Η πρωτοποριακή ιδιοφυΐα του Μan Ray, μέσα από 3 φιλμάκια του

Η πρωτοποριακή ιδιοφυΐα του Μan Ray, μέσα από 3 φιλμάκια του Facebook Twitter
0
 

Ο Man Ray ήταν ένας από τους σημαντικότερους, πρωτοποριακούς καλλιτέχνες στο Παρίσι του 1920 και του '30. Εμβληματικός εκπρόσωπος του Dada και του Σουρεαλισμού, ο Ray χρησιμοποίησε διάφορες τεχνικές στα έργα του, μεταξύ των οποίων και το φιλμ. Ήταν εκ των κυριότερων εκφραστών του Cinéma Pur, του Αγνού Σινεμά δηλαδή, το οποίο απέρριψε συμβάσεις της "μπουρζουαζίας" όπως ήταν οι χαρακτήρες, τα σκηνικά και η υπόθεση. 

Σήμερα παρουσιάζουμε 3 από τα πιο επιδραστικά φιλμ του από τη δεκαετία του 1920. 

 

Στο L'Etoile de Mer ("Ο Αστερίας") ο Ray συνεργάστηκε με το σουρεαλιστή ποιητή Robert Desnos. Παίζουν οι Kiki de Montparnasse (Alice Prin) και André de la Rivière. Οι θολές και παραμορφωμένες εικόνες γυρίστηκαν χάρη σε καθρέφτες και τζάμια. Είναι από τις πιο αισθησιακές δουλειές του Ray.

 

Το μεγαλύτερο σε διάρκεια φιλμ του, το Les Mystères du Château de Dé (η εκδοχή που προβάλλουμε είναι συντομευμένη κατά επτά λεπτά ) ακολουθεί ένα ζευγάρι ταξιδιωτών από το Παρίσι μέχρι τη Villa Noailles στην Ιέρ, όπου υπάρχει ένας τριγωνικός κήπος στο ύφος του Κυβισμού, σχεδιασμένος απ' τον Gabriel Geuvrikain. Το φιλμ είναι στην ουσία ένα πειραματικό αρχιτεκτονικό τεκμήριο, και η έμπνευση προήλθε από την ποίηση του Mallarmé.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