ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

"αν π.χ. προκύψει διαφωνία ανάμεσα σε γιατρό και ασθενή Μάρτυρα του Ιεχωβά που δεν θα δέχεται αίμα;"Άκυρη η σύγκριση. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά (Από κάτω προς τα πάνω) -αν κάνουν σε κάποιον κακό- αυτός είναι ο εαυτός τους. Για τα ανήλικα τέκνα τους δε, αν δεν απατώμαι, υπάρχει κάποια "δικλίδα ασφαλείας" (ελλείψει συναινέσεως γονέων/κηδεμόνων σε κριθείσα απαραίτητη ιατρική πράξη) στην Ελλάδα τουλάχιστον, μέσω του άρθρου 12 του ΚΙΔ.Τι σχέση έχει αυτό με ιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό (εξουσία από πάνω προς τα κάτω) που οφείλουν να παρέχουν υπηρεσίες (και πληρώνονται από εμάς γι' αυτό) και δεν το κάνουν; Καμία νομίζω.----Η καταγγέλουσα λέει: "Καθώς το διάστημα αυτό είμαι άνεργη και με πολύ λίγους οικονομικούς πόρους αποφάσισα να επισκεφτώ το κέντρο υγείας αυτό και να μην πάω σε κάποιον ιδιώτη γιατρό" και "αφού αναγκάστηκα, ενημέρωσα για την οικονομικό-επαγγελματική μου κατάσταση κι ότι δε θα μπορούσα να έχω ένα παιδί τώρα".[...Προφανώς δεν έχουν όλοι την οικονομική άνεση να απευθυνθούν σε ιδιώτες, ούτε έχουν όλοι τον απεριόριστο χρόνο, δεδομένου και του χρονικού ορίου των 12 εβδομάδων κύησης για επιλεκτική άμβλωση, και δη αν το αντελήφθησαν όχι νωρίς, να ψάχνουν ποιος τελικά θα τους κάνει την άμβλωση κι όχι κατήχηση τύπου "αφήστε με να ζήσω (με το στανιό). Επιπλέον, αν γίνει τάση να έχουν "αντίρρηση συνείδησης" οι ιατροί τότε, προφανώς οι γυναίκες θα δυσκολεύονται περισσότερο στην εύρεση επαγγελματία για να μην σκεφτούμε τις απαίσιες μη ασφαλείς μεθόδους άμβλωσης που ελπίζω η ανθρωπότητα να βάλει κάποια στιγμή πίσω της και όχι μπροστά της εκ νέου].Συνεχίζει η καταγγέλουσα:"Το ραντεβού που κράτησε περίπου δεκαπέντε λεπτά, περιλάμβανε μόνο εκφοβιστικού και δεισιδαιμονικού τύπου διατυπώσεις και δεν έγινε καμία ιατρική εξέταση που να επιβεβαιώνει τη σωματική μου υγεία, το οποίο θεωρώ ότι είναι και το αντικείμενο της ιατρικής επιστήμης και όχι η κατήχηση.Τις πληροφόρησα ότι είμαι έγκυος κι ότι έχω κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις για να το επιβεβαιώσω, αλλά δε με έχει εξετάσει κάποιος γιατρός. Ύστερα, ανέφερα ότι δεν επιθυμούσα να συνεχίσω την εγκυμοσύνη, ώστε να ενημερωθώ για το τι πρέπει να κάνω, ποια είναι η διαδικασία..Υπήρχε ακόμα και υπέρηχος στο ιατρείο, αλλά δεν μπήκαν στο κόπο να μου κάνουν, να επιβεβαιώσουν ότι όλα πάνε καλά για να μπορούν να λένε να κρατηθεί αυτό το μωρό"Ρώτησα και τη γνώμη της σαν γιατρού για το πού θα έπρεπε να απευθυνθώ, αν έχει να μου προτείνει κάποιον συνάδελφο κτλ. Κι οι δύο άρχισαν να λένε “πως είναι κρίμα, δε θα μπορώ να κάνω άλλα παιδιά" κ.λπ."[...Οπότε τα περί: "Ο ιατρός έχει καθήκον αληθείας προς τον ασθενή. Οφείλει να ενημερώνει πλήρως και κατανοητά τον ασθενή για την πραγματική κατάσταση της υγείας του (...)" ΑΛΛΑ και κομμάτια του άρθρου 9, που αναφέρει ο ΚΙΔ: "Ο ιατρός δεν μπορεί να αρνείται την προσφορά των υπηρεσιών του για λόγους άσχετους προς την επιστημονική του επάρκεια, εκτός εάν συντρέχει ειδικός λόγος, που να καθιστά αντικειμενικά αδύνατη την προσφορά των υπηρεσιών του" ΚΑΙ "Ο ιατρός μπορεί να διακόψει την παροχή των υπηρεσιών, που ήδη προσφέρει στον ασθενή του, για λόγους επιστημονικούς ή προσωπικούς και εφόσον δεν τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η υγεία ή η ζωή του τελευταίου. Στην περίπτωση αυτή, οφείλει, εφόσον του ζητηθεί, να υποδείξει άλλο συνάδελφό του για την αναπλήρωσή του" θεωρώ πως ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝΤΑΙ. Σε μία σούμα, δηλαδή, έχουμε: 1. ψευδείς πληροφορίες ("δεν θα μπορέσεις να κάνεις άλλα παιδιά" κ.λπ. καθώς στις σύγχρονες, ασφαλείς μεθόδους και δη σε έγκαιρο χρόνο, αυτός ο κίνδυνος είναι μικρός), 2. Άρνηση εξέτασης της ενδιαφερόμενης, παρότι υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές και προσωπικό, 3. Άρνηση διάθεσης πληροφορίας και παραπομπής σε έτερο επαγγελματία)].
Σχολιάζει ο/η