Χαράλαμπος Πιτσώλης: «Η στιγμή που μπαίνω στο στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη κοιλιά να με περιμένει, είναι μοναδική». Facebook Twitter
Αυτό το συναίσθημα που έχεις στον μαραθώνιο δεν συγκρίνεται με τίποτα..Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO

«Μπαίνoντας στο στάδιο είδα τη γυναίκα μου με φουσκωμένη κοιλιά να με περιμένει»

0

Αυτή την Κυριακή, με τον κόσμο να ζητωκραυγάζει στο Παναθηναϊκό στάδιο, ο 29χρονος Χαράλαμπος Πιτσώλης, τερμάτισε πρώτος στον 39ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας μετά από μια επίπονη κούρσα και μια μεγάλη ανατροπή στο φινάλε. Προσπερνώντας τον τέσσερις συνεχόμενες φορές πανελλήνιο νικητή, Κώστα Γκελαούζο, στο 41ο χιλιόμετρο, θα έκοβε στο νήμα, αδυνατώντας να πιστέψει αυτό που είχε μόλις συμβεί. Η έγκυος γυναίκα του θα χειροκροτούσε απ’ έξω την προσπάθεια του και εκείνος θα της αφιέρωνε τη νίκη.

«Τι έγινε τώρα; Όντως κέρδισα τον μαραθώνιο της Αθήνας;» σχολιάζει σήμερα.

«Έχω τρέξει πάρα πολλούς αγώνες, 5, 10 χιλιόμετρα, ημιμαραθώνιο, Αυτό το συναίσθημα που έχεις στον μαραθώνιο δεν συγκρίνεται με τίποτα. Να μπαίνεις στο Παναθηναϊκό Στάδιο, με τόσο κόσμο να σε περιμένει και να φωνάζει, όχι μόνο για σένα, είναι κάτι μοναδικό».

Ο Πιτσώλης σήμερα προπονείται και δουλεύει παράλληλα σε λογιστήριο. Έχοντας ξεκινήσει το τρέξιμο από την Α' Λυκείου, άρχισε σταδιακά να αυξάνει τις αποστάσεις στις οποίες αγωνιζόταν. Οκτακόσια μέτρα, 1,5, 3 και 5 χιλιόμετρα, μέχρι που μπήκε στον ημιμαραθώνιο και το 2018 έτρεξε τον πρώτο του μαραθώνιο. Στα 25 του βρισκόταν στην ιδανική ηλικία για το ξεκίνημα στο συγκεκριμένο αγώνισμα.

Ακόμη κι αν η κάμερα δεν πιάνει πάντα το στιγμιότυπο, το να περιμένεις μετά τον τερματισμό να χειροκροτήσεις τον επόμενο μέχρι να φτάσει στο τέλος είναι κάτι που οι αθλητές μεγάλων αποστάσεων κάνουν συχνά. Ο σεβασμός μεταξύ τους είναι μεγάλος.

«Όσο ανέβαιναν τα χιλιόμετρα, οι προπονήσεις γίνονταν όλο και περισσότερες», λέει. Σήμερα, προπονείται κυρίως στο Λαγονήσι, όπου και μένει. Τρέχει πλάι στη θάλασσα και το γεγονός ότι είναι δίπλα στη φύση τον κάνει να ξεχνιέται. Όμως τα αυτοκίνητα στην παραλιακή είναι, όπως αναφέρει, κίνδυνος, μαζί με τα σκυλιά. «Έχω μάθει πλέον πού βρίσκονται και τα αποφεύγω», λέει. Τις Κυριακές τρέχει στον Υμηττό, κυρίως με τα παιδιά από την ομάδα του, τον Γυμναστικό Σύλλογο Ιλισού, και επισκέπτεται τακτικά τη Ζωγράφου όπου και μεγάλωσε.

Όταν τον ρωτάω για την προπόνηση στην πόλη, λέει ότι είναι κάτι πολύ δύσκολο. «Κάποιοι το κάνουν και λέω πραγματικά μπράβο τους που μπορούν. Έχω δοκιμάσει εκεί που πηγαίνουν οι περισσότεροι, στον Εθνικό Κήπο, και λέω “πώς το κάνετε, ρε παιδιά;”. Είναι πολλά τα χιλιόμετρα του Μαραθωνίου. Για να τα αντέξεις, θέλει πολύ μεγάλη υπομονή. Όσο μπορώ προσπαθώ να μη σκέφτομαι πόσα έχω μπροστά μου. Υπάρχουν πάντα κακές μέρες στην προπόνηση. Μέρες που λες “δεν μπορώ, δεν βγαίνει, μήπως να μην το κάνω;” Όμως άμα έχεις βάλει στόχο να τερματίσεις, διώχνεις όλα τα προβλήματα».

