ΤUO, DOMO, PULSE. Αυτά είναι τα τρία ονόματα μεταξύ των οποίων καλούνται να επιλέξουν οι πελάτες της Fiat για την επίσημη ονοματοδοσία του νέου της SUV για την πατρίδα της σάμπα και του καφέ. Τα βαφτίσια πρέπει να γίνουν έγκαιρα, καθώς το λανσάρισμα του μοντέλου, που φέρει προς το παρόν τον εργοστασιακό κωδικό 363, προβλέπεται να γίνει εφέτος τον Σεπτέμβριο.

 

Μία πρώτη γεύση πήραν πάντως ήδη οι τηλεθεατές του τελικού του βραζιλιάνικου ριάλιτι σόου Big Brother, όπου έγινε μία εικονική παρουσίαση του μικρού μοντέλου ελεύθερου χρόνου. Για χάρη του εξέλιξε μάλιστα η Fiat το νέο πάτωμα ΜLA, ενώ αφιέρωσε πολύ χρόνο στον σχεδιασμό του στον οποίο περιλαμβάνονται αρκετά off road στοιχεία, όπως προστατευτικές ποδιές του πατώματος και κάτω από τη μάσκα, αλλά και καλαίσθητες διχρωμίες του πεντάθυρου αμαξώματος.

 

Εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί δεν προβλέπεται η εισαγωγή ενός τόσο ελκυστικού και πρακτικού μοντέλου στην Ευρώπη. Η απάντηση έχει να κάνει με τις πιο «χαλαρές» προδιαγραφές ασφάλειας και εκπομπών ρύπων, που ισχύουν στη Βραζιλία και γενικότερα στη Λατινική Αμερική και συμβάλλουν σε ένα φτηνό κόστος παραγωγής.

 

Το νέο μοντέλο θα έχει γύρω στα τέσσερα μέτρα μήκος και βασικός του αντίπαλος θα είναι το VW T-cross, ενώ θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Μπετίμ της Βραζιλίας. Από το τμήμα σχεδιασμού του ίδιου εργοστασίου προέρχονται εξάλλου το εξωτερικό και εσωτερικό ντιζάιν του αυτοκινήτου.

 

FIAT SUV
Ένα από τα τρία προτεινόμενα ονόματα, Tuo, Domo, Pulse, καλείται να επιλέξει το αγοραστικό κοινό της Βραζιλίας.

 

Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το τετράμετρο crossover θα εφοδιαστεί στη βασική εκδοχή του με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου ισχύος 125 ίππων, γνωστό και από το Fiat Tipo. Θα υπάρχει επίσης και έκδοση 1,3 λίτρων τούρμπο με 109 ίππους, αλλά και μία δυνατότερη 1,8 λίτρων και 135 αλόγων. Όλοι οι βενζινοκινητήρες θα συνδυάζονται με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια ή προαιρετικά με αυτόματα σασμάν CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

 

Εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί δεν προβλέπεται η εισαγωγή ενός τόσο ελκυστικού και πρακτικού μοντέλου στην Ευρώπη. Η απάντηση έχει να κάνει με τις πιο «χαλαρές» προδιαγραφές ασφάλειας και εκπομπών ρύπων, που ισχύουν στη Βραζιλία και γενικότερα στη Λατινική Αμερική και συμβάλλουν σε ένα φτηνό κόστος παραγωγής.

 

Δυστυχώς, αυτό έχει αρνητικές παρενέργειες στην ασφάλεια των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένα σε δοκιμές πρόσκρουσης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στάνταρ, όπου διαλύθηκαν και έγιναν φύλλο και φτερό.