End Plastic Waste: Αν είμαστε μέρος του προβλήματος, μπορούμε να γίνουμε και μέρος της λύσης

End Plastic Waste: Αν είμαστε μέρος του προβλήματος, μπορούμε να γίνουμε και μέρος της λύσης

Η adidas ενώνει τις δυνάμεις της στην Ελλάδα με πολύτιμους συνεργάτες που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με την περιβαλλοντική κρίση, αναδεικνύοντας παράλληλα όλους όσοι είναι συνοδοιπόροι στο «ταξίδι» της, όπως το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

ADVERTORIAL

 

Το 2022 είναι πλέον παγκόσμια αλήθεια πως η πλαστική ρύπανση είναι ένα πρόβλημα που μας αφορά όλους. Κι αυτό γιατί εμείς οι ίδιοι είμαστε μέρος του προβλήματος αυτού, υπεύθυνοι τόσο για την ύπαρξή του, όσο και για τη λύση του.

 

Γνωρίζουμε, βέβαια, πως το «ταξίδι» προς τη βιωσιμότητα δεν είναι εύκολο, είναι όμως αναγκαίο. Υπάρχει μια τεράστια, παγκόσμια ανάγκη να γίνουμε όλοι συνοδοιπόροι στη διαδρομή αυτή, καθώς μόνο μέσα από τη συνεργασία και το κοινό όνειρο μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν πλανήτη πραγματικά βιώσιμο. Αυτό είναι κάτι το οποίο η adidas γνωρίζει πολύ καλά. Και δεν το γνωρίζει απλώς αλλά ως μια πολυεθνική εταιρεία με μεγάλο δίκτυο παραγωγής και διανομής έχει απόλυτη επίγνωση του ποιο είναι το δικό της μερίδιο ευθύνης και είναι αποφασισμένη να βρει λύσεις, να δώσει ένα τέλος στην αλόγιστη χρήση πλαστικού.

 

Μέσω της πρωτοβουλίας «End Plastic Waste», λοιπόν, η adidas ενώνει τις δυνάμεις της στην Ελλάδα με πολύτιμους συνεργάτες της που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με την περιβαλλοντική κρίση και υιοθετούν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Παράλληλα, και μέσα από ένα εμπνευσμένο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε πρόσφατα, αναδεικνύει όλους όσοι είναι συνοδοιπόροι στο «ταξίδι» της, όπως το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Η adidas ταξιδεύει με το νορβηγικής κατασκευής, 72 μέτρων πλοίο, ιδιοκτησίας του ιδρύματος, και μαζί με το εξειδικευμένο προσωπικό πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας παράκτιους καθαρισμούς στην Ελλάδα στο πλαίσιο του εμβληματικού προγράμματος «Typhoon Project».

 

End Plastic Waste: Αν είμαστε μέρος του προβλήματος, μπορούμε να γίνουμε και μέρος της λύσης

 

Το έργο του ιδρύματος για αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης ξεκινά αρκετά χρόνια πριν, αλλά ήταν το 2019 που το «Typhoon Project» τέθηκε σε λειτουργία, αναλαμβάνοντας να μας προσφέρει καθαρές θάλασσες και ακτές, όπως αναφέρει η δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, εκτελεστική διευθύντρια του ιδρύματος. «Ήταν ένα όραμα του Θανάση Λασκαρίδη εδώ και πολλά χρόνια, και όταν αποκτήθηκε αυτό το πλοίο, το πρόγραμμα μπόρεσε να χτιστεί γύρω του. Είναι ένα πλοίο νορβηγικής κατασκευής, κατασκευασμένο ως πλοίο υποστήριξης, όπως θα λέγαμε, γενικής χρήσης, που υπέστη αρκετές μετασκευές για να μπορέσει να υπηρετήσει τον καινούριο στόχο. Το “Typhoon” έχει αυτήν τη στιγμή ένα μόνιμο προσωπικό 35 ατόμων, από τα οποία τα 20 κατεβαίνουν καθημερινά στις απόμακρες ακτές και καθαρίζουν. Έχει 5 φουσκωτά και έναν εξοπλισμό που του επιτρέπει να συμπιέζει τα απορρίμματα που μαζεύει, να τα διευθετεί πάνω στο deck του για να τα βγάλει κάποια στιγμή στη στεριά και να τα διαχειριστεί ανάλογα με τη φύση τους. Εκτός από την καθημερινή δουλειά, αυτή των 365 ημερών –με ελάχιστες εξαιρέσεις, δηλαδή τις μέρες που ο καιρός είναι τόσο κακός που δεν μπορεί να επιχειρήσει–, το πλοίο φιλοξενεί και ερευνητικές ομάδες από ελληνικά πανεπιστήμια, όπως αυτά των Πατρών και του Αιγαίου».

