TWILIGHT ZONE: Ο Πάσχος Μανδραβέλης τώρα τα ακούει και απ' την ακροδεξιά για την *εξίσωση των άκρων*

Facebook Twitter
9

Η σύγκριση των άκρων είναι, νομίζω, εύστοχη - η εξίσωσή τους όμως τελείως άστοχη.

Και σ' αυτήν την περιόδο που μόνο το ένα άκρο δρα, το να λέμε συνέχεια ότι "μα και η αριστερά τα έκανε αυτά" -ακόμη και όταν ισχύει απόλυτα- δεν προσθέτει και πολλά στην κουβέντα.

Έχω γράψει μάλιστα εναντίον της εξίσωσης των άκρων, με αφορμή άρθρο του Κασιμάτη στην Καθημερινή. (Να το κείμενό μου: Τερατώδεις συγκρίσεις: η Αριστερά και η Χρυσή Αυγή ...

ΟΚ, δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δε βλέπουμε πως η σημερινή Αριστερά πολλές φορές δεν σέβεται τους νόμους και πως αυτό πρέπει να αλλάξει. Όμως θεωρώ πως δεν υπάρχει σύγκριση των ρατσιστικών βιαιοπραγιών με (τελείως αντιδημοκρατικές) πρακτικές όπως κλείσιμο λιμανιών κλπ.

Και γι' αυτό βρίσκω ανυπόφορο όταν μιλάς με κάποιον πχ. για το Χυτήριο να σου λέει "Ναι όμως και το ΚΚΕ το 1983 αντιδρούσε στην προβολή της ταινίας για την Γκατζογιάννη".  Όχι γιατί δεν ισχύει, αλλά γιατί έτσι πετάνε το μπαλάκι στην εξέδρα και αλλάζουν θέμα. Και σε κάθε περίπτωση, αν ήταν λάθος οι αντιδράσεις του ΚΚΕ νομιμοποιούνται και άλλοι να κάνουν τα ίδια μόνο και μόνο επειδή τις επικαλούνται;

Πριν λίγο πάντως διάβασα την επιστολή του βουλευτή που απελευθέρωσε τον πολίτη έξω απ' το Χυτήριο ο οποίος εκτός των άλλων χρεώνει και τη μαρξιστική σκέψη στον Πάσχο:

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΑΣΧΟ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ

 

Κύριε Πάσχο Μανδραβέλη,

Στην αρθρογραφία σας παγίως και διαχρονικώς αναπαράγετε την ιδεολογική ατζέντα των αμερικανικών πανεπιστημίων και των μη-κυβερνητικών Think Tank στα οποία έχετε γαλουχηθεί. Την εφαρμογή, δηλαδή, της στυγνής και απάνθρωπης καπιταλιστικής κυριαρχίας με όχημα τη μαρξιστική σκέψη. [...] Θα περίμενε κανείς- και μόνο λόγω της εμπειρίας σας- να ήσασταν όχι βέβαια αντικειμενικός αλλά τουλάχιστον πιο προσεκτικός όταν μέσω της στήλης σας σχολιάζετε «ειδήσεις» με τρόπο διαστρεβλωμένο και συκοφαντικό τις οποίες μάλιστα «χρεώνετε» σε συγκεκριμένο πρόσωπο, το δικό μου. 
 
