Μέχρι πέρσι λέγαμε ότι οι Έλληνες αυτοκτονούσαν. Τώρα αυτοπροτεινόμαστε για... Νόμπελ Ειρήνης

Μέχρι πέρσι λέγαμε ότι οι Έλληνες αυτοκτονούσαν. Τώρα αυτοπροτεινόμαστε για... Νόμπελ Ειρήνης Facebook Twitter
18

Μέχρι πέρσι μας έλεγαν ότι οι Έλληνες αυτοκτονούσαν λόγω της κρίσης και τα παιδιά λιποθυμούσαν στα σχολεία από την πείνα. Φέτος «είμαστε καλά και δεν το ξέρουμε», αφού ποιος τολμάει να δηλώσει δυστυχής όταν δίπλα του υπάρχουν τόσοι πρόσφυγες;

Μέχρι πέρσι μας έλεγαν ότι η ελληνική κοινωνία και η ελληνική οικογένεια ήταν το λίκνο του φασισμού και του ρατσισμού και ότι κάθε Έλληνας έκρυβε μέσα του έναν μικρό χρυσαυγίτη. Φέτος αυτο-προτεινόμαστε για... Νόμπελ Ειρήνης γιατί «η φτωχή Ελλάδα με την ανθρωπιά της δίνει για ακόμα μια φορά τα φώτα στους βάρβαρους».

(Και να σου από κοντά οι φιλέλληνες του διεθνούς σταρ-σίστεμ και της κατ'επάγγελμα φιλανθρωπίας που έρχονται να μας δοξάσουν.)

Μέχρι πέρσι Ελλάδα ήταν μόνο η Μανωλάδα και το Φαρμακονήσι, φέτος Ελλάδα είναι μόνο ο παπά-Στρατής και οι εθελοντές.

Το μόνο που δεν αλλάζει είναι ο ναρκισσισμός και η ματαιοδοξία του Έλληνα που βλέπει πάντα τον εαυτό του στο κέντρο του κόσμου και παγκόσμιο πρωταθλητή στο καλό και στο κακό.

Και από κοντά τα παπαγαλάκια των κυβερνητικών αφηγημάτων που αφού δεν κατάφεραν να σκίσουν τα μνημόνια, τώρα πουλάνε εθνική περηφάνια παρουσιάζοντας την Ελλάδα ως... υπερδύναμη του ανθρωπισμού.

____________

Σχόλιο του αναγνώστη Χαρμίδη στο άρθρο Βανέσα Ρεντγκρέιβ: Οι Έλληνες δείχνουν στον κόσμο πώς είναι να είσαι άνθρωπος

 

 

18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
μου φαινεται οτι εχουν μπερδευτει δυο διαφορετικα πραγματαη κατασταση και περυσι και φετος ειναι πολυ ασχημη,οι αυτοκτονιες συνεχιζονται,ο κοσμος φτωχαινει ολο και περισσοτερο,αυτα ειναι γεγονοςοτι παρ ολη τη δυστυχια που εχει φερει η κριση ή μαλλον τα μνημονια,γιατι κριση δεν ειναι σωστος ορος,κριση ειναι κατι ασχημο που περναει,οχι κατι που ηρθε για να μεινει και να χειροτερευει,οι ελληνες των νησιων του αιγαιου βρισκουν τη δυναμη να βοηθανε αυτους που ειναι σε χειροτερη μοιρα,αυτο ειναι επισης γεγονοςτο ενα δεν αναιρει το αλλοτο πώς τα εκμεταλλευεται και τα δυο η τηλεοραση οπως τη συμφερει ,δηλ οπως συμφερει την εκαστοτε κυβερνηση,γιατι προβαλλει το ενα και αποσιωπει το αλλο,αυτο ειναι ενα αλλο ζητημα
