Επί μία και πλέον δεκαετία αποτελεί το Nissan Qashqai τον κυρίαρχο της ελληνικής, αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς στη ραγδαία ανερχόμενη κατηγορία των compact SUVs. Το νέο μοντέλο όφειλε λοιπόν να τετραγωνίσει τον κύκλο διατηρώντας τις παραδοσιακές αξίες των προηγούμενων, αλλά αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα το συνολικό προφίλ του απέναντι σε δεκάδες αξιόλογους ανταγωνιστές.

 

Η στατική παρουσίαση του ιαπωνικού SUV στις εγκαταστάσεις της εισαγωγικής εταιρείας Νικ. Ι. Θεοχαράκης μας βοήθησε να καταλήξουμε σε ορισμένα πρώτα συμπεράσματα ενόψει του καθυστερημένου λανσαρίσματός του στην ελληνική αγορά τον Αύγουστο. Δεν πρόκειται πάντως για κάποια αμέλεια της εταιρείας, αλλά οφείλεται στην έλλειψη ημιαγωγών και ηλεκτρονικών τσιπ που παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο και βάζει εμπόδια στην παραγωγή όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών και όχι μόνον της Nissan.

 

Το νέο Qashqai υπηρετεί τον στόχο της Nissan, να έχει εξηλεκτρίσει έως το 2024 το 50% του στόλου της.

 

To νέο Nissan Qashqai αποχαιρετά το πετρέλαιο
Το δημοφιλές SUV απέκτησε εντονότερες γραμμές αμαξώματος και δυναμικότερη εμφάνιση.

 

Το νέο Qashqai σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας Renault/Nissan και διαθέτει εντονότερες και λιγότερο καμπύλες γραμμές, όπως επίσης αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις με μήκος 4.425 χιλιοστά (+35 χιλιοστά από το προηγούμενο μοντέλο), 1.838 χιλιοστά πλάτος (+32 χιλιοστά) και 1.635 χιλιοστά ύψος (+10 χιλιοστά).

 

Όπως βλέπουμε, η αύξηση του πλάτους είναι αναλογικά μεγαλύτερη από των υπολοίπων δύο διαστάσεων, ώστε να δείχνει το αυτοκίνητο δυναμικότερο σε συνδυασμό φυσικά και με τις σχεδιαστικές αλλαγές. Οι κυριότερες από τις τελευταίες εντοπίζονται στη μάσκα με τις –μεγαλύτερες πλέον– γρίλιες σχήματος V και τους στενότερους προβολείς LED σε σχήμα μπούμερανγκ και με τεχνολογία Matrix, που επιτρέπει τον στοχευμένο φωτισμό των αναγκαίων σημείων του δρόμου χωρίς να θαμπώνονται οι άλλοι οδηγοί.

 

To νέο Nissan Qashqai αποχαιρετά το πετρέλαιο
Το ψηφιακό κόκπιτ έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

 

Το Nissan Qashqai αποτελεί το αυτοκίνητο με την καλύτερη εκμετάλλευση χώρων σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις του. Αυτό επιβεβαιώνεται και στο μοντέλο νέας γενιάς, όπου έχει αυξηθεί αισθητά η ευρυχωρία για τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και ανάμεσά τους λόγω και του σημαντικά μεγαλύτερου πλάτους του αμαξώματος.

 

Μας εντυπωσίασε επίσης η ποιότητα των υλικών, που προσδίδει όντως στο αυτοκίνητο έναν premium χαρακτήρα, ενώ τον τόνο δίνουν οι υπερσύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, που είναι συμβατές με Android Auto και Apple CarPlay και συνδυάζονται με οθόνες έως 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Nissan Connect.

 

To νέο Nissan Qashqai αποχαιρετά το πετρέλαιο
Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί αισθητά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους εσωτερικούς χώρους.

 

Στα ψηφιακά χάιλαϊτ ανήκουν η –προαιρετική– οθόνη 12,3 ιντσών του κόκπιτ με πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης του περιεχομένου της και το –επίσης προαιρετικό– Head Up Display των 10,8 ιντσών που είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Υπάρχουν επίσης θυρίδες USB εμπρός και πίσω, πράγμα ιδιαίτερα πρακτικό για ένα οικογενειακό μοντέλο, κάτι που ισχύει και για το μεγάλο πορτμπαγκάζ με 50 λίτρα υψηλότερη χωρητικότητα και πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης χάρη στις αναδιαμορφωμένες σανίδες του.

