Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο)

0
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Ο Λόρδος Βύρων ατενίζει τα ερείπια της δημοκρατίας"

Από πολύ μικρός έφτιαχνε πόλεις της φαντασίας του με Lego, Playmobil και άλλα υλικά. Αργότερα στην εφηβεία έπαιζε στον υπολογιστή με μανία sim-city στην πρώτη του έκδοση.

Η επαφή του με την ποπ κουλτούρα είναι εμφανής και στα έργα του που παρουσιάζονται τώρα στην Γκαλερί Ειρμός, στην Θεσσαλονίκη. 

Τον ρωτώ τι έγινε μετά τα Playmobil και το sim-city.

«Η πόλη και τα κτίρια με συνάρπαζαν ήδη από μικρό», λέει.

«Η τέχνη στην ζωή μου μπήκε νομίζω μέσα από το πατρικό μου σπίτι στην Θεσσαλονίκη. Είναι ένα μοντέρνο κτίριο – τυπικό της δεκαετίας του 70- με αναφορές στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική της βόρειας Ελλάδας σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Βασίλη Παπά. Αποτελείται από πολλά μικρά επίπεδα που υπήρξαν για μένα μια υπέροχη 'παιδική χαρά' και διαμόρφωσαν την σχέση μου με τον χώρο.»

Ποια είναι η έμπνευση πίσω απ' την τωρινή σου έκθεση;

Ο τίτλος της έκθεσης NO MESSAGE προέκυψε από ένα όνειρο που είδα πρόσφατα. Ένα μπουκάλι στην ακροθαλασσιά μ’ ένα χαρτάκι μέσα. Σπάζω το μπουκάλι για να διαβάσω το μήνυμα αλλά το χαρτάκι είναι κενό, ξεθωριασμένο ίσως από την χρόνια έκθεσή του στον ήλιο. 

Ένας αποστολέας άγνωστος που δεν θα μάθει ποτέ αν το μήνυμα του θα φτάσει σε κάποιον προορισμό. 

Κι ένας τυχαίος παραλήπτης που περιμένει ν’ ανακαλύψει ‘το μήνυμα’ όμως η προσδοκία του δεν εκπληρώνεται. Μια αποτυχημένη προσπάθεια για επικοινωνία. Η διάψευση των προσδοκιών είναι ένα θέμα που πάντα με συγκινεί και διαπερνά όλα τα έργα της έκθεσης. Ο τίτλος NO MESSAGE είναι κι ένα σχόλιο για την αδυναμία της ‘πολυφωνικής’ ψηφιακής εποχής μας να εκφράσει, να στείλει και κυρίως να λάβει ένα καθαρό μήνυμα, πολιτικά, κοινωνικά, συναισθηματικά με ότι κακό ή καλό μπορεί αυτό να συνεπάγεται.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"There is a light and it never goes out"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Η μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα σε 2 τόπους είναι ο χρόνος"

 Τι είναι αυτό που σε ωθεί, στην τέχνη σου, να σχολιάζεις τη σύγχρονη ζωή;

Πέρα από το πεδίο της προσωπικής έκφρασης, νιώθω την ανάγκη να μιλήσω για πράγματα που αγαπώ, για πράγματα που μ’ ενοχλούν, για πράγματα που με τρομάζουν. Δεν έχω μεγάλη πίστη στην στρατευμένη τέχνη, ούτε στα ηθικά διδάγματα. Προσπαθώ να θέσω ερωτήματα που βασανίζουν πρώτα εμένα.