Ποιος μπορει να ξεχασει τον περιπατο Βουλη-Ακροπολη του γαλλου φιλοσοφου Μπερναρντ Λεβι για να διαμαρτυρηθει για τα γουρουνια της ΧΑ και τη σιγη της ελληνικης αριστερας στην επικοινωνιακη πατατα αυτου του γαλλου νεοναζι, που - ως διανοουμενος με μεγαλη επιρροη στη Γαλλια - υποστηριζοντας τον πολεμο εναντια στη Μεσοποταμια το 2003, ειναι συνυπευθυνος για τη δημιουργια ανω των δυο εκατομμυριων προσφυγων πολεμου ( 2.3 εκατ. ειχαν δηλωσει οι Ταιμς στο Λος Αντζελες, Νοεμβρη 2007 ) που σημαινει οτι οταν περνουσε για την βολτα του απ την Ερμου, τα νουμερα ηταν πολυ μεγαλυτερα - συμβαλλοντας εμμεσως και στην αυξηση του φασιστικου γκρουπουσκελου της ΧΑ στην Ελλαδα για το οποιο τοσο υποκριτικα διαμαρτυροταν - ως αποτελεσμα του περιβοητου "surge" του 2006, και εκατονταδων χιλιαδων νεκρων γυναικοπεδων απο το 2003 μεχρι σημερα και παροτι η χωρα του ειχε αντιτεθει στο να συμμετεχει στον πολεμο και το ειχε πληρωσει με εμπορικα εμπαργκο απο τις ΗΠΑ ( 100 εκατ. μονο απο το εμποριο κρασιου ). Αυτος ειναι ο μεγας Λεβι, το αγορι της πρωην γυναικας του γιου του Νιαρχου, του Σπυρου, της Δαφνης Γκινες, απογονου της γνωστης ζυθοποιιας, και επαγγελματικου παρτενερ του συγχωρεμενου πλεον, Λι ( 'η Αλεξαντερ ) Μακ Κουιν, του πασιγνωστου βρετανου μοδιστρου. Ποιος μπορει να ξεχασει τον καθηγητη απο το πανεπιστημιο Κολουμπια των ΗΠΑ, Μαρκ Μαζαουερ που σε ομιλια του στο Ντιρι παρομοιασε τους τωρινους προσφυγες απ τη Μεσανατολη, Καυκασο και Μακχρεμπ, με τους εβραιους του μεσοπολεμου στο Βερολινο !!! και το δηθεν αριστερο ακροατηριο να τον χειροκροτει, αντι να τον παρει με τις ντοματες και τα αυγα… Την απιστευτη προπαγανδα περι Βα’ι’μαρης που μην εχοντας αλλη εκλογη πιπιλιζε κι ο Σαμαρας και καθε πολιτικο αμορφωτο βλαχαδερο ( παρομοιως οπως παλιοτερα καποιοι πιπιλιζαν τιτλους βιβλιων της Αρεντ, διχως να την εχουν διαβασει φυσικα ). Που ηταν η Ελληνικη Αριστερα να πιασει αυτους τους δυο και να τους κανει φυλλο και φτερο με αρθρα στις μεγαλυτερες εφημεριδες του κοσμου; Θα σας πω που ηταν : ειχε μαζευτει στην ομονοια και εκανε ενα αντιπολεμικο happening. Ακτιβιστες της, υποδυομενοι προσφυγες ειχαν μαζευτει κοντα στο συντριβανι και ενωνοντας χιλιαδες σωσιβια μεταξυ τους σταματησαν την κινηση των αυτοκινητων με μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ πορτοκαλι αλυσιδα ! Οι οδηγοι, που στην πλειοψηφια τους ηταν οδηγοι ταξι, δε διαμαρτηρηθηκαν καθολου, απεναντιας δειχνοντας αλληλεγγυη στους συντροφους-αγωνιστες αφησαν τα αυτοκινητα τους και απαγγελοντας Πορφυρη, Σαχτουρη, Βαλαωριτη και φυσικα αουαρ Κε’ι’τ Γωγου ! ριξαν την ιδεα να κανουνε πορεια μεχρι το δημαρχειο ( αλλοι ακουσαν