ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ της χαμηλότερης απόδοσης των μπαταριών ιόντων λιθίου στα κινητά τηλέφωνα με την πάροδο του χρόνου. Αυτό ισχύει και για τις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που είναι επίσης τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Μια τυπική μπαταρία ενός ηλεκτρικού Ι.Χ. αντέχει για τουλάχιστον 1.000 κύκλους πλήρους φόρτισης ή 100.000 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πραγματικότητα κρατά αρκετά περισσότερο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν αφήνουμε σχεδόν ποτέ να αδειάσει εντελώς η μπαταρία ενός οχήματος τέτοιας τεχνολογίας, αυτό το κάνουμε συνήθως όταν είναι μισοάδεια.

 

Ο κάτοχος ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά τη μείωση της απόδοσης της μπαταρίας του, εφόσον γνωρίζει τα μυστικά που επηρεάζουν αρνητικά τη μακροζωία της, τα οποία παραθέτουμε στη συνέχεια του άρθρου μας.

 

• Η επιτάχυνση βλάπτει την μπαταρία. Γι’ αυτό οφείλουμε να αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις, ιδιαίτερα όταν είναι ακόμη κρύα η μπαταρία.

 

• Αποφύγετε τη συχνή ταχυφόρτιση, αντιθέτως ο ήπιος ρυθμός φόρτισης όλη τη νύχτα προστατεύει την μπαταρία. Αξιοποιήστε τις ειδικές εφαρμογές που προβλέπονται για πολλά ηλεκτρικά μοντέλα και προγραμματίστε την ολοκλήρωση της διαδικασίας φόρτισης λίγο πριν ξεκινήσετε την πρώτη διαδρομή της ημέρας.

 

Οι διαφορές θερμοκρασίας κάνουν κακό. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα λειτουργούν ιδανικά σε θερμοκρασίες μεταξύ 15 και 25 βαθμών Κελσίου. Γι’ αυτό συνιστάται να σταθμεύουν το καλοκαίρι στη σκιά, ενώ τον χειμώνα βοηθάει το κλειστό γκαράζ.

 

• Η συχνή χρήση ταχυφορτιστή μειώνει πρόωρα την απόδοση της μπαταρίας ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

 

• Μην αφήνετε τη μπαταρία να αδειάσει. Όσο το επίπεδο φόρτισης δεν πέφτει κάτω από το 20%, τόσο αυξάνει η διάρκεια ζωής της.

 

• Οι διαφορές θερμοκρασίας κάνουν κακό. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα λειτουργούν ιδανικά σε θερμοκρασίες μεταξύ 15 και 25 βαθμών Κελσίου. Γι’ αυτό συνιστάται να σταθμεύουν το καλοκαίρι στη σκιά, ενώ τον χειμώνα βοηθάει το κλειστό γκαράζ. Προτιμήστε, επίσης, να φορτίζετε την μπαταρία αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας διαδρομής σας, γιατί έτσι δεν έχει προλάβει να κρυώσει και καταπονείται λιγότερο.

 

• Αν το ηλεκτρικό Ι.Χ. σας πρόκειται να μείνει για μεγάλο διάστημα ακινητοποιημένο, αφήστε την μπαταρία του μισογεμάτη. Να την ελέγχετε όμως τακτικά και αν δείτε ότι χαμηλώνουν υπερβολικά τα επίπεδα φόρτισης, βάλτε την πάλι στην πρίζα.

 

• Επιλέγουμε να γεμίσουμε πλήρως τη μπαταρία του ηλεκτροκίνητου οχήματός μας μόνον όταν πρόκειται να ξεκινήσουμε κάποιο μεγάλο ταξίδι. Τα ιδανικά επίπεδα φόρτισης για καθημερινή χρήση κυμαίνονται μεταξύ 20% και 80%.

 

• Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος ιδανικά πρέπει να είναι φορτισμένη μεταξύ 20% και 80%.

 

• Αν έχει φορτιστεί 100% μια μπαταρία, θα πρέπει να αρχίσουμε να καταναλώνουμε όσο το δυνατόν πιο άμεσα ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή να ξεκινήσουμε γρήγορα την οδήγηση.

 

• Βρείτε ένα συνεργείο με σωστά καταρτισμένους μηχανικούς για το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο. Δεν είναι πάντα εύκολο, καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία κάνει τα πρώτα της βήματα στη χώρα μας και δεν υπάρχουν πολλοί έμπειροι μηχανικοί που γνωρίζουν καλά τα οχήματα με κυκλώματα υψηλής τάσης.

 

• Τηρείτε τα προβλεπόμενα σέρβις, όπως θα κάνατε και για ένα μοντέλο συμβατικής τεχνολογίας. Έτσι κι αλλιώς, η συντήρηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι απλούστερη, διαρκεί λιγότερο χρόνο και κοστίζει φθηνότερα.