Ένα μικρό κείμενο για την πρόσφατη συναυλία του Κηλαηδόνη - και κυρίως για τις αλλαγές που φέρνει ο χρόνος

Ένα μικρό κείμενο για την πρόσφατη συναυλία του Κηλαηδόνη - και κυρίως για τις αλλαγές που φέρνει ο χρόνος Facebook Twitter
12

(το αγαπημένο μου τραγούδι του)

Κηλαηδόνη που κηλάηδαγες (και στίχο δεν εκράτεις)!

[από τη Ροζίτα Σπινάσα]

Την Παρασκευή που μας πέρασε πήγα στη συναυλία του Λουκιανού Κηλαηδόνη στο Κηποθέατρο του Παπάγου. Αν και μου αρέσει πολύ εδώ και χρόνια, και παρότι είναι ο μετρ των οικογενειακών θερινών συναυλιών, δεν είχε τύχει να πάω σε συναυλία του και γι’ αυτό χάρηκα πολύ που επιτέλους τα κατάφερα. Ήταν μια τυπική - με την καλή έννοια- συναυλία του είδους της: To θέατρο μέσα στο άλσος σχεδόν γεμάτο, ο Λουκιανός με άψογη φωνή και τέλειο ήχο, ο κόσμος ζεστός και συμμετοχικός, οικογένειες, παιδάκια, θα μπορούσαμε κάλλιστα να ήμασταν και στη δεκαετία του 80’.

Ο Λουκιανός ξεκίνησε ερμηνεύοντας μια σειρά τραγουδιών από τα ‘Μικροαστικά’. Σε αυτά τα τραγούδια αναφέρεται με καυστικότητα, μα και με συμπάθεια, στο διαχρονικό βόλεμα των ελληνικών οικογενειών, και τα μικροσυμφέροντά τους. H ειρωνεία -και το αστείο συνάμα- της βραδιάς, κατέληξε και ο ίδιος να μην απέχει και πολύ από αυτά που, το μακρινό 1973 τόσο εύστοχα στηλίτευε.

Λίγο αργότερα μας παρουσίασε την μπάντα ‘χαρούμενη φασαρία’, ως μια επιλογή ταιριαστή στο πρόγραμμά του, ένεκα της κάουντρι και γουέστερν μουσικής που έπαιζαν. Την μπάντα απάρτιζαν μερικά αγόρια σε έγχορδα και κρουστά, μαζί με δύο κοπέλες, ντυμένες καουμπόισσες, σε φωνητικά - κιθάρα - ντέφι. Μόνο αφότου είπαν τα παιδιά τα τραγούδια τους και μάς συστήθηκαν, καταλάβαμε ότι επρόκειτο για τις δύο κόρες του, Μαρία και Γιασεμί Κηλαηδόνη! ‘Τελικά στην Ελλάδα θες δε θες, θα ακολουθήσεις τη δουλειά του μπαμπά σου’, είπα στην Τίνα γελώντας.

Στη συνέχεια η μπάντα αποσύρθηκε και ο Λουκιανός συνέχισε το πρόγραμμά του, τιμώντας όλες τις γνωστές επιτυχίες του. Προτού δε ξεκινήσει να παίζει το ‘τζιν τζιν τζιν (πως του παν καλέ τα τζιν)’, προσκάλεσε τα παιδιά του κοινού να χορέψουν στο ημικύκλιο του θεάτρου, που βρισκόταν μπροστά από τους μουσικούς: πράγματι κάποια τολμηρά παιδάκια ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά του. Όταν, στο επόμενο τραγούδι, οι γονείς επιχείρησαν να τα ‘αποσύρουν’, τότε ο Λουκιανός ξεκαθάρισε ότι ‘δεν με ενοχλούν καθόλου’ κι έτσι τα πιτσιρίκια αφέθηκαν ελεύθερα να αλωνίζουν στο χώρο.

