EU green deal

Κυκλική οικονομία: Το ΕΚ ζητά μείωση των επιβλαβών χημικών ουσιών στα απόβλητα

Κυκλική οικονομία: Το ΕΚ ζητά μείωση των επιβλαβών χημικών ουσιών στα απόβλητα Facebook Twitter
0

Αυστηρότερα όρια για τους έμμονους οργανικούς ρύπους ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τονίζοντας πως πρέπει να αφαιρεθούν από τις αλυσίδες ανακύκλωσης.

Μετά από συζήτηση με 506 ψήφους υπέρ, 68 ψήφους κατά και 49 αποχές, οι ευρωβουλευτές επιθυμούν αυστηρότερα όρια για τους έμμονους οργανικούς ρύπους (POP) στα απόβλητα για ένα περιβάλλον χωρίς τοξικές ουσίες και μια πραγματικά κυκλική οικονομία.

Όπως σημειώνουν, δεδομένου ότι οι έμμονοι οργανικοί ρύποι δεν εξαφανίζονται γρήγορα και παραμένουν στο περιβάλλον για μεγάλο χρονικό διάστημα, αποτελούν απειλή για την φύση και την ανθρώπινη υγεία παγκοσμίως.

Προκειμένου να προστατευθεί η κυκλική διάρκεια ζωής των προϊόντων, τα υλικά που περιέχουν υπερβολικά υψηλά επίπεδα POP πρέπει να καταστρέφονται ή να αποτεφρώνονται και δεν μπορούν να ανακυκλωθούν, σύμφωνα με το Ευρωκοινοβούλιο.

Αν και οι ευρωβουλευτές αναγνωρίζουν ότι η πρόταση της Επιτροπής κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, επιθυμούν να θεσπίσουν σημαντικά χαμηλότερα επιτρεπόμενα επίπεδα έμμονων οργανικών ρύπων στα προϊόντα.

Αυτό θα ευθυγραμμίσει καλύτερα τον κανονισμό για τους έμμονους οργανικούς ρύπους με τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ -ιδίως τη φιλοδοξία για ένα περιβάλλον χωρίς τοξικές ουσίες και μια πραγματικά κυκλική οικονομία.

Αυστηρότερα όρια για τους έμμονους οργανικούς ρύπους

Επίσης, οι ευρωβουλευτές στοχεύουν να μειώσουν τα επιτρεπόμενα όρια για μια ομάδα βρωμιούχων επιβραδυντικών φλόγας από τα 500 mg/kg, που προτείνει η Επιτροπή, σε 200 mg/kg.

Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν επίσης να μειωθούν τα όρια για το υπερφθοροοκτανοϊκό οξύ, το οποίο περιέχεται, για παράδειγμα, στα αδιάβροχα υφάσματα και τους πυροσβεστικούς αφρούς, σε 20 mg/kg αντί των προτεινόμενων από την Επιτροπή 40 mg/kg.

Επιπλέον αναφέρουν ότι στον κανονισμό πρέπει να συμπεριληφθεί και η συνθετική χημική ένωση του υπερφθοροεξανοσουλφονικού οξέος, προκειμένου να προστεθεί στον κατάλογο επιβλαβών ουσιών της Σύμβαση της Στοκχόλμης COP-10, η οποία έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα τον Ιούνιο του 2022.

Ο εισηγητής Martin Hojsík (Renew, Σλοβακία) δήλωσε: «Δεν πρέπει να ανεχτούμε την παρουσία έμμονων οργανικών ρύπων σε υλικά και απόβλητα, διαφορετικά δεν θα υπάρχει κυκλική οικονομία στην ΕΕ ούτε βιώσιμα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, αλλά μια οικονομία ανακυκλωμένων τοξικών προϊόντων. Η πρόταση του Κοινοβουλίου αποτελεί ένα βήμα προς την απαλλαγή από τους έμμονους οργανικούς ρύπους, όπως οι υπερφθοριωμένες και πολυφθοριωμένες αλκυλιωμένες ουσίες (PFAS) ή οι διοξίνες. Θα βοηθήσει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να είναι πιο βιώσιμες και θα διασφαλίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τα ανακυκλωμένα προϊόντα».

Επόμενα βήματα

Το Κοινοβούλιο είναι πλέον έτοιμο να αρχίσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη σχετικά με την τελική μορφή της νομοθεσίας.

Η Επιτροπή υπέβαλε την πρότασή της για επανεξέταση των παραρτημάτων IV και V του κανονισμού του 2019 για τους έμμονους οργανικούς ρύπους στις 28 Οκτωβρίου 2021, ώστε να διασφαλιστεί η ευθυγράμμισή τους με τις διεθνείς υποχρεώσεις, ιδίως τη σύμβαση της Στοκχόλμης, κύριος στόχος της οποίας είναι «η προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος από τους POP».

EU green deal
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/11 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-Πέτρος Κόκκαλης: «Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα»

Radio Lifo / Πέτρος Κόκκαλης: «Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα»

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συνομιλεί με τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Πέτρο Κόκκαλη, για τη Διάσκεψη για το Κλίμα στη Γλασκώβη στην οποία συμμετείχε ως μέλος της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία αλλά και για τη θητεία του στο Ευρωκοινοβούλιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Ευρωκοινοβούλιο ζητά μπλοκάρισμα των κινητών και απαγόρευση του αλκοόλ στο τιμόνι

Αυτοκίνητο / Το Ευρωκοινοβούλιο ζητά μπλοκάρισμα των κινητών και απαγόρευση του αλκοόλ στο τιμόνι

Την εφαρμογή δραστικών μέτρων, όπως όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στις κατοικημένες περιοχές, αυτόματο μπλοκάρισμα των κινητών και απόλυτη απαγόρευση του αλκοόλ στο τιμόνι, αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
Κρίση βιοποικιλότητας -Το ΕΚ ζητά νέες αποφάσεις για την προστασία της

EU green deal / Κρίση βιοποικιλότητας -Το ΕΚ ζητά νέες αποφάσεις για την προστασία της

Χρειαζόμαστε μια «συμφωνία του Παρισιού» κι έναν νόμο της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα ώστε να διασφαλιστεί η αποκατάσταση, η ανθεκτικότητα και η επαρκής προστασία των οικοσυστημάτων ως το 2050.
THE LIFO TEAM
Εμμανουέλα Δούση: «Οι σύγχρονες συνήθειες και ανάγκες έχουν επιδεινώσει την κατάσταση του περιβάλλοντος»

EU green deal / Εμμανουέλα Δούση: «Οι σύγχρονες συνήθειες και ανάγκες έχουν επιδεινώσει την κατάσταση του περιβάλλοντος»

Ανεβαίνει η θερμοκρασία της Γης; Αυξάνονται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου; Τι σηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία; Απαντά η καθηγήτρια Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, διευθύντρια του Εργαστηρίου Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και Πολιτικής, Ειδική Σύμβουλος του ΕΛΙΑΜΕΠ και κάτοχος έδρας UNESCO στην κλιματική διπλωματία, Εμμανουέλα Δούση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Πρέπει να δράσουμε τώρα»: Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Περιβάλλον, τους Ωκεανούς και την Αλιεία μιλά στη LiFO

EU green deal / «Πρέπει να δράσουμε τώρα»: Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Περιβάλλον, τους Ωκεανούς και την Αλιεία μιλά στη LiFO

Στην πρώτη του συνέντευξη σε ελληνικό μέσο ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιργκίνιους Σινκεβίτσιους εξηγεί ποιες είναι οι προτεραιότητες της Ευρώπης για την προστασία του περιβάλλοντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