Πώς καταφέρνει να συνδυάζει τη δουλειά που έχει ανάγκη για τον βιοπορισμό του και τις συχνές προπονήσεις που απαιτούνται;

Χαράλαμπος Πιτσώλης: «Η στιγμή που μπαίνω στο στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη κοιλιά να με περιμένει, είναι μοναδική». Facebook Twitter
Είναι πολλά τα χιλιόμετρα του μαραθωνίου. Για να τα αντέξεις θέλει πολύ μεγάλη υπομονή. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO

«Με σωστό προγραμματισμό τα κάνεις όλα. Στην Ελλάδα βέβαια, δυστυχώς, είναι λίγο δύσκολα τα πράγματα. Δεν είναι όπως στο εξωτερικό, που κάποιοι αθλητές στίβου είναι επαγγελματίες και κάνουν μόνο αυτό. Εδώ, για να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις σε αυτό τον χώρο, πρέπει να βρεις κάπως χρήματα και καταρχάς να έχεις κέφι. Προσπαθούσα, όταν ήμουν φοιτητής τα πράγματα ήταν καλά, αλλά μετά είπα “δεν γίνεται, πρέπει κάτι να κάνω, να βρω τουλάχιστον μια δουλειά, να έχω κάποια χρήματα, να μπορώ να αγοράσω τα πράγματά μου”». Οι χορηγοί του, που κάλυπταν τα αθλητικά ρούχα και τα παπούτσια από τότε που ήταν φοιτητής, αποτελούν σημαντική βοήθεια. Στην εποχή μας δεν είναι λίγοι οι αθλητές εκείνοι που χρειάζεται να αφιερώσουν πάρα πολύ χρόνο στα social media για να χτίσουν ένα προφίλ που θα τους φέρει τις απαραίτητες χορηγίες.

«Η τεχνολογία έχει αλλάξει. Πριν από είκοσι χρόνια οι αθλητές δεν είχαν να ασχοληθούν, όπως εμείς τώρα, με την προβολή. Ήταν πιο πολύ συγκεντρωμένοι στις προπονήσεις και στους αγώνες. Τώρα, για να προβάλουμε κάπως τον εαυτό μας και τα προϊόντα που μας δίνουν οι χορηγοί πρέπει αναγκαστικά να τα ανεβάζουμε στα social. Προσπαθώ όσο μπορώ να το κάνω αυτό κάποιες φορές, οι χορηγοί που έχω δεν είναι πιεστικοί. Το focus μου δεν είναι τόσο πολύ στα social». Ο Πιτσώλης πιστεύει πως το να ζήσει αποκλειστικά από τον αθλητισμό είναι ανέφικτο. «Κάποια στιγμή, αυτό (σ.σ. η αναγνώριση μετά την επιτυχία), όπως  έσκασε σαν πυροτέχνημα, μπορεί να σβήσει. Οπότε δεν το ρισκάρω», λέει.

Ο αγώνας

Φτάνοντας στον Μαραθώνα, ο Πιτσώλης έβλεπε ότι δεν υπήρχε ούτε ένα σύννεφο και πως η θερμοκρασία ήταν τρεις βαθμούς πιο υψηλή από την προηγούμενη ημέρα. Οι δρομείς, βέβαια, στην Ελλάδα ξέρουν πώς να κοντρολάρουν το σώμα τους απέναντι στον ήλιο. Στον Αυθεντικό Μαραθώνιο το δυσκολότερο κομμάτι είναι ανάμεσα στα 10 και στα 30 χιλιόμετρα, όπου το έδαφος είναι ανηφορικό. Όμως η φετινή κούρσα πήγαινε αργά και στα πρώτα 10.

«Μετά τα 10 χιλιόμετρα χρειάζεται τεράστια υπομονή λόγω της ανηφόρας», λέει ο Χαράλαμπος. Θέλει πολλή προπόνηση και τεράστια υπομονή, πρέπει να έχει συνηθίσει το σώμα σου. Αν καταφέρεις να βγεις αλώβητος, πιστεύω ότι μετά θα είσαι εντάξει». Στις ανηφόρες οι συναθλητές του Καραΐσκος και Γκελαούζος έφυγαν μπροστά, ακολουθούσε ο Σταμούλης και τέλος ο Πιτσώλης – οι τέσσερίς τους να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους.

