Κωνσταντίνος Σερράος: «Η νέα παρέμβαση αποκαθιστά τη συνέχεια της πλατείας Συντάγματος»

Κωνσταντίνος Σερράος: «Η νέα παρέμβαση αποκαθιστά τη συνέχεια της πλατείας Συντάγματος» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0



ΣΕΡΡΑΟΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
στην πλατεία Συντάγματος που πρόσφατα δόθηκε σε χρήση ολοκληρώνει την υλοποίηση του αστικού σχεδιασμού που διακρίθηκε με το 1ο βραβείο στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της «Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις Α.Ε.» (ΕΑΧΑ) το 1999. 

Με λιτότητα και λειτουργικότητα, όπως αρμόζει στη σημαντικότερη αστική πλατεία της πόλης, η νέα παρέμβαση αποκαθιστά τη συνέχεια της πλατείας Συντάγματος έως το φυσικό αντιληπτό της όριο, που αποτελεί το κτιριακό μέτωπο στην προέκταση της οδού Σταδίου προς την οδό Φιλελλήνων. Οι νέες ελαφριές μεταλλικές κατασκευές/πέργκολες οργανώνουν απλά και αποτελεσματικά τον νέο διαμήκη δημόσιο χώρο από την οδό Κ. Σερβίας έως την οδό Μητροπόλεως σε δύο επιμέρους ενότητες εκατέρωθεν της οδού Ερμού, προφέροντας υποδοχείς για ποικίλες αστικές υπαίθριες λειτουργίες, όπως και πιθανές εποχικές περιοδικές χρήσεις. Παράλληλα, συνδυάζονται αρμονικά με νέα βλάστηση που θα εμπλουτίσει χρωματικά την πλατεία στη ροή του έτους και θα βελτιώσει την περιβαλλοντική και βιοκλιματική της απόκριση.

O σημαντικός περιορισμός του πλάτους αυτού του οδικού άξονα και η ενιαία αισθητική γλώσσα σε όλη την έκταση της πλατείας φέρνει πιο κοντά τις ροές των πεζών του άξονα Ερμού με την κεντρική πλατεία Συντάγματος.

Παράλληλα, ο σημαντικός περιορισμός του πλάτους αυτού του οδικού άξονα και η ενιαία αισθητική γλώσσα σε όλη την έκταση της πλατείας φέρνει πιο κοντά τις ροές των πεζών του άξονα Ερμού με την κεντρική πλατεία Συντάγματος και κατ’ επέκταση αποκαθιστά τη σχέση της σύγχρονης πόλης με την ιστορία της. Ας σκεφτούμε ότι ο άξονας της οδού Ερμού αποτελεί τη βάση του ισοσκελούς τριγώνου του πρώτου ρυμοτομικού σχεδίου για την Αθήνα ως νέα πρωτεύουσα το 1833 (Σύνταγμα - Ομόνοια - Κεραμεικός) των αρχιτεκτόνων Κλεάνθη και Schaubert, γνωστού σήμερα ως Ιστορικού Τριγώνου της Αθήνας. Παράλληλα, η πλατεία Συντάγματος αποτελεί σήμερα τη σημαντικότερη από τις τρεις κορυφές αυτού του πολεοδομικού σχεδίου της «Νέας Αθήνας», τόσο από συμβολική όσο και από αντιληπτική άποψη, λόγω του Κοινοβουλίου που δεσπόζει σε αυτήν τη θέση ως χαρακτηριστικό αστικό τοπόσημο και ύψιστο σύμβολο της ελληνικής δημοκρατίας.

Παντολέων Σκάγιαννης

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλκοόλ από τα 11; Γιατί οι έφηβοι ξεκινούν να πίνουν τόσο νωρίς;

Ψυχή & Σώμα / Αλκοόλ από τα 11; Γιατί οι έφηβοι ξεκινούν να πίνουν τόσο νωρίς;

Τα παιδιά στην Ελλάδα ξεκινούν να πίνουν από τα 11 ή τα 13, ενώ ένας στους πέντε εφήβους μεθάει πάνω από τρεις φορές τον χρόνο. Τι κρύβεται πίσω από αυτήν τη νέα, ανησυχητική κανονικότητα;
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Επιβιώνεις χωρίς το κινητό σου; Και ΑΙ ρουφιάνοι

Άλλο ένα podcast 3.0 / Επιβιώνεις χωρίς το κινητό σου; Και ΑΙ ρουφιάνοι

Εφιαλτικό 12ωρο χωρίς κινητό, εξτρίμ αφηρημάδα, ένα οδόφραγμα που δεν είδαμε ποτέ να έρχεται, crypto που ποτέ δεν αγοράστηκε και τεχνητή νοημοσύνη που μαθαίνει τις απιστίες σου πριν από σένα. Ναι, όλα αυτά είναι στο ίδιο επεισόδιο.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Πώς ζούμε σήμερα στην τουριστική Αθήνα του Airbnb;

Άκου την επιστήμη / Συνηθίσαμε τελικά να ζούμε σαν τουρίστες στην πόλη μας;

Τι αποκαλύπτει για εμάς η σημερινή Αθήνα; Από τα ινσταγκραμικά διαμερίσματα μέχρι την ομογενοποιημένη αισθητική που φέρνει ο παγκόσμιος τουρισμός, οι πόλεις μεταμορφώνονται ασταμάτητα. Ο επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ Εμμανουήλ Σταυρακάκης περιγράφει τον τρόπο που ζούμε σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Brain drain: «Γιατί τα ελληνικά μυαλά συνεχίζουν να φεύγουν από τη χώρα;»

H κατάσταση των πραγμάτων / Brain drain: Πόσοι μένουν και πόσοι φεύγουν;

Το φαινόμενο της «διαρροής εγκεφάλων» παραμένει ένα από τα πιο σύνθετα και επίμονα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Παρότι το τελευταίο διάστημα προβάλλεται έντονα το αφήγημα της «επιστροφής εγκεφάλων», τα πραγματικά δεδομένα δείχνουν μια πιο σύνθετη εικόνα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Υπόθεση Άκη Πάνου: Από τον πατρικό έλεγχο στις φονικές σφαίρες

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Άκη Πάνου: Από τον πατρικό έλεγχο στις φονικές σφαίρες

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του μεγάλου μαέστρου του λαϊκού πενταγράμμου, που ένα αυγουστιάτικο μεσημέρι του 1997 έβαψε τα χέρια του με αίμα για χάρη της «μούσας» του.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
«Αυτό που δεν θυμάμαι με τίποτα είναι αν της είπα ότι την αγαπάω»

Lifo Videos / «Αυτό που δεν θυμάμαι με τίποτα είναι αν της είπα ότι την αγαπώ»

Η Κέλλυ Καμπάκη, μητέρα της 21χρονης Έμμας που σκοτώθηκε στο τροχαίο της Θεσσαλονίκης, αφηγείται τη στιγμή που την είδε ζωντανή για τελευταία φορά, τη νύχτα που έμαθε για το δυστύχημα και τον αγώνα της να κρατήσει ζωντανό το φως που άφησε πίσω το παιδί της.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Καραμανώφ: «Το μεγαλύτερο πλήγμα στο περιβάλλον το προκαλεί η ίδια η νομοθεσία»

H κατάσταση των πραγμάτων / Μαρία Καραμανώφ: «Το μεγαλύτερο πλήγμα στο περιβάλλον το προκαλεί η ίδια η νομοθεσία»

Η πρόεδρος του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας και επίτιμη αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Μαρία Καραμανώφ, εξηγεί γιατί η προστασία του περιβάλλοντος έχει μεταφερθεί από την πολιτική βούληση στις δικαστικές αίθουσες και τι σημαίνει αυτό για τη δημοκρατία και την έννοια της «βιώσιμης ανάπτυξης» στην Ελλάδα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«H κοινωνία δεν λέει "γύρνα Τσίπρα, γύρνα Σαμαρά"».

LiFO politics / «H κοινωνία δεν λέει "γύρνα Τσίπρα, γύρνα Σαμαρά"».

Η κυβέρνηση φαίνεται να χάνει την εμπιστοσύνη ενός σημαντικού μέρους της κοινωνίας και να μην μπορεί να ξεφύγει από τη σκιά των ευρωεκλογών. Ο πολιτικός αναλυτής και διευθύνων σύμβουλος της Opinion Poll, Ζαχαρίας Ζούπης, εξηγεί στη Βασιλική Σιούτη γιατί βλέπει τη ΝΔ να διατηρεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο και σε ποια περίπτωση μπορεί να τον χάσει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Βασίλης Μπισμπίκης: «Κανείς δεν είναι άγιος, ούτε εγώ είμαι»

LiFO Talks / Βασίλης Μπισμπίκης: «Κανείς δεν είναι άγιος, ούτε εγώ είμαι»

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκιαγραφεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στη νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, «Σπασμένη Φλέβα», μιλώντας για τα όρια, την ανθρώπινη φύση και τη δύναμη του σοκ στην τέχνη.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Ο φραπές, ο χασάπης και η Πόπη με τη Φεράρι»: Γιατί κανείς δεν θέλει να γίνει αγρότης 

H κατάσταση των πραγμάτων / «Ο φραπές, ο χασάπης και η Πόπη με τη Φεράρι»: Γιατί κανείς δεν θέλει να γίνει αγρότης 

Τους τελευταίους μήνες, η ελληνική κτηνοτροφία βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Από τις επιδοτήσεις-«μαϊμού» του ΟΠΕΚΕΠΕ μέχρι την ευλογιά που έχει αποδεκατίσει χιλιάδες ζώα και τη διαρκή συρρίκνωση του κλάδου, η συγκυρία σκιαγραφεί ένα μέλλον εξαιρετικό αβέβαιο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Έχω βαρεθεί να ακούω “περίοδο έχεις, μωρή, χαπακώσου και θα περάσει”»

Lifo Videos / «Βαρέθηκα το “περίοδο έχεις, μωρή, χαπακώσου να περάσει”»

Με το βιβλίο της αλλά και με τα απίθανα videos της, άλλαξε τα ελληνικά δεδομένα όσον αφορά την vegan διατροφή. Επόμενος σταθμός η γυναικεία ενδυνάμωση, αλλά με το δικό της στιλ. Η Madame Ginger, aka Μαριλού Παντάκη, μιλά για το νέο της βιβλίο το «ΔΕ fem ΜΠΟΥΚ», το γυναικείο σώμα, την ουσιαστική ευεξία και τη φροντίδα χωρίς φιοριτούρες. 
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Ο Μούμος και το rage bating

LiFO Vidcasts / Ο Μούμος και το rage baiting

Το επεισόδιο του «Άλλο ένα podcast 3.0» που τα ρούχα του Θωμά Ζάμπρα τελείωσαν και ξαναβάζει τα ίδια, θυμάται τα ψέματα των γονιών των ’90s, συζητάει με τον εαυτό του για το rage baiting και προσπαθεί να καταλάβει αν το να είσαι ψηλός είναι επάγγελμα ή απλώς βιολογικό ατύχημα.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