ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Όσων αφορά της TERFs ναι, δεν είχα καταλάβει ότι μιλάς για τα πρωτεία εντός της φεμινιστικής κοινότητας – οπότε και συμφωνώ με αυτό που λες.Τώρα, αναφέρεσαι στις χασιδίστριες. Δεν μπορώ κι εγώ να πω ότι ξέρω το θέμα από μέσα, φυσικά, αλλά οι χασιδίστριες δεν πιστεύω ότι αποτελούν παράδειγμα για την ικανότητα ελεύθερης, αυτόνομης λήψης αποφάσεων. Οι περιοχές των χασιδιστών – σε μέρη όπως η ΝΥ ας πούμε – αποτελούν γκέτο το οποίο δεν αγγίζει ο δυτικός πολιτισμός. Οι περιορισμοί στην ελευθερία τους και η θεοκρατούμενη, ακραία πατριαρχική και καταπιεστική μικροκοινωνία τους μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις εξίσου ακραίες εκφάνσεις του Ισλάμ. Αν θες ρίξε μια ματιά σε αυτά:http://www.newyorker.com/magazine/2014/11/10/outcast-3http://www.haaretz.com/jewish/features/1.630005Γενικώς οι υπερορθόδοξοι Εβραίοι δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τους ακραίους ισλαμιστές (http://www.lifo.gr/now/world/72579). Όπως και οι αντίστοιχοι θρησκόληπτοι χριστιανοί εννοείται, έτσι; Το θέμα μου με το Ισλάμ είναι απλώς στο ότι οι ακραίες φωνές είναι πολύ πιο διαδεδομένες τις τελευταίες δεκαετίες, και επιδιώκουν τη συνεχή εξάπλωση της διδασκαλίας τους (ενώ πχ. οι χασιδιστές είναι λίγοι αριθμητικά και περιορίζουν τις καταπιεστικές τους μεθόδους εντός των ήδη υπαρχουσών κοινοτήτων τους μόνο).Όσον αφορά τις τελευταίες σου παραγράφους, το άρθρο που παραθέτεις είναι εξαιρετικό – και εκθέτει ακριβώς τις νοοτροπίες τις οποίες κι εγώ στηλιτεύω. Όπως λες κι εσύ, η σεξουαλικές επιθέσεις εμφανίζονται «όταν θέλεις να επιβληθείς στον άλλον, όταν έχεις μάθει πως θα πάρεις ότι «σου ανήκει» ». Ακριβώς έτσι είναι. Και φυσικά συμφωνώ ότι – δυστυχώς – τέτοιες νοοτροπίες συναντάμε σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, το male privilege καλά κρατεί και υπάρχει ακόμη πολλή και δύσκολη δουλειά να γίνει, παντού.Απλώς λέω ότι στον βαθιά ισλαμικό κόσμο είναι πολύ πιο διαδεδομένη αυτή η αντίληψη, πολύ πιο mainstream, πολύ πιο αποδεκτή από το σύνολο της κοινωνίας. Και η επιβολή (όχι μόνο μέσω της βίας, αλλά και μέσω της συστηματικής πλύσης εγκεφάλου, του παραδειγματισμού και της θρησκευτικής διδασκαλίας εξ απαλών ονύχων), η επιβολή λοιπόν της κάλυψης του γυναικείου σώματος είναι μέρος αυτής της κουλτούρας.«The Hijab makes them out as women belonging to the class of modest chaste women, so that transgressors and sensual men may recognize them as such and dare not tease them out of mischief»: Η φράση την οποία παραθέτει η αρθρογράφος εξηγεί, σε λίγες λέξεις, ανάγλυφα ποια είναι η πατριαρχική, σεξιστική νοοτροπία που επιβάλει την κάλυψη των γυναικών. Η αποδοχή του ανεξέλεγκτου σεξουαλικά άνδρα ως φυσικού δεδομένου, η αποδοχή της αντικειμενικοποίησης της γυναίκας που, όταν φανερώνει το δέρμα της και τα μαλλιά της, το κάνει, υποτίθεται, για να προκαλέσει την σεξουαλική διέγερση και την συνακόλουθη (αυτονόητη και δικαιολογημένη από την… αντρική φύση) επίθεση.Ίσως πιστεύεις ότι δεν έχω προσπαθήσει να εξετάσω την οπτική των γυναικών που επιλέγουν τη μαντήλα με δική τους (όπως υποστηρίζουν) θέληση. Έχω προσπαθήσει αλλά δεν με πείθουν. Θα σου φέρω 2 παραδείγματα: http://www.dazeddigital.com/artsandculture/article/26263/1/why-i-love-wearing-hijabΗ σύνοψη του κειμένου, όπως τουλάχιστον την αντιλαμβάνομαι εγώ: Αφού παρτάρισα και έκανα γενικώς πράγματα του διαβόου, ξαναέγινα καλό και σεμνό κορίτσι (όπως είναι το σωστό). Πλέον με ενοχλούν οι σεξουαλικές προβολές των αντρών πάνω μου κι έτσι αποφάσισα να τυλίγομαι με πράγματα για να προστατεύομαι από το βλέμμα τους και να τους δηλώνω την ανώτερη ηθική μου υπόσταση (αντί να υψώσω τη φωνή μου απέναντι στην αντικειμενικοποίηση του γυναικείου σώματος).https://www.youtube.com/watch?v=_SYvYBxt_DgΗ συγκεκριμένη συμπαθέστατη κοπέλα μιλά συγκροτημένα και λογικά, ήταν ένα τσαφ από το να με πείσει. Δυστυχώς δε μπορώ να της απευθύνω ορισμένες ερωτήσεις, από την απάντηση των οποίων θα κρινόταν το αν θα με έπειθε τελικά: Όταν λένε ότι επιλέγουν το «σεμνό» ντύσιμο, εννοούν ότι τα υπόλοιπα ντυσίματα είναι άσεμνα; Κατανοώ την επιθυμία τους να αντισταθούν στη λαίλαπα της διαφήμισης και της σεξουαλικοποίησης των γυναικών, αλλά γιατί αυτό δεν γίνεται με τον απλό συνδυασμό χαλαρή μπλούζα/τζιν ή φόρμα/σνικεράκι; Αν θέλουν να υποβιβάσουν τόσο τον ρόλο που παίζει η εμφάνισή τους, γιατί βάφονται; Συμφωνώ με τη φράση «κανείς δε λέει σε μια γυναίκα ‘η ικανότητά σου να λύνεις προβλήματα φυσικής σε κάνει ελκυστική’» - αλλά από την άλλη, σάμπως το λέμε στους άντρες; And finally, the million dollar question: Καλά όλα αυτά, αλλά οι άνδρες γιατί δεν χρειάζεται να καλύπτουν κι αυτοί το κεφάλι τους;(Α, δεν θυμόμουν καθόλου ότι μ’ εσένα είχαμε πει περί Κουμανταρέα. Δεν θυμόμουν καν ότι είχα σχολιάσει σχετικά. Ο Μένης ήταν προσωπικός φίλος και ήξερα από πρώτο χέρι ότι δεν ίσχυαν οι κατηγορίες περί μισογυνισμού, αλλά δεν ήταν και παράλογο ότι απ’ έξω μπορούσε να εκληφθεί ως πραγματικό του πιστεύω μια πολύ κακοδιατυπωμένη φράση που επ’ ουδενί απέδιδε τη σκέψη του.)
Σχολιάζει ο/η