Μέχρι όμως να πέσει η παντόφλα της συζύγου:  Μετά από 2-3 τραγούδια εμφανίστηκε η Βαγενά από τα παρασκήνια και κοντοζύγωσε τον σύζυγό της, για να μας πληροφορήσει στη συνέχεια ο Λουκιανός, εμφανώς αμήχανος, ότι ‘η Άννα λέει ότι είναι αγένεια να χορεύουν τα παιδιά την ώρα της συναυλίας’. Κι έτσι άδοξα (και άκομψα) τα μικρά αποχώρησαν από το πάλκο.

Τελικά ο Λουκιανός όχι μόνο δεν έμεινε ‘ένας φτωχός και μόνος κάουμπόυ’, αλλά στις παραστάσεις του πλέον συνοδεύεται από τα λοιπά οικογενειακά μέλη, εντός κι εκτός σκηνής.

Και το μυαλό μας πήγε στον φανταστικό διάλογο που θα είχε με τη γυναίκα του:

Βαγενά: Θα πάρεις και τα κορίτσια να τραγουδήσουν μαζί σου!

Κηλαηδόνης: Mα … 

Βαγενά: Δεν έχει μα! Θα τα πάρεις!

 

 

Όπως ακριβώς σε κάθε τυπική ελληνική οικογένεια!

+το συμβάν :) 

(μετά το 13.30)

 

---------

[+]

ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΡΟΜΑΖΟΥΝΕ ΕΜΑΣ ΤΑ νέα μέτρα - ούτε καν ο πληθωρισμός ;-)

*Διαβάστε επίσης το πολύ ωραίο: "Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης σκέφτεται ασπρόμαυρα."

 

