Η Νάνα Μούσχουρη παρεμβαίνει με επιστολή για τον Ρουβά και το «Αξιον Εστί»

Η Νάνα Μούσχουρη παρεμβαίνει με επιστολή για τον Ρουβά και το «Αξιον Εστί» Facebook Twitter
11

Με επιστολή της από το εξωτερικό παρεμβαίνει η Νάνα Μούσχουρη στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει σχετικά με την πρόσκληση που απηύθυνε ο δήμος Ν. Σμύρνης προς τον Σάκη Ρουβά και την απόφαση του τραγουδιστή να ερμηνεύσει το «Αξιον Εστί» σε εκδήλωση για τα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη.

Στην επιστολή της η διεθνούς φήμης ερμηνεύτρια σημειώνει ότι η μουσική δεν χωρίζεται σε έντεχνη και άτεχνη και επισημαίνει ότι «σημασία έχει το πώς και γιατί την ερμηνεύεις». Τονίζει δε ότι «υποχρέωση του καλλιτέχνη είναι…να δοκιμάζει και άλλα είδη μουσικής».

Η επιστολή:

 «Αγαπημένε μου Σάκη,

Έμαθα ότι θα τραγουδήσεις το «Άξιον Εστί» και σου εύχομαι καλή επιτυχία. Εμείς οι καλλιτέχνες έχουμε ένα βαρύ χρέος, γιατί είμαστε εμείς που παίρνουμε την ευθύνη να γνωρίσουμε τα μουσικά έργα στο κοινό. Βλέπω συχνά στην αγαπημένη μας χώρα ότι υπάρχει μια "δικτατορική" εξουσία των συνθετών που αγνοεί τη σημασία των ερμηνευτών. Και αναρωτιέμαι: πού θα ήταν σήμερα τα Παιδιά του Πειραιά χωρίς την Μελίνα; Ή ο Ζορμπάς, χωρίς την εισαγωγή του Ζαμπέτα;

Η μουσική είναι θεία σε οποιαδήποτε μορφή της. Πόπ, ρόκ, λαϊκή, παραδοσιακή, κλασσική, διεθνής ή τοπική. Δε χωρίζεται σε «έντεχνη» και «μη έντεχνη». Εξαρτάται πώς και γιατί την ερμηνεύεις. Η αλήθεια του κάθε τραγουδιού αποκαλύπτεται όταν το προσεγγίσεις με σεβασμό, αγάπη, ειλικρίνεια και ενθουσιασμό.

Σε παρακολουθώ σε όλα τα μουσικά βήματά σου και χαίρομαι που η καριέρα σου εξελίσσεται σοβαρά και όμορφα, γιατί είναι υποχρέωση κάθε καλλιτέχνη, για να μη μείνει στάσιμος, να δοκιμάζει και άλλα είδη μουσικής, στα οποία μπορεί να δώσει μια άλλη πνοή, νεώτερη.

Λυπάμαι που δεν μπορώ να είμαι παρούσα στην παράστασή σου, αλλά θα είμαι εκεί με τη σκέψη μου. Με το ταλέντο σου, την ειλικρίνεια, το σεβασμό και την αγάπη σου για τη μουσική θα προωθήσεις στη δική σου γενιά και στο μέλλον ένα μεγάλο μουσικό έργο.

Καλή σου επιτυχία.

Με αγάπη.

Νάνα».

11

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

7 σχόλια
Haifischnet, παρακάμπτω την (εξίσου με τη δική μου) χοντροκομμένη και άτεχνη ειρωνεία- με τη διαφορά ότι το δικό μου σχόλιο δεν ήταν ούτε τόσο προσβλητικό ούτε προσωπικό, εκτος κι αν είσαι η ίδια η κυρία Νάνα- και εξηγούμαι: Η Ν. Μούσχουρη υπήρξε πολιτικοποιημένη, ευρωβουλευτής, έχει επανειλημμένως εκφράσειπολιτική άποψη και λόγο, και σήμερα,στην πιο δύσκολη στιγμή μας ως χώρα, κάνει μια δημόσια παρέμβαση για να στηρίξει τη συμμετοχή του Ρουβά σε μια δημοτική συναυλία. Μου φάνηκε, το λιγότερο, αστείο!Ισως βέβαια να είναι καλύτερο να αρκείται σε τέτοια από το να πολιτικολογεί κολακεύοντας το κοινό στο οποίο κάθε φορά απευθύνεται. Γιατί από τη μια, στη Welt ανάμεσα στα (πολλά) σωστά που είπε για την κρίση, αναπαρήγαγε όλα τα στερεότυπα που αφορούν τον Ελληνα και χαιδεύουν τα αυτιά του μέσου Γερμανού (ότι η Γερμανία δανείζει επανειλημμένως χρήματα στους Ελληνες, που δεν παίρνει πίσω,ότι δε γίνεται οι Γερμανοί να πληρώνουν τις άλλες χώρες της ΕΕ, ότι οι Έλληνες είναι απαίδευτοι και άγριοι), ενώ από την άλλη, σε συνέντευξή της στον Πετρίδη πέρισυ, ενόψει της συναυλίας της στο Ηρώδειο, κατέφυγε σε χάιδεμα των δικών μας αυτιών, με όλα τα μεγαλόπρεπα κλισέ που λατρεύουμε ως λαός ("Ελλάδα- μάνα της Ευρώπης" κλπ.).Τέλος πάντων, μεγάλη φωνή, μεγάλη καριέρα, αλλά και αυτή την εμμονή της να περιφέρει τον Ρουβά σαν πολλά υποσχόμενη ντεμπιτάντ στα ευρωπαικά σαλόνια, ποτέ δεν την κατάλαβα.
Εστιάζω στη φράση "πού θα ήταν σήμερα (...) ο Ζορμπάς, χωρίς την εισαγωγή του Ζαμπέτα". Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι η κυρία Nana έχει καν υπόψη της αυτό το θέμα-ταμπού που συζητιέται μόνο από φίλους του λαϊκού τραγουδιού. Με ξαφνιάζει ευχάριστα με την τοποθέτησή της που δείχνει ότι η γυναίκα είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια γαλλοθρεμμένη μεγαλοκυρία. Άσχετα από τη γνώμη μας για την τραγουδίστρια Μούσχουρη (που εγώ την απεχθάνομαι), πρέπει να της αναγνωρίσουμε ότι έχει balls. Chapeau!
Αυτό είναι σχόλιο και μάλιστα προερχόμενο από μεγάλη κυρία της τέχνης... Όχι σαν την κυρία Διαβάτη που έσπευσε να ρίξει δηλητήριο! Κι εμένα δεν μ' αρέσει ο Ρουβάς, αλλά έχει δικαίωμα τουλάχιστον να δοκιμάσει - κι ας χάσει.
Αυτή η γυναίκα πάντα εκτός τόπου και χρόνου (το οποίο δεν είναι παράλογο, αφού δεν ζει εδώ). Αξέχαστες οι δηλώσεις της για την οικονομική κρίση...Για τον Ρουβα και το άξιον εστί, δεν έχω άποψη. Από την στιγμή που το εγκρίνει ο συνθέτης, τα υπόλοιπα δεν είναι να "έχουμε να λέμε";Μπορεί να είναι καλό, μπορεί να είναι όπως τότε που ο Σαββόπουλος συνεργάστηκε με την Καλομοίρα.
"Στην επιστολή της η διεθνούς φήμης ερμηνεύτρια σημειώνει ότι η μουσική δεν χωρίζεται σε έντεχνη και άτεχνη..."Τι λέει μωρέ αυτή; Που είναι αυτός ο Ζήκος να την απαξιώσει;