Αναφέρομαι κατά πρώτον στην διαστρεβλωμένη «καταγραφή» της «είδησης» που περιέχεται στο κείμενό σας με τίτλο «Τα άκρα και οι συμψηφισμοί» της 14/10/2012 στην Καθημερινή της Κυριακής, «είδηση» την οποία δεν μπήκατε βεβαίως στον κόπο να διασταυρώσετε, και η οποία με παρουσιάζει να «ορμάω» στην αστυνομική κλούβα και να «απελευθερώνω έναν προσαχθέντα» , και κατά δεύτερον στον ανεδαφικό και άνευ ερείσματος σχολιασμό που με θέλει «ταυτοχρόνως αστυνομικό και δικαστή». Σχολιάζετε επίσης «το θράσος» και «η αντιδημοκρατική συμπεριφορά του βουλευτή».  Οι αφορισμοί σας αν και αναληθείς, δεν με εκπλήσσουν. Η λασπολογία εναντίον του κινήματός μας είναι συνήθης πρακτική του σιναφιού που έχει καταλάβει την ενημέρωση, και έχει μετατρέψει την επίκληση της δημοκρατίας σε μιαν εύκολη γαρνιτούρα για κάθε επιχείρημα και κάθε ιδεολόγημα. Είναι δε τέτοιο το θράσος που διακρίνει τις απονενοημένες αυτές απόπειρες εναντίον μας, που παραβλέπει την ύπαρξη οπτικού υλικού όπου καταγράφεται πλήρως η πραγματικότητα η οποία καταφανώς απέχει παρασάγγας από τα γραφόμενα.
 
Ο συμψηφισμός που εσχάτως επιχειρείται από το σύστημα που εκπροσωπείτε- και  προς απόδειξιν της αληθείας του ισχυρισμού το πράττετε στο ίδιο το άρθρο – δηλαδή η εξίσωση της διαπιστωμένης και αποδεδειγμένης βίας της αριστεράς με τις ενέργειες που τείνουν στην εφαρμογή της νομιμότητας, δεν ξεγελά πλέον, ευτυχώς, τον ειρωνικά αποκαλούμενο από τα μέσα «σας», κυρίαρχο λαό. [...]
 
Οι αφορισμοί σας που αναφέρονται σε «διογκούμενη» «ανομία» της Χρυσής Αυγής είναι τουλάχιστον αναληθείς και αήθεις. Αναφέρετε ακόμη ότι «σε λίγο καιρό η αριστερή ανομία θα μοιάζει με πλημμέλημα». [...]
 
Η εξίσωση της αριστερής τρομοκρατίας με τον πολιτικό ακτιβισμό της Χρυσής Αυγής είναι απολύτως ανιστόρητη και επιεικώς παραπλανητική της κοινής γνώμης και των αναγνωστών σας. Δεν γνωρίζω αν με τη φράση σας αυτή προαναγγέλλετε προβοκάτσιες που ενδεχομένως σχεδιάζουν τα αμερικανικά και άλλα φόρα στα οποία κινείστε. [...] Δεδομένου ότι η στήλη σας δεν είναι αμιγώς ειδησεογραφική, αποφάσισα να μην στραφώ εναντίον σας δικαστικά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν αποδέχομαι να διαχέονται στην κοινωνία «ειδήσεις» ή  κατασκευασμένα «περιστατικά» που αποβλέπουν στην παραπληροφόρηση ή τη δυσφήμηση της προσωπικότητάς μου και της εθνικής προσπάθειάς μας που έχει επανειλημμένως τιμηθεί από τον ελληνικό λαό.
 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

 Screenshot από το μπλογκ του βουλευτή, όπου σε τρίτο πρόσωπο γράφει αυτό για το οποίο κατηγορεί ως ψεύτη τον Μανδραβέλη, ότι δηλαδή απελευθερώνει προσαχθέντα. 

Τέλος πάντων: Ο Μανδραβέλης έχει δεχτεί τεράστιο πόλεμο απ' την (εξωκοινοβουλευτική κυρίως) Αριστερά, η έκπληξη όμως είναι ότι τώρα προσβλήθηκε και η Χ.Α. που εξισώνεται το ακτιβιστικό έργο της με την ανομία της αριστεράς. 

