Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι»

Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι» Facebook Twitter
Επιβλητικό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα τρομακτικό, το φυσικό τοπίο οφείλει να δίνει μία συγκεκριμένη συνθήκη στην ιστορία που η σκηνογράφος κλήθηκε να αποτυπώσει οπτικά
0

Το «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή είναι μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς. Μια ταινία που εκτίμησε ιδιαίτερα το HBO που πρόσφατα την ενέταξε στην ταινιοθήκη του αλλά και οι κριτικοί κινηματογράφου που της έδωσαν το βραβείο καλύτερης ελληνικής ταινίας στο πρόσφατο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.


Το «Ακίνητο Ποτάμι» είναι μία μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή με φόντο τα παγωμένα τοπία της Σιβηρίας. Ένα δράμα μυστηρίου που χτίζει μια εξαιρετικά υποβλητική ατμόσφαιρα.

Μεγάλος αρωγός, για να επιτευχθεί αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα, είναι η σκηνογραφία της ταινίας την οποία επιμελήθηκε η Λετονή production designer Laura Dislere, η οποία μας μίλησε για την εμπειρία της.


Η ιστορία θέλει την Άννα και τον Πέτρο, ένα ζευγάρι από την Ελλάδα να μετακομίζουν σε μία βιομηχανική πόλη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του Πέτρου. Πλάι στους δύο πρωταγωνιστές, ο σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής κάνει συμμέτοχο στην πλοκή της ιστορίας τον περιβάλλοντα χώρο.

«Η ίδια η πόλη αποτέλεσε έναν ακόμη πολύ δυνατό χαρακτήρα. Για μένα, η πόλη έγινε ένα πολύ ισχυρό πρώτο σημείο, στο οποίο έπρεπε να βασιστώ» λέει η σκηνογράφος της ταινίας Laura Dislere.

Η ιδέα της ταινίας ήταν να τοποθετηθεί αυτό το όμορφο ζεστό ζευγάρι Ελλήνων, σε έναν τόπο που δεν ανήκει καθόλου. Και όπως έχει πει και ο Άγγελος Φραντζής «ένα μέρος όπου μπορείς να αισθανθείς το τέλος του κόσμου». Αυτό ακριβώς ήταν το συναίσθημα που ήθελε να αποδώσω κι εγώ.


Επιβλητικό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα τρομακτικό, το φυσικό τοπίο οφείλει να δίνει μία συγκεκριμένη συνθήκη στην ιστορία που η σκηνογράφος κλήθηκε να αποτυπώσει οπτικά.

«Φυσικά και υπάρχει τεράστια ομορφιά σε αυτά τα ρωσικά τοπία. Μπορεί να είναι βιομηχανικά αλλά άνθρωποι ζουν και πεθαίνουν σε αυτά. Ζουν και μπορούν να τα βλέπουν σαν τον προσωπικό τους παράδεισο, παρά την ατμόσφαιρα που στα δικά μου μάτια μπορεί να μοιάζει με κόλαση.

Η ιδέα της ταινίας ήταν να τοποθετηθεί αυτό το όμορφο ζεστό ζευγάρι Ελλήνων, σε έναν τόπο που δεν ανήκει καθόλου. Και όπως έχει πει και ο Άγγελος Φραντζής "ένα μέρος όπου μπορείς να αισθανθείς το τέλος του κόσμου".

Αυτό ακριβώς ήταν το συναίσθημα που ήθελε να αποδώσω κι εγώ. Το πόσο μικρός και εύθραυστος μπορεί να νιώσει ο άνθρωπος σε ένα αχανές βιομηχανικό τοπίο. Το αίσθημα της απομόνωσης και της αδυναμίας.

Οπότε, ο εξωτερικός χώρος που έπρεπε να διαχειριστώ ήταν αυτό το τεράστιο βιομηχανικό τοπίο γεμάτο ρύπανση. Ένα σκηνικό που δίνει στην Άννα και τον Πέτρο το αίσθημα της παρακμής και της αίσθησης ότι κανείς δεν έχει καμία εξουσία σε τίποτα».


«Από την άλλη οι εσωτερικοί χώροι έπρεπε να είναι το ακριβώς αντίθετο», μας λέει η σκηνογράφος. «Έπρεπε να οπτικοποιήσουμε ένα καταφύγιο, έναν χώρο όπου το ζευγάρι να νιώθει την αποδοχή, τη ζεστασιά και την αγάπη κι αυτή ήταν η σχέση που θέλαμε να δημιουργήσουμε ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και τους εσωτερικούς χώρους που τους φιλοξενούσαν.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η δημιουργία του διαμερίσματος της Αννας και του Πέτρου. Ψάχναμε για ένα διαμέρισμα που να έχει αυτό το παλιό σοβιετικό αίσθημα αλλά την ίδια στιγμή να έχει και το σημάδι της ευρωπαϊκής αισθητικής.

