Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Το χορευτικό στυλ του Onel μπορεί να μην περιλαμβάνει την τρομακτική ευλυγισία που έχουν πολλοί άλλοι breakers, όμως η εκρηκτικότητα, η ενέργεια, το πάθος και ο χαρακτήρας που βγάζει όταν χορεύει τον κάνουν μεμιάς να ξεχωρίζει.
Urban Culture

Red Bull BC One World Final 2019: Ο παλμός του παγκόσμιου breaking χτύπησε στη Βομβάη

Η LiFO ήταν το μοναδικό ελληνικό μέσο που βρέθηκε στην Ινδία για να παρακολουθήσει από κοντά τις σαρωτικές εμφανίσεις των τριών Ελλήνων και των δεκάδων διεθνών breakers που συμμετείχαν στη μεγάλη γιορτή της χορευτικής χιπ-χοπ κουλτούρας.

Η είδηση που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες ότι η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή θα γνωμοδοτήσει για πρόταση που προωθεί επίσημα το breaking (ή, όπως είναι επίσης γνωστό, breakdancing) ως άθλημα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι ενθουσίασε τους φαν αυτού του είδους χορού, το οποίο ξεπήδησε από το Μπρονξ των '70s, για να κατακτήσει στη συνέχεια όλο τον κόσμο. Και η αλήθεια είναι ότι μερικές μέρες με τους καλύτερους breakers του κόσμου με έκαναν να συνειδητοποιήσω, παρακολουθώντας την προετοιμασία και τις τελικές τους performances, ότι όντως δεν πρόκειται για απλούς χορευτές αλλά στην ουσία για αθλητές, των οποίων οι καθημερινές συνήθειες, οι προπονήσεις και η αδρεναλίνη της τελικής εμφάνισης δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτές οποιουδήποτε άλλου ολυμπιακού αθλήματος.


Αφορμή γι' αυτήν τη διαπίστωση, λοιπόν, στάθηκε η επίσκεψή μου στη Βομβάη για τον φετινό παγκόσμιο τελικό του πρωταθλήματος Red Bull BC One. Το Red Bull, που διοργανώνει τον συγκεκριμένο, μεγάλης εμβέλειας διαγωνισμό εδώ και 15 χρόνια, σε διαφορετικό location κάθε φορά, στηρίζοντας το breaking και γενικότερα τη χιπ-χοπ κουλτούρα και αναδεικνύοντας τους πρωταγωνιστές του, φέτος πήρε ένα ρίσκο φέρνοντάς τον για πρώτη φορά στην Ινδία, αναδεικνύοντας, παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο την εγχώρια σκηνή, που αναπτύσσεται ραγδαία. Το ρίσκο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, η διοργάνωση ήταν εντυπωσιακή σε επίπεδο παραγωγής και θεάματος, τους τίτλους των παγκόσμιων πρωταθλητών στον τελικό, που διεξήχθη στο κατάμεστο National Sports Club of India, κατέκτησαν ο Ολλανδός Menno (γράφοντας ιστορία, καθώς έγινε ο μοναδικός B-boy που το κατάφερε για τρίτη φορά) και η Ρωσίδα Kastet, ενώ η LiFO ήταν το μοναδικό ελληνικό μέσο που βρέθηκε εκεί για να ζήσει τον παλμό, να παρακολουθήσει τις εκρηκτικές χορευτικές μάχες με τη συνοδεία δυνατής, uplifting, breakbeat και χιπ-χοπ μουσικής, και φυσικά να στηρίξει από κοντά τους τρεις Έλληνες breakers που συμμετείχαν.

 

Ο 24χρονος B-boy Onel από την Κόρινθο ήταν το δυνατό ελληνικό χαρτί του φετινού BC One, αφού ως wild card είχε περάσει απευθείας στον τελικό και βρέθηκε για πρώτη φορά ανάμεσα στους 16 καλύτερους άντρες breakers του κόσμου. Η συγκλονιστική του εμφάνιση απέναντι στον Νοτιοκορεάτη Heady τού εξασφάλισε την πρόκριση στους οκτώ, μια θέση που ήταν σίγουρα τεράστια ανταμοιβή για μια πορεία ετών.


