Σχολείο στη Βαρκελώνη κόβει την Κοκκινοσκουφίτσα και άλλα 200 «τοξικά» παιδικά βιβλία

Σχολείο στη Βαρκελώνη κόβει την Κοκκινοσκουφίτσα και άλλα 200 «τοξικά» παιδικά βιβλία Facebook Twitter
7

Μετά από τις σχετικές εισηγήσεις Καταλανικών εκπαιδευτικών φορέων πολλά σχολεία στη Βαρκελώνη σχεδιάζουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Σχολής Tàber που απομάκρυνε από την παιδική βιβλιοθήκη της γύρω στα 200 βιβλία, το ένα τρίτο δηλαδή των τίτλων (!).

Σύμφωνα με την αιτιολογία της απόφασης, οι συγκεκριμένες εκδόσεις πασίγνωστων βιβλίων όπως «Η Κοκκινοσκουφίτσα» και «Η Ωραία Κοιμωμένη» περιέχουν στερεοτυπικούς έμφυλους ρόλους και σεξιστικό περιεχόμενο το οποίο ακυρώνει την παιδαγωγική αξία τους, ειδικά όταν οι αναγνώστες είναι παιδιά νηπιακής ηλικίας.

Όπως δήλωσε στην El País, η Anna Tutzó, μητέρα μαθητή αλλά και μέλος της επιτροπής αξιολόγησης των παιδικών βιβλίων που έχει συσταθεί από εκπαιδευτικούς φορείς της Καταλανίας, «η κοινωνία αλλάζει και αποκτά συνείδηση ζητημάτων φύλου, τα οποία δεν αντανακλώνται στις ιστορίες που μαθαίνουν τα μικρά παιδιά, που σ΄ αυτή την προσχολική ακόμα ηλικία - αντίθετα από τα μεγαλύτερα παιδιά του δημοτικού - αφομοιώνουν τα πάντα χωρίς κρίση και αποδέχονται ως κανόνα τα πιο παρωχημένα στερεότυπα ανδρικής επιβολής».

Culture
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

6 σχόλια
Το θεωρώ θετικό.. πρόσφατα είδα σε κινούμενα σχέδια την Κοκκινοσκουφίτσα και βρήκα απαίσια τη σκηνή που τρώει ο λύκος τη γιαγιά κ μετά τρώει την Κοκκινοσκουφίτσα.. κ επίσης απαίσια τη σκηνή όπου ο κυνηγός κόβει την κοιλιά του λύκου και μέσα βάζει πολλές πέτρες και την ράβει...δεν ήταν το ανώδυνο σκάσιμο των χαρακτήρων του Disney.. η σκέψη μου ήταν ότι είχα χρόνια να δω θρίλερ και μόλις είδα.
Μπαίνουμε σιγά-σιγά σε ένα καινούργιο Μεσαίωνα με συνεχείς απαγορεύσεις. Μη κοιτάξεις, μη μιλήσεις, μη προσβάλλεις, μην ακουμπήσεις, μη διανοηθείς να υπονοήσεις κάτι, περνάει γυναίκα και εσύ το κεφάλι κάτω μη δώσεις το παραμικρό δικαίωμα, βλέπεις παιδάκια και περνάς στο απέναντι πεζοδρόμιο, μη τυχόν καμιά γειτόνισσα βάλει κάτι στο άρρωστο μυαλό της, παιδικά πρόσωπα σβησμένα σε φωτογραφίες, σόσιαλ μίντια που απαγορεύουν ακόμα και την τέχνη, η παραμικρή υπόνοια γυμνού είναι καταδικαστέα, διαφημίσεις με γυμνά κορμιά πλέον σοκάρουν, οι γυμνιστές έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται, προσωπικός χώρος απαραίτητος γύρω από τον καθένα και κυρίως από την καθεμία. Μη διαβάζεις παραμύθια, μη χρησιμοποιείς αρσενικά και θηλυκά άρθρα, άλλαξε λέξεις αιώνων, περπάτα και μη κοιτάς στο πλάι, κοίτα εμπρός μη τυχόν και παρεξηγηθεί καμιά, μη καθήσεις δίπλα σε γυναίκα στο λεωφορείο - εννιά στις δέκα φορές θα σε κοιτάξει ενοχλημένη - μη μπαίνεις στο ασανσερ με γυναίκα, μη ξεμοναχιάζεσαι με καμία γυναίκα , πάντα να έχεις και άλλους τριγύρω για μάρτυρες.Μια έτσι για πλάκα να φωνάξει βιασμός ή σάτυρος, θα δημιουργηθεί ένας άγριος όχλος, όπως παλιά όταν φώναζαν μάγισσα ή σατανιστής.Όπισθεν ολοταχώς πιστεύοντας ότι προοδεύεις.Τάχιστη ταλιμπανοποίηση. Και χωρίς πολέμους και πραξικοπήματα.
Ενώ όλα τα άλλα παραμύθια δεν περνούν καθαρά σεξιστικά πρότυπα όπου κάθε γυναικούλα περιμένει τον άντρακλα να την σώσει και να την κάνει ευτυχισμένη κάνοντάς της καμιά δεκαριά κουτσούβελα για να εκπληρώσει το σκοπό της πάνω στη γη, η κοκκινοσκουφίτσα τους μάρανε. Ωστόσο, μου αρέσει που νομίζουν πως αυτά είναι τα σημαντικότερα που διαμορφώνουν την κοινωνία μας κι όχι η έκθεση από τα μικράτα μας σε ταινίες, παιχνίδια βίας, βίντεο τρομοκρατικών επιθέσεων και αποκεφαλισμών στο ίντερνετ και τα social media και ειδήσεις που το μόνο που δεν κάνουν είναι να ενημερώνουν. Κοινώς, βρήκαν να ασχολούνται εκεί στην Βαρκελώνη.