Η αγενής ανακοίνωση του ΟΑΣΑ για τις απεργίες, και μερικά μαθήματα customer services

Facebook Twitter
18

 

Ο Πάνος μου έστειλε το εξής:

Η τελευταία ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, σχετικά με τις αποζημιώσεις, απλά δεν μου άρεσε/δεν με έπεισε.

«Ο ΟΑΣΑ δεν έχει υποχρέωση να αποζημιώνει τους επιβάτες που είναι κάτοχοι εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών και πλήττονται από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, διότι πρόκειται για γεγονός για το οποίο δεν υπέχει ευθύνη.
Σε περίπτωση απεργίας των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν υφίσταται διαδικασία αποζημίωσης ούτε και κατά τον ΧΥΚ (ΦΕΚ Β/507/10.4.2007), δεδομένου ότι ο ΟΑΣΑ και οι λοιπές εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου, (ΕΠΣΕ) στην περιοχή της αρμοδιότητός του, δεν αποφασίζουν οι ίδιες τις κινητοποιήσεις και δεν ευθύνονται για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων και την συνακόλουθη μη παροχή των υπηρεσιών που αφορούν τις μετακινήσεις των επιβατών με τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών».

Το ότι δεν φταίει ο ΟΑΣΑ για τα θέλω του κάθε συνδικαλιστή, αυτό το ξέρω. Παρ' όλα αυτά θεωρώ ότι η ανακοίνωση θα μπορούσε να είναι πιο ευγενική και με ύφος πιο κοντά στον επιβάτη.

Σήμερα λοιπόν πήρα ενα mail, απο μια εταιρία υπέυθυνη για κάποια δρομολόγια τραίνων στην Αγγλία.
Παραθέτω την ανακοίνωση και τα συμπεράσματα δικά σας.

"Dear Customer,

We currently have no signalling between Solihull and Warwick Parkway as a result of suspected cable theft.

This means that we are not able to run services between Kidderminster and Lapworth and can only run a limited service between Stratford upon Avon, Warwick Parkway and Banbury.

Whilst engineers are working to restore signalling so we can run services again, you are advised to travel to an alternative station. We have arranged ticket acceptance with London Midland, Virgin Trains and Cross Country.

We apologise for the disruption that this will cause to your day.

To keep up to date with the latest information on this, visit our websitewww.chilternrailways.co.uk.

Thank you,

Chiltern Railways"

Κάποια μαθήματα customer service φαίνεται ότι είναι απαραίτητα!

-----

Καθώς η ελληνική εταιρία απαντά κάπως τσαμπουκαλεμένα για κάτι που θεωρεί ότι δεν είναι δική της ευθύνη, η βρετανική απαντά με ευγένεια και διάθεση για πληροφόρηση (παρ' ό,τι επίσης θεωρεί πως δεν φταίει, για την κλοπή).

Όχι ότι εδώ που έχουμε φτάσει έχει και καμιά τρομερή σημασία, αλλά ο ΟΑΣΑ δε μοιάζει να νοιάζεται καν για την όποια ταλαιπωρία των επιβατών του, σα να συμβαίνει αυτό σε άλλη εταιρία - το μόνο που τον νοιάζει είναι πώς θα βγάλει την ουρά του απέξω...

  

