Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

Making a Viral: To διαφημιστικό agency πίσω από τo «Ti Nisi 'Se Si» μας μιλά για τα μυστικά ενός πετυχημένου viral

Μιλήσαμε με τον Κρίτωνα Ρούντο, ιδρυτή και CEO της Cambo, και την Κατερίνα Μπεκύρου, Creative Director της ομάδας για την πιο viral καμπάνια του φετινού καλοκαιριού.
Το group της Cambo πίσω από το project Ti Nisi 'se Si. Βασίλης: Art Director - Γιάννης: Lead Developer - Κατερίνα: Creative Director - Κρίτων: CEO - Ελιάννα: Managing Partner - Σμαράγδα: Account Manager

Ανά καιρούς, «γεννώνται» διάφορα virals στον κόσμο του internet, που γεμίζουν το newsfeed και την homepage μας. Κάποια από αυτά είναι αρκετά πετυχημένα, κάποια άλλα όχι και τόσο - αυτά που πραγματικά ξεχωρίζουν, ωστόσο, είναι εκείνα που βλέπουμε ακόμα και σε προφίλ «φίλων» που σπάνια κάνουν posts. 

 

Ένα από αυτά ήταν και το πλέον γνωστό σε όλους Ti Nisi 'Se Si του Sun of a Beach, που φέτος το καλοκαίρι γέμισε το newsfeed μας περισσότερο από κάθε τι άλλο σχετικό με τα ελληνικά νησιά. Μάλιστα, αποδείχτηκε εξαιρετικά εύστοχο - και σε προσωπικό επίπεδο, αφού τα Κύθηρα βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα με τα αγαπημένα μας νησιά.

 

 

 

Κάπως έτσι, αναρωτηθήκαμε ποιος βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο viral του φετινού καλοκαιριού κι έτσι ήρθαμε σε επαφή με την Cambo και τον Κρίτωνα Ρούντο, ιδρυτή και CEO της Cambo, και την Κατερίνα Μπεκύρου, Creative Director της ομάδας. Όπως μας είπαν και οι ίδιοι, το κουίζ απάντησαν 200.000 χρήστες σε 30 ερωτήσεις για να μάθουν ποιο νησί είναι - με τους 50.000 να είναι από την Αμερική -  ενώ μας μίλησαν και για το πώς δημιουργείται ένα πετυχημένο viral.

 

—Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Sun of a Beach;

Tο Sun of a Beach είναι το baby brand μας, ένα brand που το χτίζουμε χρόνια εδώ στη Cambo και επειδή υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης, τις πιο «τρελές» ιδέες μας τις δοκιμάζουμε σε αυτό και κερδίζουμε έτσι σε τεχνογνωσία την οποία κατόπιν εφαρμόζουμε σε άλλους πελάτες μας.

 

«Στην αρχή της πανδημίας καταλάβαμε ότι θα ήταν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι για τα ελληνικά νησιά. Λίγος κόσμος θα κατάφερνε να τα επισκεφθεί και να χαρεί τις ομορφιές τους, επομένως και το περιεχόμενο που μοιραζόμαστε στα social media θα ήταν πολύ λιγότερο από άλλες χρονιές. Μοιραία, χωρίς περιεχόμενο στα social media, δεν είναι εύκολο να ορίσεις τα ελληνικά νησιά ως top of mind destination.»

 

Από το όνομα του brand (Sun of a Beach) μέχρι το ti nisi'se si, έχουμε ακολουθήσει μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική. Σκοπός μας είναι να κάνουμε το Sun of a Beach συνώνυμο του ελληνικού καλοκαιριού. Αν το σκεφτείτε, όλα τα summer brands που είναι γνωστά, είναι είτε από την Καλιφόρνια και το Miami και την Καραϊβική, είτε από τη Γαλλία. Tα τελευταία χρόνια, έχουμε δει και πολλά Αυστραλέζικα brands να πηγαίνουν πολύ καλά.


