εργασια ειναι πολλες φορες αυτονοητη.Οι Ρομα ειναι μια πολυ διαφορετικη κουλτουρα, η οποια ειναι πολυ πλουσια, οι ανθρωποι ειναι δοτικοι , βρισκουν λογους για να χαιρονται και να διασκεδαζουν, αγκαλιαζουν ευκολα τον 'αλλο', αλλα στο θεμα της εκπαιδευσης εχουν αλλη νοοτροπια. Δεν εχω διαθεση ουτε να τους υπερασπιστω, ουτε να τους κατακεραυνωσω. Σας καταθετω την προσωπικη μου εμπειρια. Μπορει εσεις να εχετε διαφορετικη αποψη, και μακαρι να ειμαι υπερβολικη, λανθασμενη η απλα να μην ξερω να κανω τη δουλεια μου. Καλημερα!
Μπράβο σας εκ μέρους μου, όχι μόνο για αυτά που καταθέτετε, αλλά κυρίως για τη σεμνότητά σας. Μακάρι να ήταν στην κουλτούρα του νεο-Έλληνα η φράση "αυτή είναι η άποψή μου, αλλά δέχομαι ότι μπορεί και να κάνω λάθος"...
Το θεμα ειναι πως σε περιπτωσεις σαν αυτης με το κοριτσακι στη Λαρισα, βρισκουν ευκαιρια οι ρατσιστες κ υμνητες της φυλετικης καθαροτητας να κανουν την προπαγανδα τους. Οποτε ναι, σε τετοιες περιπτωσεις χρειαζεται πολιτικη ορθοτητα ακριβως για να δειξουμε οτι το οποιο προβλημα υπαρχει με τους ρομα δεν οφειλεται σε "κατωτερες ρατσες" αλλα στην ελλειψη παιδειας κ μορφωσης. Συμφωνω παντως στα περισσοτερα που γραφεις
Εντάξει ...δεν υπάρχει!!!!Από την μια το άρθρο με τους απαγωγείς Ρομά και από την άλλη τα παιδάκια "Ρομάκια" για να ισορροπήσει λίγο η κατάσταση.