Αυτό που καλούμασταν να δημιουργήσουμε ουσιαστικά ήταν το προσωρινό σπίτι της Άννας αλλά με την αίσθηση της βάσης και των δύο. Ένα μέρος το οποίο βρίσκεται στο εδώ και το τώρα, και κανείς δεν ήξερε αν θα είναι ένα σπίτι προσωρινό ή και για πάντα. Και αυτό ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί.

 

Ακίνητο Ποτάμι | Still River

Τελικά όμως καταφέραμε να βρούμε ένα εντελώς άδειο εγκαταλελειμμένο διαμέρισμα, το οποίο χρησίμευε παλιότερα ως στούντιο μόδας και το αλλάξαμε εντελώς. Από τα παράθυρα και τους τοίχους, μέχρι την αρχιτεκτονική του και το δάπεδο, ενώ ξαναχτίσαμε την κουζίνα και το μπάνιο από το μηδέν.

Έτσι, ο χώρος που δημιουργήθηκε για τους βασικούς χαρακτήρες ήταν κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό στούντιο οφείλω να πω. Έπρεπε μέσα σε αυτόν τον χώρο να "δούμε" την Άννα. Πώς περνούσε τον χρόνο της, τα ενδιαφέροντά της, τα πράγματα που φυλούσε στις τσέπες της... Να είμαστε ικανοί να δείξουμε όλο τον κόσμο της Άννας με λεπτομέρειες μέσα από αυτό το διαμέρισμα. Κι αυτό μας πήρε περισσότερο από τρεις εβδομάδες μέχρι να καταστήσουμε έτοιμο το σπίτι για γύρισμα.


Η χρωματική παλέτα της ταινίας, καθώς η ιστορία είναι από την οπτική και των δύο, και της Άννας και του Πέτρου, είναι μία ιστορία σύνθεσης. Προσπάθησα να οπτικοποιήσω τους χαρακτήρες και να τους ανάγω σε σύμβολα.

Ο Πέτρος συμβολίζεται πιο πολύ ως φωτιά και η Άννα περισσότερο ως νερό. Οι ενέργειές τους και οι προσωπικότητές τους έπρεπε να παρουσιαστούν οπτικά. Έτσι, παράλληλα με ό,τι είχαμε ήδη από άποψη εξωτερικών χώρων, προσπαθήσαμε να προσθέσουμε περισσότερο μπλε και κόκκινο σε μικρότερα ή μεγαλύτερα στοιχεία στο χώρο.

Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι» Facebook Twitter
Η ιδέα της ταινίας ήταν να τοποθετηθεί αυτό το όμορφο ζεστό ζευγάρι Ελλήνων, σε έναν τόπο που δεν ανήκει καθόλου.

Γενικά η χρωματική παλέτα κινήθηκε σε γήινους τόνους, σκοτεινούς με λίγο φως, βαρύ, όπως ολόκληρη η ατμόσφαιρα που περιβάλλει τους δύο βασικούς χαρακτήρες.

Χρησιμοποιήσαμε σκοτεινά χρώματα και λίγο φως, ως μία μεταφορά των σκοτεινών συναισθημάτων των ηρώων. Αυτά τα συναισθήματα που κλείνονται μέσα στον άνθρωπο όταν δεν γνωρίζει τι ακριβώς του συμβαίνει και δεν μπορεί να βρει μία εξήγηση για αυτό που του συμβαίνει.


Πρέπει να πω ότι απόλαυσα κάθε στιγμή και κάθε μέρα από την προετοιμασία της ταινίας, σε όλα τα στάδιά της. Η συνεργασία με τον Άγγελο ήταν θα έλεγα, ταυτόχρονα δύσκολη και εύκολη. Ίσως επειδή από την πρώτη στιγμή τον αντιμετώπισα ως έναν ισχυρό εικαστικό καλλιτέχνη και έπειτα ως έναν καλό σκηνοθέτη.

Η οπτικοποίηση της ταινίας είναι πραγματικά πάρα πολύ σημαντική για εκείνον και είχε την ιδέα της εικόνας στο μυαλό του από την πρώτη πρώτη στιγμή. Έτσι στην πραγματικότητα αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να μετασχηματίσω τις ιδέες του Άγγελου σε περιβάλλον όσο καλύτερα μπορούσα.

Και το ευτυχές ήταν ότι μιλούσαμε την ίδια γλώσσα παρά το ότι προερχόμαστε από διαφορετικά μέρη του κόσμου και αυτό ήταν το πιο σημαντικό πράγμα. Να μπορούμε να επικοινωνήσουμε και να καταλάβουμε ο ένας τον άλλο».

Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι» Facebook Twitter
Γενικά η χρωματική παλέτα κινήθηκε σε γήινους τόνους, σκοτεινούς με λίγο φως, βαρύ, όπως ολόκληρη η ατμόσφαιρα που περιβάλλει τους δύο βασικούς χαρακτήρες.

Info

Το «Ακίνητο Ποτάμι» Άγγελου Φραντζή προβάλλεται στις αίθουσες από τη Danaos Films.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