πολυτεχνειο και πηγαιναν προς τα κει αλλα τους τηλεφωνησαν)… Νεα και Αυριανη, Ριζοσπαστης, Βημα, Καθημερινη και η Ελευθεροτυπια ( οχι Ελευθεροτυπια…”των Συντακτων", με γκεστ σταρ τον Βαλασοπουλο που ρθε αποκλειστικα απ την πολη που χε σπουδασει γιατρος ) γραψαν αρθρα. Δε γραψαν τιποτα για τα επεισοδια με τους ΧΑυγιτες, παροτι δυο συντροφοι κτυπηθηκαν ασχημα στο προσωπο. Η βραδια εκλεισε με δωρεαν προβολη ταινιων του κρυπτο-φασιστα Φ. Φελινι στο σπιτι των αρχαιολογων ( πανω απ το νεκροταφειο στον Κεραμεικο ). Η αριστερα εκλεισε ραντεβου για την επομενη για νεες δρασεις με επικεντρο την σταση Θησειου και τη διανομη κειμενων σε μεγεθος καρτ-ποσταλ στους επιβατες του συρμου, μιας καταπληκτικης μεταμοντερνας περιπετειας με τιτλο "Αν ο Αδωνις ( ο εκδοτης Αδωνις ) συναντουσε τυχαια την Συλβια σε ημι-αδειο ”βαγονι" ποιο βιβλιο θα εβγαζε απ την βαλιτσα του ;;; “Η δραση αυτη θα εχει και ταυτοχρονη θεατρικη παρασταση στο πειραματικο μπαρ στη Ρωμαικη Αγορα ( διπλα στου γνωστου δικηγορου ομως και στη Σκιαθο γιατι ενας συντροφος εχει σπιτι εκει ) εναντια στην καταπιεση των προσφυγων πολεμου - ολες εισπραξεις. Φυσικα θα υπαρξει σιγουρη καλυψη απ τα ελληνικα μηντια, γιατι θα γινει παραλληλα και εκθεση με καρτουνιστες απο διαφορες εφημεριδες. Και, και, παει. Και λεγοντας. Λεγοντας. Και παει. Η αριστερα....Ο Λεβι, ο Μαζαουερ και ολοι οι υπολοιποι.
Με την έλλειψη παιδείας που μας βασανίζουν τα τελευταία 30+ χρόνια, το κάθε μικρο-παιχνίδι κάθε μικρο-πολιτικού πουλάει και θα συνεχίζει να πουλάει.
Ενα σχολιο στο σχολιο:Μεχρι περυσι, με το ελληνικο ζητημα να ειναι στο επικεντρο, ολη η Ευρωπη μας εβριζε. Τεμπεληδες μας ανεβαζαν, φοροφυγαδες μας κατεβαζαν. Αυτο συνδυαστηκε με την ταση που υπαρχει να αυτομαστιγωνομαστε και κατεληξε στην περσινη εικονα -ολημερις και οληνυχτις ακουγαμε το ποσο αχρηστοι ειμαστε. Φετος, το ελληνικο εχει (προσωρινα) παραμεριστει το προσφυγικο να ειναι στο επικεντρο, και η αντιμεταναστευτικη/αντιπροσφυγικη/αντιουσουλμανικη ρητορεια στην Ευρωπη εχει παρει φωτια. Σε αυτο το πλαισιο, συγνωμη, αλλα η σταση των ελληνων (με την φιλοξενια πολυ περισσοτερων προσφυγων απο οτι μας επιτρεπουν τα μεσα μας) ειναι μιλια μπροστα απο τους υπολοιπους -διαφωτισμενους και πολιτισμενους- ευρωπαιους. Οποτε θεωρω οτι η αλλαγη στην δημοσια ρητορικη εχει να κανει με τα ατομα με τα οποια συγκρινομαστε: Οταν μετρο συγκρισης ειναι οι πλουσιοι δανειστες μας φαινομαστε κακομοιρηδες, αλλα αυτο αλλαζει οταν βλεπουμε τι μισανθρωποι ειναι.
