Από τις 14 Μαρτίου το The Breeder Studyroom φιλοξενεί τον Σωκράτη Σωκράτους με μια εγκατάσταση-αναδρομή στους σημαντικότερους σταθμούς της μακρόχρονης πορείας του, αποτελούμενη από ιστορικά έργα, φωτογραφικό υλικό, αντικείμενα, εκδόσεις και ντοκουμέντα από το προσωπικό του αρχείο. Το περιβάλλον που δημιουργεί εδώ ο Σωκράτους αποτελεί μία προσωπική αφήγηση εν είδει μιας εικαστικής διάλεξης με ανέκδοτο υλικό που συμπληρώνει τα ίδια τα έργα.

 

Η πρακτική του Σωκράτους αποτελείται από μια ποικιλία μέσων που συμπεριλάμβανει τη φωτογραφία, τις εγκαταστάσεις, την performance και τη γλυπτική ενώ παράλληλα ενσωματώνει μεθόδους κοινωνιολογικής έρευνας, έρευνας πεδίου και αρχειακή ταξινόμηση. Θέματα όπως το συλλογικό τραύμα, η απώλεια, η εκτόπιση και η καταστροφή γίνονται αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο έργο του. Από την βίαιη διχοτόμηση της πατρίδας του, της Κύπρου, και την εσωτερική μετανάστευση που ακολούθησε μέχρι την κρίση στη Μέση Ανατολή και τις πολιτικές αναταραχές στις πρωτεύουσες του Δυτικού κόσμου, το έργο του Σωκράτους είναι βαθιά πολιτικό, ανοιχτό σε διαφορετικές ερμηνείες ενώ διατηρεί την διάσταση της αισθητικής ακέραια.

 

Στην εγκατάσταση που θα παρουσιάσει στο The Breeder Studyroom, ο Σωκράτους βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή στιγμή του και για πρώτη φορά μοιράζεται προσωπικό αρχειακό υλικό που αποτυπώνει αθέατες στιγμές του οδοιπορικού, της έρευνας, της πρακτικής και της προετοιμασίας πίσω από την παραγωγή σημαντικών πρότζεκτ, όπως είναι η εγκατάσταση Rumours, με την οποία εκπροσώπησε την Κύπρο στην 53η Μπιενάλε της Βενετίας το 2009 και διαπραγματεύονταν την έννοια του ξένου και το πρότζεκτ Blue Beret Camp (2011), μια σειρά από φωτογραφίες που ελήφθησαν στο κατεχόμενο κομμάτι της Κύπρου και καταγράφει την καθημερινή ζωή των στρατιωτών του ΟΗΕ.

 

Παράλληλα περιλαμβάνει υλικό από το έργο του A Cave in Dhariya (2012) που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Μπιενάλε Riwaq και προέκυψε μετά από τη δίμηνη παραμονή του στην Παλαιστίνη, υλικό από τo φορτισμένo κοινωνικο-πολιτικό κλίμα που επικρατούσε στην Αθήνα μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2007, όπως και αναφορές στο πρότζεκτ Stolen Garden (2014) όπου συνδυάζει την κλίση του για το αντικείμενο και την δεξιοτεχνία με το ενδιαφέρον του να διερευνήσει την ιδέα του κήπου ως χώρου ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο. Αναδρομή σε υλικό από το Newspaper show (2012), τα Auction Lots (2017) και το Εγχειρίδιο διάσωσης/ΦΟΒΟΣ (2019-2013) είναι επίσης παρούσα.