Νομίζω ότι όταν σου τη λένε όλοι μπορεί και να κάνεις κάτι καλά. Όχι ότι αυτός φυσικά είναι αυτοσκοπός, πάντως το ότι ο Μανδραβέλης δεν προσπαθεί να γίνει αρεστός ή να πάει με το κύμα (και ότι τελικά δυσαρεστεί τους περισσότερους, συχνά και τους αναγνώστες της Καθημερινής) δείχνει πως, είτε είναι σωστή ή και τελείως λάθος, η φωνή του είναι ακόμα ελεύθερη. 

------

*BONUS 1

Και για να ξεπεράσουν το τραύμα όσοι δεν είδαν την περίφημη ταινία ΕΛΕΝΗ (Γκατζογιάννη) εξαιτίας των κουκουέδων που την μπλόκαραν τότε,

να τη, ολόκληρη:

------

*BONUS 2

Kαι με την ευκαιρία, να και ολόκληρος ο Τελευταίος Πειρασμός του Σκορσέζε:

 (ταινιάρα)

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

9 σχόλια
Πάντως Άρη εγώ θα διαφωνήσω μαζί σου στο εξής:"Και σ' αυτήν την περιόδο που μόνο το ένα άκρο δρα, το να λέμε συνέχεια ότι "μα και η αριστερά τα έκανε αυτά" -ακόμη και όταν ισχύει απόλυτα- δεν προσθέτει και πολλά στην κουβέντα."Η αναφορά για την αριστερά ότι έκανε τα ίδια είναι αναπόφευκτη , καθώς αυτοί που διαμαρτύρονται πιο έντονα για την Χ.Α. είναι οι της Αριστεράς. Πως λοιπόν όταν βγαίνει πχ η Κανέλλη να μιλήσει για την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ , να μην γίνει αναφορά στις πράξεις του κόμματος της? Εκτός αν το ξύλο 30 χρόνια τώρα που έχει παίξει το ΠΑΜΕ σε λιμάνια,επιχειρήσεις κτλ ΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ που θέλουν να δουλέψουν , ή οι χιλιάδες βίαιες καταλήψεις σε Πανεπιστήμια και λύκεια..δεν τα λαμβάνουμε υπόψιν επειδή τα ΜΜΕ δεν βάζουν την λέξη "ΣΟΚ". Να προσθέσω επίσης ότι πρόκειται για ένα Σταλινικό κόμμα που έστειλε επιστολή συμπαράστασης στην Β.Κορέα για τον θάνατο του "λατρεμένου ηγέτη". Ε λοιπόν αυτοί , δεν μπορούν να διαμαρτύρονται για την Χ.Α. !!! Ούτε και μερικοί Συριζαίοι πρώην ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΙ καθώς και στελέχη που αρνήθηκαν να καταδικάσουν το φονικό της Μαρφίν , ή τα επεισόδια στην Αθήνα το 08' . (υπάρχουν πρακτικά στην βουλή γι αυτό) Φυσικά το ίδιο ισχύει και αντίστροφα. Χρυσαύγουλα να αποκαλούν τον Στάλιν σφάχτη? Ναι ήταν αλλά όχι να το ακούμε από εκείνους. Για τα χρυσαύγουλα μπορώ να διαμαρτύρομαι ΕΓΩ , και ο κάθε ισορροπημένος πολιτικά πολίτης της χώρας. Όχι να ισχυρίζονται ότι κινδυνεύει η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ , εκείνοι που το 2008 επικροτούσαν τους βανδαλισμούς , κι εκείνοι που βγάζαν βανδάλους με κουκούλα απ'τα αυτόφωρα.
Δεν χρειάζεται να είσαι της επαναστατικής αριστεράς ούτε χρυσαυγίτης για να αντιπαθείς τον Μανδραβέλη.Από τη στιγμή που δεν είσαι "εκσυγχρονιστής" ΠΑΣΟΚος ή φανατικός νεοφιλελεύθερος, έχεις πολλούς λόγους να το κάνεις...