Ο 24χρονος B-boy Onel από την Κόρινθο ήταν το δυνατό ελληνικό χαρτί του φετινού BC One, αφού ως wild card είχε περάσει απευθείας στον τελικό και βρέθηκε για πρώτη φορά ανάμεσα στους 16 καλύτερους άντρες breakers του κόσμου. Η συγκλονιστική του εμφάνιση απέναντι στον Νοτιοκορεάτη Heady τού εξασφάλισε την πρόκριση στους οκτώ, μια θέση που ήταν σίγουρα τεράστια ανταμοιβή για μια πορεία ετών και φυσικά μεγάλη αναγνώριση για το ελληνικό breaking. Ο Onel, ήδη δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σε σχετικές διοργανώσεις, χορεύει από 12 ετών, έχει σπουδάσει φυσικοθεραπεία, διδάσκει σε σχολές χορού, διαγωνίζεται, δίνει σεμινάρια, ταξιδεύει συνέχεια. «Το περίμενα πάρα πολύ καιρό» μου εξομολογούνταν μερικές ώρες πριν από τον τελικό. «Κάθε χρόνο έλεγα ότι θα μπορούσε να είναι φέτος, το ήθελα ακόμα περισσότερο, θα ήταν πιο δύσκολο αργότερα. Το επίπεδο ανεβαίνει κι εγώ μεγαλώνω σιγά σιγά. Το breaking είναι μεγάλη επένδυση για μένα, ταξιδεύω τόσα χρόνια, κι από μόνος μου πολλές φορές. Αυτή η συμμετοχή μπορεί να τα αλλάξει όλα. Η πορεία μου όλα αυτά τα χρόνια είναι ανοδική, κάθε φορά που πάω να πέσω και να τα παρατήσω, κάτι συμβαίνει πάντα, δεν με αφήνει από μόνο του». Το χορευτικό στυλ του Onel μπορεί να μην περιλαμβάνει την τρομακτική ευλυγισία που έχουν πολλοί άλλοι (Ασιάτες κυρίως, των οποίων το level σε αντοχή και δύναμη είναι επίσης πολύ υψηλό, αφού επενδύουν στο breaking εδώ και χρόνια) breakers, όμως η εκρηκτικότητα, η ενέργεια, το πάθος και ο χαρακτήρας που βγάζει όταν χορεύει τον κάνουν μεμιάς να ξεχωρίζει – ακόμα και το στυλ του στο ντύσιμο είναι πάντα προσεγμένο. Η επικοινωνία με τον αντίπαλο και οι on-point χορευτικές «απαντήσεις» είναι το ζητούμενο σε κάθε μάχη που δίνει ο Onel.

 

«Όλη μου η ζωή είναι μια θυσία για τον χορό. Έχω χορέψει στον δρόμο για να βγάλω τα ταξίδια μου, σκέφτομαι πάντα την προπόνηση, τη διατροφή μου, είναι δύσκολη η καθημερινότητα». Τους τελευταίους τρεις μήνες, για παράδειγμα, ο Onel ξυπνούσε νωρίς καθημερινά, ακόμα και τις Κυριακές, για να μη χαλάει το ωράριό του, ξεκινούσε το πρωινό του με ένα δίωρο σκληρής γυμναστικής –επιπέδου πρωταθλητισμού–, κυρίως αερόβιας, ακολουθούσε αποθεραπεία και stretching, ξεκουραζόταν λίγο, το απόγευμα δίδασκε κατά μέσο όρο τρεις ώρες σε σχολές χορού και το βράδυ ακολουθούσαν οι περίπου τρεις ώρες της κανονικής προπόνησής του στο breaking. «Από το πρωί μέχρι το βράδυ είναι για μένα χορός και γυμναστική, τίποτε άλλο. Και στο off day, κάθε Κυριακή, θα κάνω σίγουρα ανοίγματα και κάποια κρυοθεραπεία σε λουτρά ή σε παγωμένο νερό στη θάλασσα. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει ένα παιδί που θέλει να ξεκινήσει να ασχολείται με το breaking είναι πώς θα πειθαρχήσει. Να μην ενθουσιάζεται με το παραμικρό, να κάνει αργά και σταθερά βήματα, με βάσεις, να μη βιάζεται να ξεκινήσει τους διαγωνισμούς, αλλά να τους παρακολουθεί στενά, να το απολαμβάνει και να του γίνει τρόπος ζωής. Όσο για το BC One; Φυσικά και σκέφτομαι τη χώρα μου, την οικογένειά μου, αλλά πάνω απ' όλα το κάνω για μένα, για τον κόπο που έχω κάνει όλα αυτά τα χρόνια, και θέλω να το αφιερώσω στον εαυτό μου. Όχι εγωιστικά. Η πηγή είναι ο εαυτός μου, αυτήν τη φορά».