Ουαου!Μισάνθρωποι οι καταραμένοι Ευρωπαίοι(οι δανειστές μας)...Όαση ανθρωπισμού η Ελλάδα.Ποια ακριβώς είναι η μεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης;Κανένας έλεγχος των συνόρων,ελάχιστη καταγραφή και ταυτοποίηση των προσφύγων και λοιπών μεταναστών και διευκόλυνση τους ώστε να φτάσουν στα σύνορα και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.Να δούμε πόσο ανθρωπιστές θα ήμασταν αν όλοι αυτοί είχαν την Ελλάδα ως χώρα προορισμού.Σημειωτέον ότι η Γερμανία έχει υποδεχτεί φέτος μόνο 1,1 εκ. πρόσφυγες και η Σουηδία περίπου 200 χιλιάδες.
1)Το οτι ειναι δανειστες μας (λεφτα μας δινουν και ζητανε ανταλαγματα) δεν τους κανει φιλανθρωπους. Με αυτη τη λογικη οι τραπεζες ειναι φιλανθρωπικα ιδρυματα και η Τουρκια που φιλοξενει διπλασιο πληθυσμο προσφυγων απο την Γερμανια ειναι εθνος αγιων. Επισης, δεν σε κανει φιλανθρωπο το να δεχτεις προσωρινα προσφυγες απο την στιγμη που δεν τους δινεις ασυλο.2)Δεν ειπα οτι ειναι οαση φιλανθρωπισμου η Ελλαδα. Απλα οτι προσωρινα φαινεται καλυτερα μεσω της συγκρισης.3) Το αν εχουμε μεταναστευτικη πολιτικη ή οχι ειναι ασχετο. Επισης, ειναι και ακυρο, καθως οι συνθηκες ειναι τετοιες που ο σχεδιασμος ανατρεπεται εκ των πραγματατων.Τελος, οσον αφορα τα περι μισανθρωπισμου, μπορει κανεις να ριξει κανεις μια ματια στις προσφατες δηλωσεις προεδρων/πρωθυπουργων της κεντρικης Ευρωπης, καθως και στα πρωτοσελιδα της daily mail και λοιπων βρετανικων εφημεριδων και να προσπαθησει να κανει συγκρισεις με την εγχωρια κατασταση.
Υπέροχο. Το ότι δε το Φαρμακονήσι έχει εγγραφεί ως key-word στο 2014 κι όχι στο 2015 στο συλλογικό ασυνείδητο δείχνει πόσο υπέροχα, πόσο ξεδιάντροπα καπιλεύονταν κάποιοι τραγωδίες και νεκρούς ανθρώπους και εργαλειοποιούσαν τα πτώματά τους(μέχρι την 25η του "Γενάρη" βέβαια, μετά είχαμε άλλες σκοτούρες).
Επιεικώς άστοχος σχολιασμός, ο οποίος στηρίζεται σε απαίσιες και ψευδείς γενικεύσεις αναφορικά με την ελληνική κοινωνία. Ποιος πιστεύει πως η Ελλάδα είναι είτε μόνο η Μανωλάδα, είτε μόνο ο παπα-Στρατής; Ποιοι είναι αυτοί που μας έλεγαν μέχρι πέρσι πως «η ελληνική οικογένεια ήταν το λίκνο του φασισμού και του ρατσισμού»; Τα νυν «παπαγαλάκια των κυβερνητικών αφηγημάτων»; Μήπως υπερβάλλετε λίγο; Οι αυτοκτονίες, οι λιποθυμίες, οι Μανωλάδες και οι παπα-Στράτηδες αποτελούν αναμφίβολα διαφορετικές πραγματικότητες της ελληνικής κοινωνίας. Προσωπικά, διαφωνώ με το γενικότερο πλαίσιο τέτοιων δημοψηφισμάτων όπως αυτό που συλλέγει υπογραφές για να προτείνει τα ελληνικά νησιά, (ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ), για το Νόμπελ ειρήνης. Προφανώς, το σύστημα απονομής βραβείων δεν λειτουργεί έτσι.Ωστόσο, το σχόλιό σας είναι αβάσιμο.ΥΓ Για ποιο λόγο η θετική προβολή της χώρας μας, έστω και από τους «φιλέλληνες του διεθνούς σταρ-σίστεμ και της κατ'επάγγελμα φιλανθρωπίας» δεν είναι ευπρόσδεκτή;
Θυμηθείτε λίγο τι έπαιζε η ΕΡΤΟpen τον καιρό του «μαύρου» (αυτοκτονίες, παιδιά που πεινάνε, φράχτες, Αμυγδαλέζες, Μανωλάδες κτλ). Δείτε τι παίζει σήμερα η αναγεννημένη κυβερνητική ΕΡΤ: από το πρωί μέχρι το βράδυ δακρύβρεχτες ιστορίες για τους πρόσφυγες, για έλληνες που βοηθούν, για τους καλούς ξένους που μας θαυμάζουν, για τους κακούς ξένους που σηκώνουν φράχτες κτλ.Τυχαίο; Δεν νομίζω.
Πάλι ο λόγος σας έχει μια δόση υπερβολής. Μολαταύτα, αμφισβητείτε το γεγονός πως οι μαζικές προσφυγικές ροές των τελευταίων μηνών και οι αμέτρητοι πια καθημερινοι πνιγμοί αποτελούν μια πραγματικότητα, της οποίας η κρισημότητα και σπουδαιότητα επιβάλλει να κατέχει κυριπαρχη θέση στην ενημέρωση; Για ποιον λόγο θα έπρεπε να αποσιοποιηθει
Οι μαζικές προσφυγικές ροές προέκυψαν μέσα στο 2015, όχι λόγω κάποιας αλλαγής στο διεθνές περιβάλλον αλλά εξαιτίας μιας συνειδητής αλλαγής στη μεταναστευτική πολιτική που κατέστησε την Ελλάδα προνομιακό πεδίο διέλευσης ακόμα και για μαροκινούς που δεν μπορούν να περάσουν στην Ισπανία. Και που μόνο ανθρωπιστική δεν είναι αφού υποκίνησε χιλιάδες πνιγμούς.Αρχικά το θέμα χρησιμοποιήθηκε για εκβιασμό των ευρωπαίων στα πλαίσια της "διαπραγμάτευσης" με το περίφημο "θα σας στείλουμε τους τζιχαντιστές". Και στη συνέχεια για να αποζημιωθεί το αριστερό ακροατήριο μετά τη μνημονιακή στροφή. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά το καλοκαίρι εντάθηκε η προπαγάνδα που συνέδεε το προσφυγικό με την ηθική ανωτερότητα των ελλήνων.Συμφωνώ ότι η διεθνής προβολή της χώρας είναι κάτι θετικό. Μόνο που αυτή γίνεται από κάποιους αγγλοαμερικάνους σταρ που περιορίζονται στο να μας χτυπούν φιλικά στην πλάτη. Ούτε κουβέντα για μαζική μετεγκατάσταση των προσφύγων σε αχανείς χώρες μεταναστών όπως οι ΗΠΑ (που δημιούργησαν το πρόβλημα με την εισβολή στο Ιράκ), ο Καναδάς ή η Αυστραλία. Προφανώς το ζήτημα του πολέμου δεν θα λυθεί αν αδειάσει η Συρία και αποσταθεροποιηθούν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες μέσω μίας μαζικής μετακίνησης πληθυσμών.Άλλο πράγμα η μη αποσιώπηση, και άλλο πράγμα να χρησιμοποιούμε ένα ζήτημα ως πεδίο επικοινωνιακού αντιπερισπασμού, ειδικά σε μία χώρα τόσο επιρρεπή στη χειραγώγηση δια του συναισθήματος όσο είναι η Ελλάδα.
Ισχυρίζεστε πως οι μαζικές προσφυγικές ροές είναι αποτέλεσμα μιας «συνειδητής αλλαγής της μεταναστευτικής πολιτικής». Πιστεύετε δηλαδή, πως οι σχεδόν 2 εκατομμύρια πρόσφυγες που είχαν συγκεντρωθεί στα τουρκικά εδάφη θα είχαν περιοριστεί εκεί; Προφανώς και δεν θα αναφερθώ στην ολοκληρωτική κατάρρευση των υποδομών και της οικονομίας της Συρίας, ως άγνωστο προς εσάς παράγοντα της μαζικής φυγής των Σύριων από τη χώρα. Αρκεί να δείτε τα στοιχεία της ύπατης αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, αναφορικά με το ζήτημα της Συρίας, καθώς και τις προβλέψεις της για τη δραματική αύξηση του αριθμού των προσφύγων.Με άλλα λόγια πιστεύετε πως αν δεν είχε υπάρξει αυτή η ευνοϊκή προς τους πρόσφυγες αλλαγή πολιτικής, ο μεγαλύτερος αριθμός προσφύγων που έχει επιφέρει ποτέ μία και μόνο σύρραξη σε μία γενιά, (πηγή unhcr.gr),δεν θα είχε οδηγηθεί σε μαζική φυγή προς την Ευρώπη; Αναφορικά με τους Μαροκινούς που αναφέρετε, ο αριθμός των καταγεγραμμένων είναι μικρός για να αποτελεί στοιχείο ραγδαίας κλιμάκωσης των ροών. (457.150 Σύριοι και 7.229 Μαροκινοί μέσα στο 2015). Δεν περιμένω από τους αγγλοαμερικανούς σταρ να κάνουν «κουβέντα για μαζική μετεγκατάσταση των προσφύγων σε αχανείς χώρες μεταναστών όπως οι ΗΠΑ», αναγνωρίζω όμως τη συνεισφορά ορισμένων, τόσο στην ευαισθητοποίηση μερίδας κόσμου, όσο και στην αναγκαία προβολή της χώρας μας.Συμφωνώ ως προς την ανηθικότητα της χρησιμοποίησης του ζητήματος αυτού για τη χειραγώγηση μέσω του συναισθήματος. Ωστόσο δεν μπορώ να πω πως υφίσταται ένα τέτοιο απόλυτο φαινόμενο κεντρικά σχεδιασμένο.
Ο πόλεμος στη Συρία διανύει τον έκτο χρόνο του, δεν ξεκίνησε το 2015. Δεν ξέρω αν οι πρόσφυγες θα έμεναν για πάντα στην Τουρκία, ξέρω όμως ότι αναλάβαμε να ξαλαφρώσουμε το προσφυγικό φορτίο της Τουρκίας χωρίς κανένα αντάλλαγμα από μέρους της. Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους: Από τους 276 χιλιάδες που διέσχισαν τη Μεσόγειο το 2014, το 62% (171 χιλιάδες) κατευθύνθηκαν στην Ιταλία και μόνο το 18% (50 χιλιάδες) στην Ελλάδα. Το 2015, από τους 1.009 χιλιάδες που διέσχισαν τη Μεσόγειο (το σύνολο, όχι μόνο οι σύροι) το 84% έφτασε στην Ελλάδα (851 χιλιάδες). Άρα λοιπόν η έξαρση του συνολικού αριθμού δεν προέκυψε από μόνη της, αλλά έχει να κάνει με το γεγονός ότι βρέθηκε μια προτιμότερη/ευκολότερη διαδρομή. Αφήνω στην άκρη πόσο ανήθικο είναι να δημιουργείς κίνητρα για να διασχίσει κάποιος τη θάλασσα με φουσκωτό αντί να στείλεις αεροπλάνα για να πράξεις ως χώρα το ανθρωπιστικό σου καθήκον. Όσο για το πολιτικό μήνυμα που εκπέμπεται αυτό είναι πολύ συγκεκριμένο: Μπορεί να είμαστε φτωχοί, αλλά ευτυχώς άλλαξε η κυβέρνηση και γίναμε καλύτεροι άνθρωποι. Η προηγουμένη κυβέρνηση ερέθιζε τα φασιστικά μας αντανακλαστικά, ενώ η τωρινή μας δίνει με την πολιτική της το καλό παράδειγμα αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο. Πρόκειται για το περίφημο ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς. Που κάποιοι νομίζουν ότι πέθανε και δεν παίρνουν χαμπάρι ότι συνεχώς μεταλλάσσεται σε καινούριες μορφές.
1) η "ανωριμη ελληνικη ψυχοσυνθεση" εξηγει πολλα πραγματα αλλα δεν οδηγει απαραιτητα στη δικη σου πολιτικη αφηγηση2) τι ανταλλαγμα θα ηθελες κατα προτιμηση;3) προσφατα βρεθηκα στο βερολινο, οπου σε ενα απο τα μουσεια περιγραφοταν με λυτρωτικο τονο η (παρανομη;) μεταναστευση των ανατολικο-βερολινεζων. Εκεινοι αξιζαν την βοηθεια μας, οι σημερινοι μεταναστες οχι;
Αντί της «συνειδητής αλλαγής της μεταναστευτικής πολιτικής», την οποία αναφέρατε στο προηγούμενο σχόλιο ως αιτία της αύξησης των προσφυγικών ροών, τώρα αναφέρετε το γεγονός πως η είσοδος στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας είναι «προτιμότερη/ευκολότερη διαδρομή». Αν εννοείτε την γεωγραφική θέση της Ελλάδας, δηλαδή τη μικρή απόσταση των ελληνικών νησιών από τα τουρκικά παράλια, θα συμφωνήσω. Ωστόσο, διαφέρει από την αρχική σας τοποθέτηση. Αναφορικά με την μετατόπιση της διέλευσης των προσφύγων από την Ιταλία προς την Ελλάδα, θεωρώ πως το πολύνεκρο ναυάγιο στη Λαμπεντούζα, καθώς το μεγαλύτερο ρίσκο που ενέχει αυτή η διαδρομή σε σχέση με τις αντίστοιχες ελληνικές διόδους διαδραμάτισαν κεντρικό ρόλο. Δεν μπορώ να καταλάβω σε ποια δεδομένα στηρίζετε την άποψη πως «άλλαξε η κυβέρνηση και γίναμε καλύτεροι άνθρωποι» ή πως η παρούσα κυβέρνηση «μας δίνει με την πολιτική της το καλό παράδειγμα αλληλεγγύης». Σε τέτοιες γενικεύσεις είμαι αντίθετος. Σε τέτοιου είδους γενικεύσεις αναφερόμουν στο αρχικό μου σχόλιο. Θεωρώ πως μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων με αριστερές απόψεις κατακρίνει σε ένα βαθμό το έργο της κυβέρνησης. (πχ μεταξύ άλλων, η διατήρηση του τείχους του Έβρου). Δεν πιστεύω πως η αντίδραση των κατοίκων των νησιών που υποδέχονται τους πρόσφυγες θα ήταν διαφορετική με κάποια άλλη κυβέρνηση, ούτε το ενδιαφέρον των οργανώσεων που προστρέχουν. Διαφωνώ με την ενοχοποίηση των ανθρωπιστικών πρακτικών στο όνομα της πολιτικής ερμηνείας περί ηθικού πλεονεκτήματος της αριστεράς.
1) Η αριστερή ψήφος χρειάζεται πάντα ένα αριστερό άλλοθι. Ειδικά σε περιόδους μνημονίου. 2) Προφανώς γνωρίζετε πόσα ανοιχτά θέματα έχουμε με την Τουρκία π.χ. στο Αιγαίο.3) Δεν καταλαβαίνω πως συγκρίνετε ως κατάσταση μερικούς εκατοντάδες πρόσφυγες ενός καταπιεστικού καθεστώτος που μετακινούνται εντός της ίδιας χώρας με εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες μίας πολεμικής σύρραξης που καταλήγουν σε άλλη ήπειρο. Θεωρείτε ότι οποιαδήποτε κοινωνία είναι σε θέση να διαχειριστεί τις δύο καταστάσεις με τον ίδιο τρόπο;
@ ΑlmaLiberaΔεν καταλαβαίνω σε τι διαφέρει αυτό που έγραψα από την αρχική μου τοποθέτηση. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας ήταν η ίδια και το 2014. Αυτό που άλλαξε το 2015 και μας προτίμησαν μαζικά ήταν η μεταναστευτική πολιτική.