Ο εμφύλιος πόλεμος των Pink Floyd καλά κρατεί

Ο εμφύλιος πόλεμος των Pink Floyd καλά κρατεί Facebook Twitter
Οι Pink Floyd την εποχή του The Dark Side of the Moon. Από αριστερά: Rick Wright, Dave Gilmour, Roger Waters, Nick Mason.
0

Οι εσωτερικές τριβές και έριδες ανάμεσα στα μέλη διάσημων συγκροτημάτων δεν είναι κάτι καινούριο ή σπάνιο. Οι λόγοι επίσης. Μπορεί να έχουν να κάνουν με τα λεφτά (Beatles), με αδελφικές συγκρούσεις (Oasis, Kinks, Everly Brothers) ή ακόμα και με τις σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ των μελών τους, σε ποικίλους συνδυασμούς (Fleetwood Mac). Τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την σαιξπηρικών διαστάσεων στην πολυπλοκότητά της τοξική σχέση μεταξύ των μελών των Pink Floyd, που αγγίζει συγχρόνως την τέχνη, το χρήμα και την γεωπολιτική.  

Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώθηκε μια πολύ δημόσια κλιμάκωση των εχθροπραξιών σε μια διαμάχη που σιγοβράζει εδώ και δεκαετίες μεταξύ του κιθαρίστα Dave Gilmour και του ιδρυτικού μέλους και μπασίστα Roger Waters - των δύο ηγετικών μορφών του κολοσσιαία επιτυχημένου συγκροτήματος. Στις 6 Φεβρουαρίου η σύντροφος του Gilmour, η συγγραφέας Polly Sansom, εξαπέλυσε στο Twitter μια υβριστική επίθεση κατά του Waters, κατηγορώντας τον ότι είναι «αντισημίτης μέχρι το σάπιο του κόκαλο... απολογητής του Πούτιν» και επίσης «ψεύτης, κλέφτης, υποκριτής, φοροφυγάς, μισογύνης, φθονερός, μεγαλομανής». Λίγο αργότερα, ο Dave Gilmour το έκανε retweet, προσθέτοντας: «Κάθε λέξη είναι αποδεδειγμένα αληθινή».

Όταν το 1985 ο Waters εγκατέλειψε το συγκρότημα, πίστευε ως αδιαφιλονίκητος ηγέτης ότι αυτό θα ήταν και το τέλος των Floyd. Αυτό όμως δεν συνέβη. Αντιθέτως τα υπόλοιπα μέλη –  ο Gilmour, ο ντράμερ Nick Mason και ο επανακάμψας κιμπορντίστας Rick Wright, τον οποίον ο Waters είχε απολύσει –  εξακολούθησαν να βγάζουν με τεράστια επιτυχία άλμπουμ με το όνομα του γκρουπ (που μάλιστα περιείχαν και στίχους της Polly Sansom). Ο Waters έφτασε μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι το να συνεχίσουν να ηχογραφούν και να περιοδεύουν με το όνομα Pink Floyd τα υπόλοιπα μέλη θα αμαύρωνε την κληρονομιά του συγκροτήματος. Η υπόθεση διήρκεσε δύο χρόνια και τελικά διευθετήθηκε εξωδικαστικώς, σε μια συνάντηση στο σκάφος του Gilmour την παραμονή των Χριστουγέννων του 1987. Αργότερα, ο Waters θα δήλωνε στο BBC ότι είχε μετανιώσει  για την προσφυγή του στη δικαιοσύνη.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε υπήρξε μια μακρά περίοδος εκεχειρίας, ακόμη και ανακωχής. Το συγκρότημα επανενώθηκε το 2005 για μια εμφάνιση στη συναυλία Live 8 στο Χάιντ Παρκ του Λονδίνου. Δήλωνε τότε ο Gilmour: «Είχαμε τις διαφωνίες μας, αλλά δεν θέλουμε πλέον να φάμε ο ένας τον άλλον. Είναι καλό να απαλλαγούμε από όλη αυτή την οξύτητα. Ποιος θέλει να κουβαλά κάτι τέτοιο στο μυαλό του για το υπόλοιπο της ζωής του;». Με τη σειρά του, ο Waters είχε δηλώσει από την σκηνή: «Είναι πραγματικά συγκινητικό να στέκομαι ξανά εδώ πάνω με αυτούς τους τρεις τύπους, μετά από τόσα χρόνια».

