Πέρυσι φοίτησαν «δωρεάν» 590.737 μαθητές στα δημόσια δημοτικά σχολεία της χώρας. Πλήρωσαν για αυτούς και εκατομμύρια φορολογούμενοι που δεν έχουν παιδιά σε αυτές τις ηλικίες επειδή θεωρούμε και σωστά πως η καθολική εκπαίδευση συνεισφέρει στο κοινωνικό ώφελος.Ο ΟΑΣΑ το 2015 είχε κύκλο εργασιών 201 εκατομμύρια και ζημιά 172 εκατομμύρια. Χονδρικά, το εισιτήρια θα ήταν 2,40 αν δεν υπήρχε αυτή η έμμεση επιδότηση (στην πράξη θα ήταν ακόμα μεγαλύτερο, αλλά ας μη μπούμε σε λεπτομέρειες).Μπορούμε να πούμε λοιπόν πως, όπως και η εκπαίδευση, θεωρούμε πως η δυνατότητας μετακίνησης στην Αθήνα έχει τόσο μεγάλη αξία που θα την επιδοτούμε 100%, καταργόντας το εισιτήριο. Το μόνο που θα αλλάξει είναι πως το κόστος θα επιμερίζεται περισσότερο σε αυτούς που δεν χρησιμοποιούν ΜΜΜ.Στην πράξη μπορούν να δημιουργηθούν πολλά θέματα με μια τέτοια επιλογή. Από τα σημαντικότερα, θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν ΜΜΜ τις ώρες αιχμής που η χωρητικότητα του δικτύου είναι οριακή πολλοί αργόσχολοι, με αποτέλεσμα αυτοί που πραγματικά τα έχουν ανάγκη να μη βρίσκουν θέση. Το να αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου δε είναι ακριβό σπορ από ένα σημείο και μετά.Αλλά το πρόβλημα δεν είναι το ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Υπάρχουν, αν δεν υπήρχαν δεν θα λειτουργούσαν ΜΜΜ στην Αθήνα.ΥΓ Προφανώς δεν είναι συζήτηση που γίνεται με όρους Ρουβικώνα, ντου και σας φάγαμε να ούμε.
Σχολιάζει ο/η