Χαράλαμπος Πιτσώλης: «Η στιγμή που μπαίνω στο στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη κοιλιά να με περιμένει, είναι μοναδική». Facebook Twitter
Η στιγμή εκείνη που μπαίνω στο Παναθηναϊκό Στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη την κοιλιά να με περιμένει είναι μοναδική. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO

«Μόλις έφυγε το δύσκολο κομμάτι του σταυρού (σ.σ. μετά τα 30.000 χλμ.), λέω "τώρα που έχει κατηφόρα ας ηρεμήσω λίγο για 2-3 χιλιόμετρα, να πέσουν οι σφυγμοί, και μετά κάνω επίθεση". Είδα ότι είχα τις ανάσες και τις δυνάμεις και στο 35ο χλμ. έφυγα από τον Καραΐσκο», λέει σχολιάζοντας την εντυπωσιακή κούρσα και στη συνέχεια το φινάλε που έμελλε να είναι ξεχωριστό. «Μετά κυνηγούσα τον Σταμούλη, είδα ότι τον είχα κι αυτόν, τον έφτασα στο 38ο χλμ. και λέω “πήραμε τη δεύτερη θέση, πολύ ωραία”».

Στις προηγούμενες διοργανώσεις, του 2019 και του 2021, ο Πιτσώλης είχε βγει τρίτος. «Στο 39ο χλμ. μου λένε “πλησιάζεις τον Γκελαούζο”. Πίστευα ότι μου έκαναν πλάκα. Δεν γίνεται. Στο Μέγαρο Μουσικής τον έβλεπα από μακριά να είναι κάπως βαρύς. Ξέρω το στυλ του τόσα χρόνια που είμαστε αντίπαλοι μέσα στο γήπεδο. Φτάνω στον Δρομέα και τον βλέπω πιο καθαρά κοντά μου. “Λες να το κάνω;” Φτάνω δίπλα του.“Απίστευτο, περνάω μπροστά”. Ξέρω ότι είναι μεγάλος μαχητής και ότι δεν τα παρατάει. Μόλις με είδε έκανε μια μικρή επίθεση».

Όμως ο Γκελαούζος δεν θα άντεχε. Λίγο πριν στρίψει στην κατηφόρα, στα τελευταία μέτρα, ο Πιτσώλης θα έπιανε το κεφάλι του, αδυνατώντας να συνειδητοποιήσει αυτό που είχε συμβεί.

Χαράλαμπος Πιτσώλης: «Η στιγμή που μπαίνω στο στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη κοιλιά να με περιμένει, είναι μοναδική». Facebook Twitter
O Χαράλαμπος Πιτσώλης τη στιγμή του τερματισμού του στο Καλλιμάρμαρο. Φωτο: Eurokinissi
Χαράλαμπος Πιτσώλης: «Η στιγμή που μπαίνω στο στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη κοιλιά να με περιμένει, είναι μοναδική». Facebook Twitter
«Τι έγινε τώρα; Όντως κέρδισα τον Μαραθώνιο της Αθήνας;» σχολιάζει σήμερα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO

Μετά τον τερματισμό θα γυρνούσε για να χειροκροτήσει και να συγχαρεί τον συναθλητή του όσο εκείνος διένυε τα τελευταία μέτρα. Σε μια ανάρτησή του μετά τον αγώνα ο συναθλητής του Γκελαούζος έγραψε: «Από το 28ο χλμ. πάλευα με το εάν θα εγκατέλειπα. Κάθε χιλιόμετρο άρχιζε και γινόταν όλο και πιο δύσκολο. Δεν με ένοιαζε εάν ο ρυθμός έπεφτε. Μια σκέψη με κρατούσε όρθιο. "Οι δικοί μου άνθρωποι με περιμένουν στον τερματισμό και θα φτάσω εκεί και ας καταρρεύσω”. Το είπα πολλές φορές μέσα μου όμως. "Θεέ μου κάνε με να τερματίσω και δεν θα ξανατρέξω”».

Ακόμη κι αν η κάμερα δεν πιάνει πάντα το στιγμιότυπο, το να περιμένεις μετά τον τερματισμό να χειροκροτήσεις τον επόμενο μέχρι να φτάσει στο τέλος είναι κάτι που οι αθλητές μεγάλων αποστάσεων κάνουν συχνά. Ο σεβασμός μεταξύ τους είναι μεγάλος.

Μπορεί πια να έχουν περάσει μόλις λίγες μέρες από τον θρίαμβό του, όμως η ζωή του μοιάζει διαφορετική. Το τηλέφωνό του χτυπάει συνεχώς. Δεν το έχει συνηθίσει ακόμα. «Αν είσαι προσγειωμένος, δεν θα πάρουν τα μυαλά σου αέρα» λέει, ενώ στον ορίζοντα βλέπει τις επόμενες διοργανώσεις. Τον ημιμαραθώνιο τον Μάρτιο, τον μαραθώνιο στο εξωτερικό τον Απρίλιο και λίγο νωρίτερα το πανελλήνιο πρωτάθλημα ανώμαλου δρόμου.

«Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να συμμετάσχω γιατί πέφτει στις μέρες που θα γεννήσει η γυναίκα μου, είναι λίγο δύσκολο να πάω», λέει. Σε εκείνη άλλωστε αφιέρωσε και τη νίκη του. «Νομίζω ότι είναι το πιο ωραίο μετάλλιο απ' όλα. Είναι η ζωή που σου φέρνει έναν απόγονο. Η στιγμή εκείνη που μπαίνω στο Παναθηναϊκό Στάδιο και βλέπω τη γυναίκα μου με φουσκωμένη την κοιλιά να με περιμένει είναι μοναδική».

Τεράστια ανατροπή | Νικητής του μαραθωνίου ο Μ. Πιτσώλης - 2ος ο Γκελαούζος! |13/11/22

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Τσίμας: «H σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ευνοεί τον ρόλο της Τουρκίας»

Lifo Videos / Παύλος Τσίμας: «H σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ευνοεί τον ρόλο της Τουρκίας»

Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα της νέας σύγκρουσης Ισραήλ–Ιράν; Πόσο επηρεάζεται η Ελλάδα από τις εξελίξεις; Και γιατί βγαίνει κερδισμένος ο Ερντογάν; Ο Παύλος Τσίμας συζητά με τον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Καβάφης μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών

Ο Καβάφης ανάμεσά μας / Ο Καβάφης μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών

Τι μπορεί να σημαίνει σήμερα ο Καβάφης για έναν σκηνοθέτη και μια εικαστικό; Πώς «διαβάζεται» η μορφή του μέσα από το βλέμμα δύο σύγχρονων δημιουργών με διαφορετικές διαδρομές; Ο σκηνοθέτης Αριστοτέλης Μαραγκός, με διεθνή εμπειρία, και η εικαστικός Farida El Gazzar, με κοσμοπολίτικη πορεία, αντλούν έμπνευση από τον ποιητή, τη σχέση τους με την Αλεξάνδρεια και τα ευρήματα του Αρχείου Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Lifo Videos / Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Ο παίκτης της Κηφισιάς θυμάται την καθημερινότητά του στη Φωκίωνος Νέγρη, εξηγεί γιατί μπήκε στο ποδόσφαιρο και περιγράφει την εμπειρία του από τον ρατσισμό που επικρατεί στα γήπεδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστε αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Radio Lifo / Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστες αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Στην Ελλάδα –και ιδιαίτερα στα νησιά– τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συχνά το φαινόμενο πολίτες και οργανώσεις να προσφεύγουν στο ΣτΕ προκειμένου να σταματήσουν ιδιωτικές επενδύσεις ή σχέδια δόμησης που απειλούν τοπία και οικοσυστήματα. Τι μας λέει αυτό για το θεσμικό μας σύστημα;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Lifo Videos / Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Ο αρθρογράφος της LIFO σχολιάζει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία νέων κομμάτων και εξηγεί γιατί «οι ικανοί δεν μπαίνουν πια στην πολιτική».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.
Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Άκου την επιστήμη / Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Μπορούμε να νικήσουμε τον χρόνο και τη φθορά; Είναι εφικτό να «χακάρουμε» το βιολογικό μας ρολόι ώστε να ζήσουμε περισσότερο χωρίς να γεράσουμε νωρίτερα; Ο Καθηγητής Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αριστείδης Ηλιόπουλος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Lifo Videos / «Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Σχεδόν 100 χρόνια ζωής δεν θόλωσαν ούτε στιγμή το βλέμμα του Γιάννη Βογιατζή πάνω στην τέχνη και την αλήθεια της. Με αφοπλιστική διαύγεια και χιούμορ, ο θρυλικός ηθοποιός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μιλά για τη Ρένα Βλαχοπούλου, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Φίνο και για την ευτυχία που του χάρισε η υποκριτική.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Ψυχή & Σώμα / Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς και πότε μιλάμε στα παιδιά μας για το σεξ; Πώς βοηθά το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης; Ποια σημάδια πρέπει να προσέξουν οι γονείς; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοθεραπεύτρια Σοφιάνα Μηλιωρίτσα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Newsroom / Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την Ξένια Κουνελάκη για τη σφαγή στη Γάζα και την πολιτική του Ισραήλ, τις κατηγορίες περί αντισημιτισμού, αλλά και την ανησυχητική επιστροφή ενός νέου «μακαρθισμού» στη δημόσια σφαίρα των ΗΠΑ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Αληθινά εγκλήματα / Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία της Κάτιας, μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας, και του αρχιμανδρίτη Άνθιμου, που τάραξε τα νερά της επικαιρότητας το καλοκαίρι του 1997 και έγινε επεισόδιο στον «Κόκκινο Κύκλο».
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