Παράλληλα, στην Ελλάδα, που έχει τόσο δυνατό beach culture και το πιο όμορφο καλοκαίρι, δεν έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα brand που να είναι αντάξιο αυτής της εμπειρίας που προσφέρουμε.

 

Κρίτων Ρούντος: CEO της Cambo
Κρίτων Ρούντος: CEO της Cambo

 

—Πώς προέκυψε η ιδέα για το ti nisi 'se si;

Κ.Μ: Στην αρχή της πανδημίας καταλάβαμε ότι θα ήταν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι για τα ελληνικά νησιά. Λίγος κόσμος θα κατάφερνε να τα επισκεφθεί και να χαρεί τις ομορφιές τους, επομένως και το περιεχόμενο που μοιραζόμαστε στα social media θα ήταν πολύ λιγότερο από άλλες χρονιές. Μοιραία, χωρίς περιεχόμενο στα social media, δεν είναι εύκολο να ορίσεις τα ελληνικά νησιά ως top of mind destination.

 

Πιστεύαμε ότι το κοινό έψαχνε ευκαιρία να γεμίσει το feed με εικόνες από θάλασσες, παραλίες και μπλε ορίζοντα. Έτσι σκεφτήκαμε να σχεδιάσουμε μια ενέργεια μέσα από την οποία οι χρήστες θα μοιράζονταν λαχταριστές φωτογραφίες από τα νησιά μας, όμως όχι με τυχαίο τρόπο - θέλαμε τα αποτελέσματα να τους αντιπροσωπεύουν.

 

Για μηχανισμό πήραμε μια δοκιμασμένη συνταγή που έχει δουλέψει καλά στο παρελθόν. Σκεφτήκαμε πως αν ο κόσμος ενδιαφέρεται να μάθει με ποιον ηθοποιό του Hollywood μοιάζει ή ποιο ποτό είναι – τότε σίγουρα θα τον ενδιαφέρει να μάθει ποιο ελληνικό νησί είναι. Το όνομα προέκυψε από την κλασική ατάκα που όλοι έχουμε ακούσει και συνδέσει με τα καλοκαίρια των παιδικών μας χρόνων «τίνος είσαι εσύ;». Και αυτή την ελληνικότητα μετέφερε ο Βασίλης, ο art director της ενέργειας, σε όλο το design.

 

—Έχουμε δει πολλές προσπάθειες και από μεγαλύτερα brands να αναδείξουν το ελληνικό καλοκαίρι, αλλά όχι κάτι αντίστοιχο - ποιο είναι το μυστικό ενός πετυχημένου viral;

Κ.Ρ: Προφανώς πάντα ξεκινάμε από μία καλή ιδέα - αλλά σίγουρα αυτό δεν είναι αρκετό. Είναι πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να γίνουν σωστά για να καταφέρεις να έχεις περισσότερες πιθανότητες να γίνει κάτι viral. Όπως λέει και η Ελιάννα, ο master of puppets της Cambo, «το project πρέπει να γυαλίζει!».

 

Κατερίνα Μπεκύρου: Η Creative Director της Cambo
Κατερίνα Μπεκύρου: Η Creative Director της Cambo

 

—Ποια ήταν ακριβώς η διαδικασία;

Κ.Ρ: User Experience is King: αν σας έλεγα ότι θα κάνουμε ένα quiz που θα έχει 30 ερωτήσεις και ότι θα γίνει viral – θα λέγατε ότι είμαι τρελός. Αλλά με ένα καλά μελετημένο interface, όμορφες εικόνες και γρήγορο/snappy interface τα καταφέραμε. Ο Γιάννης, ο lead developer, δούλεψε ατελείωτες ώρες πάνω στο user interface έτσι ώστε το micro site να συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα mobile app και η εμπειρία του χρήστη να είναι τέλεια. Σκεφτείτε ότι το 95% τον χρηστών που ξεκίνησε το quiz to ολοκλήρωσε.  

 

Επίσης, δώσαμε πολλή προσοχή στο scoring system. Γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται κάποιος να κάνει share το result του αν δεν του ταιριάζει ακριβώς – αν εσύ πιστεύεις ότι είσαι η Ανάφη και το quiz σου πει ότι είσαι η Μύκονος – θα το μοιραζόσουν στο FB; Γι' αυτό τον λόγο, μιλήσαμε με κόσμο που ξέρει καλά κάθε ένα από τα 60 νησιά που είχαμε συμπεριλάβει, μάθαμε όλα τα μυστικά του καθενός από αυτά και μετά χρησιμοποιήσαμε ένα αρκετά σύνθετο μαθηματικό μοντέλο για να «ματσάρουμε» με ακρίβεια το νησί που ταιριάζει στον καθένα.

 

Για εμάς, έχει μεγάλη σημασία και η εμπιστοσύνη μεταξύ πελάτη-agency. Μπορεί αυτό να ακούγεται εντελώς τετριμμένο, αλλά είναι αληθινό. Όταν πας μια καλή ιδέα σε έναν πελάτη, συνήθως μέχρι να λανσαριστεί έχει χάσει την ελκυστικότητά της. Όταν πρέπει να περάσει από δέκα τμήματα (Marketing, Trade, Legal, Management, κ.α.) και ο καθένας προσθέτει ή αφαιρεί κάτι, καταλήγει να είναι μια ιδέα που δεν έχει κάποιο edge. Με το Sun of a Beach – υπάρχει πλήρης εμπιστοσύνη – αυτό που τους παρουσιάζουμε είναι αυτό που τελικά λανσάρουμε.

 

Κ.Μ: Σωστό timing. Η ενέργεια βγήκε λίγο μετά την καραντίνα που o κόσμος είχε τρομερή ανάγκη να πάει διακοπές σε κάποιο νησί. Οι ερωτήσεις του quiz σε έβαζαν να περάσεις μέρα από μια σειρά από κλασικά διλήμματα που περνάς όταν είσαι σε διακοπές: Πάνω σε ξαπλώστρα ή στην άμμο, αμμουδιά ή βότσαλο, καλαμαράκι ή κατσικάκι, αλλά και μερικές πιο fun - χωριάτικη ή ceviche, spritz ή ρακόμελο; Με αυτόν τον τρόπο μεταφέραμε στον χρήστη, έστω και για μερικά λεπτά, την αίσθηση του τι σημαίνει «είμαι διακοπές».

 

—Και όσον αφορά τα νούμερα;

Κ.Ρ: Πάνω από 200 χιλιάδες χρήστες έπαιξαν σε Ελλάδα και εξωτερικό και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό το καταφέραμε χωρίς καθόλου διαφημιστικό budget.

 

 

 

—Δηλαδή το ti nisi 'se si έγινε viral και στο εξωτερικό;

Κ.Ρ: Ναι! Ειδικά στην Αμερική. Είχαμε πάνω από 50.000 χρήστες από τις ΗΠΑ - και με διάφορους Ελληνοαμερικανούς φίλους που μίλησα, μου είπαν ότι όλο το community έπαιξε φανατικά. Επίσης, να σημειωθεί ότι έγινε η καλύτερη και πιο organic διαφήμιση για τα ελληνικά νησιά και μάλιστα από ένα brand που δεν ασχολείται καν με τον τουρισμό.

 

«Δεν είμαστε ένα digital agency - είμαστε ένα advertising agency με Digital DNA. Γιατί μπορεί το digital να είναι το βασικό μέσο, όμως η ιδέα είναι μία. Το μήνυμα είναι ένα, και πολλές φορές για να καταφέρεις να το μεταδόσεις σωστά μπορεί να χρειάζεται να μιλήσεις από διαφορετικά κανάλια.»

 

—Εκτός από awareness, είδατε κάποιον αντίκτυπο και στις πωλήσεις;

Κ.Ρ: Ναι. Κατά τη διάρκεια του promotion – η αύξηση τον πωλήσεων ήταν της τάξης του 140% στο eshop του Sun of a Beach – αλλά υπήρξε και σημαντική αύξηση στα φυσικά καταστήματα των retails.

