Ο ανερχόμενος αστέρας στο στερέωμα της κλασικής μουσικής στη Γαλλία Ζερεμί Ρορέρ και «Ο Κύκλος της Αρμονίας», το συγκρότημα που ο ίδιος ίδρυσε το 2005 μαζί με τον βιολονίστα Ζυλιέν Σωβέν, επέλεξαν να παρουσιάσουν στο Φεστιβάλ Αθηνών 2009 τρία έργα που απασχόλησαν τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κατά τους τελευταίους μήνες της ζωής του: Το πρόγραμμα αρχίζει με την εισαγωγή στον τεκτονικά φορτισμένο Μαγικό αυλό, όπερα στην οποία ο συνθέτης κατέθεσε μουσική πρωτόγνωρης απλότητας και πνευματικότητας. Με όχημα τη μητρική του γλώσσα, τα γερμανικά, ενέταξε στην όπερα αυτή, που η πρεμιέρα της δόθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1791 στη Βιέννη, στοιχεία μαγείας, παραμυθιού, παντομίμας και ένα πλήθος συμβολισμούς, χαρακτηριστικά που αναγνωρίζονται ήδη από την εισαγωγή. Το Kοντσέρτο για κλαρινέτο που την διαδέχεται, με την γαλήνια συναίσθηση παραίτησης από τη ζωή που αποπνέει, αποτελεί κατά τον Άλφρεντ Αϊνστάιν ένα από τα ωραιότερα δείγματα της «έσχατης αφέλειας» του συνθέτη. Τη συναυλία ολοκληρώνει το Ρέκβιεμ, ημιτελής σύνθεση αυτοβιογραφικής αναφοράς στο επικείμενο τέλος, που αρθρώνεται στα γνωστά μέρη της νεκρώσιμης ακολουθίας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ
Ουκρανία: Η σαρκοφάγος του πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνόμπιλ δεν μπορεί πλέον να περιορίσει τη ραδιενέργεια
Επέτειος δολοφονίας Γρηγορόπουλου: Κλειστοί σταθμοί του μετρό και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Ένα σπίτι γεμάτο χρώμα και playmobil
«Η ζωή στο βουνό σού δείχνει τι πραγματικά χρειάζεσαι»
Ποιες είναι οι πέντε πιο κρίσιμες ηλικίες του ανθρώπινου εγκεφάλου
σχόλια