 

Ο Έλληνας B-boy Mighty Jim αυτήν τη στιγμή ζει και δουλεύει στην Ολλανδία, όπου αρχικά πήγε για να σπουδάσει International Business, πλέον όμως έχει αφοσιωθεί στον χορό, εστιάζοντας στη δημιουργική πλευρά του breaking.
Ο Έλληνας B-boy Mighty Jim αυτήν τη στιγμή ζει και δουλεύει στην Ολλανδία, όπου αρχικά πήγε για να σπουδάσει International Business, πλέον όμως έχει αφοσιωθεί στον χορό, εστιάζοντας στη δημιουργική πλευρά του breaking.


Η επιλογή ενός breaker για τον τελικό του BC One γίνεται υπό την καθοδήγηση ενός διεθνούς πάνελ ειδικών και σε κάποιες περιπτώσεις από προκριματικά που διεξάγονται σε διάφορες χώρες. Τα social media παίζουν σίγουρα ρόλο, αλλά η ιδιαιτερότητα και η ξεχωριστή πορεία του καθενός είναι το ζητούμενο. Δύο θέσεις, όμως, ανάμεσα στις 16, προήλθαν φέτος από το Last Chance Cypher, που διεξήχθη δύο μέρες πριν από τον τελικό. Σε αυτόν τον «ημιτελικό» συμμετείχαν και δύο νεαρές ελπίδες του ελληνικού breaking, ο B-boy Mighty Jim και η B-girl Sidi. Παρόλο που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια θέση στον τελικό, πέρασαν και οι δύο στους καλύτερους και τις καλύτερες 16 του Cypher και εντυπωσίασαν με τις εκρηκτικές εμφανίσεις τους, που υπόσχονται πολλά για το μέλλον.


Ο Jim με εντυπωσίασε και στη συζήτησή μας. Ένας 21χρονος, πολυσχιδής, ταλαντούχος breaker με καταγωγή από τη Βεργίνα και με μια υπέροχη Βελγίδα μαμά που τον στηρίζει από την παιδική του ηλικία – ήταν εκείνη που τον έστειλε σε προπονητή στην εφηβεία του και τον ακολούθησε μέχρι το ταξίδι του στη Βομβάη. «Από τα 12 άρχισα να το παίρνω πιο σοβαρά και να πηγαίνω πρώτα προς Θεσσαλονίκη, που έχει αναπτυγμένη σκηνή, αργότερα και στο εξωτερικό. Η δική μου γενιά και η νεότερη είναι πολύ δυνατή στην Ελλάδα, κι ας έχουν λίγες ευκαιρίες να βγαίνουν έξω. Είναι πολύ βασικό να βλέπεις πώς χορεύουν στις άλλες χώρες, να εμπνέεσαι, δεν έχει καμία σχέση με το να βλέπεις απλώς βίντεο στο YouTube. Έρχεσαι σε επικοινωνία με κόσμο, κάνεις προπονήσεις με χορευτές από τόσες εθνικότητες, σου δίνουν συμβουλές, δικτυώνεσαι. Και φυσικά η εμπειρία από το stage σε διάφορα battles δεν συγκρίνεται με τίποτα». Ο Jim αυτήν τη στιγμή ζει και δουλεύει στην Ολλανδία, όπου αρχικά πήγε για να σπουδάσει International Business, πλέον όμως έχει αφοσιωθεί στον χορό, εστιάζοντας στη δημιουργική πλευρά του breaking. Από τον Ιανουάριο θα μετακομίσει στην Αμβέρσα, με το χοροθέατρο όπου χορεύει, χορογραφεί και αυτό το διάστημα ανεβάζει μια urban παράσταση, με διάφορα χορευτικά street styles και θέμα την κατάθλιψη. Στο Βέλγιο θα παρουσιάσουν το τρίτο μέρος της, που επικεντρώνεται στην κατάθλιψη που γεννούν τα social media.