 

—Και αυτή δεν είναι η πρώτη viral καμπάνια που έχετε κάνει για το Sun of a Beach, σωστά;

K.Ρ: Ναι, πριν από δύο χρόνια είχαμε κάνει μια αντίστοιχη καμπάνια για το Sun of a Beach, με ένα παιχνίδι το οποίο έβγαζε το ποσοστό των ελληνικών νησιών που ο χρήστης έχει επισκεφθεί. Και αυτό, χωρίς καθόλου πληρωμένη διαφήμιση, είχε καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω από 30.000 χρήστες, ενώ κέρδισε και αρκετά βραβεία.

 

 

 

—Υπάρχουν ενδιαφέροντα insights που να προέκυψαν από τα αποτελέσματα;

Κ.Ρ: Λοιπόν, απ' ό,τι φαίνεται το spritz έχει γίνει το εθνικό μας ποτό, καθώς το 65% το προτιμά έναντι του ρακόμελου. Επίσης, παρόλο που έχουμε δει το kite να είναι πολύ δημοφιλές τα τελευταία χρόνια, το τάβλι «του το πήρε διπλό», καθώς το kite το προτιμά μόλις το 33% των χρηστών.


Η «βασίλισσα» όλων, όμως, είναι η χωριάτικη. Ποσοστό πάνω από 80% απάντησε ότι προτιμά τη χωριάτικη έναντι του ceviche, που δεν το λες κι ευκαταφρόνητο αντίπαλο.

 

—Μπορείτε να μας πείτε μερικά πράγματα για την Cambo;

Κ.Ρ: Στην Cambo πιστεύουμε ότι αν ένα brand δεν εξελίσσεται, πεθαίνει. Η ταχύτητα της πληροφορίας είναι τόσο γρήγορη, που αν δεν καταφέρεις να μείνεις επίκαιρος, ο κόσμος σε ξεχνάει πολύ γρήγορα. Αναλαμβάνουμε brands που έχουν όρεξη και κέφι να τρέξουν και  να εξελιχθούν γρήγορα και δυναμικά, αλλά με τα παραδοσιακά μέσα αυτή η εξέλιξη θα είναι είτε πολύ αργή, είτε πολύ ακριβή.


Δεν είμαστε ένα digital agency - είμαστε ένα advertising agency με Digital DNA. Γιατί μπορεί το digital να είναι το βασικό μέσο, όμως η ιδέα είναι μία. Το μήνυμα είναι ένα, και πολλές φορές για να καταφέρεις να το μεταδόσεις σωστά μπορεί να χρειάζεται να μιλήσεις από διαφορετικά κανάλια.

 

 

 

 

