Ο εμφύλιος πόλεμος των Pink Floyd καλά κρατεί

Ο εμφύλιος πόλεμος των Pink Floyd καλά κρατεί Facebook Twitter
Οι Pink Floyd την εποχή του The Dark Side of the Moon. Από αριστερά: Rick Wright, Dave Gilmour, Roger Waters, Nick Mason.
0

Οι εσωτερικές τριβές και έριδες ανάμεσα στα μέλη διάσημων συγκροτημάτων δεν είναι κάτι καινούριο ή σπάνιο. Οι λόγοι επίσης. Μπορεί να έχουν να κάνουν με τα λεφτά (Beatles), με αδελφικές συγκρούσεις (Oasis, Kinks, Everly Brothers) ή ακόμα και με τις σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ των μελών τους, σε ποικίλους συνδυασμούς (Fleetwood Mac). Τίποτα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την σαιξπηρικών διαστάσεων στην πολυπλοκότητά της τοξική σχέση μεταξύ των μελών των Pink Floyd, που αγγίζει συγχρόνως την τέχνη, το χρήμα και την γεωπολιτική.  

Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώθηκε μια πολύ δημόσια κλιμάκωση των εχθροπραξιών σε μια διαμάχη που σιγοβράζει εδώ και δεκαετίες μεταξύ του κιθαρίστα Dave Gilmour και του ιδρυτικού μέλους και μπασίστα Roger Waters - των δύο ηγετικών μορφών του κολοσσιαία επιτυχημένου συγκροτήματος. Στις 6 Φεβρουαρίου η σύντροφος του Gilmour, η συγγραφέας Polly Sansom, εξαπέλυσε στο Twitter μια υβριστική επίθεση κατά του Waters, κατηγορώντας τον ότι είναι «αντισημίτης μέχρι το σάπιο του κόκαλο... απολογητής του Πούτιν» και επίσης «ψεύτης, κλέφτης, υποκριτής, φοροφυγάς, μισογύνης, φθονερός, μεγαλομανής». Λίγο αργότερα, ο Dave Gilmour το έκανε retweet, προσθέτοντας: «Κάθε λέξη είναι αποδεδειγμένα αληθινή».

Όταν το 1985 ο Waters εγκατέλειψε το συγκρότημα, πίστευε ως αδιαφιλονίκητος ηγέτης ότι αυτό θα ήταν και το τέλος των Floyd. Αυτό όμως δεν συνέβη. Αντιθέτως τα υπόλοιπα μέλη –  ο Gilmour, ο ντράμερ Nick Mason και ο επανακάμψας κιμπορντίστας Rick Wright, τον οποίον ο Waters είχε απολύσει –  εξακολούθησαν να βγάζουν με τεράστια επιτυχία άλμπουμ με το όνομα του γκρουπ (που μάλιστα περιείχαν και στίχους της Polly Sansom). Ο Waters έφτασε μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι το να συνεχίσουν να ηχογραφούν και να περιοδεύουν με το όνομα Pink Floyd τα υπόλοιπα μέλη θα αμαύρωνε την κληρονομιά του συγκροτήματος. Η υπόθεση διήρκεσε δύο χρόνια και τελικά διευθετήθηκε εξωδικαστικώς, σε μια συνάντηση στο σκάφος του Gilmour την παραμονή των Χριστουγέννων του 1987. Αργότερα, ο Waters θα δήλωνε στο BBC ότι είχε μετανιώσει  για την προσφυγή του στη δικαιοσύνη.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε υπήρξε μια μακρά περίοδος εκεχειρίας, ακόμη και ανακωχής. Το συγκρότημα επανενώθηκε το 2005 για μια εμφάνιση στη συναυλία Live 8 στο Χάιντ Παρκ του Λονδίνου. Δήλωνε τότε ο Gilmour: «Είχαμε τις διαφωνίες μας, αλλά δεν θέλουμε πλέον να φάμε ο ένας τον άλλον. Είναι καλό να απαλλαγούμε από όλη αυτή την οξύτητα. Ποιος θέλει να κουβαλά κάτι τέτοιο στο μυαλό του για το υπόλοιπο της ζωής του;». Με τη σειρά του, ο Waters είχε δηλώσει από την σκηνή: «Είναι πραγματικά συγκινητικό να στέκομαι ξανά εδώ πάνω με αυτούς τους τρεις τύπους, μετά από τόσα χρόνια».

Προφανώς όμως επρόκειτο μόνο για προσωρινή εκεχειρία. Ο πόλεμος θα αναζωπυρωνόταν με την κατάσταση να κλιμακώνεται μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις διαφορετικές αντιδράσεις των μελών των Pink Floyd στην κρίση αυτή. Πέρυσι ο Gilmour και ο Nick Mason συνεργάστηκαν με τον Ουκρανό μουσικό Andrij Chlywnjuk για την από κοινού ηχογράφηση μιας νέας εκδοχής ενός παραδοσιακού ουκρανικού τραγουδιού. Ήταν η πρώτη επίσημη κυκλοφορία με το όνομα των Pink Floyd μετά το άλμπουμ The Division Bell του 1994 και συγκέντρωσε μισό εκατομμύριο λίρες για ουκρανικές φιλανθρωπικές οργανώσεις. Αυτό που οι περισσότεροι θα έβλεπαν ως μια πράξη αλληλεγγύης προς έναν ταλαιπωρημένο λαό,  «αναγνώστηκε» διαφορετικά από τον Waters. «Το βρίσκω πραγματικά λυπηρό», δήλωνε. «Αυτή η ενέργεια στερείται ανθρωπιάς και ενθαρρύνει τη συνέχιση του πολέμου... Αντί να απαιτήσουν να σταματήσει ο πόλεμος και η σφαγή, ανεμίζουν την γαλαζοκίτρινη σημαία».

Ενώ αρχικά είχε καταδικάσει την εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία ως την «πράξη ενός γκάνγκστερ», στη συνέχεια έκανε στροφή 180 μοιρών περιγράφοντας πρόσφατα τις ενέργειες της Ρωσίας ως «την πιο δικαιολογημένη εισβολή που έγινε ποτέ». Στις δηλώσεις του υπογραμμίζει ότι είναι επιτακτική ανάγκη «να εμποδίσουμε την γενοκτονία του ρωσόφωνου πληθυσμού του Ντονμπάς» και «να καταπολεμήσουμε τον ναζισμό στην Ουκρανία», μια «βαθιά διαιρεμένη» χώρα, όπως είπε που «δεν είναι καν χώρα στην πραγματικότητα», αλλά περισσότερο ένα «αποσπασματικό και ασαφές πείραμα», ενώ πρόσφατα προσκλήθηκε από τη Ρωσία να μιλήσει στον ΟΗΕ για την συνεχζόμενη σύγκρουση. Έχει επίσης δηλώσει ότι «η Ταϊβάν είναι κομμάτι της Κίνας» και ότι το μέλλον του νησιού είναι ένα ζήτημα που αφορά αποκλειστικά τον κινεζικό λαό: «Εμείς δεν έχουμε καμιά δουλειά να ανακατευόμαστε».

Παράλληλα, σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγο καιρό στον Telegraph, ο Waters δήλωνε για τα υπόλοιπα μέλη των Floyd: «Δεν μπορούν να γράψουν τραγούδια, δεν έχουν τίποτα να πουν. Δεν είναι καλλιτέχνες!... Δεν έχουν ιδέες, ούτε μία. Ποτέ δεν είχαν, και αυτό τους τρελαίνει». Ο Dave Gilmour δεν απάντησε αυτή τη φορά στις προκλήσεις. Παλιότερα όμως, όταν τον είχαν ρωτήσει γιατί δεν θα συνεργαστεί ποτέ ξανά με τον Waters, είχε απαντήσει λακωνικά: «Επειδή είναι μαλάκας».

Ο Waters απάντησε και στα σχόλια της Polly Samson με δική του ανακοίνωση στο Twitter: «Ο Roger Waters είναι ενήμερος για τα εμπρηστικά και αγρίως ανακριβή σχόλια που έγιναν εις βάρος του στο Twitter από την Polly Samson, τα οποία διαψεύδει πλήρως και αυτή τη στιγμή λαμβάνει νομικές συμβουλές για τη στάση που θα κρατήσει». Όπως πάντα, όταν οι σχέσεις ξινίζουν, οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι είναι οι δικηγόροι.

Πηγή: The Telegraph

Θέματα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Lifo Videos / Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Ο παίκτης της Κηφισιάς θυμάται την καθημερινότητά του στη Φωκίωνος Νέγρη, εξηγεί γιατί μπήκε στο ποδόσφαιρο και περιγράφει την εμπειρία του από τον ρατσισμό που επικρατεί στα γήπεδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστε αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Radio Lifo / Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστες αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Στην Ελλάδα –και ιδιαίτερα στα νησιά– τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συχνά το φαινόμενο πολίτες και οργανώσεις να προσφεύγουν στο ΣτΕ προκειμένου να σταματήσουν ιδιωτικές επενδύσεις ή σχέδια δόμησης που απειλούν τοπία και οικοσυστήματα. Τι μας λέει αυτό για το θεσμικό μας σύστημα;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Lifo Videos / Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Ο αρθρογράφος της LIFO σχολιάζει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία νέων κομμάτων και εξηγεί γιατί «οι ικανοί δεν μπαίνουν πια στην πολιτική».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.
Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Άκου την επιστήμη / Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Μπορούμε να νικήσουμε τον χρόνο και τη φθορά; Είναι εφικτό να «χακάρουμε» το βιολογικό μας ρολόι ώστε να ζήσουμε περισσότερο χωρίς να γεράσουμε νωρίτερα; Ο Καθηγητής Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αριστείδης Ηλιόπουλος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Lifo Videos / «Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Σχεδόν 100 χρόνια ζωής δεν θόλωσαν ούτε στιγμή το βλέμμα του Γιάννη Βογιατζή πάνω στην τέχνη και την αλήθεια της. Με αφοπλιστική διαύγεια και χιούμορ, ο θρυλικός ηθοποιός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μιλά για τη Ρένα Βλαχοπούλου, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Φίνο και για την ευτυχία που του χάρισε η υποκριτική.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Ψυχή & Σώμα / Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς και πότε μιλάμε στα παιδιά μας για το σεξ; Πώς βοηθά το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης; Ποια σημάδια πρέπει να προσέξουν οι γονείς; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοθεραπεύτρια Σοφιάνα Μηλιωρίτσα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Newsroom / Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την Ξένια Κουνελάκη για τη σφαγή στη Γάζα και την πολιτική του Ισραήλ, τις κατηγορίες περί αντισημιτισμού, αλλά και την ανησυχητική επιστροφή ενός νέου «μακαρθισμού» στη δημόσια σφαίρα των ΗΠΑ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Αληθινά εγκλήματα / Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία της Κάτιας, μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας, και του αρχιμανδρίτη Άνθιμου, που τάραξε τα νερά της επικαιρότητας το καλοκαίρι του 1997 και έγινε επεισόδιο στον «Κόκκινο Κύκλο».
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Χαρισματικά παιδιά: Κάθε γονιός ονειρεύεται να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Ψυχή & Σώμα / Χαρισματικά παιδιά: Ονειρεύεται κάθε γονιός να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Πόσο διαφορετικό είναι ένα χαρισματικό παιδί; Υπάρχει κοινωνική εμμονή με την ευφυΐα; Κρύβει, άραγε, παγίδες η χαρισματικότητα; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοπαιδαγωγό Δανάη Δεληγεώργη για την έννοια της χαρισματικότητας και αν, τελικά, αποτελεί προτέρημα ή πρόκληση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Radio Lifo / «Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Μπορεί ο πρωτογενής τομέας να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας; Πώς μπορεί η Ελλάδα να επενδύσει στον φυσικό θησαυρό της; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Νίκο Κουτσιανά, ιδρυτή της Apivita και δημιουργό της Symbeeosis, για τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από ένα παραγωγικό μοντέλο που δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Αληθινά εγκλήματα / Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του θανάτου της 21χρονης Κωστούλας, σε ένα χωριό της Ηλείας, το 1997. Ήταν αυτοκτονία, όπως αρχικά θεωρήθηκε, ή μια ανατριχιαστική υπόθεση παιδοκτονίας για λόγους κοινωνικής κατακραυγής;
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