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

7 σχόλια
Με εντύπωση είδα πως αυτή η διαδικτυακή, μίζερη και υποκριτική φυλλάδα κάνει κριτική στον Κηλαηδόνη, ένα παρωχημένο υποπροϊον της μεταπολίτευσης, με το οποίο καπέλωσε η Αριστερά δυο γενιές Νεοελλήνων. Θα περίμενε κανείς πως στο ίδιο μαγκαζίνο που έγινε σύγκριση του Νικήτα Κλιντ με τον... Χατζιδάκη, θα γινόταν σύγκριση του γηραλέου τραγουδοποιού με τον Μπετόβεν. Από τις πρώτες κιόλας σειρές γίνεται κατανοητό πως ο τίτλος είναι παραπλανητικός και το άρθρο πράγματι είναι γλείφτικο και αναληθές. Στο τέλος, καταλάβαμε πως η συντάκτρια ήθελε απλά να συκοφαντήσει την Άννα Βαγενά. Όλα αυτά είναι δικά σας ''ενδοοικογενειακά'' κόμπλεξ που βεβαίως αφορούν μόνο εσάς. Ωστόσο οφείλετε να κάνετε δυο διορθώσεις στο αρθράκι, πολύ σημαντικές. Στιχουργός στα Μικροαστικά δεν είναι ασφαλώς ο πάσχων από λεξιπενία(τζην τζην τζην, πρασινο βαθυ πρασινο, λεμε ναι οχι λεμε οχι λεμε ναι κλπ) αλλά ο σπουδαίος ποιητής και στιχουργός Γιάννης Νεγρεπόντης(Ιωάννης Ξυνοτρούλιας,1930-1991) και συνθέτες της γνωστής επιτυχίας του Elvis Presley Wooden Heart που εκτελεί ο γηραιός αρχιτέκτων εδώ και 30 χρόνια, oι Fred Wise, Ben Weisman, Kay Twomey και Bert Kaempfert. Α, και τα παιδιά να χορεύουν μπροστά από έναν 70άρη που είχε πρόβλημα με την καρδιά του είναι παρεμπιπτόντως κιτς και έλλειψη αγωγής.
αχχααχαχαχ Παντοφλα απτη Βαγενα!!αχχχαχ Αποτι φαινεται αυτος εχει ολη τη καλη διαθεση να μεινεις "αιωνιος εφηβος"που λεμε αλλα μαλλον παιζει πολυ παντοφλα στο σπιτι :P(φυσικα με την καλη εννοια και την εκτιμηση που του εχω)
Το άρθρο είναι γεμάτο ένα σωρό ανακρίβειες. Τα "Μικροαστικά" του Κηλαϊδόνη δεν αναφέρονται με συμπάθεια στη μικροαστική νοοτροπία, το αντίθετο μάλιστα. Το συγκρότημα που έπαιξε δεν λέγεται "χαρούμενη φασαρία", αλλά "οι χαρούμενοι φασαρία". Και το κυριότερο, ουδέποτε ο Κηλαϊδόνης είπε αυτό το πράγμα στο μικρόφωνο, ουδέποτε χρησιμοποίησε τη λέξη "αγένεια". Είπε κάτι του στυλ "η Άννα λέει μήπως να τα πάρετε τώρα τα παιδάκια και να έρθουν μετά που θα παίξουμε τη σάμπα". ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΒΑΓΕΝΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΤΟ ΕΙΠΕ ΑΥΤΟ, ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΑΠΟΣΥΝΤΟΝΙΖΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΑΦΗΝΑΝ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΩ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΝΑ ΨΙΘΥΡΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΟΝ ΚΗΛΑΪΔΟΝΗ ΕΙΠΑ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΜΟΥ "Ν' ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ".
α) Δεν μπορεί να αποτελεί μια υποκειμενική κρίση 'ανακρίβεια'. Εγώ τόσο από την μελοποίηση όσο και από την ερμηνεία των τραγουδιών διακρίνω κατά βάθος κατανόηση και συμπάθεια. Εσύ φυσικά μπορείς να πιστεύεις το αντίθετο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρόκειται περί 'λάθους'.β) 'η χαρούμενη φασαρία' - 'οι χαρούμενοι φασαρία': Διάβασέ το, δεν ακούγεται το ίδιο; Και όταν το άκουσα να το λέει ο Κηλαηδόνης, το μυαλό μου φυσιολογικά πήγε στην ορθόγραφη έκφραση. Πριν δε την συναυλια ουτε τους ειχα ξανακουσει, ουτε και διαβασει το ονομα τους τυπωμενο. Εσυ που γνωριζεις κι επισημαινεις τη διαφορα θα πρεπει να τους γνωριζεις πολυ καλα, κι ετσι εξηγειται σε μεγαλο βαθμο το σχολιο σου.