 

Η 20χρονη B-girl Sidi βρέθηκε για πρώτη φορά σε διεθνή διοργάνωση και, παρόλο που θεωρεί ότι αγχώθηκε αρκετά, κρατά αυτή την ανεπανάληπτη εμπειρία.
Η 20χρονη B-girl Sidi βρέθηκε για πρώτη φορά σε διεθνή διοργάνωση και, παρόλο που θεωρεί ότι αγχώθηκε αρκετά, κρατά αυτή την ανεπανάληπτη εμπειρία.


Στη Θεσσαλονίκη κινείται και η Sidi, που με την παρουσία της απέδειξε πως το ελληνικό breaking δεν είναι αποκλειστικά ανδρική υπόθεση – το γυναικείο μπορεί μάλιστα να είναι ακόμα πιο flexible και πιο εντυπωσιακό σε κάποιες περιπτώσεις. Η 20χρονη B-girl βρέθηκε για πρώτη φορά σε διεθνή διοργάνωση και, παρόλο που θεωρεί ότι αγχώθηκε αρκετά, κρατά αυτή την ανεπανάληπτη εμπειρία. «Μεγάλωσα στα Χανιά και άρχισα να ασχολούμαι στα 14. Είδα τυχαία κάτι παιδιά στον δρόμο να χορεύουν, τρελάθηκα και ξεκίνησα μαθήματα» λέει. Πλέον σπουδάζει Βιβλιοθηκονομία και μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και στον χορό, παρόλο που οι πολύωρες προπονήσεις δεν της επιτρέπουν να έχει την κλασική «φοιτητική ζωή» – αλλά δεν το μετανιώνει. «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα γνωρίσω από κοντά τις καλύτερες B-girls του κόσμου. Θα ήθελα να ταξιδέψω πολύ, να ζήσω στο εξωτερικό, για Erasmus και μεταπτυχιακό, να αποκτήσω εμπειρίες και να εξοικειωθώ περισσότερο με τη μορφή του battle, ώστε να διεκδικήσω μια μεγάλη νίκη. Το ονειρεύομαι και πιστεύω ότι έχω τις δυνατότητες».


Ραντεβού στο Γκντανσκ της Πολωνίας, για το Red Bull BC One 2020!

 

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει ένα παιδί που θέλει να ξεκινήσει να ασχολείται με το breaking είναι πώς θα πειθαρχήσει.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει ένα παιδί που θέλει να ξεκινήσει να ασχολείται με το breaking είναι πώς θα πειθαρχήσει.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας είναι αρχισυντάκτης της LiFO. Γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στη Ρόδο. Σύντομη θητεία στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής Πάτρας και συνέχιση σπουδών στη Βιολογία του ίδιου Πανεπιστημίου τον οδήγησαν τελικά στο να θέλει να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Paris 2024: Η Γαλλία προτείνει το break dance για ολυμπιακό άθλημα
Οι προτάσεις των Γάλλων στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή
Άγγελε, πώς συνδυάζεις τη μόδα με τον χορό;
O δάσκαλος χορού Άγγελος Πέτρου μιλά για το προσωπικό του στυλ.
Απίθανο σόου από τον Μάικλ Φασμπέντερ - Χόρεψε breakdance σε εκπομπή και κατέπληξε τους πάντες
Ήταν καλεσμένος στο The Graham Norton Show και πάνω στη συζήτηση η Τζέσικα Τσάστεϊν του ζήτησε να το κάνει