 

Επίσης η ηλεκτρικά κινούμενη πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών όταν είμαστε με γεμάτα χέρια, ενώ μέσα στον θάλαμο επιβατών υπάρχουν περισσότερες και μεγαλύτερες θήκες ως αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα.

 

To νέο Nissan Qashqai αποχαιρετά το πετρέλαιο
Στη νέα μάσκα ξεχωρίζουν οι στενοί προβολείς LED και οι φαρδύτερες γρίλιες σχήματος V.

 

Το νέο Qashqai υπηρετεί τον στόχο της Nissan, να έχει εξηλεκτρίσει έως το 2024 το 50% του στόλου της. Αρχικά αναμένεται η ήπια υβριδική έκδοση 12 V με δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις και με βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων 140 ή 158 ίππων σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια και αυτόματα σασμάν. Όλες οι εκδόσεις καλύπτουν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές full Euro6-d, είναι εμπροσθοκίνητες και η μόνη 4Χ4 είναι διαθέσιμη στην ισχυρότερη των 158 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο σαζμάν Xtronic και προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, την κατάσταση και τον τύπο του οδοστρώματος.

 

Να σημειώσουμε επίσης, ότι η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται πλέον πέντε φορές γρηγορότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, δηλαδή εντός 0,2 δευτερολέπτων αντί ενός δευτερολέπτου.

 

To νέο Nissan Qashqai αποχαιρετά το πετρέλαιο
Η διαγώνιος της οθόνης του συστήματος πολυμέσων Nissan Connect φτάνει ανάλογα με την έκδοση έως τις 9 ίντσες.

 

Όπως βλέπουμε, η Nissan αποχωρίζεται τους ντιζελοκινητήρες στο νέο Qashqai, όπου η λέξη κλειδί είναι το «e-Power». Πρόκειται για ένα Plug-in υβριδικό σύστημα υψηλής αποδοτικότητας, απαρτιζόμενο από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 157 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW, γνωστό από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Nissan.

 

Το συγκεκριμένο σύστημα αποδίδει συνολικά 140 kW και ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά για να τροφοδοτεί με ενέργεια το ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αναλαμβάνει  μόνο του την κίνηση των τροχών. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας της βενζίνης λειτουργεί συνεχώς σε ένα ιδανικό πεδίο περιστροφών, για να εμφανίζει χαμηλότερη οικονομία και να εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με συμβατικά μοτέρ αντίστοιχης απόδοσης.

 

To νέο Nissan Qashqai αποχαιρετά το πετρέλαιο
Ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε κατά 50 λίτρα και αποτελεί τη χαρά του οικογενειάρχη.

 

Το νέο Qashqai e-Power εφαρμόζει τη λειτουργία του «ενός πεντάλ» (e-pedal), που έγινε γνωστή στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Leaf. Χάρη σε αυτή, μπορεί να ξεκινήσει, να επιταχύνει και να επιβραδύνει ο οδηγός το δημοφιλές SUV χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού, σε ένα ποσοστό έως και 90% των πιθανών σεναρίων.

 

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται ήδη από τη βασική του έκδοση με ένα αναβαθμισμένο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και έναν νέο κεντρικό αερόσακο μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, για να μην έρχονται σε επαφή μεταξύ τους ο οδηγός και ο συνοδηγός σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.

 

Οι τιμές Nissan Qashqai νέας γενιάς ξεκινούν από 24.490 ευρώ στην ήπια υβριδική έκδοση Elite των 140 ίππων με εξατάχυτο μηχανικό σασμάν και από 29.790 ευρώ στην αυτόματη X-Tronic Premium των 158 ίππων. Τα τετρακίνητα μοντέλα ξεκινούν από 33.990 ευρώ στην υπερπολυτελή έκδοση N-Connecta, πάντα με 158 ίππους και αυτόματο σαζμάν και υποδηλώνουν τιμολογιακά και με τις προδιαγραφές τους τις premium φιλοδοξίες του best seller της Nissan. Για τα μοντέλα e-Power θα ανακοινωθούν τιμές, όταν πλησιάζει ο χρόνος του λανσαρίσματός τους στην ελληνική αγορά.