Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση

0

Ο Amani Willett επισκεπτόταν από παιδί τα δάση του New Hampshire, όταν ο πατέρας του έψαχνε το ιδανικό μέρος για να χτίσει την ξύλινη καλύβα του στο δάσος. Ωστόσο, μόλις το 2010 άρχισε να φωτογραφίζει και να μαθαίνει για την ιστορία της περιοχής.

«Η καλύβα του πατέρα μου βρισκόταν στη λίμνη Hermit και ο δρόμος που οδηγεί σ' αυτή ονομάζεται Hermit Woods Road. Ήμουν περίεργος να μάθω αν αναφερόταν σε κάποιο υπαρκτό πρόσωπο που έζησε εκεί. Μετά από μικρή έρευνα ανακάλυψα ότι ένας ερημίτης, ο Joseph Plummer, έζησε στα τέλη του 18ου αιώνα και άφησε την οικογένειά του επιλέγοντας τη μοναξιά του δάσους».

Το βιβλίο The Disappearance of Joseph Plummer που εκδόθηκε πρόσφατα από τον οίκο Overlapse ασχολείται μ' αυτή την ιστορία αυτοεξορίας και την επιλογή της μοναξιάς. Η φωτογραφίες του Willett θολώνουν τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν με σύγχρονες αναλαμπές - εικόνες, όπως τον κομμένο κορμό ενός δέντρου ή μια αινιγματική στιγμή που το υδατώδες χώμα του δάσους λάμπει στα χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του

«Ο Joseph Plummer πριν απομονωθεί στα δάση ήταν ένας απλός ανώνυμος άνθρωπος. Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του. Καθώς προσπαθούσα να ενώσω τα ελάχιστα στοιχεία που είχα για την ιστορία του Joseph μέσα από σημειώσεις, παλιά άρθρα εφημερίδων και τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι κατά κάποιο τρόπο ο πατέρας μου -άθελά του- ακολούθησε τα χνάρια του μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα. 

Όπως και στην πρώτη μονογραφία του Willett το 2013, με τίτλο Disquiet, έτσι και εδώ υπάρχει μία ανείπωτη, υποδόρια αίσθηση ανησυχίας καθώς ο θεατής βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα κατακερματισμένο ταξίδι. Ακόμα και οι ελάχιστες πληροφορίες που υπάρχουν για τον ερημίτη του 18ου αιώνα είναι αινιγματικές.

«Τα λίγα στοιχεία που έχουμε δημιουργούν ένα μυστηριώδες, διφορούμενο πορτρέτο» εξηγεί ο Willett. «Από την αρχή, σκέφτηκα ότι είναι σημαντικό και οι φωτογραφίες μου να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο - να παρέχουν κομμάτια πληροφοριών για να δημιουργήσουν μια αποσπασματική αφήγηση που τιμά το μυστήριο της ζωής του». Παρουσιάζουμε μερικές από τις φωτογραφίες του.

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Εικαστικά / Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Η έκθεση «Re(a)Duchamp» μας προσκαλεί σε μια διανοητική συζήτηση με τα έργα του Duchamp, που περισσότερο από κάθε άλλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν τους σύγχρονους δημιουργούς σε ένα ευρύ και σύνθετο πνευματικό πεδίο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Εικαστικά / O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Ένας αιώνας συμπληρώνεται φέτος από το «Σουρεαλιστικό Μανιφέστο» του Μπρετόν και μια σειρά από εκθέσεις και εκδηλώσεις ανά την υδρόγειο γιορτάζουν την επέτειο αναζητώντας τα ίχνη του κινήματος στις παράξενες μέρες μας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Εικαστικά / Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Ακολουθώντας το μότο της ζωής της «δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά», η κόρη του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα και εκδότη Τζίο Πόντι έκανε σχέδια που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί The Breeder.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