Μπορείτε να μάθετε πολλά περισσότερα για την Cambo στο www.camboagency.com.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Podcast: Τα «Ωραία Πράγματα» του Άρη Δημοκίδη
Στο πρώτο podcast του Άρη Δημοκίδη: καλές ειδήσεις, ενδιαφέρουσες προτάσεις και διασκεδαστικά τρίβια
Ο αγγλόφωνος οδηγός της LIFO για τα ελληνικά μουσεία κυκλοφορεί
Μια κομψή, πολυτελής έκδοση εντελώς δωρεάν, φέρνει τον αληθινό πλούτο της Ελλάδας -τον πολιτισμό της- κοντά στους ξένους επισκέπτες μας, την πιο δύσκολη χρονιά του τουρισμού.
To πιο καθησυχαστικό (και διάσημο) αγόρι του ΤikTok
Πως ένας 18χρονος έγινε διάσημος στο TikTok απλά και μόνο επειδή έχει τις πιο αθώες αντιδράσεις σε viral βίντεο άλλων χρηστών
Η Ρωσία των anime
Για χρόνια οι Ρώσοι απεικονίζονταν στερεοτυπικά στα ιαπωνικά anime και εντελώς διαφορετικά από τους Δυτικούς χαρακτήρες. Τα τελευταία χρόνια, όμως, αυτό έχει αλλάξει ριζικά.
Χιου Γκραντ: «Ο Ρούπερτ Μέρντοχ και τα tabloids είναι ξεκάθαρα εχθρoί της δημοκρατίας»
Ο Βρετανός ηθοποιός 25 χρόνια μετά τη σύλληψή του -και τη διαπόμπευση από τα tabloids- για προσβολή της δημοσίας αιδούς σπάει τη σιωπή του και επιτίθεται στον "αυτοκράτορα" των media σε ένα σπουδαίο ντοκιμαντέρ για τις τακτικές του tabloid Τύπου
Ellen DeGeneres: Τα 6 συμβάντα που καταρράκωσαν τη φήμη του «καλού κοριτσιού»
Συνέβησαν όλα μόλις μέσα σε ενάμιση χρόνο
5 τηλεοπτικές σειρές που ξεχωρίσαμε για τον Αύγουστο
Σε μια άνυδρη σεζόν ξεχωρίσαμε ορισμένες νέες σειρές, ιδανικές για binge-watching.
Γιατί 60.000 άτομα ακολουθούν μια ελληνική σελίδα γεωγραφίας στο Facebook;
Από το Λιχτενστάιν που παράγει 60 εκατομμύρια μασέλες τον χρόνο, μέχρι τους κλιματικούς μετανάστες του Τουβαλού, το να μαθαίνεις για τον κόσμο μέσα από fun facts είναι πραγματικά μια εθιστική διαδικασία.
Jo Mode: Ένας 20χρονος TikToker απέναντι στο μπούλινγκ και το hate speech του TikTok
Ένας δημοφιλής Έλληνας TikToker ήρθε στο στούντιο της LiFO από την Κομοτηνή, όπου σπουδάζει, και μίλησε στον Αλέξανδρο Διακοσάββα για το πώς πορεύεται μέσα στο μπούλινγκ, το hate speech αλλά και την αγάπη που δέχεται.
H Ellen DeGeneres και η κατάρα του «καλού παιδιού»
Οι καταγγελίες για απάνθρωπη συμπεριφορά στους κακοπληρωμένους υπαλλήλους της και η αμερικανική κουλτούρα της ακύρωσης είναι η νέα καθημερινότητα της πιο διάσημης παρουσιάστριας την τελευταία δεκαετία
Μια influencer του instagram αποκαλύπτει το χαμαλίκι και τα ψέματα των «δημιουργών περιεχομένου»
Η Άννα Κ. μιλά στο στούντιο της LIFO με μια influencer που δεν διστάζει να απαριθμήσει τις μικρές και μεγάλες απάτες που κάνει το σινάφι της για να κατασκευάσει μια κούφια δημοφιλία και να δελεάσει τις εταιρείες.
Ο Olafur Eliasson μιλά στη LIFO για το διαδραστικό του πρότζεκτ Earth Speakr
Earth Speakr: Ο διάσημος Ισλανδοδανός εικαστικός εξηγεί στη LiFO πώς η τέχνη μπορεί να έχει θετικό αποτύπωμα στο μέλλον του πλανήτη.
Ποιος τολμά να τα βάλει με το πανίσχυρο Facebook;
Μικρές οι οικονομικές συνέπειες, μα άνοιξε ένα ενοχλητικό κεφάλαιο για τον Zuckerberg.
Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά
Ο περίφημος αμερικανός κομίστας Don Martin και η εικονογραφημένη «μελέτη» του για το έντομο που επιβιώνει στις πιο δύσκολες συνθήκες και αναζωογονείται το καλοκαίρι.
Ντέμπορα Οντόνγκ: «Η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερους μαύρους ηθοποιούς»
Με αφορμή το κίνημα Black Lives Matter και την παγκόσμια οργή μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, η γνωστή ηθοποιός μιλά υπό το πρίσμα μιας μαύρης Ελληνίδας που παλεύει να βρει τη θέση της στα ελληνικά θεάματα.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή