Απεργία την Πρωτομαγιά

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Σε πρώτο πλάνο, η Αριάνα ΝτεΜπόσε, ένα από τα μεγάλα αστέρια του σύγχρονου Μπρόντγουεϊ, που ερμηνεύει την Ανίτα και δεξιά ο Ντέιβιντ Άλβαρεζ στο ρόλο του Μπερνάρντο, που είχε παίξει ο Τζορτζ Τσακίρης στην ταινία του 1961.

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες

0

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ είχε γυρίσει το West Side Story στο μυαλό του πολλές φορές εδώ και πολύ καιρό – από τότε που ήταν αγοράκι στα τέλη της δεκαετίας του '50 και έχοντας ακούσει το soundtrack της παράστασης, προσπαθούσε να φανταστεί τις εικόνες και τη δράση και τη χορογραφία που θα μπορούσε να το συνοδεύει.

«Η μαμά μου έπαιζε κλασικό πιάνο», λέει ο διάσημος σκηνοθέτης στο Vanity Fair αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νέας εκδοχής του θρυλικού μιούζικαλ που έχει προγραμματιστεί να κάνει πρεμιέρα στην Αμερική στις 18 Δεκεμβρίου. «Ολόκληρο το σπίτι μας ήταν γεμάτο με δίσκους κλασικής μουσικής. Η μουσική από την παράσταση του West Side Story στο Μπρόντγουεϊ ήταν ο πρώτος δίσκος μη κλασσικής μουσικής που επέτρεψαν οι γονείς μου να μπει στο σπίτι. Τον ερωτεύτηκα αμέσως. Το West Side Story εκείνος ο πειρασμός που με στοίχειωνε πάντα από παιδί και τελικά αποφάσισα να ενδώσω και να κάνω τη δική μου εκδοχή».

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ και πόσω του η Ρίτα Μορένο που είχε πρωταγωνιστήσει και στην ταινία του 1961 στο ρόλο της φλογερής Ανίτα.

Το West Side Story – σε μουσική του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν και στίχους του Στίβεν Σόντχαϊμ – απέκτησε διαστάσεις παγκόσμιου φαινομένου αμέσως σχεδόν μετά την θεατρική πρεμιέρα του στο Μπρόντγουεϊ το 1957. Τέσσερα χρόνια αργότερα η ιστορία του Τόνι και της Μαρία – μια σύγχρονη εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας με φόντο τους δρόμους, τις συμμορίες και τις σκιές των ουρανοξυστών στη Νέα Υόρκη του '50 – έγινε και ταινία σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Γουάιζ και χορογραφίες του Τζερόμ Ρόμπινς, κατακτώντας 10 βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα τους και αυτό της καλύτερης ταινίας.

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Ο Άνσελ Έλγκορτ και η νεοφερμένη Ρέιτσελ Ζέγκλερ στους ρόλους του Τόνι και της Μαρία
Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Ρέιτσελ Ζέγκλερ

«Στην εποχή μας φαίνεται να έχει επιστρέψει η έτσι κι αλλιώς διαχρονική ιστορία του έργου και μάλιστα με μια επιπρόσθετη κοινωνική οργή», λέει ο Σπίλμπεργκ. «Ήθελα να αφηγηθώ αυτή την πορτορικάνικη εμπειρία στη Νέα Υόρκη και κατ' επέκταση την εμπειρία της μετανάστευσης σ' αυτή την χώρα και τον αγώνα της επιβίωσης ενάντια στα εμπόδια της ξενοφοβίας και της φυλετικής προκατάληψης».

Στην ταινία του 1961 πολλοί από τους «Πορτορικανούς» ήταν αμιγώς λευκοί ηθοποιοί με καφετί μακιγιάζ. Ο Σπίλμπεργκ ήθελε τους αντίστοιχους χαρακτήρες να τους υποδυθούν ερμηνευτές ανάλογου φυλετικού background, και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οι 20 από τους 33 τέτοιους χαρακτήρες κατάγονται από το Πουέρτο Ρίκο.

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Άνσελ Έλγκορτ
Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Η Ρίτα Μορένο, αειθαλής στα 88 της.

Στην ταινία του Σπίλμπεργκ πρωταγωνιστεί η νεοφερμένη Ρέιτσελ Ζέγκλερ στο ρόλο της Μαρία που την είχε υποδυθεί η Νάταλι Γουντ στο φιλμ του Ρόμπερτ Γουάιζ. Τον ρόλο του Τόνι υποδύεται ο Άνσελ Έλγκορτ (ο πρωταγωνιστής της ταινίας "Baby Driver"), ενώ τον χαρακτήρα που είχε ερμηνεύσει ο Τζορτζ Τσακίρης στην παλιά ταινία, τον Μπερνάρντο, υποδύεται τώρα ο Ντέιβιντ Άλβαρεζ, που είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση "Billy Elliot: The Musical". Στη νέα παραγωγή εμφανίζεται επίσης σε ρόλο που γράφτηκε ειδικά για εκείνη, μία από τις πιο αξέχαστες ερμηνεύτριες της ταινίας του 1961, η φοβερή και αειθαλής στα 88 της, Ρίτα Μορένο. Τον παλιό της ρόλο, την φλογερή Ανίτα, ερμηνεύει στη νέα ταινία η Αριάνα ΝτεΜπόσε, ένα από τα μεγάλα αστέρια του σύγχρονου Μπρόντγουεϊ.

Ο Σπίλμπεργκ πρόλαβε να γυρίσει το West Side Story: Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Σπίλμπεργκ: «Ήθελα να αφηγηθώ αυτή την πορτορικάνικη εμπειρία στη Νέα Υόρκη και κατ' επέκταση την εμπειρία της μετανάστευσης σ' αυτή την χώρα και τον αγώνα της επιβίωσης ενάντια στα εμπόδια της ξενοφοβίας και της φυλετικής προκατάληψης».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