Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι»

Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι» Facebook Twitter
Επιβλητικό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα τρομακτικό, το φυσικό τοπίο οφείλει να δίνει μία συγκεκριμένη συνθήκη στην ιστορία που η σκηνογράφος κλήθηκε να αποτυπώσει οπτικά
0

Το «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή είναι μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς. Μια ταινία που εκτίμησε ιδιαίτερα το HBO που πρόσφατα την ενέταξε στην ταινιοθήκη του αλλά και οι κριτικοί κινηματογράφου που της έδωσαν το βραβείο καλύτερης ελληνικής ταινίας στο πρόσφατο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.


Το «Ακίνητο Ποτάμι» είναι μία μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή με φόντο τα παγωμένα τοπία της Σιβηρίας. Ένα δράμα μυστηρίου που χτίζει μια εξαιρετικά υποβλητική ατμόσφαιρα.

Μεγάλος αρωγός, για να επιτευχθεί αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα, είναι η σκηνογραφία της ταινίας την οποία επιμελήθηκε η Λετονή production designer Laura Dislere, η οποία μας μίλησε για την εμπειρία της.


Η ιστορία θέλει την Άννα και τον Πέτρο, ένα ζευγάρι από την Ελλάδα να μετακομίζουν σε μία βιομηχανική πόλη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του Πέτρου. Πλάι στους δύο πρωταγωνιστές, ο σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής κάνει συμμέτοχο στην πλοκή της ιστορίας τον περιβάλλοντα χώρο.

«Η ίδια η πόλη αποτέλεσε έναν ακόμη πολύ δυνατό χαρακτήρα. Για μένα, η πόλη έγινε ένα πολύ ισχυρό πρώτο σημείο, στο οποίο έπρεπε να βασιστώ» λέει η σκηνογράφος της ταινίας Laura Dislere.

Η ιδέα της ταινίας ήταν να τοποθετηθεί αυτό το όμορφο ζεστό ζευγάρι Ελλήνων, σε έναν τόπο που δεν ανήκει καθόλου. Και όπως έχει πει και ο Άγγελος Φραντζής «ένα μέρος όπου μπορείς να αισθανθείς το τέλος του κόσμου». Αυτό ακριβώς ήταν το συναίσθημα που ήθελε να αποδώσω κι εγώ.


Επιβλητικό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα τρομακτικό, το φυσικό τοπίο οφείλει να δίνει μία συγκεκριμένη συνθήκη στην ιστορία που η σκηνογράφος κλήθηκε να αποτυπώσει οπτικά.

«Φυσικά και υπάρχει τεράστια ομορφιά σε αυτά τα ρωσικά τοπία. Μπορεί να είναι βιομηχανικά αλλά άνθρωποι ζουν και πεθαίνουν σε αυτά. Ζουν και μπορούν να τα βλέπουν σαν τον προσωπικό τους παράδεισο, παρά την ατμόσφαιρα που στα δικά μου μάτια μπορεί να μοιάζει με κόλαση.

Η ιδέα της ταινίας ήταν να τοποθετηθεί αυτό το όμορφο ζεστό ζευγάρι Ελλήνων, σε έναν τόπο που δεν ανήκει καθόλου. Και όπως έχει πει και ο Άγγελος Φραντζής "ένα μέρος όπου μπορείς να αισθανθείς το τέλος του κόσμου".

Αυτό ακριβώς ήταν το συναίσθημα που ήθελε να αποδώσω κι εγώ. Το πόσο μικρός και εύθραυστος μπορεί να νιώσει ο άνθρωπος σε ένα αχανές βιομηχανικό τοπίο. Το αίσθημα της απομόνωσης και της αδυναμίας.

Οπότε, ο εξωτερικός χώρος που έπρεπε να διαχειριστώ ήταν αυτό το τεράστιο βιομηχανικό τοπίο γεμάτο ρύπανση. Ένα σκηνικό που δίνει στην Άννα και τον Πέτρο το αίσθημα της παρακμής και της αίσθησης ότι κανείς δεν έχει καμία εξουσία σε τίποτα».


«Από την άλλη οι εσωτερικοί χώροι έπρεπε να είναι το ακριβώς αντίθετο», μας λέει η σκηνογράφος. «Έπρεπε να οπτικοποιήσουμε ένα καταφύγιο, έναν χώρο όπου το ζευγάρι να νιώθει την αποδοχή, τη ζεστασιά και την αγάπη κι αυτή ήταν η σχέση που θέλαμε να δημιουργήσουμε ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και τους εσωτερικούς χώρους που τους φιλοξενούσαν.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η δημιουργία του διαμερίσματος της Αννας και του Πέτρου. Ψάχναμε για ένα διαμέρισμα που να έχει αυτό το παλιό σοβιετικό αίσθημα αλλά την ίδια στιγμή να έχει και το σημάδι της ευρωπαϊκής αισθητικής.