Η ΧΑ βιάζεται πολύ. Προσπαθεί να ανοίξει την ατζέντα της και να κατονομάσει τους εχθρούς της σε πολύ σύντομο διάστημα. Μετά την χρονοβόρα εκστρατεία εναντίων μεταναστών που κατάφερε να τη βάλει στην βουλή, μέσα σε μία βδομάδα στοχοποίησε άθεους, ομοφυλόφιλους, αριστερούς και σήμερα κάνει μία ακόμα κίνηση βάζοντας στην μπούκα τους δημοκράτες δεξιάς-φιλελεύθερης απόχρωσης. Ισως είναι η πιο προσεγμένη της κίνηση, φαίνεται και από τη γλώσσα που χρησιμοποιεί, καθώς επιλέγοντας τον Μανδραβέλη πλέει με το κοινό αίσθημα αφού τον έχουν ήδη στοχοποιήσει οι (ακρο)αριστεροί αλλά ούτε και οι δεξιοί δεν είναι ευχαριστημένοι μαζί του.Ελπίζω ειλικρινά αυτή η βιασύνη να οφείλεται στην παρόρμηση και την αλαζονεία τους και να τους έρθει μπούμερανγκ.
Διακρίνω και τις διαφορές στην ιδεολογία και τις διαφορές στο τελικό αποτέλεσμα που θα είχαμε αν επικρατούσε μια από τις δυο ιδεολογίες. Δε συγχέω την πολιτική της αριστεράς με τις απαιτήσεις της ακροδεξιάς. Το ότι δε στηρίζω τα έκτροπα της αριστεράς δε σημαίνει ότι επικροτώ τους μαφιόζους της ΧΑ αλλά ότι δε θα σβήσω το τι έχει συμβεί με υπαιτιότητα της (άκρας;) αριστεράς. Η αριστερά δεν έχει σεβαστεί ποτέ όποιον της είναι αντίθετος ιδεολογικά. Όσοι δεν τη στηρίζουμε δεν έχουμε δικαίωμα ούτε στα δημόσια αγαθά ούτε στη δημόσια περιουσία, που την καταχρώνται με τις στάσεις, τις πορείες, τις καταλήψεις, τις απεργίες κλπ κλπ. στο όνομα πολιτών που δε συμφώνησαν ποτέ. Γι αυτό δεν είναι όλοι υπέρ της αριστεράς και όχι γιατί συμπαθούν τους ΧΑ.Η πόλωση που προωθείται από τα ίδια τα άκρα και τα ΜΜΕ εξυπηρετεί κομματικές σκοπιμότητες (αν δεν είσαι σύριζα είσαι φασίστας, αν δεν είσαι χα είσαι κομμούνι - γελοίες γενικεύσεις άξιες για σκρολ πρωινάδικου).Τόσα χρόνια που έπρεπε να κάνουμε μόκο όταν εκτρεπόταν η αριστερά, μάθαμε να κάνουμε μόκο γενικώς. Αυτό είναι το πρόβλημα και όχι η αποδοχή της χα.
"Την εφαρμογή, δηλαδή, της στυγνής και απάνθρωπης καπιταλιστικής κυριαρχίας με όχημα τη μαρξιστική σκέψη. "Φιλαρακο το τερματισες! Καταφερε σε μια προταση να συνδυασει και να παρουσιασει ως συνομωσιολογικα αλληλοσυνδεομενες δυο συγκρουομενα οικονομικο-κοινωνικα συστηματα!Εισαστε μεγαλα μυαλα εσεις της ΧΑ
"Νομίζω ότι όταν σου τη λένε όλοι κάνεις κάτι καλά." Άρη, καταλαβαίνω το σκεπτικό σου αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν του τη λένε όλοι, του τη λένε τα άκρα γιατί πριμοδοτεί το κέντρο. Όταν τον κατηγορήσει και η ΝΔ, τότε θα'χει κάνει κάτι καλά. Όσο για καθαυτή την άποψή του, αν οι δυνάμεις του κέντρου επενδύουν σήμερα στο να αλληλοεξουδετερωθούν τα άκρα ώστε εκείνες να επιπλεύσουν, έχουν σοβαρό πρόβλημα στρατηγικής. Αυτή είναι στρατηγική για τις καλές μέρες.