γ) πραγματι, οπως μπορεσαμε αμφοτεροι να διαπιστωσουμε απο το βιντεο που ανεβασε σημερα ο αρης, η βαγενα (δια στοματος Κηλαηδονη) δεν χρησιμοποιησε τη λεξη 'αγενεια', εγω ομως αυτο το νοημα εισεπραξα απο την παρεμβαση της - τη στιγμη μαλιστα που τα παιδακια δεν ειχαν ενοχλησει καθολου ουτε εμενα, αλλα ουτε και τον ιδιο τον Κηλαηδονη, όπως ειχε ξεκαθαρισει ο ανθρωπος, οταν πηγαν οι γονεις τους να τα μαζεψουν. Νομιζω μαλιστα οτι αυτος ειχε τον πρωτο και τελευταιο λογο στη συναυλια του και η σταση του προς τα παιδακια (προσκληση να χορεψουν μπροστα του-παρορτυνση να παραμεινουν στο χωρο) ηταν μια ωραια και ταιριαστη εκφραση της ευαισθησιας του και την επικροτω.
Μια ερώτηση, κυρία Ροζίτα μου:Τραγούδησαν καλά οι κόρες του; Τη Γιασεμί την ξέρω σαν μια υπέροχη ηθοποιό... Νομίζω πως αυτό έχει σημασία κι όχι η οικογενειοκρατία (δεν μπήκαν, δα, κι υπάλληλοι στη Βουλή!)Και κάτι ακόμα: Ξέρετε κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής παράστασης, πολλά πράγματα μπορούν να ξεφύγουν απ' τον έλεγχο: Καμιά αντίρρηση πως είχε όλη την καλή πρόθεση με τα παιδάκια που χόρευαν, όμως ίσως κάποιοι απ' τους μουσικούς να χαώθηκαν με τη φασαρία, λέω τώρα δεν ήμουνα κι εκεί. Πάντως το'χω δει να συμβαίνει σε πολλές συναυλίες, οι μαμάδες να ξαμολλάνε τα παιδιά στην πίστα για να τα ξεφορτωθούν και καλλιτέχνες σαν τον Μαυρουδή και τον Μάργαρη να μην ακούν ο ένας τον άλλον απ' τη φασαρία.. Θέλει κι ο καλλιτέχνης την συγκέντρωση του, δε νομίζετε;
Αγαπητή Κωνσταντίνα, δεν ξέρω αν είδες το βίντεο, όμως αυτά τα παιδάκια δεν έκαναν καθόλου φασαρία. Ήταν λίγα, 2-3 και απλώς χόρευαν. Κατά τη γνώμη μου, όχι μόνο δεν έκαναν τίποτα μεμπτό ούτε ενοχλούσαν, αλλά είχαν καταλάβει το νόημα της μουσικής πολύ καλύτερα απ' όσους παρακολουθούσαν ακίνητοι. Επίσης δε νομίζω ότι το πρόβλημα της Ροζίτας ήταν η "οικογενειοκρατία" στη συναυλία, αλλά μάλλον η "γυναικοκρατία" στην οικογένεια του Κηλαηδόνη. :)
Χαρούλα μου, δεν το'χα δει το βίντεο, ευχαριστώ που το ανέφερες κα το είδα. Όμως βλέποντας το, επιβεβαιώθηκα πως είχα απόλυτο δίκιο όταν έκανα αυτόν τον συλλογισμό. Τα παιδάκια ενοχλούν πραγματικά, δεν χρειάζεται να ουρλιάζουν σε μια συναυλία για να αποσυντονίζουν. Εγώ πραγματικά δε θα μπορούσα να παίξω.. Πέρα απ' αυτό δεν είναι κάτω απ' την σκηνή, αλλά πάνω σ' αυτήν: καλώδια, μουσικά όργανα μπορούν να χτυπηθούν απ' τα παιδιά κατά λάθος ή να χτυπήσουν και τα ίδια, ακόμα χειρότερα. Εγώ ποτέ δε θα άφηνα τα παιδιά μου ανεξέλεγκτα σε μια συναυλία, το θεωρώ ασέβεια προς τον οποιονδήποτε καλλιτέχνη. Επίσης οι Κηλαηδόνες τραγουδούν μια χαρά...
Δεν ήθελα να σχολιάσω τις ερμηνείες των κοριτσιών γιατί δεν ήταν αυτό το νόημα του κειμένου. Αφού ομως με ρωτάτε να πω ότι η μια από τις δύο κοπέλες δεν μου άρεσε και δεν θεωρώ ότι οι δυνατότητές της ως τραγουδίστριας είναι του επιπέδου μιας συναυλίας του Κηλαηδόνη. Εάν πρόκειται για την ηθοποιό, νομίζω είναι σαφές ότι δεν έχουν όλοι οι ηθοποιοί ταλέντο και στο τραγούδι.
Κωνσταντίνα, την απάντηση νομίζω την έδωσε ο ίδιος ο Κηλαηδόνης, αφού μόνος του κάλεσε τα παιδάκια να χορέψουν και ο ίδιος είπε ότι δεν τον ενοχλούν. Το αν θα ενοχλούσε εμένα ή εσένα κάτι αντίστοιχο είναι αδιάφορο. Η παρέμβαση της συζύγου με αυτά τα δεδομένα φάνηκε τουλάχιστον άκομψη..