Προφανώς όμως επρόκειτο μόνο για προσωρινή εκεχειρία. Ο πόλεμος θα αναζωπυρωνόταν με την κατάσταση να κλιμακώνεται μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις διαφορετικές αντιδράσεις των μελών των Pink Floyd στην κρίση αυτή. Πέρυσι ο Gilmour και ο Nick Mason συνεργάστηκαν με τον Ουκρανό μουσικό Andrij Chlywnjuk για την από κοινού ηχογράφηση μιας νέας εκδοχής ενός παραδοσιακού ουκρανικού τραγουδιού. Ήταν η πρώτη επίσημη κυκλοφορία με το όνομα των Pink Floyd μετά το άλμπουμ The Division Bell του 1994 και συγκέντρωσε μισό εκατομμύριο λίρες για ουκρανικές φιλανθρωπικές οργανώσεις. Αυτό που οι περισσότεροι θα έβλεπαν ως μια πράξη αλληλεγγύης προς έναν ταλαιπωρημένο λαό,  «αναγνώστηκε» διαφορετικά από τον Waters. «Το βρίσκω πραγματικά λυπηρό», δήλωνε. «Αυτή η ενέργεια στερείται ανθρωπιάς και ενθαρρύνει τη συνέχιση του πολέμου... Αντί να απαιτήσουν να σταματήσει ο πόλεμος και η σφαγή, ανεμίζουν την γαλαζοκίτρινη σημαία».

Ενώ αρχικά είχε καταδικάσει την εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία ως την «πράξη ενός γκάνγκστερ», στη συνέχεια έκανε στροφή 180 μοιρών περιγράφοντας πρόσφατα τις ενέργειες της Ρωσίας ως «την πιο δικαιολογημένη εισβολή που έγινε ποτέ». Στις δηλώσεις του υπογραμμίζει ότι είναι επιτακτική ανάγκη «να εμποδίσουμε την γενοκτονία του ρωσόφωνου πληθυσμού του Ντονμπάς» και «να καταπολεμήσουμε τον ναζισμό στην Ουκρανία», μια «βαθιά διαιρεμένη» χώρα, όπως είπε που «δεν είναι καν χώρα στην πραγματικότητα», αλλά περισσότερο ένα «αποσπασματικό και ασαφές πείραμα», ενώ πρόσφατα προσκλήθηκε από τη Ρωσία να μιλήσει στον ΟΗΕ για την συνεχζόμενη σύγκρουση. Έχει επίσης δηλώσει ότι «η Ταϊβάν είναι κομμάτι της Κίνας» και ότι το μέλλον του νησιού είναι ένα ζήτημα που αφορά αποκλειστικά τον κινεζικό λαό: «Εμείς δεν έχουμε καμιά δουλειά να ανακατευόμαστε».

Παράλληλα, σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγο καιρό στον Telegraph, ο Waters δήλωνε για τα υπόλοιπα μέλη των Floyd: «Δεν μπορούν να γράψουν τραγούδια, δεν έχουν τίποτα να πουν. Δεν είναι καλλιτέχνες!... Δεν έχουν ιδέες, ούτε μία. Ποτέ δεν είχαν, και αυτό τους τρελαίνει». Ο Dave Gilmour δεν απάντησε αυτή τη φορά στις προκλήσεις. Παλιότερα όμως, όταν τον είχαν ρωτήσει γιατί δεν θα συνεργαστεί ποτέ ξανά με τον Waters, είχε απαντήσει λακωνικά: «Επειδή είναι μαλάκας».

Ο Waters απάντησε και στα σχόλια της Polly Samson με δική του ανακοίνωση στο Twitter: «Ο Roger Waters είναι ενήμερος για τα εμπρηστικά και αγρίως ανακριβή σχόλια που έγιναν εις βάρος του στο Twitter από την Polly Samson, τα οποία διαψεύδει πλήρως και αυτή τη στιγμή λαμβάνει νομικές συμβουλές για τη στάση που θα κρατήσει». Όπως πάντα, όταν οι σχέσεις ξινίζουν, οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι είναι οι δικηγόροι.

Πηγή: The Telegraph

Θέματα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Lifo Videos / «Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Η Όλγα Κοτλιδά έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της στο My Style Rocks και πλέον δραστηριοποιείται ως content creator στο OnlyFans, διαμορφώνοντας ένα σταθερά αυξανόμενο γυναικείο κοινό και υπερασπιζόμενη την αυτοδιάθεση και την αυθεντική γυναικεία έκφραση.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Άκου την επιστήμη / Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Τι είναι η γήρανση; Μια αναπόφευκτη φθορά του σώματος ή μια βιολογική διαδικασία που μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε και να επιβραδύνουμε; Μπορούμε τελικά να επηρεάσουμε τη διάρκεια και την ποιότητα της ζωής μας; Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Στάθης Γκόνος απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα σήμερα

Ζούμε, ρε! / Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα

Πώς επικοινωνούν τα τυφλοκωφά άτομα; Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση και την εργασία; Και πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία να τα αντιμετωπίσει ως ισότιμα μέλη της; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συνομιλούν με τον αρχιτέκτονα Γιάννη Παναϊρλή, ο οποίος μοιράζεται την προσωπική του εμπειρία ως τυφλοκωφός επαγγελματίας στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ψυχή & Σώμα / Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ο Μάρκος Ψαλτάκης, ένας από τους κορυφαίους kite surfers στην Ελλάδα, μιλάει για τις πιο δυνατές στιγμές του στη θάλασσα, για την αδρεναλίνη, τη δύναμη της φύσης και τη ζωή ανάμεσα σε κύματα, ταξίδια και προκλήσεις.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η φαντασίωση της «Ωραίας Κοιμωμένης»

