Eurovision 2013 - Απόψε ο δεύτερος ημιτελικός με την ελληνική συμμετοχή

Eurovision 2013 - Απόψε ο δεύτερος ημιτελικός με την ελληνική συμμετοχή Facebook Twitter
Κόζα Μόστρα - Αγάθωνας
15

Απόψε θα διεξαχθεί ο δεύτερος ημιτελικός του φετινού διαγωνισμού της Eurovision, στον οποίο θα δούμε και την ελληνική συμμετοχή των Κόζα Μόστρα και του Αγάθωνα με το τραγούδι «Alcohol is free».

Ο προχθεσινός, πρώτος ημιτελικός έδωσε το εισιτήριο για τον τελικό του Σαββάτου σε 10 χώρες: Λευκορωσία, Ουκρανία, Ιρλανδία, Εσθονία, Λιθουανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Μολδαβία, Δανία και Ρωσία. Δυστυχώς ανάμεσα σε αυτές δεν βρέθηκε η Κύπρος, αφού η Δέσποινα Ολυμπίου και το τραγούδι της «Αν με θυμάσαι» δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει το ευρωπαϊκό κοινό.

Εν αναμονή της τελικής λίστας των τραγουδιών και των χωρών που θα βρεθούν στη σκηνή του Malmö Arena στο Μάλμε της Σουηδίας το βράδυ του Σαββάτου, αυτά είναι τα πρώτα δέκα τραγούδια που ξεχώρισαν:

Εσθονία: Birgit – Et Uus Saaks Alguse

 

Δανία: Emmelie de Forest – Only Teardrops

 

Ρωσία: Dina Garipova – What If

 

Ουκρανία: Zlata Ognevich – Gravity

 

