Η κατάρα των κάτω των 30

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter
Άντον Γιέλτσιν: Ξεκινώντας ως παιδί από τις Καρδιές στην Ατλαντίδα (2001), πήρε τον πρώτο του καλό ρόλο ως έφηβος στο Alpha Dog του Νικ Κασσαβέτη (2006), πρωταγωνίστησε στο Like Crazy που θριάμβευσε στο Sundance το 2011, την ίδια χρονιά που είχε βασικό ρόλο στο remake της Νύχτας Τρόμου, ενώ αργότερα συνεργάστηκε με σκηνοθέτες-μύθους όπως ο Τζιμ Τζάρμους, ο Πολ Σρέιντερ και ο Τζό Ντάντε.
1

Ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του, ευρισκόμενος στο μεταβατικό στάδιο που πιθανά να τον έβαζε στην πρώτη γραμμή μετατρέποντάς τον σε πρωταγωνιστή μεγάλων παραγωγών, βρέθηκε νεκρός τον Ιούνιο του 2016, σε ένα δυστύχημα-μυστήριο. Ο Άντον Γιέλτσιν άφησε τον κόσμο μας μόλις στα 27 έχοντας υπάρξει παραγωγικότατος, μια γνώριμη φυσιογνωμία που έκανε σινεμά από τα 12 του, έπαιξε σε 40 περίπου φιλμ, τέσσερα εκ των οποίων θα τα δούμε στο προσεχές μέλλον αφού τα γυρίσματά τους έχουν ολοκληρωθεί.

Όλα σχεδόν τα άρθρα που ανέφεραν την είδηση, χρησιμοποίησαν τη φράση «πρωταγωνιστής του Star Trek», κάτι που είναι λογικό αφού οι άνθρωποι που έχουν δει τις 2 πρόσφατες ταινίες Star Trek πρέπει να είναι περισσότεροι από αυτούς που έχουν δει όλα τα υπόλοιπα φιλμ του, αλλά σίγουρα αυτή η περιγραφή αφήνει απ’ έξω τους πολυποίκιλους ρόλους που είχε επιλέξει όλα αυτά τα χρόνια. Ξεκινώντας ως παιδί από τις Καρδιές στην Ατλαντίδα (2001), πήρε τον πρώτο του καλό ρόλο ως έφηβος στο Alpha Dog του Νικ Κασσαβέτη (2006), πρωταγωνίστησε στο Like Crazy που θριάμβευσε στο Sundance το 2011, την ίδια χρονιά που είχε βασικό ρόλο στο remake της Νύχτας Τρόμου, ενώ αργότερα συνεργάστηκε με σκηνοθέτες-μύθους όπως ο Τζιμ Τζάρμους, ο Πολ Σρέιντερ και ο Τζό Ντάντε.

Ο θάνατος του τον βάζει σε μια μικρή και δυσάρεστη λίστα, αυτή των ηθοποιών, ανδρών και γυναικών, που έφυγαν από τη ζωή πριν από τα 30 τους. Αναγνωρισμένοι ήδη ως τότε, άφησαν πίσω τους μερικές αλησμόνητες ερμηνείες αλλά και την απορία για το ποια θα ήταν η εξέλιξή τους στο μέλλον, πόσα βραβεία και διακρίσεις θα μάζευαν και κυρίως πόσο διαφορετικό ρόλο θα είχαν στην ιστορία του σινεμά από αυτόν που τελικά πήραν, δηλαδή του πρόωρα χαμένου ταλέντου. Οι επτά σημαντικότερες απώλειες παρουσιάζονται στην παρακάτω λίστα.

Τζιν Χάρλοου (1911-1937)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Η διάσημη ξανθιά της πρώτης εποχής του ομιλούντος σινεμά, πρώιμο σύμβολο του σεξ αφού ευτύχησε να πρωταγωνιστεί λίγα χρόνια πριν την εμφάνιση του Κώδικα Χέιζ που πιθανά να απαγόρευε πολλές από τις σκηνές της. Ενσάρκωσε τη δυναμική γυναίκα που δεν είχε όμως πρόβλημα να εκμεταλλευτεί τα κάλλη της, πέθανε μόλις στα 26 της από νεφρική ανεπάρκεια στα γυρίσματα της ταινίας Σαρατόγκα, που ολοκληρώθηκε τελικά με μια σωσία της.

 

Τζέιμς Ντιν (1931-1955)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Ίνδαλμα μιας ολόκληρης γενιάς, σύμβολο του επαναστάτη, αντικομφορμιστή νέου, εις μνήμη του οποίου δημιουργήθηκε η φράση «Ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος» που κυριάρχησε αργότερα στη ροκ κουλτούρα. Ό,τι έκανε στην καριέρα του το έκανε σε τέσσερα χρόνια, τα πρώτα τρία κυρίως σε μικρούς ρόλους και περάσματα από την τηλεόραση, και τον τελευταίο με τρεις εμβληματικούς ρόλους, στο Ανατολικά της Εδέμ (1955) του Καζάν, τον Επαναστάτη Χωρίς Αιτία (1955) που ταυτίστηκε με την εικόνα του και τον Γίγα (1956) που προβλήθηκε μετά τον θάνατό του. Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα που στοίχησε τη ζωή του αναπαραστάθηκε με κάθε λεπτομέρεια στο Crash (1996) του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

 

Σάρον Τέιτ (1943-1969)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

 

Ξεκινώντας ως μοντέλο, γνώρισε στην πορεία τον Ρομάν Πολάνσκι, πήρε ρόλο σε μία ταινία του, τη Νύχτα των Βρυκολάκων (1967) και έπαιξε αμέσως μετά στην αξέχαστη Κοιλάδα με τις Κούκλες (1968) του Μαρκ Ρόμπσον. Ο γάμος με τον Πολάνσκι και η επερχόμενη εγκυμοσύνη έφεραν το ερώτημα αν η υποσχόμενη καριέρα της συνεχίζονταν ή αν θα γινόταν θυσία για μια πιο ήσυχη οικογενειακή ζωή. Δε θα μάθουμε ποτέ, αφού ο Τσαρλς Μάνσον και η συμμορία του τη δολοφόνησαν στο σπίτι της το 1969, λίγο πριν γεννήσει.

Μπράντον Λι (1965-1993)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Έχασε τον διάσημο πατέρα του στα οκτώ του χρόνια, προσπάθησε να χτίσει τη δική του καριέρα στις ταινίες πολεμικών τεχνών, ταυτόχρονα όμως έγινε εμμονικός με την ιδέα του θανάτου. Στα γυρίσματα της ταινίας Το Κοράκι, μια σκηνή με πυροβολισμούς, που είχε γυριστεί άψογα στις πρόβες, πήγε στραβά με τον ίδιο να σωριάζεται από τα πυρά και το συνεργείο να μην καταλαβαίνει για αρκετή ώρα τί ακριβώς έχει συμβεί.

 

Ρίβερ Φίνιξ (1970-1993)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Παιδί-θαύμα της γενιάς του, βρέθηκε σε νεαρή ηλικία στους Εξερευνητές (1985) και στο Στάσου Πλάι μου (1986), την ίδια χρονιά δίπλα στον Χάρισον Φορντ στην Ακτή του Κουνουπιού (1986) του Πίτερ Γουίαρ και 3 χρόνια αργότερα ως νεαρή μορφή του Φορντ και του Ιντιάνα Τζόουνς στην Τελευταία Σταυροφορία. Ταλαντούχος, έδειχνε έτοιμος για μεγαλύτερο εύρος ρόλων μετά το Δικό μου Αϊντάχο (1991) του Γκας Βαν Σαντ, αλλά δυο χρόνια αργότερα τα όνειρα σταμάτησαν όταν βρέθηκε νεκρός μέσα στο κλαμπ του Τζόνι Ντεπ από υπερβολική δόση ναρκωτικών.

 

Μπραντ Ρένφρο (1982-2008)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Είχε την τύχη να ξεκινήσει καριέρα στα 12 του, όταν έπαιξε στον Πελάτη (1994) του Τζόελ Σουμάχερ, πήρε και σημαντικούς ρόλους τα επόμενα χρόνια, στο Sleepers (1996) και το Apt Pupil (1998), την ταινία που έκανε ο Μπράιαν Σίνγκερ μετά τους Συνήθεις Υπόπτους. Ακολούθησαν σκαμπανεβάσματα αλλά και διάφορες συλλήψεις και μπλεξίματα με ναρκωτικά. Συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως ο Λάρι Κλαρκ και ο Τέρι Ζουίγκοφ, άρχισε να ωριμάζει ερμηνευτικά αλλά δεν έλυσε ποτέ το πρόβλημά του. Πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης το 2008.

 

Χιθ Λέτζερ (1979-2008)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Από τις πιο τραγικές απώλειες καλλιτεχνών μέσα στον 21ο αιώνα, ο Αυστραλός που είχε δείξει λίγα χρόνια πριν πεθάνει πως διέθετε το ανάλογο εκτόπισμα ώστε να γίνει ένας από σημαντικότερους ηθοποιούς της εποχής μας. Στο Brokeback Mountain δόθηκαν τα διαπιστευτήρια, αμέσως μετά ήρθε ένας ακόμη σπουδαίος δραματικός ρόλος στο Candy (2006) για να φτάσουμε στην εκκωφαντική ερμηνεία του Τζόκερ στον Σκοτεινό Ιππότη του Κρίστοφερ Νόλαν που δεν πρόλαβε να δει τελειωμένο στη μεγάλη οθόνη. Τα παρατεταμένα προβλήματα υγείας του τον οδήγησαν σε υπερβολές και τελικά πέθανε από ταυτόχρονη κατανάλωση πολλών διαφορετικών χαπιών.  

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Ή Τζιν Χαρλοου πέθανε από νεφρική ανεπάρκεια...! Μεγάλα ταλέντα παντως όλοι τους...επειδή δε είμαι της γενιάς Ρίβερ Φοίνιξ, προσφατα βλέποντας ενα ντοκιμαντέρ για τον θάνατο του, αναρωτιωμουν για την εξέλιξη του...τόσες φοβερές ερμηνείες-βαθειες κ συναισθηματικες- κ με παρουσιαστικό τόσο υπέροχο...