Η Mercedes απολύει ρομπότ και προσλαμβάνει ανθρώπους

Η Mercedes απολύει ρομπότ και προσλαμβάνει ανθρώπους Facebook Twitter
1

Η Διεθνής Ομοσπονδία Ρομποτικής ανακοίνωσε ότι έως το 2018 αναμένεται να εγκατασταθούν στους χώρους δουλειάς παγκοσμίως περίπου 1,3 εκατομμύρια νέα βιομηχανικά ρομπότ. Αυτά θα προστεθούν στα περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια που δουλεύουν σήμερα στα εργοστάσια του πλανήτη.


Ειδικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταξύ 2013-14 η χρήση ρομπότ αυξήθηκε με ρυθμό-ρεκόρ 43%. Η διεθνής αγορά παραγωγικών ρομποτικών συστημάτων κάνει πλέον «τζίρο» περίπου 32 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Συνεπώς η λεγόμενη «άνοδος των μηχανών» δείχνει αναπότρεπτη.


Σήμερα στις διάφορες βιομηχανίες διεθνώς, δουλεύουν κατά μέσο όρο 66 ρομπότ ανά 10.000 ανθρώπους εργαζόμενους. Την κορυφαία θέση έχει η Νότια Κορέα (478 βιομηχανικά ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους) και ακολουθούν η Ιαπωνία (314/10.000) και η Γερμανία (292/10.000). Οι ΗΠΑ βρίσκονται στην έβδομη θέση (164 ρομπότ/10.000 εργαζόμενους) και η Κίνα στην 28η (αλλά ανεβαίνει με ραγδαίο ρυθμό).


Προ ημερών, εξάλλου, το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Λευκού Οίκου στις ΗΠΑ, στην τελευταία έκθεσή του, εκτίμησε πως υπάρχει πιθανότητα 83% τα ρομπότ και οι άλλες μηχανές με τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσουν τις θέσεις χαμηλά αμειβόμενης εργασίας - και όχι μόνο. Ανάμεσα στα επαγγέλματα που κινδυνεύουν, πέρα από τους εργάτες, είναι οι σερβιτόροι, οι λογιστές, οι διαιτητές και τα μοντέλα.


Το πώς ακριβώς θα εξελιχθεί η μελλοντική αγορά εργασίας εξαιτίας των ρομπότ, παραμένει θέμα διαμάχης μεταξύ των ειδικών, οι οποίοι είναι χωρισμένοι σε απαισιόδοξους (βλέπουν μεγάλη και αναπότρεπτη απώλεια θέσεων εργασίας για τους ανθρώπους) και σε αισιόδοξους (εκτιμούν ότι η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη θα δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες θα καταστρέψουν).


Ζήτημα διαφωνίας παραμένει και ποιοί εργαζόμενοι κινδυνεύουν περισσότερο από την αυτοματοποίηση: άλλοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το βάρος θα πέσει κυρίως στους ώμους των χαμηλόμισθων και ανειδίκευτων και άλλοι ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα τελικά θα έχει η μεσαία τάξη, καθώς τα δύο άκρα του φάρματος (οι τελείως ανειδίκευτοι και οι άκρως εξειδικευμένοι) θα κινδυνεύσουν λιγότερο να αντικατασταθούν από ρομπότ.


Σε κάθε περίπτωση, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρομποτικής Τζόε Γκέμα, «είναι σίγουρο ότι στο μέλλον, χάρη στις τεχνολογικές προόδους στη συνεργασία ανθρώπων-μηχανών, τα ρομπότ θα δουλεύουν δίπλα-δίπλα με τους ανθρώπους, βοηθώντας έτσι να αντικατασταθούν με ευέλικτες δομές οι σημερινές παραδοσιακές άκαμπτες παραγωγικές διαδικασίες».

Η Mercedes κόντρα στο ρεύμα

Κι ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσθέτουν ολοένα περισσότερα ρομπότ στα εργοστάσιά τους, η γερμανική Mercedes-Benz έκανε την έκπληξη, ανακοινώνοντας το ακριβώς αντίθετο: θα αποσύρει ρομπότ από τις γραμμές παραγωγής της και στη θέση τους θα προσλάβει ανθρώπους.