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

15 χρόνια Battle of the Best, 15 highlights από την ιστορία του δημοφιλούς φεστιβάλ breaking
Πώς από underground διοργάνωση, το Battle of The Best εξελίχθηκε στο κορυφαίο χορευτικό event της Θεσσαλονίκης
Ακολουθήσαμε ένα ξεχωριστό urban tour στο κέντρο της Αθήνας
Γίναμε OneBladers και ανακαλύψαμε μία διαφορετική πλευρά της πόλης.
Ένα διαφορετικό city tour στο κέντρο της Αθήνας
Πάρτε μέρος στο street tour του Philips OneBlade και δείτε την Αθήνα όπως δεν την έχετε ξαναδεί.
Δείτε live από τη Βομβάη τον παγκόσμιο τελικό του Red Bull BC One 2019
Ο παλμός του breaking χτυπά σήμερα στη Βομβάη, στον παγκόσμιο τελικό της διοργάνωσης Red Bull BC One 2019, όπου θα διαγωνιστεί και ο Έλληνας B-boy Onel
20 νέα πρόσωπα της Θεσσαλονίκης μάς συστήνονται
Είκοσι νέα πρόσωπα που ζουν και δραστηριοποιούνται στην πόλη περιγράφουν τα στοιχεία που την κάνουν ξεχωριστή και μας λένε τι θα άλλαζαν σε αυτήν.
Η τέχνη του Taxis: Αληθινές ιστορίες σε κτίρια όλου του κόσμου
Ένας από τους πιο δυνατούς Έλληνες εικαστικούς τη νέας γενιάς αλλάζει παλέτα και ταξιδεύει παντού με την τέχνη του.
Πώς ο τουρισμός μεταμόρφωσε την Αθήνα
Με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ «Push» στο φετινό CineDoc εξετάζουμε το φαινόμενο της στεγαστικής κρίσης που πλήττει πολλές περιοχές της Αθήνας, καθώς και το πώς έχουν αλλάξει σημαντικά οι ισορροπίες στην αγορά κατοικίας.
Η αγορά του τατουάζ στην Ελλάδα: ο τζίρος, τα μαγαζιά, οι τάσεις
Ο τζίρος, τα μαγαζιά και οι τάσεις στην εγχώρια αγορά του τατουάζ
Διαφήμιση για πώληση κόκας μέσω ίνσταγκραμ στο κέντρο της Αθήνας;
Mια αφίσα κολημμένη σε τοίχους πέριξ της πλατείας Συντάγματος διαφημίζει στους Αθηναίους να προμηθευτούν «κολομβιανή κόκα υψηλής ποιότητας» μέσω ενός λογιαριασμού στο ίνσταγκραμ. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι.
Η εικονογραφημένη ιστορία του τατουάζ, από την αρχαιότητα ως σήμερα
Οι εθνογραφικές του ρίζες, η μαγική του δύναμη, η σύγχρονη μανία
Μία street artist δημιουργεί τα πιο μελαγχολικά πλάσματα με ελπιδοφόρα μηνύματα
Η Hayley Welsh αφηγείται τις δικές της ιστορίες σε τοίχους όλου του κόσμου.
50 χρόνια Scooby-Doo: Η περίεργη σύνδεση του θρυλικού καρτούν με τη δολοφονία του Ρόμπερτ Κένεντι
Η γέννηση της παγκοσμίως δημοφιλούς – ως τις μέρες μας – σειράς κινουμένων σχεδίων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην απόηχο της δολοφονίας του υποψηφίου Προέδρου των ΗΠΑ την προηγούμενη χρονιά.
 Γιατί ολοένα και περισσότεροι Αθηναίοι στέλνουν dick pics σε κορίτσια;
Πώς ένας άνδρας παίρνει το θάρρος να στείλει φωτογραφίες με τo πουλί του στα κορίτσια και πώς εκείνα αντιδρούν;
Πώς το Παρίσι έγινε ένα ανοιχτό "μουσείο" street art
Το 13ο διαμέρισμα της πόλης του φωτός φιλοξενεί κορυφαία έργα street art
Βαδίζω και παραμιλώ: Πώς τα κινητά αλλάζουν τον τρόπο που κινούμαστε στην πόλη
Από την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου ως τα τροχαία ατυχήματα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή