Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Τι είναι το πρόγραμμα «Νερό για αύριο»

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Τι είναι το πρόγραμμα «Νερό για αύριο» Facebook Twitter
0

Το «Νερό για το Αύριο» είναι ένα πρόγραμμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που προωθεί στην πράξη τη Βιώσιμη Ανάπτυξη μέσα από την ανάδειξη λύσεων για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Η πρώτη δράση του Προγράμματος εστιάζεται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας όπου μια σειρά από παράγοντες προκαλούν έντονο πρόβλημα λειψυδρίας.

Για την υλοποίηση του Προγράμματος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με την επιστημονική ομάδα του Cluster of Sustainability Transition (ReSEES @AUEB, Sustainable Development Unit @ATHENA RC, ΕΙΤ Climate KIC HUB Greece @ATHENA RC, UN SDSN Greece) της οποίας ηγείται η Καθηγήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Φοίβη Κουντούρη.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος και τη μετάβαση σε ένα νέο αειφόρο μοντέλο διαχείρισης του νερού, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα συνεργαστεί με εκπρόσωπους της πολιτείας και της κοινωνίας των πολιτών, επιστήμονες, ερευνητές και παραγωγούς, για τον σχεδιασμό λύσεων που θα απαντήσουν στο πρόβλημα της έλλειψης νερού τη Θεσσαλία.

Πρακτικά, τι διαλαμβάνεται στην 1η δράση του προγράμματος

Με ποια παραδοτέα

Η Δράση υλοποιείται σε τρεις (3) φάσεις

1. Δευτερογενής έρευνα κι ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης (σε επίπεδο χώρας και υδατικού διαμερίσματος)
έχει ολοκληρωθεί και θα αναρτηθεί σύντομα στην ιστοσελίδα του προγράμματος

2. Χαρτογράφηση κι ανάλυση των ενδιαφερόμενων μερών (stakeholders' mapping) στην περιοχή παρέμβασης (Περιφέρεια Θεσσαλίας)
Έχει ολοκληρωθεί η αρχική χαρτογράφηση κι ανάλυση των ενδιαφερομένων μερών βάσει της οποίας θα προσκληθούν οι συμμετέχοντες σε τακτικές μηνιαίες συναντήσεις συν-σχεδιασμού λύσεων. Τα αποτελέσματα της χαρτογράφησης θα επικαιροποιηθούν στο πλαίσιο των συναντήσεων – co-designers workshops (δες παρακάτω) κι εφόσον κριθεί σκόπιμο θα προσκληθούν κι άλλοι φορείς (θεσμικοί – παραγωγικοί – επιστημονικοί)

3. Συναντήσεις συν-σχεδιασμού λύσεων (co-designers workshops)
Οι συναντήσεις θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο και θα πραγματοποιούνται σε μηνιαία βάση για τους επόμενους 18 μήνες. Μέσα από τις συναντήσεις θα προκύψουν λύσεις οι οποίες θα αποτυπωθούν σε επιχειρησιακά σχέδια μετάβασης.

Για την επιτυχή υλοποίηση του Προγράμματος η επιστημονική ομάδα θα εφαρμόσει τη μεθοδολογία Systems Innovation Approach - Καινοτομικού Μετασχηματισμού Συστημάτων ώστε να εξασφαλίσει την πλέον ευρεία, αντιπροσωπευτική και ουσιαστική συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων στον σχεδιασμό των λύσεων

Πως έγινε η αρχική χαρτογράφηση κι επιλογή των ενδιαφερόμενων μερών

 

Σύμφωνα με τη μεθοδολογία που εφαρμόζεται στο Πρόγραμμα, η χαρτογράφηση και επιλογή των ενδιαφερόμενων μερών που προσκλήθηκαν για να συμμετέχουν έγινε ως εξής:

  1. Αναγνώριση Φορέων που εμπλέκονται στη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
  2. Κατηγοριοποίηση / Ομαδοποίηση φορέων
  3. Βαθμός εμπλοκής φορέων στο πρόβλημα της λειψυδρίας
  4. Προσδοκίες φορέων από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία μετάβασης σε ένα βιώσιμο μέλλον
  5. Ικανότητα συνεισφοράς σε λύσεις ή επιρροής για εξεύρεση λύσεων ή πόρων

Βάσει της παραπάνω διαδικασίας η επιστημονική ομάδα κατέληξε σε φορείς // πρόσωπα τα οποία στη συνέχεια προσκαλεί να εκπροσωπηθούν // συμμετέχουν στις συναντήσεις συν-σχεδιασμού

Τι είναι οι συναντήσεις συν – σχεδιασμού λύσεων (co-designers workshops)

Πρόκειται για τακτικές συναντήσεις που πραγματοποιούνται μία φορά το μήνα, με συγκεκριμένη κάθε φορά θεματολογία, υπό τον συντονισμό της επιστημονικής ομάδας και τη συμμετοχή εκπροσώπων των ενδιαφερομένων μερών και, κατά περίπτωση, εμπειρογνωμόνων, ερευνητών, εκπροσώπων του οικοσυστήματος καινοτομίας (start ups – spinoffs κλπ.) και εκπροσώπων των εθνικών και ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων (Κυβέρνηση, Βουλή, πολιτικά κόμματα, Ευρωπαϊκή Επιτροπή κ.α.)


Στο πλαίσιο των συναντήσεων θα υπάρξει

  • καταγραφή και θεωρήσεις των εμπλεκομένων φορέων
  • πολύπλευρη αποτίμηση του προβλήματος της λειψυδρίας
  • κατανόηση των τεχνικών οικονομικών, οικονομικών και κοινωνικών δεδομένων
  • μεταφορά γνώσης και διάχυση καινοτομίας
  • διαμόρφωση οράματος
  • ανάπτυξη οδικού χάρτη μετάβασης
  • διαμόρφωση επιχειρησιακών σχεδίων μετάβασης που θα διαλαμβάνει τις λύσεις που συν - διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο των συναντήσεων

Χρονικές φάσεις & ημερομηνίες ορόσημα

 

Σεπτέμβριος 2020 – Δεκέμβριος 2020

Ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης

Νοέμβριος 2020 – Φεβρουάριος 2021

Χαρτογράφηση και Ανάλυση ενδιαφερομένων μερών

18 Φεβρουαρίου 2018

Παρουσίαση Προγράμματος & 1ης Δράσης

Παρουσίαση ιστοσελίδας – για ενημέρωση – πληροφόρηση & διάχυση

Μάρτιος 2021

Έναρξη μηνιαίων συναντήσεων συν- σχεδιασμού (co-designers workshops)

Οκτώβριος 2021

Ενδιάμεση αξιολόγηση προγράμματος

Ιούλιος 2022

Ολοκλήρωση συναντήσεων συν-σχεδιασμού

Σεπτέμβριος 2022

Παρουσίαση επιχειρησιακού σχεδίου

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαζί για τη Θεσσαλία: Η Coca-Cola στην Ελλάδα και το Global Water Partnership – Mediterranean ανακοινώνουν αντιπλημμυρικό έργο στην πόλη των Τρικάλων με την υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation

Επιχειρείν / Αντιπλημμυρικό έργο στα Τρίκαλα από την Coca-Cola στην Ελλάδα και το Global Water Partnership – Mediterranean

Το έργο ενισχύει την κλιματική ανθεκτικότητα της πόλης και συμπληρώνει την ουσιαστική στήριξη της εταιρείας στην ευρύτερη περιοχή από την πρώτη στιγμή των καταστροφικών πλημμυρών.
THE LIFO TEAM
ΤΕΧΑΝ: Πολλαπλές διακρίσεις για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα Green Brand Awards 2024

Επιχειρείν / ΤΕΧΑΝ: Πολλαπλές διακρίσεις για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα Green Brand Awards 2024

Με πέντε βραβεία -1 Platinum, 3 Gold και 1 Silver- διακρίθηκε η ΤΕΧΑΝ στα φετινά Green Brand Awards, ξεχωρίζοντας για τις πρωτοβουλίες «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» & τις δράσεις της για έναν πιο «πράσινο» πλανήτη.
THE LIFO TEAM
Ελληνικός Χρυσός: Χρονιά - ορόσημο το 2023 για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία της ΒΑ Χαλκιδικής

Επιχειρείν / Ελληνικός Χρυσός: Χρονιά - ορόσημο το 2023 για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία της ΒΑ Χαλκιδικής

Το 2023, ήταν ακόμη ένα έτος όπου η εταιρεία απέδειξε τη συνεχή προσήλωσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της υλοποίησης 146 έργων και δράσεων Κοινωνικής Υπευθυνότητας, συνολικού ύψους 1,73 εκατ. ευρώ.
THE LIFO TEAM
Χρυσό βραβείο και διπλή διάκριση για την καμπάνια της Affidea κατά του καρκίνου του μαστού

Επιχειρείν / Χρυσό βραβείο και διπλή διάκριση για την καμπάνια της Affidea κατά του καρκίνου του μαστού

Απέσπασε δύο βραβεία στα Influencer Marketing Awards 2024 για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού «Μια συνταγή για την πρόληψη».
THE LIFO TEAM