Η απόφαση αφορά το ηλικίας 101 ετών εργοστάσιο του Σιντελφίνγκεν, όπου παράγονται περίπου 400.000 οχήματα ετησίως, μεταξύ των οποίων τα αυτοκίνητα πολυτελείας της εταιρείας (S-Class). Ο λόγος είναι ότι οι πελάτες έχουν πλέον τη δυνατότητα, όταν παραγγέλλουν το αυτοκίνητό τους, να το προσαρμόσουν στις ανάγκες τους, ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός.


Όμως αυτή η εξατομίκευση δεν ευνοεί τα ρομπότ, που είναι καλύτερα για μαζική και όχι για κατά παραγγελία παραγωγή. Πολύ περισσότερο, που η στρατηγική της Mercedes είναι, έως το τέλος της δεκαετίας, να προσθέσει 30 νέα μοντέλα στη γκάμα της, δέκα νέα στιλ και πολλές περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης.


Έτσι, κρίθηκε πως θα είναι πιο παραγωγικό, φθηνό και έξυπνο να επανέλθουν περισσότεροι άνθρωποι στη γραμμή παραγωγής. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία προσδοκά να μειώσει τον μέσο χρόνο παραγωγής ενός αυτοκινήτου στο μισό, από 60 σε 30 ώρες.


«Τα ρομπότ δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τον βαθμό εξατομίκευσης και με την ποικιλία που παρέχουμε σήμερα. Γλιτώνουμε χρήματα και διασφαλίζουμε το μέλλον μας, απασχολώντας περισσότερους ανθρώπους», δήλωσε ο διευθυντής παραγωγής της Mercedes-Benz Μάρκους Σέφερ. Όπως είπε, θα χρειασθούν μόνο λίγες μέρες για να μεταμορφωθεί η γραμμή παραγωγής από αυτοματοποιημένη σε πιο...εξανθρωπισμένη.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι μαθητές κινδυνεύουν να περάσουν 25 χρόνια της ζωής τους στο κινητό

Τech & Science / Οι μαθητές κινδυνεύουν να περάσουν 25 χρόνια της ζωής τους στο κινητό

Το 98% των νέων δηλώνει ότι περνά τις περισσότερες ώρες του μπροστά σε social media – Οι περισσότεροι παραδέχονται ότι επηρεάζονται αρνητικά στην ψυχική τους υγεία, τη συγκέντρωση και τον ύπνο.
LIFO NEWSROOM
Το νέο βραχιόλι της Meta «διαβάζει» τις κινήσεις των μυών και σου επιτρέπει να πληκτρολογείς χωρίς οθόνη

Τech & Science / Το νέο βραχιόλι της Meta «διαβάζει» τις κινήσεις των μυών και σου επιτρέπει να πληκτρολογείς χωρίς οθόνη

Χωρίς να αγγίζεις πληκτρολόγιο ή οθόνη, μόνο με μικροσκοπικές κινήσεις των μυών στον καρπό, η Meta υπόσχεται έναν νέο τρόπο επικοινωνίας με την τεχνολογία — βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη και τη δύναμη της πρόθεσης
LIFO NEWSROOM
Η θέα ενός προσώπου με σημάδια ίωσης ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό μας, σύμφωνα με νέα έρευνα

Τech & Science / Η θέα ενός προσώπου με σημάδια ίωσης ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό μας, σύμφωνα με νέα έρευνα

Η πρώτη αίσθηση του κινδύνου μπορεί να είναι αρκετή: επιστήμονες δείχνουν ότι ακόμη και μια ψηφιακή προσομοίωση ενός «μολυσματικού» προσώπου αρκεί για να κινητοποιήσει την άμυνα του οργανισμού μας
LIFO NEWSROOM
Η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή αυστηροποιεί την πίεση στην πλατφόρμα X του Έλον Μασκ για έλεγχο ηλικίας σε πορνογραφικό περιεχόμενο

Τech & Science / Η ιρλανδική ρυθμιστική αρχή αυστηροποιεί την πίεση στην πλατφόρμα X του Έλον Μασκ για έλεγχο ηλικίας σε πορνογραφικό περιεχόμενο

Ο νέος Κώδικας Ασφάλειας Διαδικτύου της Ιρλανδίας περιλαμβάνει αυστηρές διατάξεις για τον έλεγχο ηλικίας, με σκοπό να αποτραπεί η πρόσβαση ανηλίκων σε επιβλαβές περιεχόμενο, όπως πορνογραφία και βίαιο υλικό
LIFO NEWSROOM