Με ποιους τρόπους προτιμάς να το κάνεις;

Μου αρέσει να συνταιριάζω πράγματα που με την πρώτη ματιά μοιάζουν ανόμοια και παράδοξα στην συνύπαρξή τους, επιστρατεύοντας το χιούμορ ως όπλο κατά της σοβαρότητας και -κυρίως- της σοβαροφάνειας. Αστροναύτες και ο Batman μέσα στα ερείπια ενός αρχαιοελληνικού ναού, ένας τσολιάς πάνω σε ξύλινο αλογάκι, μέσα σε μια ρημαγμένη βιβλιοθήκη, υπερμεγέθη ρωμαϊκά αγάλματα στην Σελήνη…    

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Προσδοσία"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Highway to Hell"

Μίλησέ μας λίγο για την τεχνική σου, και το τι σε εμπνέει…

Ο κύριος όγκος της μέχρι στιγμής εικαστικής μου δουλειάς αποτελείται από μικρά γλυπτά-διοράματα. Τα διοράματα αποτελούν μέσο έκφρασης ήδη από την αρχαία Αίγυπτο με υπέροχες αναπαραστάσεις σκηνών από την γεωργική, θρησκευτική και στρατιωτική ζωή.  Η τεχνική μου είναι μικτή με καταγωγή από την αρχιτεκτονική και τη θεατρική μακέτα. Συχνά  χρησιμοποιώ/εντάσσω αντικείμενα που βρίσκω όπως παροπλισμένες ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ. α. Τον τελευταίο χρόνο ασχολούμαι πολύ με το ψηφιακό κολάζ. Με εμπνέει η μαζικότητα της Pop κουλτούρας, η ειδησεογραφική επικαιρότητα, οι ουτοπίες του 20ου αιώνα (πολιτικές, κοινωνικές, πολεοδομικές) αλλά και τα προσωπικά πάθη όπως εκδηλώνονται μέσα στην αδιάκοπη ροή της καθημερινότητας.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Hollywood Hills"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Liberty"

Πώς ενώνεται η πραγματικότητα με τη φαντασία στη δουλειά σου;

Η πραγματικότητα με την φαντασία είναι σε διαρκή αντιπαράθεση. Συγκρούονται πριν ενωθούν. Συχνά ανακυκλώνω μια οικεία εικονογραφία της νεωτερικής εποχής με στόχο να την υπονομεύσω. Όπως είπα και πριν, η μίξη φαινομενικά αταίριαχτων στοιχείων, έχει στόχο να τεθούν ερωτήματα. Πολλές από τις εικόνες που φτιάχνω μοιάζουν με στιγμιότυπα από ένα όνειρο. Μου αρέσει επίσης ν’ ανατρέπω την ‘κανονική’ κλίμακα που προσδιορίζεται από την παρουσία της ανθρώπινη φιγούρας μέσα στα έργα μου.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Message in a bottle"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Psycho Dracula"

Τι ρόλο μπορεί να παίξει η τέχνη στην Ελλάδα της κρίσης;

Τον ρόλο που έπαιζε πάντα. Δυστυχώς οι εικαστικές τέχνες στην Ελλάδα δεν έχουν ένα ευρύ κοινό. Δεν πάμε σε μουσεία, δεν πάμε σε εκθέσεις. Υπάρχει μια απαξίωση του θέσης του καλλιτέχνη που έχει γίνει εντονότερη στα χρόνια της κρίσης. Στα μάτια μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης η τέχνη έχει πάψει να συνομιλεί με οποιονδήποτε εκτός από τον εαυτό της. Με αφορμή την ‘υπόθεση  Jan Fabre’ βρεθήκαμε να μιλάμε για ιπτάμενες γάτες, παλλόμενα πέη αλλά και για κρατικοδίαιτους Έλληνες καλλιτέχνες. Όλα εκτός θέματος και με αποκλειστικό θύμα τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Τα βαρύτατα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα στην εποχή της κρίσης που δεν δείχνει να τελειώνει, υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την μικρή σημασία που δίνει στην τέχνη και στον πολιτισμό η χώρα μας. Έχω την αίσθηση ότι το να κάνεις τέχνη στην Ελλάδα του 2016, είναι πράξη αντίστασης.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion" (λεπτομέρεια)
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Always Forever"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The show must go on"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The winner takes it all"
0

Άρης Δημοκίδης

Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Ενδιαφέρεται για τα πάντα - και γράφει κυρίως γι' αυτά που του αρέσουν. (Κι έχει βγάλει 13 παιδικά βιβλία στις εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