Delivery Insurance: Πώς δια-ασφαλίζονται διανομείς τροφίμων και couriers

Delivery Insurance: Πώς δια-ασφαλίζονται διανομείς τροφίμων και couriers Facebook Twitter
0

Το ψηφιακό εμπόριο σημειώνει ραγδαία αύξηση στην Ελλάδα, με χιλιάδες εκπροσώπους της Γενιάς Z αλλά και Millennials να εργάζονται σε υπηρεσίες delivery και courier, καθοριστικά κομμάτια της «παραγωγικής διαδικασίας» που προέρχεται από τις διαδικτυακές αγορές. Οι περισσότεροι ταχυμεταφορείς εργάζονται ως μισθωτοί σε επιχειρήσεις εστίασης και ένα ποσοστό τους ως freelancers σε πλατφόρμες.

Ωστόσο, τα «κενά» σημεία στην ασφάλεια και στην ασφάλισή τους είναι πολλά, όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Αμαξόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Αυτοαπασχολούμενων Διανομέων Τροφίμων Αττικής. «Στην πλειονότητά τους, οι διανομείς είναι υπασφαλισμένοι ή ανασφάλιστοι. Συνήθως στο 60%-70% των καταστημάτων δηλώνεται ότι εργάζονται 8 ώρες, ενώ απασχολούνται 50. Κατά συνέπεια, ένα ατύχημα που θα συμβεί δεν θα δηλωθεί ως εργατικό».


Για να αναγνωριστεί η ευθύνη στον εργοδότη, βασική προϋπόθεση είναι τη στιγμή του ατυχήματος ο διανομέας να αναγνωρίζεται ως υπάλληλος της επιχείρησης. Από τη στιγμή που αυτό δεν γίνεται, το βάρος του ατυχήματος πέφτει κατά κύριο λόγο στις πλάτες του διανομέα, ο οποίος καλείται να καλύψει με δικά του χρήματα ζημιές στο όχημά του, αλλά και θεραπείες για τραυματισμούς. Παρόλο που κατά καιρούς τα σωματεία προτείνουν στα μέλη τους λύσεις για κάλυψη ατυχημάτων με προγράμματα ασφαλιστικών εταιρειών, οι οικονομικές συνθήκες σε πολλές περιπτώσεις δεν ευνοούν προς αυτή την κατεύθυνση.


Ωστόσο, αν και με μεγάλη καθυστέρηση, υπήρξε στον τομέα της ασφάλειας μια θετική έκβαση για τους διανομείς. Τον Αύγουστο του 2023, τέσσερα χρόνια μετά τον σχετικό νόμο που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ (4611/2019), βγήκε η κοινή υπουργική απόφαση η οποία υποχρεώνει τους εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους με δίκυκλο να τους παρέχουν συγκεκριμένα μέσα ατομικής προστασίας:


α) Προστατευτικό κράνος (full face με αποσπώμενο προστατευτικό κάτω μέρους προσώπου)


β) Πανωφόρι και παντελόνι για την προστασία του αναβάτη, ανθεκτικά στην τριβή, με ειδική προστασία στους ώμους, στους αγκώνες, στα γόνατα και στην πλάτη


γ) Αδιάβροχο ολόσωμης προστασίας


δ) Γάντια


ε) Ανακλαστικό γιλέκο


στ) Προστατευτικά αδιάβροχα υποδήματα


Επίσης, οι εταιρείες που απασχολούν courier και delivery μπορούν να ασφαλίσουν την εργοδοτική τους ευθύνη για ατυχήματα που μπορεί να συμβούν στους υπαλλήλους τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Εδώ οι αποζημιώσεις συνήθως ανέρχονται στα ημερομίσθια ενός μήνα, πάντα με βάση αυτό που είναι επισήμως καταγεγραμμένο.

Οι εταιρείες μπορούν να ασφαλίσουν την εργοδοτική τους ευθύνη για ατυχήματα που μπορεί να συμβούν στους υπαλλήλους τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. 

Ασφάλεια και ασφάλιση

Όπως εξηγεί ο κ. Αμαξόπουλος, «ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ο εργαζόμενος που ασκεί το επαγγελμα του διανομέα είναι να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και η άδεια αυτή να συνδέεται με το όχημά του. Έχει περάσει μια νομοθεσία που ορίζει ότι οι εργοδότες των διανομέων που κατά την εργασία τους χρησιμοποιούν το δικό τους μέσο οφείλουν να δηλώνουν στο ΕΡΓΑΝΗ και τον αριθμό κυκλοφορίας του, αλλά, δυστυχώς, στην πράξη ο νόμος δεν εφαρμόζεται. Αν αυτό γινόταν, ενδεχομένως να υπήρχε δίοδος και για μία επιπλέον ασφάλεια, με δεδομένους τους κινδύνους που υπάρχουν στον κλάδο».


Πάντως, εφόσον πρόκειται για ένα επάγγελμα όπου αναμφισβήτητα το ρίσκο είναι πολύ αυξημένο, οι εργοδότες θα έπρεπε, πέρα από τα αυτονόητα των νόμιμων διαδικασιών όσον αφορά τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων, να τους παρέχουν και ομαδικές ασφαλίσεις. Όσον αφορά ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά, οι Ασφαλιστικές δημιουργούν συμβόλαια με καλύψεις για ασθένειες, ατυχήματα και διαγνωστικές εξετάσεις που καλύπτουν τους εργαζόμενους μέχρι ένα συγκεκριμένο ποσό, λ.χ. 3.000-4.000 ευρώ. Πέρα από το γεγονός ότι μια τέτοια κίνηση θεωρείται έξοδο της επιχείρησης, άρα συμφέρει, ταυτόχρονα δημιουργεί και μια σχέση αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των ταχυμεταφορέων και των εργοδοτών τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικός Χρυσός: Η δημιουργία αξίας στον πυρήνα της εταιρικής στρατηγικής

Good Living / Ελληνικός Χρυσός: Η δημιουργία αξίας στον πυρήνα της εταιρικής στρατηγικής

Σε μια περίοδο που η δημόσια συζήτηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη αποκτά ολοένα πιο καθοριστική σημασία, η ανάγκη για επιχειρήσεις που παράγουν πραγματική, μετρήσιμη αξία για την κοινωνία, το περιβάλλον και την οικονομία γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.
THE LIFO TEAM
Η εργασία αλλάζει, και ίσως για πρώτη φορά προς το καλύτερο

Good Business Directory 6 / Η εργασία αλλάζει, και ίσως για πρώτη φορά προς το καλύτερο

Σύμφωνα με την International Workplace Group, το 2026 το πού θα δουλεύουμε παύει να έχει σημασία· αυτό που μετράει είναι πώς και γιατί. Ίσως, τελικά, η επόμενη επανάσταση να είναι απλώς πιο ανθρώπινη.
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΔΟΣΗΦΑΚΗ
Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