Berenice Bejo: Το κορίτσι του οσκαρικού "Artist" σε μία νέα κινηματογραφική πρόκληση Facebook Twitter

Berenice Bejo: Το κορίτσι του οσκαρικού "Artist" σε μία νέα κινηματογραφική πρόκληση

0

Αγγίζοντας το Όσκαρ β' ρόλου για το ζωηρό πορτρέτο της αιώνιας ενζενί Πέπι Μίλερ στο πολυβραβευμένο «The Artist», η εύπλαστη, ιδανική ηθοποιός -στα χέρια σκηνοθετών με άποψη- Μπερενίς Μπεζό επέστρεψε στη Γαλλία, τη χώρα που προτίμησαν οι γονείς της αποφασίζοντας να μεταναστεύσουν από την Αργεντινή, τέλη της δεκαετίας του '70, όταν εκείνη ήταν μόλις 3 ετών, για να αποφύγουν το δικτατορικό καθεστώς. Τον Ιανουάριο, όταν τη συνάντησα στο Παρίσι, η Μπεζό έπαιζε στο θέατρο Edouard VII, στο έργο «Tout ce que vous voulez», και είχε προλάβει να ολοκληρώσει τα γυρίσματα τριών ταινιών, του Μάρκο Μπελόκιο, του Τραν Αν Χουνγκ και του Ζοακίμ Λαφός. Λίγο πριν ανέβει και πάλι στο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ Καννών με το «Redoutable», σε σκηνοθεσία του Μισέλ Χαζαναβίσιους, τον σύζυγο και πατέρα των δύο παιδιών της, η τιμημένη με Σεζάρ, αλλά και το βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών για το «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαρχαντί ηθοποιός, μιλάει για το αφηρημένο εικαστικό σύμπαν του Βιετναμέζου auteur, σε αντιδιαστολή με τον νατουραλισμό του Λαφός, στο «Όταν τελειώσει ο έρωτας».

— Σας είδα σε δύο ταινίες που δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικές μεταξύ τους. Ας πάρουμε το πρώτο φιλμ, την «Αιωνιότητα» («Éternité») του γνωστού και βραβευμένου Βιετναμέζου σκηνοθέτη Τραν Αν Χουνγκ. Πώς «πορευτήκατε» σε μια ταινία όπου οι διάλογοι είναι λιγοστοί και το σενάριο αντισυμβατικό;

Ένιωθα σαν μοντέλο μπροστά σε έναν ζωγράφο. Υπάρχουν λίγες σκηνές που έδιναν τον απαραίτητο χώρο ώστε να να κάνω κάτι δυνατό. Η ιστορία αφηγείται με εικόνες και ως ηθοποιός χρειάστηκε να επιδείξω μεγάλη υπομονή. Η στάση μου ήταν πάντα συγκεκριμένη, τα μαλλιά στερεωμένα, το χαμόγελο σε ορισμένη θέση, όλα ήταν ακριβή και κανονισμένα, κινούνταν σε μικρές αποχρώσεις. Τόσο διαμετρικά αντίθετος κόσμος από εκείνον του Ζοακίμ Λαφός!

Όταν χάνεται ο έρωτας, θυμώνεις τόσο που γίνεσαι κακός με τον σύντροφο που πλέον αισθάνεσαι εχθρό σου.

— Το «Όταν τελειώσει ο έρωτας» («L' économie du couple») μιλάει για τον χωρισμό ενός ζευγαριού και τη μάχη ανάμεσα στον Μπορίς και τη Μαρί, τον άνδρα και τη γυναίκα που κάποτε αγαπήθηκαν, αλλά τώρα δεν μπορούν να συνεννοηθούν ούτε για τα βασικά...

Εδώ υπάρχει πολύς λόγος και δράση για έναν ηθοποιό.

— Αυτοσχεδιασμός;

Καθόλου – υπερβάλλω ίσως. Κάποιες φορές προσθέσαμε κάτι που έλειπε, αλλά είχε πολλή δουλειά, μεγάλη ακρίβεια και άπειρες λήψεις. Το λιγότερο 30 και συνήθως πάνω από 50, ως και 80 μπορώ να σας πω, για καθεμία από τις σκηνές του διαλόγου ανάμεσα στους δύο.

Berenice Bejo: Το κορίτσι του οσκαρικού "Artist" σε μία νέα κινηματογραφική πρόκληση Facebook Twitter
H Berenice Bejo και ο Cédric Kahn στην ταινία «Όταν τελειώσει ο έρωτας».

— Τι πραγματικά συμβαίνει; Τα λογιστικά προβλήματα ανάμεσά τους είναι τόσο ανυπέρβλητα ή από τη στιγμή που χάνεται η μαγεία προκύπτουν πολλά θέματα σε υπερθετικό βαθμό;

Νομίζω πως συμβαίνει το δεύτερο. Όταν χάνεται ο έρωτας, θυμώνεις τόσο που γίνεσαι κακός με τον σύντροφο, που πλέον αισθάνεσαι εχθρό σου. Αυτό που μου αρέσει στην ταινία είναι πως βλέπεις ανάγλυφα όλα τα συναισθήματα στο πρόσωπο και την έκφραση της Μαρί. Πρώτα είναι οργισμένη, μετά από 25 λεπτά κινηματογραφικής διάρκειας καταλαβαίνεις γιατί φέρεται έτσι, και μετά διανύει τον κύκλο, τη λύπη, την απογοήτευση, την αμηχανία και τη συγχώρεση. Γίνεται ευάλωτη και τρωτή, σαν καθημερινή κοπέλα, και αυτή και ο άνθρωπος με τον οποίο νόμιζε πως θα περάσει όλη της τη ζωή. Μοιάζουν με τον καθένα από μας, είναι μια κατάσταση πολύ οικεία.

— Φτάσατε πολύ κοντά στα Όσκαρ με το «The Artist». Τι σήμαινε για σας όλη αυτή η εμπειρία, μια κοπέλα από την Αργεντινή που ήρθε στη Γαλλία για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική, πέρασε για λίγο από το Χόλιγουντ και επέστρεψε στη δεύτερη πατρίδα της, κερδίζοντας πολλά στοιχήματα, σε διαφορετικούς ρόλους, με σκηνοθέτες διαφορετικών εθνικοτήτων. Μοιάζει με όνειρο;

Όχι, δεν ήταν όνειρο, αλλά μια φούσκα, μια όμορφη παρένθεση στη ζωή μου, που τη χάρηκα και την απόλαυσα ιδιαίτερα. Οι φίλοι μας και ολόκληρη η Γαλλία μας υποστήριζαν με ενθουσιασμό, λες και ήμασταν ποδοσφαιρική ομάδα! Αλλά, όπως είπατε κι εσείς, έπρεπε να επιστρέψω στην κανονική ζωή και στην πραγματική δουλειά, γέννησα μετά από μερικούς μήνες, οπότε συνέβαιναν πολλά και ωραία εκείνη την περίοδο και χάρηκα που ηρέμησα. Αλλά πάντα θα τους θυμάμαι εκείνους τους συναρπαστικούς και θετικούς μήνες για το fun και την ενέργεια.

 

 
Το «Όταν τελειώσει ο έρωτας» βγήκε στις αίθουσες την Πέμπτη στις 4 Μαΐου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