18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

15 σχόλια
Πάντως εγώ, προ πενταετίας, έκανα καταγγελία για έναν αγενέστατο οδηγό λεωφορείου και όντως μετά από μήνες έλαβα το εξής μήνυμα-θαύμα:"Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής επιστολής σας, η οποία αφορά την ανάρμοστη συμπεριφορά υπαλλήλου μας, σας γνωρίζουμε ότι:Μετά από έρευνα που πραγματοποιήσαμε, κινήθηκε η Πειθαρχική διαδικασία κατά του οδηγού ..., που προβλέπεται από τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού της Εταιρίας μας, το αποτέλεσμα θα σας γνωστοποιηθεί εγγράφως από το Τμήμα Πειθαρχικού Ελέγχου.Πρωταρχικός σκοπός της Εταιρείας μας είναι η βέλτιστη εξυπηρέτηση των επιβατών, γι’ αυτό είμαστε εξόχως αυστηροί όσον αφορά πράξεις ή παραλείψεις Προσωπικού μας, οιοποίες αμαυρώνουν την γενικότερη προσπάθεια που καταβάλλουμε στην διαμόρφωση της νέας βελτιωμένης εικόνας αστικών μετακινήσεων.Επίσης προς καλύτερη εξυπηρέτηση, σας αποστέλλουμε συνημμένα την ανακοίνωση που αφορά τους κανόνες μεταφοράς και ασφαλείας επιβατών στις αστικές Συγκοινωνίες, σύμφωνα πάντα με τον χάρτη Υποχρεώσεων του Καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.). Ζητούμε συγνώμη για την οποιαδήποτε ταλαιπωρία, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε παράπονο ή παρατήρησή σας τα οποία μας βοηθάνε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας."Και λίγους μήνες μετά, νέο θαύμα:"Μετά την επιστολή μας σχετικά με το περιστατικό που σας συνέβη, σας γνωρίζουμε ότι ολοκληρώθηκε η πειθαρχική διαδικασία και το αρμόδιο Πειθαρχικό Όργανο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο (Π.Π.Σ) κάλεσε τον οδηγό κ. .... και του έκανε αυστηρές παρατηρήσεις και συστάσεις."ΟΚ, του κάνανε τα μούτρα κρέας, είμαι σίγουρος, αλλά τουλάχιστον απάντησαν ευγενικά και φαίνεται ότι κίνησαν μια κάποια διαδικασία.
Άρη,καταρχάς συμφωνώ τόσο για την αγένεια της απάντησης όσο και τον τρόπο με τον οποίο θεωρούν τσιφλίκι τους τις δημόσιες συγκοινωνίες. Και αφού το δημόσιο είναι ανίκανο να παρέχει υπηρεσίες μήπως θα πρέπει να περάσει επιτέλους σε χέρια ιδιοτών? Και το κράτος να μην μπαίνει μέσα και οι επιβάτες να χαίρονται τις μετακινήσεις τους στην πόλη.Να προσθέσω αυτό που δεν γράφεις για την Chiltern Railways και για τον λόγο βέβαια που είναι τόσο ευγενικοί.Chiltern Railways is owned by Deutsche Bahn AG and is part of Arriva, which is responsible for Deutsche Bahn’s local and regional service outside of Germany.
Παροτι η καφριλα δε μου αρεσει θα παραδεχτω οτι εδω κ πολυ καιρο δεν πληρωνω εισητηριο.Θες γιατι τιποτα δεν ειναι στην ωρα του? Θες γιατι θεωρω τους οδηγους εντελως αναισθητους στη θεα μιας μανας με καροτσι να περιμενει στην σταση και δεν κατεβαζουνε ποτε το επιπεδο του λεωφορειου για να ανεβουμε? Θες γιατι οι ελεγκτες που μπαινουν μεσα θεωρουν τους εαυτους τους πολυ ''γ@μ@ω τα συμπαντα'' και να βρεθεις χωρις εισητηριο παιρνουν υφακι? Η ακομα χειροτερο ανα κανουνε λαθος δεν εχουν ουτε τσιπα για συγνωμη?Οχι δε πληρωνω εισητηριο. Ειτε αρεσει ειτε δεν αρεσει σε καποιους αυτη ειναι η δουλεια τους κ οφειλουν να την κανουν σωστα. Οταν η υπηρεσια sucks μην εχουν την απαιτηση ο αλλος να ειναι συνεπης.
