ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Δυστυχώς τόσο η Αρχαιότητα όσο και η Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο και η περίοδος της Τουρκοκρατίας έχουν να επιδείξουν λαμπρά πνεύματα σε όλους τους τομείς της φιλοσοφίας και των επιστημών και των τεχνών, ακόμη και για όποιον έχει διάθεση να τα προσεγγίσει και με κουτσομπολίστική άποψη ή να δει την γαργαλιστική τους πλευρά ή την σκανδαλιστική και πραγματικά να βγει ωφελημένος. Όχι επειδή οι άνθρωποι ήταν καλύτεροι ή εξυπνότεροι κλπ, αλλά επειδή η χρονική απόσταση μας επιτρέπει να δούμε τα πράγματα ψύχραιμα.Σήμερα υπάρχουν επίσης αξιόλογα πρόσωπα και πράγματα, όμως είμαστε πολύ κοντά τους για να μπορούμε πάντοτε να τα αποτιμήσουμε με συναισθηματική αμεροληψία. Οι πλείστοι δεν κατανοούν ότι αυτά τα "περιττά" είναι που κινούν και την τεχνολογία και την αγορά και την κοινωνία και τα πάντα, διότι σε προκαλούν να δημιουργήσεις τα τεχνικά και μεθοδολογικά μέσα προσέγγισης, τα οποία βρίσκουν εφαρμογή σε άπειρα άλλα πεζά και καθημερινά πράγματα που ούτε μας περνούν από το μυαλό.Και για να υπερθεματίσωΠόσοι και πόσοι δεν προσέγγισαν την ελληνική ιστορία μέσα από το χιουμοριστικό και λαϊκό ύφος του Τσιφόρου;Πόσο πιο ζωντανά μπορούν να γίνουν τα μουσεία με ειδικά παιδαγωγικά παίγνια και να προσφέρουν εξοικείωση και κατανόηση κλπκλπκλπ.Λείπει το όραμα, διότι δεν υπάρχει κοινωνική συνοχή, άρα για κάθε κοινωνική ομάδα ο ιδανικός (επιτυχημένος λέμε σήμερα) σημαίνει άλλο πράγμα. Πώς να συντονιστούν όλοι αυτοί οι διαφορετικοί στόχοι;Συγκρούονται αλληλοακυρώνονται, αλληλολοιδωρούνται ευτελίζονται και εξευτελίζονται με αποτέλεσμα να μένει μόνο το αυταπόδεικτο, δηλ. η ζωώδης επικράτηση: Έχω φράγκα/εξουσία άρα νικάω εδώ και τώρα και το τρίβω στη μούρη όλων. Άρα γιούργια για τα €Γιούρια, αυτό έμεινε ...
Σχολιάζει ο/η