Αυτό που καλούμασταν να δημιουργήσουμε ουσιαστικά ήταν το προσωρινό σπίτι της Άννας αλλά με την αίσθηση της βάσης και των δύο. Ένα μέρος το οποίο βρίσκεται στο εδώ και το τώρα, και κανείς δεν ήξερε αν θα είναι ένα σπίτι προσωρινό ή και για πάντα. Και αυτό ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί.

 

Ακίνητο Ποτάμι | Still River

Τελικά όμως καταφέραμε να βρούμε ένα εντελώς άδειο εγκαταλελειμμένο διαμέρισμα, το οποίο χρησίμευε παλιότερα ως στούντιο μόδας και το αλλάξαμε εντελώς. Από τα παράθυρα και τους τοίχους, μέχρι την αρχιτεκτονική του και το δάπεδο, ενώ ξαναχτίσαμε την κουζίνα και το μπάνιο από το μηδέν.

Έτσι, ο χώρος που δημιουργήθηκε για τους βασικούς χαρακτήρες ήταν κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό στούντιο οφείλω να πω. Έπρεπε μέσα σε αυτόν τον χώρο να "δούμε" την Άννα. Πώς περνούσε τον χρόνο της, τα ενδιαφέροντά της, τα πράγματα που φυλούσε στις τσέπες της... Να είμαστε ικανοί να δείξουμε όλο τον κόσμο της Άννας με λεπτομέρειες μέσα από αυτό το διαμέρισμα. Κι αυτό μας πήρε περισσότερο από τρεις εβδομάδες μέχρι να καταστήσουμε έτοιμο το σπίτι για γύρισμα.


Η χρωματική παλέτα της ταινίας, καθώς η ιστορία είναι από την οπτική και των δύο, και της Άννας και του Πέτρου, είναι μία ιστορία σύνθεσης. Προσπάθησα να οπτικοποιήσω τους χαρακτήρες και να τους ανάγω σε σύμβολα.

Ο Πέτρος συμβολίζεται πιο πολύ ως φωτιά και η Άννα περισσότερο ως νερό. Οι ενέργειές τους και οι προσωπικότητές τους έπρεπε να παρουσιαστούν οπτικά. Έτσι, παράλληλα με ό,τι είχαμε ήδη από άποψη εξωτερικών χώρων, προσπαθήσαμε να προσθέσουμε περισσότερο μπλε και κόκκινο σε μικρότερα ή μεγαλύτερα στοιχεία στο χώρο.

Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι» Facebook Twitter
Η ιδέα της ταινίας ήταν να τοποθετηθεί αυτό το όμορφο ζεστό ζευγάρι Ελλήνων, σε έναν τόπο που δεν ανήκει καθόλου.

Γενικά η χρωματική παλέτα κινήθηκε σε γήινους τόνους, σκοτεινούς με λίγο φως, βαρύ, όπως ολόκληρη η ατμόσφαιρα που περιβάλλει τους δύο βασικούς χαρακτήρες.

Χρησιμοποιήσαμε σκοτεινά χρώματα και λίγο φως, ως μία μεταφορά των σκοτεινών συναισθημάτων των ηρώων. Αυτά τα συναισθήματα που κλείνονται μέσα στον άνθρωπο όταν δεν γνωρίζει τι ακριβώς του συμβαίνει και δεν μπορεί να βρει μία εξήγηση για αυτό που του συμβαίνει.


Πρέπει να πω ότι απόλαυσα κάθε στιγμή και κάθε μέρα από την προετοιμασία της ταινίας, σε όλα τα στάδιά της. Η συνεργασία με τον Άγγελο ήταν θα έλεγα, ταυτόχρονα δύσκολη και εύκολη. Ίσως επειδή από την πρώτη στιγμή τον αντιμετώπισα ως έναν ισχυρό εικαστικό καλλιτέχνη και έπειτα ως έναν καλό σκηνοθέτη.

Η οπτικοποίηση της ταινίας είναι πραγματικά πάρα πολύ σημαντική για εκείνον και είχε την ιδέα της εικόνας στο μυαλό του από την πρώτη πρώτη στιγμή. Έτσι στην πραγματικότητα αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να μετασχηματίσω τις ιδέες του Άγγελου σε περιβάλλον όσο καλύτερα μπορούσα.

Και το ευτυχές ήταν ότι μιλούσαμε την ίδια γλώσσα παρά το ότι προερχόμαστε από διαφορετικά μέρη του κόσμου και αυτό ήταν το πιο σημαντικό πράγμα. Να μπορούμε να επικοινωνήσουμε και να καταλάβουμε ο ένας τον άλλο».

Η Λετονή σκηνογράφος Laura Dislere απέδωσε μοναδικά την ομορφιά της Σιβηρίας στο «Ακίνητο Ποτάμι» Facebook Twitter
Γενικά η χρωματική παλέτα κινήθηκε σε γήινους τόνους, σκοτεινούς με λίγο φως, βαρύ, όπως ολόκληρη η ατμόσφαιρα που περιβάλλει τους δύο βασικούς χαρακτήρες.

Info

Το «Ακίνητο Ποτάμι» Άγγελου Φραντζή προβάλλεται στις αίθουσες από τη Danaos Films.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