Lifo Videos / Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει ένα διήγημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει στη LiFO «Το αεροπλάνο της Ωραίας Κοιμωμένης» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες από τη συλλογή «Δώδεκα διηγήματα περιπλανώμενα» σε μετάφραση Κλαίτης Σωτηριάδου-Μπαράχας (εκδ. Λιβάνης, 1993). Ο πρωτότυπος τίτλος της είναι «Doce cuentos peregrinos» και εκδόθηκε αρχικά το 1992, δέκα χρόνια αφότου ο συγγραφέας είχε τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Ψυχή & Σώμα / Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Πόσες ώρες περνάμε μπροστά σε μια οθόνη κάθε μέρα, και τι σημαίνει αυτό για τη σκέψη, τη μνήμη και τη συγκέντρωσή μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον νευρολόγο Οδυσσέα Παζιώνη για το πώς επηρεάζουν την εγκεφαλική μας λειτουργία πρακτικές όπως το απλό multitasking, το binge watching και το endless scrolling.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Άκου την επιστήμη / Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Πώς επηρεάζουν τα social media την αυτοεικόνα των νέων σήμερα; Ποιον ρόλο παίζει η ανάγκη για αποδοχή και η εργασιακή αβεβαιότητα στη διαμόρφωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας; Ο ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής Βασίλης Κιοσσές μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μου έλεγαν “ωραία φωνή, αλλά δεν το έχεις καθόλου, ρε φίλε”»

Lifo Videos / «Μου έλεγαν “ωραία φωνή, αλλά δεν το έχεις καθόλου, ρε φίλε”»

Ο Ορέστης Μήλιος είναι voice artist, συγγραφέας του βιβλίου «Άσε κάτω το ρημάδι, μιλάω» και απόφοιτος του Πολυτεχνείου. Με μια φωνή που την αμφισβήτησαν αλλά δεν ξέχασε ποτέ, χτίζει μια πορεία σε στούντιο, βιβλία και σκηνές, κόντρα στις κρίσεις πανικού και το χρόνιο άγχος.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διακοπές χωρίς εμπόδια: Χρήσιμες συμβουλές για ΑμεΑ

Ζούμε, ρε! / Διακοπές χωρίς εμπόδια: Χρήσιμες συμβουλές για ΑμεΑ

Από την επιβίβαση στο πλοίο και την αναζήτηση προσβάσιμου καταλύματος μέχρι την είσοδο στη θάλασσα και τη βραδινή έξοδο για ένα ποτό, τα αυτονόητα για τους περισσότερους μπορεί να κρύβουν απρόβλεπτες δυσκολίες για τα άτομα με αναπηρία. Πώς μπορούν, λοιπόν, να οργανώσουν τις διακοπές τους με μεγαλύτερη αυτονομία και ασφάλεια;
THE LIFO TEAM
Δεν τη φώναζαν «Κλουροκέρατη» τη γίδα χωρίς λόγο

Ηχητικά Άρθρα / Δεν τη φώναζαν «Κλουροκέρατη» τη γίδα χωρίς λόγο

Τα «Τετράδια ενός βοσκού» είναι ένα βιβλίο που καταγράφει, σε μορφή ημερολογίου, τον βιολογικό κύκλο ενός κοπαδιού στην περιοχή της Τσαπουρνιάς. Ο τρόπος με τον οποίο δίνονταν ονόματα στις γίδες και τις προβατίνες αποτελεί μέρος της προφορικής παράδοσης των Ελλήνων κτηνοτρόφων — μιας παράδοσης που πλέον έχει χαθεί.
M. HULOT
Λειψυδρία στα νησιά: Μια δυστοπική και πανάκριβη πραγματικότητα

Radio Lifo / Λειψυδρία στα νησιά: Μια δυστοπική και πανάκριβη πραγματικότητα

Η Ντίνα Καράτζιου συνομιλεί με τον Νάσο Στασινάκη, καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, γι’ αυτό το φαινόμενο της νησιωτικής χώρας, που πλέον δεν είναι εποχικό αλλά παγιώνεται χρόνο με τον χρόνο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Κάποιες αγροτικές επιδοτήσεις έγιναν Porsche Cayenne στο Κολωνάκι»

LiFO politics / «Κάποιες αγροτικές επιδοτήσεις έγιναν Porsche Cayenne στο Κολωνάκι»

Ο Βάιος Γκανής, ένας από τους πιο γνωστούς προέδρους αγροτικών συλλόγων της χώρας, εξηγεί στο Lifo Politics και στη Βασιλική Σιούτη το πώς στήθηκε η απάτη του ΟΠΕΚΕΠΕ και περιγράφει το πελατειακό σύστημα που τροφοδοτείται από τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις του αγροτικού τομέα και τα ευτράπελα της ελληνικής αγροτικής πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