 

«Έχουμε καταλάβει ότι μια πολύ βασική ανάγκη της χώρας είναι να έχεις επίγνωση, δηλαδή χρειαζόμαστε στοιχεία και δεδομένα για να καταλάβουμε τι είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε», συνεχίζει η δρ. Κοσμοπούλου. Παρότι, λοιπόν, όλοι γνωρίζουμε το πρόβλημα της πλαστικής ρύπανσης, φαίνεται πως δεν γνωρίζουμε τις πραγματικές του διαστάσεις. «Το μόνο στο οποίο νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε είναι ότι υπάρχει ένα εκτεταμένο πρόβλημα παράκτιας τουλάχιστον ρύπανσης, που είναι αυτό που βλέπουμε, το οποίο επιδεινώνεται χρόνο με τον χρόνο και έχει να κάνει κυρίως με την υπερβολική κατανάλωση πλαστικού, με τις κακές πρακτικές μας στη στεριά και τις δικές μας καθημερινές συνήθειες. Αλλά υπερβολική χρήση σημαίνει και υπερβολική απόρριψη, σε ένα σύστημα το οποίο δεν είναι φτιαγμένο να “σηκώσει” τόσο πλαστικό. Aν δούμε την κατάσταση στις ακτές, θα καταλάβουμε πως έχουμε πολύ δρόμο να κάνουμε. Απ’ τη δική μας εμπειρία δράσης του ιδρύματος τα τελευταία 6-7 χρόνια, το 80 με 90% των σκουπιδιών που μαζεύουμε στις ακτές όλης της χώρας είναι πλαστικό διαφόρων ειδών».

 

End Plastic Waste: Αν είμαστε μέρος του προβλήματος, μπορούμε να γίνουμε και μέρος της λύσης

 

Συνεργασίες όπως αυτή της adidas με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης δεν περιορίζονται μόνο στους τίτλους ή στις καμπάνιες, βασίζονται στην ουσία και στην προσπάθεια για πραγματική αλλαγή. Άλλωστε, όπως αναφέρει η δρ. Κοσμοπούλου, οι μεγάλες εταιρείες έχουν καθήκον να συμβάλλουν στη λύση του προβλήματος, μακριά από τυπικές υποχρεώσεις και οικονομικούς στόχους. Να μοιράζονται τις ίδιες αξίες ως κομμάτι της φιλοσοφίας τους. «Οι αξίες του ιδρύματος συνάδουν απόλυτα με τις αξίες της adidas, κυρίως στην εφαρμογή. Οι αξίες δεν είναι τίτλοι και λόγια. Είναι τίτλοι στους οποίους υπάρχει περιεχόμενο και υπόσταση. Κι εδώ νομίζω ότι το κοινό σημείο μας με την adidas είναι πως στις ίδιες αξίες βάζουμε κοινό περιεχόμενο. Ένα περιεχόμενο που έχει να κάνει με την ανάγκη να μιλήσουμε περισσότερο, να ευαισθητοποιήσουμε αυθεντικά με τον τρόπο που κάθε σκέλος μπορεί, αλλά να μπούμε και στη δράση. Δηλαδή, να σηκώσουμε τα μανίκια και να κάνουμε κάτι που θα έχει νόημα για την επόμενη μέρα».

 

Η «επόμενη μέρα», όμως, είναι πιο κοντά απ’ όσο νομίζουμε και η υποχρέωσή μας προς τον πλανήτη που αποκαλούμε «σπίτι» είναι προσωπική και συλλογική. «Οι επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να αξιοποιήσουν τον συμβολισμό που έχουν οι μάρκες τους. Η adidas είναι μια κορυφαία μάρκα που απευθύνεται σε ένα πολύ μεγάλο κοινό, ένα κοινό των αθλητών και αθλουμένων αλλά και φίλων της μόδας και της δράσης που αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Είναι πολύ σημαντικό αυτός ο κόσμος της δράσης να συνδεθεί με τη λύση του προβλήματος, βλέποντάς το και αναζητώντας τρόπους να το λύσει, σε μια καθημερινή δική του εφαρμογή. Χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε πολλές μας συνήθειες. Λέμε συχνά “η νέα γενιά”. Η “νέα γενιά” είναι τώρα, είμαστε εμείς και τα παιδιά μας, που είναι πολύ πιο έτοιμα από εμάς. Εμείς όμως δεν μπορούμε να κληροδοτήσουμε σ’ εκείνα αυτό που εμείς κληρονομήσαμε. Πρέπει να τα πάμε καλύτερα».

 

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