Τυγχάνω Guest Relations Manager σε μια ελληνική εταιρία. Ότι πρέπει να εξηγώ κάθε φορά σε όποιον με ρωτάει με τι ακριβώς ασχολούμαι, δείχνει και την άγνοια που υπάρχει στην ελληνική αγορά για το κομμάτι αυτό που λέγεται "customer relations ή guest relations". Μερικοί ακόμα σοκάρονται που υπάρχει τέτοια θέση σε εταιρία!
Ωστε λοιπόν οι απεργίες γίνονται επειδή έτσι γουστάρει ο κάθε συνδικαλιστής (όπως το θέτει ο αρθογράφος "τα θέλω του κάθε συνδικαλιστή") κι όχι, λέμε τώρα, επειδή υφίστανται όντως οι συνθήκες που καθιστούν απαραίτητη την απεργία...
Το θέμα είναι ότι οι συνθήκες απο μόνες τους καθιστούν την απεργία απλά απαράδεκτη. Η μονιμότητα και η απεργία ειναι δύο γραμμές παράλληλες, δεν τέμνονται.
Η τεράστια διάφορα των ιδιωτικών επιχειρήσεων και του φυσιολογικου κόσμου με το ελληνικό δημόσιο είναι οτι αντιμετωπίζουν ένα δυσαρεστημένο πελάτη ως μια ευκαιρία να δημιουργήσουν έναν ικανοποιημένο και πιστό πελάτη ο οποίος θα μοιραστεί την εμπειρία του με άλλους 5.
Πριν λίγους μήνες που δεν είχε γίνει ένα δρομολόγιο ενός λεωφορείου [απλά δεν πέρασε ποτέ ο οδηγός (συνηθισμένα πράγματα δηλαδή)], είχα μπει στο site του οασα και πήγα συμπλήρωσα στην φόρμα που είναι για παράπονα καταγγελίες κλπ τα στοιχεία μου, το τι έγινε κλπ. Δεν περίμενα κάποια απάντηση, προφανώς, και απλά το έκανα έτσι για το γαμώτο μιας και είχα τσαντιστεί αρκετά εκείνη τη φορά. Μετά όμως από μερικές μέρες έγινε το αναπάντεχο!Μου έστειλαν e-mail! Ήταν ένας υπεύθυνος από το τμήμα δημοσίων σχέσεων του οασα νομίζω και με απόλυτα επίσημο και ευγενικό ύφος μου έλεγε ότι θα το εξετάσουν άμεσα και λεπτομερώς αυτό που ανέφερα, μου ζητούσαν ειλικρινή συγγνώμη για την ταλαιπωρία και άλλα τέτοια. Το διάβαζα ξανά και ξανά και δεν το πίστευα! Ε και μόνο που μου απάντησαν σκέφτηκα και μάλιστα με τόση ευγένεια ένοιωσα ικανοποιημένος! Πού να περίμενα κάτι τέτοιο!και όχι απλά μου απάντησαν μία φορά αλλά σε διάστημα δύο μηνών σε όλα τα στάδια που ακολούθησε η διαδικασία ελέγχου του παραπόνου μου με ενημέρωναν με email. Αν θυμάμαι καλά το τελευταίο που μου έστειλαν ήταν ότι θα πέρναγε ο οδηγός από επιτροπή ή κάτι τέτοιο.Δεν ξαναέστειλαν κάποια άλλη ενημέρωση και δεν έχω ιδέα αν απλά έχουν βάλει έναν καημένο μπροστά από έναν υπολογιστή να γράφει για συγγνώμες και για φανταστικές πειθαρχικές διαδικασίες κλπ, αλλά ακόμα κι αν είναι έτσι το εκτιμώ αφάνταστα. Αφού έγινε με τρόπο πολύ επαγγελματικό, και σε άμεση αντίθεση με αυτό που θα περίμενε κάποιος από κρατική υπηρεσία.Χρησιμοποιώ καθημερινά όλο το χρόνο μέσα, και βγάζω κάρτα κάθε μήνα. Έχω επίγνωση όλων των προβλημάτων και των ταλαιπωριών. Αλλά κάπου, κάπως φαίνεται ότι στις δημόσιες σχέσεις του οασα δεν λειτουργούν όλα άσχημα!
Μια φορά που επισκέδτηκα το Cambridge ειχε ανάρτηση σε έργα οδοποιίας ότι οι εργασίες θα έλθουν εις πέρας την τάδε μέρα και Τάδε Ώρα ! Πιο Πιθανό να Αφυπνιστώ στον Άρη Μεθαύριο παρά να δω να Γίνεται κάτι τέτοιο εδώτουλάχιστον στην Πενιχρό Timeline μου
Αντιθετως, αγαπητε μου! Η ελληνικη θεση ειναι καλυτερη γιατι περιεχει hard πληροφορια, δηλαδη επικαλειται καποιο συγκεκριμενο νομο ενω η βρετανικη απλως παει να θολωσει τα νερα και να καλοπιασει τον πελατη. Η εμπειρια μου στο ΗΒ 30 χρονια τωρα λεει οτι αυτο ειναι το αναμενομενο: οπου ακους πολλα "σεις" και "σας", εκει σε κλεβουν, με το γαντι βεβαια.
Η διαφορά (ανάμεσα σε πολλές άλλες) είναι ότι η Chiltern Railways θα επιστρέψει στον επιβάτη όλο - αν η διαδρομή δεν εξυπηρετείται με άλλο δρομολόγιο τρένου κ μέσα σε λογικά χρονικά πλαίσια - ή ποσό του αντίτιμου του εισιτηρίου. Τουλάχιστον αυτό οφείλει να κάνει - αν δεν το κάνει, τότε ο επιβάτης μπορεί να παραπονεθεί γραπτά στην εταιρία κ συνήθως θα πάρει τα χρήματά του πίσω.Διαβάζω σε σχόλια παρακάτω για μη επιστροφή χρημάτων, πρόστιμα κλπ. Όντως, ισχύει να συμβεί κάτι τέτοιο. Αν και θεωρητικά η κυβέρνηση έχει την επίβλεψη των εταιριών, μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ιδιωτικές εταιρίες και οι κανονισμοί σχετικά με αποζημιώσεις μπορεί να διαφέρουν λίγο. Όπως ακριβώς κ στα αεροπορικά εισιτήρια, έτσι κ στα εισιτήρια του τρένου, όσο πιο ακριβό το εισιτήριο, τόσο μεγαλύτερη δυνατότητα σε αλλαγή, αποζημίωση, ακύρωση κλπ περιλαμβάνει. Όπως ακριβώς κ με μία αεροπορική εταιρία, αν χάσεις το αεροπλάνο από δική σου ευθύνη, η εταιρία δεν έχει καμία υποχρέωση να σου δώσει θέση στο επόμενο δρομολόγιο, παρά μόνο αν πληρώσεις εκ νέου το όλο το ναύλο
Θα απαντήσω κι εγώ στον ΟΑΣΑ ότι μισθολογική πολιτική της κυβέρνησης και ο οικονομικός σχεδιασμός της Ευρωζώνης δεν είναι της αρμοδιότητάς μου και δεν υποχρεούμαι να τετραγωνίζω τον κύκλο μπροστά στο εκδοτήριο.(@συντάκτηΗ πλειοψηφία των αναγνωστών ξέρει αγγλικά, αλλά θα ήταν ίσως πιο χρήσιμο να παρατεθεί και μια μετάφραση. Έτσι, για να μην στρωματοποιείται η ενημέρωση)
Υποθετω ομως οτι πριν να ασχοληθουμε με τον ευγενικο η αγενη τροπο της ανακοινωσης του ΟΑΣΑ, θα επρεπε να πουμε και για τον εξοργιστικο τροπο με τον οποιο απεργουν οι(δημοσιοι) υπαλληλοι της εταιριας. Ειναι χαρακτηριστικο οτι οι υπαλληλοι του Μετρο εχουν ηδη απεργησει κοντα στις 70(!) μερες μεσα στο 2012!Ας μην ξεχνιομαστε λοιπον, η ταλαιπωρια του επιβατικου κοινου, οπως Και η οικομικη χασουρα Δεν ωφειλεται στο υφος της ανακοινωσης(που θα προτιμουσα κι'εγω να ειναι πιο ευγενικο), αλλα στον παραξενο ελληνικο συνδικαλισμο...
Δηλαδή, ενώ απεργούν για την περικοπή του μισθού και άλλων δικαιωμάτων τους, "χάνουν" σχεδόν 2.5 μηνιάτικα με τις απεργιακές κινητοποιήσεις;!Από τα καταπληκτικά ελληνικά παράδοξα! (εκτός και αν δε "χάνουν" τα μηνιάτικα..)