Μερικές παρατηρήσεις:-η καταδίκη της ενέργειας του βουλευτή είναι το αυτονόητο.-οι απόψεις του κ. Μανδραβέλη (μέσω των άρθρων του) είναι συλλήβδην ενάντια σε όσα ορθά ή και (φαινομενικά) παράδοξα υποστηρίζει η ευρύτερη αριστερά. -η αριστερά (οκ. δεν είναι αγία), κατα κύριο λόγο, υπερασπίζεται τους νόμους (βλ. οικολογική καταστροφή, φορολογική πολιτική, ανθρώπινα δικαιώματα)-η ταινία "Ελένη" (ασχέτως ερμηνειών) κινείται στα στενά πλαίσια του "καλού" (δήθεν δημοκράτη) και του "κακού" (κομμουνιστή) έλληνα, τουτέστιν αμερικανιά. Κακώς δεν προβλήθηκε και δεν προβάλλεται.-ο τελευταίος πειρασμός (όντως ταινιάρα) αποτέλεσε κόκκινο πανί για την ακροδεξιά, που πάντοτε υπήρχε στην Ελλάδα. Βέβαια, η βία που συνόδευσε την προβολή της, δε νομίζω ότι θα εκδηλωνόταν κατ' ανάλογο τρόπο από εξαγριωμένους μαοϊκούς/μαρξιστές/λενινιστές με καδρόνια και περιφερόμενες εικόνες των (αντίστοιχων αγίων...) μάο/μαρξ/λένιν.
Η επιμελής προσπάθεια των επιφανών μελών της Χ.Α να εμφανίζονται στα μέσα ως συμπαθείς αγανακτισμένοι πολίτες που απλά κινούνται στα όρια της νομιμότητας -σε αντίθεση με την "κακή" αριστερά - αποτελεί προφανώς μια εκσεσημασμένη μορφή φαρισαισμού που δύσκολα δε γίνεται διακριτή από πολίτες με στοιχειώδη πολιτικά κριτήρια.Από κει και πέρα θεωρώ ότι πάντα οι όποιες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας ή υπεράσπισης δημοκρατικών δικαιωμάτων έκφρασης εκπορεύονται από αντίστοιχα πολιτικά ερίσματα.Για να γίνω περισσότερο σαφής εκτιμώ ότι ένα μεγάλο κομμάτι των ανθρώπων που μίλησαν για λογοκρισία τον τελευταίο καιρό είναι οι πρώτοι που θα την εφάρμοζαν (και την έχουν εφαρμόσει και στο παρελθόν) σε διάφορους χώρους κοινωνικών ζυμώσεων.Πχ στο χώρο των πανεπιστημίου η λογοκρισία μέχρι πρότινος ήταν δεδομένη.Μπορούσε ένας μη αρεστός στη συστημική πανεπιστημιακή αριστερά ομιλητής να μιλήσει σε ένα αμφιθέατρο; Παραδείγματα υπάρχουν πολλά με κορυφαίο κατά τη γνώμη μου την απόπειρα άσκησης σωματικής βίας κατά του νομπελίστα Watson στο πανεπιστήμιο της Πάτρας. Εν τέλει η τοποθέτηση μου δε φιλοδοξεί να είναι ένα ακόμα κειμενάκι εξίσωσης των άκρων.Απλά θα ήθελα να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί στο ποιος και γιατί υπερασπίζεται κάτι τη δεδομένη στιγμή,τι κίνητρα έχει και ποια είναι τα διαπιστευτήρια που έχει δώσει κατά καιρούς στον αγώνα υπέρ της απόλυτης ελευθερίας έκφρασης στην κοινωνία μας.