Ολλανδία: Anouk – Birds

Λιθουανία: Andrius Pojavis – Something

Λευκορωσία: Alyona Lanskaya – Solayoh

Μολδαβία: Aliona Moon – O Mie

Ιρλανδία: Ryan Dolan – Only Love Survives

Βέλγιο: Roberto Bellarosa – Love Kills

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

8 σχόλια
Τραγικό κομμάτι. Πιστεύω μαζεύονται οι υπεύθυνοι πριν την επιλογή του τραγουδιού κάθε χρόνο σε μια σπηλιά σε νησί του Ειρηνικού χαιδεύοντας άσπρες γάτες και αποφασίσουν να στείλουν ό,τι χειρότερο έχει γραφτεί από 'Ελληνα στιχουργό. Μην μου πείτε τώρα ότι δεν είναι στημένη η επιλογή....
Αν εσείς ελπίζετε (στους Έλληνες της διασποράς για)να ψηφιστεί το τραγούδι και να πάει στον τελικό, εγώ ελπίζω την ώρα που θα παίζει απόψε οι τηλεθεατές να έχουν πάει προς νερού τους, να κοιτάξουν το φαγητό στην κατσαρόλα, να μιλάνε στο τηλέφωνο, να έχουν πάει για τσιγάρα κλπ κλπ, για να δουν και να ακούσουν όσο το δυνατόν λιγότερο αυτό το χάλι. Για το καλό τους και για το καλό μας. Άλλωστε, αν το τραγούδι ήταν καλό (για να μην πω αξιοπρεπές) δεν θα χρειαζόταν να "ελπίζουμε στους Έλληνες της διασποράς", όπως λέτε, για να το ψηφίσει κάποιος...
Σε σχέση με τα υπο-προϊόντα που ακούει η πλειοψηφία των νέων παιδιών στην Ελλάδα (Πάολα, Κιάμος κτλ) τουλάχιστον αυτοί οι άνθρωποι είναι πραγματικοί μουσικοί και το τραγούδι έχει κάποιο νόημα σε σχέση με αυτό που ζούμε (αν καθόσουν να προσέξεις λίγο τους στίχους). Αλλά είπαμε, η γιουροβιζιονική γκρίνια και μιζέρια είναι παράδοση. Γιατί να την χαλάσουμε φέτος;
Καταλαβαίνω τη σκοπιά από την οποία το λες. Και δεν διαφωνώ, ως επί το πλείστον. Και τα λόγια τα έχω προσέξει. Είναι πολύ επίκαιρα και, αν θέλεις, είναι τα μόνα που μου "αρέσουν" από αυτό το τραγούδι. Δεν παρακολουθώ Eurovision παρά αποσπασματικά -μικρότερος την έβλεπα φανατικά αλλά δεν μου αρέσει όπως έχει εξελιχθεί. Έτσι, δεν μετέχω στη "γιουροβιζιονική γκρίνια", δεν είναι αυτό το πλαίσιο στο οποίο εκφραζω την άποψή μου. Μιλάω μόνο από την πλευρά της αισθητικής. Δέχομαι αυτό που λες για την αυθεντικότητα αυτών των συντελεστών, σε σχέση με άλλους πολλούς. Απλά το συγκεκριμένο τραγούδι με ενοχλεί αισθητικά. Αλλά είναι προσωπικό το ζήτημα, άρα υποκειμενικό. Δεν διεκδικώ την αυθεντία της καλαισθησίας. Όμως, θα ήθελα η χώρα μου κάποια φορά να παρουσιάσει κάτι πιο πρωτοπόρο, κάτι που δεν θα περίμεναν οι άλλοι να παρουσιάσει. Να δραπετεύσει λίγο από την παγίδα του κλισέ του εαυτού της. Φυσικά και υπάρχει η Ελλάδα της τσικουδιάς, της λύρας, του να παίζουμε τάβλι και να κάνουμε χαβαλέ. Αυτή μάλιστα υπερέχει -και επιβάλλεται- παντού γύρω μας. Καλή είναι κι αυτή, στο βαθμό όμως που δεν αυτοπαγιδευόμαστε σε αυτήν, αν θέλεις τη γνώμη μου. Το τραγούδι λοιπόν μας αντιπροσωπεύει. Θα ήθελα όμως να προβάλουμε μία φορά την Ελλάδα -και την αισθητική- π.χ. του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Που κι αυτή υπάρχει. Δεν θέλω άλλο μπουζούκι από την Ελλάδα, δεν εντυπωσιάζομαι από άλλη μια γκάιντα Ιρλανδίας ή από άλλο ένα τύμπανο Σερβίας. Τα σέβομαι. Θα τους σεβόμουν όμως περισσότερο εάν με εξέπλητταν θετικά. Και αυτό θα το έκαναν με κάτι άλλο.
καλά ντώσει κεντό, αλλά πες τί θέλεις γιατί αυτή τη γκρίνια την έχουμε ακούσει κι από άλλους. επιπλέον περιμένεις η ελλάδα να εγκαταλείψει την οικεία της μουσική (εσύ το λες μπουζούκια-λύρες, εγώ το λέω το οικείο μουσικό σύστημα και τους μουσικούς τρόπους), για να κάνει τί; να μαϊμουδίσει πεντατονικές κλίμακες και τζαζ αρμονίες; γίνεται σε κάποιο βαθμό, αλλά δεν είναι ελληνική μουσική. δε λέω μη-τζίζ το ένα ή ότι το άλλο είναι καλύτερο, αλλά πρέπει λίγο να μη γκρινιάζουμε στο κενό, να έχουμε κάπου να πατήσουμε. Κι έπειτα το τραγούδι που στείλαμε είναι κάτι που όπως λες "δε θα περίμενε κανείς την ελλάδα να στείλει". αλλά πάλι, απλά γκρινιάζεις επειδή δε σ' άρεσε.
Προσπάθησα να είμαι επιδεκτικός στην κριτική που μου έγινε, να κάνω αυτοκριτική ο ίδιος, να είμαι διαλλακτικός και όσο μπορώ επεξηγηματικός αναφορικά με ην άποψή μου. Αν ακούστηκε σαν γκρίνια, λυπάμαι και διαπιστώνω ταυτόχρονα ότι δεν έχει νόημα να ξαναμπώ στην ουσία με αέναες εξηγήσεις και επεγηξήσεις. Προφανώς δε με σηκώνει το κλίμα στο κοινό του συγκεκριμένου άρθρου. Κατεβάζω τα μολύβια και πάω σπίτι μου.
Στον τελικό ψηφίζουν όλες οι χώρες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό ! Για τους δύο ημιτελικούς, κάθε χώρα έχει δικαίωμα ψήφου μόνο στον ημιτελικό που διαγωνίζεται το τραγούδι της. Έτσι η Κύπρος την Τρίτη, δεν μπορούσε να ψηφιστεί από την Ελλάδα! Και η Κύπρος δεν θα μπορέσει να ψηφίσει σήμερα εμάς ανεξάρτητα αν αποκλείστηκε ή όχι ! Έτσι η μόνη ελπίδα είναι ότι καταφέρουν οι Έλληνες της... διασποράς και αυτοί είναι πλέον χιλιάδες με την κρίση και μπορούν να συνεισφέρουν στη βαθμολογία της Ελλάδας...! (...μην βγει και πει κάποιος όμως φιλομνημονιακός ότι η κρίση έχει τα καλά της όπως π.χ. καλύτερη βαθμολογία στη eurovision!!)